בשיחה אקסקלוסיבית עם IGN, ג'רמי קרופורד חשף כמה וכמה עמודים מהספר המתקרב של טאשה- אחד מהם הוא תוכן העניינים- שכולל את שמות כל הארכיטיפים החדשים שמופיעים בספר, כמו גם שמות הלחשים ושאר הדברים. אז בואו נראה.
פרק ראשון- אפשרויות דמות
הפרק הראשון של טאשה עומד להתחיל בהסבר על חוקי הקסטומיזציה החדשים. שינוי המאפיינים של גזעים (בקצרה, אפשר לבחור לאיזה תכונות לתת את התוספים, ולהחליף הכשרות בהכשרות אחרות), כמו גם חוקים להחלפת הכשרה במיומנויות או ארכיטיפים במהלך המשחק. בהחלט דבר מבורך- החלפת ארכיטיפים היא דבר נהדר שיכול להדגיש מאוד שינוי שדמות עברה, ואני שמח שניתנים לזה חוקים רשמיים.
אחרי ההסבר על החוקים החדשים, עוברים למקצועות-
הארטיפיסר- הארטיפיסר מודפס מחדש כאן אחרי שהוא הופיע לראשונה בספר של אברון. הפעם, ארכיטיפ השריונר (armorer) מצטרף לרשימת הארכיטיפים- מדובר בארכיטיפ שמבוסס על שריון כוח, או שריון קסום, שהארטיפיסר יכול להלחם איתו- לדוגמה, אפשרות לירות קליעי ברק מהכפפות. כמו כן, הפלאף של הארטיפיסר אמור לקבל מתיחת פנים כדי שיתאים לא רק לאברון- שזה יהיה מעניין. אני סקרן לראות אם יציגו דוגמה של ארטיפיסר שמשתמש בעצמות (וכתבתי בעצמי כבר ארכיטיפ כזה לדו"נ)
ברברי- הברברי (וכל מקצוע אחר חוץ מהארטיפיסר) מקבל מאפייני מקצוע אופציונליים, דבר חדש שיופיע בטאשה ואני מאוד מצפה לו. בעצם, מדובר במאפייני מקצוע חלופיים שיכולים להחליף את מאפייני המקצוע הרגילים של הברברי.
בנוסף, הוא מקבל 2 ארכיטיפים חדשים בספר הזה. דרך החיה היא ברברי שמשנה צורה חלקית במהלך הזעם שלו, ונלחם עם נשקים טבעיים. דרך הקסם הפראי הוא ברברי שמשתמש בקסם פיות שהוא לא לחלוטין שולט בו. השני נחשף כבר לפני חודש בpreview.
אישית, ברברי החיה נשמע ממש מגניב לדעתי, למרות שהוא עדיין ברברי אז אצטרך למצוא דרך להפוך אותו למעניין טקטית אם ארצה לשחק אותו.
טרובדור- הטרובדור, או הפייטן, או הבארד, או הזמר הנודד. בכל מקרה, הוא מקבל בנוסף למאפיינים החלופיים הדפסה מחודשת של מכללת הרהיטות שהודפסה בעבר בספר האודיסאה המית'ית של ת'רוס, כמו גם מכללה חדשה לחלוטין- פייטן ממכללת היצירה יכול לרתום את הקסם הבראשיתי של בריאת העולם לשימושו.
אישית, פייטן יצירה לדעתי יכול להיות מאוד מעניין, אני רק מקווה שהוא לא מרגיש כבר כל כך כמו נסיכת דיסני, למרות שזה לאו דווקא דבר רע.
כוהן- המקצוע האהוב עלי, הכוהן מקבל 3 ארכיטיפים, אחד מהם- דומיין סדר- פורסם כבר בספר של ראבניקה והוא נהדר. האחרים הם כוהן דמדומים- סוג של כוהן מאגי של חשיכה, וכוהן שלום- שהיה מבוסס על הקסמה קצת יותר מדי כשהוא הופיע בunearthed arcana בפלייטסט.
