• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז הרונין הירוק מסכם את 2021 כשנת הקורונה

מעניין לראות שבניגוד לחברות אחרות (למשל מכשפי החוף) נשמע שהרונין הירוק בעיקר נשענו על מכירות דרך חנויות והקורונה פגעה בהם די מהותית.
בעקבות זה הם מתכננים לחזק את הנוכחות הוירטואלית שלהם, בין אם על-ידי תוכניות למשחקים שלהם או תמיכה ב VTT
מבחינת מוצרים, אני מודה שלא ראיתי משהו מלהיב במיוחד. מוזר קצר שה Sword Chronicle שלהם, הגרסה הגנרית למשחק של שיר של אש וקרח, לא באמת תפס פופולאריות אפילו שקודמו היה משחק מוצלח ואהוב.
 
מוזר קצר שה Sword Chronicle שלהם, הגרסה הגנרית למשחק של שיר של אש וקרח, לא באמת תפס פופולאריות אפילו שקודמו היה משחק מוצלח ואהוב.
פעם ראשונה שאני שומע על הקיום שלו, מה שאומר שהם פשוט לא קידמו אותו מספיק.
 
באופן כללי אני מקבל את הרושם שהשיטות הגנריות שלהם (דוגמת Fantasy AGE) לא מצליחות לתפוס, ואני גם מבין את זה. אם קניתי מוצר שהוא, בגדול, גרסה מעט יותר מוקדמת של התוצר הנוכחי + עולם מערכה שתפור עליו, למה לי לקנות תוצר חדש? במקרה של שיר של אש וקרח, אני יכול לגנוב לגמרי את מכניקת הבתים ופשוט להוציא כל התייחסות לסדרה, שזה בגדול מה שהם עושים להבנתי בSword Chronicle.
 
עריכה אחרונה:
אני נוטה להסכים עם נקסטורל שהרונין הירוק פשוט לא השקיעו מספיק בקידום מכירות. עזוב השוואה לענקים כמו מודיפיוס, פאיזו ומכשפי החוף - גם חברות קטנות יותר כמו פינאקל, מאגפי או הכובע הרשע המשיכו למכור ספרים (הן דיגיטליים והן פיזיים) וגם להשיק מימוני-המון מצליחים מאוד, למרות שאין להן פורמט מקוון כמו Dndbeyond ולרובן גם אין מודולים למכירה ברול 20 או פאונדרי.

באופן כללי אני מקבל את הרושם שהשיטות הגנריות שלהן (דוגמת Fantasy AGE) לא מצליחות לתפוס, ואני גם מבין את זה. אם קניתי מוצר שהוא, בגדול, גרסה מעט יותר מוקדמת של התוצר הנוכחי + עולם מערכה שתפור עליו, למה לי לקנות תוצר חדש? במקרה של שיר של אש וקרח, אני יכול לגנוב לגמרי את מכניקת הבתים ופשוט להוציא כל התייחסות לסדרה, שזה בגדול מה שהם עושים להבנתי בSword Chronicle.
אני מסכים שהשטות הגנריות שלהם לא מספיק תופסות, אבל חושב שזה פשוט בגלל שספרי הבסיס שלהן לא נותנים מספיק תמיכה כדי ליצור מהן את המשחק שלך או לא מספיק סגורות על עצמן. לשם השוואה, השיטה הגנרית Genesys של FFG כן מצליחה יחסית כי היא מביאה ספר שלם יותר.
 
לשם השוואה, השיטה הגנרית Genesys של FFG כן מצליחה יחסית כי היא מביאה ספר שלם יותר.
אני בדעה שונה על ג׳נסיס, ספר הבסיס הוא יותר ערכת כלים מאשר ספר שסגור על עצמו. עולמות המערכה שמופיעים שם הם יותר טעימה מאשר מאפשרים משחק שלם.
השיטה באמת מגניבה וזה איכזב אותי שעם כל הניסיון של FFG במלחמת הכוכבים הם הוציאו מוצר חלקי לשוק. היה אפשר בכיף להוסיף 32 עמודים לספר ולתת לכל עולם עוד שמונה עמודים כדי שהוא יהיה ספר מועיל בהרבה.

בנוגע לרונין הירוק, רשומות החרב פשוט לא שווקה. פנטזי אייג׳ מוצלחת אבל באמת לא זכתה כמעט לתמיכה.
למשל שהם הוציאו את expanse זה לא היה כהרחבה ל modern age - בניגוד למשל ל PEG שמוציאה את עולמות המערכה שלה כהרחבות לספר הבסיס (פאת׳פיינדר מקרה חריג)
 
רשומת החרב גם יצאה בPDF בלבד (נראה לי שPOD התחיל לא מזמן) וכשספר יוצא רק בPDF לא נראה שהחברה עצמה מאמינה בו. אולי הם יתחילו לשווק את השיטה קצת יותר אחרי שתצא "העונה החמישית" במנוע הרשומות, אבל קשה לי להאמין.