כמו שאמרתי, דומיין הסדר הוא דומיין מצוין, ודומיין הדמדומים אמור להיות נהדר. אישית, אני לא מתחבר לכוהן השלום- שיחקתי והנחתי יותר מדי לדמויות פציפיסטיות ואני ממש לא אוהב אותן, יהיה מעניין לראות איך יהפכו את זה לרלוונטי במשחק מבוסס קרבות כמו מו"ד.
דרואיד- הדרואיד מקבל הדפסה מחדש של מעגל הנבגים, שהודפס בעבר בספר של ראבניקה. מדובר בדרואיד קפאפיסט נקרומנסר, והוא די נחמד- למרות ששמעתי כמה תלונות עליו. בנוסף, עומדים לצאת לו גם שני מעגלים חדשים: מעגל האש הפראית, של דרואיד שנלחם באש עם אש, ומעגל הכוכבים- של דרואיד מבוסס אסטרולוגיה.
אני כרגע משחק במשחק של מירטוקן ג'נאסי אוויר דרואיד, ומתכוון להחליף ארכיטיפ בקרוב למעגל הכוכבים כדי לבטא קשר חזק יותר לשורשים שלו כיסודן אוויר, אז אני מאוד מצפה להדפסה הרשמית של המעגל- כי גרסת הפלייטסט שהוצגה בunearthed arcana מעט חזקה מדי.
לוחם- הלוחם מקבל 2 ארכיטיפים חדשים דנדשים- הלוחם הפסיוני הוא לוחם שנלחם עם טלקינזיס לצידו. אביר הרונות משתמש ברונות של ענקים כדי להקסים את עצמו ואת הנשק שלו. לבסוף, הספר מציג גם מספר בניות לדוגמה ללוחם אלוף קרבות, מה שמזכיר לי את הבניות המוצעות שבמהדורה 4- עם בחירת כוחות (או תמרונים, במקרה הזו) מומלצת.
תמיד אהבתי את הפות'ארק- הרונות הנורדיות- אז מאוד רציתי לשחק אביר רונות כשהוא יצא לפלייטסט, אבל הרגשתי שהוא חזק מדי, אז אני בהחלט מצפה לגרסה מאוזנת יותר ורשמית.
נזיר- הנזיר מקבל 2 ארכיטיפים חדשים, נזיר מדרך הרחמים הוא נזיר מרפא, ודרך הזהות אסטרלית- שיכול לזמן זרועות ערטילאיות שיעזרו לו להרביץ לאויבים יותר טוב.
אישית, אף אחד מהם לא מעניין אותי במיוחד, אבל דרך הזהות האסטרלית היא בהחלט מעניינת.
פאלאדין- אני יודע שאמרתי שכוהן הוא המקצוע האהוב עלי, אבל האמת היא שזה הפאלאדין. אני אוהב כל דבר כמעט במקצוע הזה. בספר הזה, הוא מקבל הדפסה מחודשת לשבועת הגבורה מהספר של ת'רוס, שהיא חלשה למדי לדעתי, וגם שבועה חדשה לגמרי- שבועת השומרים. טוב, הצופים (watchers) אבל זה מוביל לקונוטציה אחרת.
שבועת השומרים נראית מעניינת, אני בהחלט יכול לדמיין פאלאדין שהוא איש משמר עם השבועה הזו.
סייר- הו, עכשיו הגענו לחלק המעניין באמת. כמו שכולם יודעים, הסייר מהסל"ש גרוע, בלשון המעטה. כאילו וויזארדס הרגישו שזה היה חלק ממה שאנשים אהבו במה' 3. וגרוע במיוחד הוא סייר החיות- ולכן, בספר הזה מוצגות חיות שאשכרה הופכות את סייר החיות למשהו שווה ערך למקצועות אחרים. בנוסף לזה, כל הסיירים יוכלו להחליף יכולות כמו אויב מועדף או שטח מועדף, שהן מאוד מבוססות סיטואציה, ביכולות דומות אבל רחבות יותר.
מעבר לזה, הסייר קיבל 2 ארכיטיפים חדשים-נווד הפיות, שהוא סייר שמשתמש בקסם ממלכות הפרא (הfeywild) וסייר נחיל, שמוקף בנחיל חרקים שמציית לו.
סייר הנחיל נשמע מאוד מעניין, אישית- אני לא בטוח מה הנישה שנווד הפיות ממלא שלא ממולאת כבר על ידי מהלך האופק (horizon walker) שהופיע בזאנאת'אר, אבל אני מניח שנראה. כרגע נראה שמדובר פשוט בסייר עם הקסמה ומיומנויות חברתיות, לא משהו שאני חושב שצריך ארכיטיפ משלו.
נוכל- לא המקצוע האהוב עלי, והארכיטיפים שהוא מקבל גם כן לא באמת עושים לי את זה. הנוכל של טאשה מקבל 2 ארכיטיפים חדשים- נוכל הפאנטום, שמדבר עם הרוחות של האנשים שהוא הרג, ונוכל הסכינשמה, סוג של נוכל פסיוני.
כושף- הכושף, מקבל שני ארכיטיפים- הנשמה המכאנית היא כושף שמקבל את הכוח שלו ממכאנוס- מישור הסדר. מוח התפלץ הוא כושף פסיוני.
אישית, אני לא רואה סיבה אמיתית לנשמה המכאנית, כושף עם כוח מבוסס נטייה קיים כבר ככושף שמיימי, והפלאף של הכושף המכאני מרגיש לי קצת יותר מדי קשור לממלכות נשכחות ולמישור מכאנוס, שזה מאוד מבאס. יהיה מאוד קשה למצוא דרך להכניס אותו למשחקים אחרים (גם אם הוא כנראה מתאים לעולם המערכה הביתי שלי).
מכשף- המכשף מקבל השבעות חדשות, וזוג פטרונים חדשים. הג'יני כבר נחשף לפני חודש כחלק מחגיגות הDnDcelebration, ומאפשר למכשף לכרות ברית עם ג'יני, אחד מארבעה סוגים, ולסחוב איתו מנורה שהוא יכול להכנס אליה.
הפטרון השני הוא התהום, the fathomless. מדובר בעצם ביצור ממעמקי הים, כמו קראקן לדוגמה.
יש לי המון בעיות עם פטרון הג'יני, אני חושב שהמכאניקה שלו נוגדת לחלוטין את הפלאף. מנורת ג'יני היא מקום כליאה, היא לא דבר שאמורים להשתמש בו במקום להטיל את הבקתה הזעירה של לאומונד, וזה מאוד חבל.
אשף- הטוב ביותר לסוף, אני מניח. ואי אפשר להכחיש את זה שהאשף הוא המקצוע החזק ביותר, אני באמת חושב שמדובר באגו של וויזארדס שמכריח אותם לוודא שהמקצוע על שמו הם קרויים הוא החזק ביותר בכל מהדורה.
בכל מקרה, האשף שלנו מקבל רק שני ארכיטיפים חדשים, כשאחד מהם הוא גרסה מחודשת לארכיטיפ שהוצג במדריך לחוף החרב-זמר הלהב. הפעם, הזמרלהב כבר לא מוגבל רק לאלפים, ומקבל עוד כמה דברים מגניבים שהופכים אותו לקצת יותר טוב.
הארכיטיפ השני הוא הלבלר (scribe), שמקבל עט-נוצה קסום וספר לחשים תבוני.
אבל, הדבר המשמעותי באמת הוא שהאשף עכשיו יודע בעצם את כל הלחשונים שברשימה שלו, ומסוגל להחליף לחשון אחד באחר אחרי מנוחה ארוכה. משהו... די עוצמתי, בהתחשב בכך שרוב המקצועות האחרים מקבלים יכולת כזו, אבל הם יכולים להחליף לחשים רק כל 4 דרגות...