האמת, אני דווקא חושב שמה שפגע במכירות שלהם זה שהם לא הוציאו שום שיטה או ספר גדול ב2020 (מאמין שמבחינת ספרים העיקר היה המצודה האבודה, אבל זה ספרים מקיקסטארטר שהתקיים ב2019). זו הייתה החלטה מודעת שלהם כשהם דחו את העונה החמישית וספר בסיס של פנטזי איג' ל2021 . אני מניח שרק אחרי שהספרים יצאו ונראה את המכירות של 2021 שלהם נדע אם ההחלטה הייתה נכונה.
 
אני בדעה שונה על ג׳נסיס, ספר הבסיס הוא יותר ערכת כלים מאשר ספר שסגור על עצמו. עולמות המערכה שמופיעים שם הם יותר טעימה מאשר מאפשרים משחק שלם.
השיטה באמת מגניבה וזה איכזב אותי שעם כל הניסיון של FFG במלחמת הכוכבים הם הוציאו מוצר חלקי לשוק. היה אפשר בכיף להוסיף 32 עמודים לספר ולתת לכל עולם עוד שמונה עמודים כדי שהוא יהיה ספר מועיל בהרבה.
אבל זו ערכת כלים עם טעימות. בפנטזי אייג' אין שום התייחסות להתאמה של השיטה לעולם, אפילו לא ברמה של קביעת סוגי הלחשים או שינוי שמות המיומנויות. השאלה של בחירת עולם מערכה מצומצם לבערך עמוד אחד, וגם הוא ממש ממש בסוף הספר. זה ספר בסיס חלקי. אם לפחות הייתה יוצאת לו תמיכה רצינית זה היה יכול להיות נחמד, אבל ספר ההרחבה הראשון שלו היה אסופת הרפתקאות *על בסיס אותן הרפתקאות שכבר צפיתן בוויל וויטון מריץ בערוץ היו-טיוב שלו*. ושרובן מוסללות לאללה.

ג'נסיס לפחות נותנת ארגז כלים, וגם יצאו לה מהר מאוד - כמה? 3 ספרי מערכה?
 
ג׳נסיס כיום עם שלוש עולמות מערכה רשמיים ועוד אחד בקנה מתישהו, שגם יש מספר עולמות מערכה צד ג׳:

לפי מה שאתם אומרים פנטזי אייג׳ נשמעת כמו מבוכים ודרקונים בהיקף, שם איש לא מתלונן שאין חוקים להתאמת השיטה לסגנונות אחרים. מאידך, חוסר התמיכה בשיטה עם מוצרים נוספים הוא אכן חסרון מהותי.
ג׳נסיס נתמכת עם foundry שזה מאוד מעודד מוצרים צד ג׳
 
מעניין לראות שהרונין הירוק פתחו פטראון ל mutants and masterminds והם מדברים עליו בהרחבה בראיון הבא:
מקריאה זה בעיקר נראה לי שמשהו לא עובד טוב בחברה.
שוק משחקי התפקידים ממש פורח בעולם והאמירות של הרונין הירוק, כולל בראיון מוזרות לי.

אישית, אני לא אוהב לשלם תשלום חודשי על דברים, ולכן מימון המונים הרבה יותר קורץ לי מאשר משהו כמו פטראון. אותו דבר כשאני תורם לגופים, מעדיף לשלם חד-פעמי ולא מנוי...
 
עריכה אחרונה:
כן, הקטע הזה קצת מוזר:
קוד:
CRYSTAL: Printing physical books is becoming increasingly difficult and is a slow process,
 so we can’t deliver new M&M content as often as we or the fans would like, and it unfortunately 
means a lot of older content can’t get the attention it deserves. Patreon gives us the option
 to release small bits of content at a time in a platform where we can easily hear about what
 fans want and deliver exactly that, or work on small projects that don’t have an obvious place
 in the normal print release schedule. Case in point: Our fans on M&M Monday told us they
 were craving more villains, so the first series of releases for the Patreon are villains!

STEVE: The pandemic has affected how we deliver content to our fans. Patreon both provides 
Green Ronin with another venue to provide Mutants & Masterminds fans with content for the game,
 and another kind of content we can deliver. In particular, Patreon lets us tackle smaller projects 
that don’t necessarily fit into a larger product.
 
זה נכון שהקורונה דפקה קשות את עולם הדפוס, אבל זה באמת נשמע מטופש. פטראון משמש יוצרים קטנים שלא יכולים להוציא לאור את הדברים שלהם, אני ממש לא אוהב לראות חברה מבוססת נכנסת לשטח הזה.
 
חזרה
Top