פרק שני- פטרונים לקבוצה
כן, שמעתם נכון, לא רק למכשף יש פטרונים עכשיו!
פטרונים קבוצתיים הוצגו בעבר באברון, והספר הזה מציג 8 פטרונים: האקדמיה, ישות עתיקה, אריסטוקרט, ארגון פשע, גילדה, כוח צבאי, מסדר דתי, ושליט.
בנוסף, הוא מציג הסבר על החוקים, ומדריך ליצירת פטרון קבוצתי משלכם.
פרק שלישי- שונות קסומות
המון לחשים, בעיקר לחשי זימון. חוקים לשינוי לחשים, אני מאמין שמדובר בעיקר בשינוי סוג נזק ודברים כאלה.
וכמובן, המון חפצי קסם- כולל קעקועים קסומים, שזה דבר שאני מחכה לו מאוד.
פרק רביעי- ארגז הכלים של המנחה
הפרק הזה מאוד מעניין למען האמת- הוא מתחיל בדבר חשוב מאוד, הסבר על סשן 0- למה הוא מיועד ועצות לאיך להריץ אותו, וזה פשוט מצוין. כולל אפילו כמה טבלאות קטנות, כמו שאוהבים להכניס ב5.
הפרק ממשיך עם מלווים, החוקים השלמים למלווים- שגרסה חלקית שלהם הוצגה בערכת הבסיס, כמו גם בכמה נתיבי הרפתקאות. מלווים מחולקים ל3 סוגים- מומחה, מטיל לחשים וחייל. אלו בעצם סוג של מקצועות לדב"שים. ממה שקראתי בערכת ההתחלה, מדובר בחוקים נחמדים מאוד- ונהדר שסוף סוף אפשר ליצור מלווים בדרגה 20 ולא עד 6.
הפרק כולל גם סכנות טבעיות וקסומות, מה שמזכיר לי מאוד את תוואי השטח הקסום שהופיע במהדורה 4 והוסיף כל כך הרבה עניין בקרבות שם.
לבסוף, חידות- לא הדבר האהוב עלי, אבל יש מנחים שמשתמשים בזה ושחקנים שאוהבים לשבור על זה את הראש, אז למה לא.
וזהו. אני די מצפה לספר של טאשה, ואולי אפילו אקנה אותו פיזית ביום מן הימים. כנראה בכנס הבא אחרי הקורונה
פרק ראשון- אפשרויות דמות
הפרק הראשון של טאשה עומד להתחיל בהסבר על חוקי הקסטומיזציה החדשים. שינוי המאפיינים של גזעים (בקצרה, אפשר לבחור לאיזה תכונות לתת את התוספים, ולהחליף הכשרות בהכשרות אחרות), כמו גם חוקים להחלפת הכשרה במיומנויות או ארכיטיפים במהלך המשחק. בהחלט דבר מבורך- החלפת ארכיטיפים היא דבר נהדר שיכול להדגיש מאוד שינוי שדמות עברה, ואני שמח שניתנים לזה חוקים רשמיים.
אחרי ההסבר על החוקים החדשים, עוברים למקצועות-
הארטיפיסר- הארטיפיסר מודפס מחדש כאן אחרי שהוא הופיע לראשונה בספר של אברון. הפעם, ארכיטיפ השריונר (armorer) מצטרף לרשימת הארכיטיפים- מדובר בארכיטיפ שמבוסס על שריון כוח, או שריון קסום, שהארטיפיסר יכול להלחם איתו- לדוגמה, אפשרות לירות קליעי ברק מהכפפות. כמו כן, הפלאף של הארטיפיסר אמור לקבל מתיחת פנים כדי שיתאים לא רק לאברון- שזה יהיה מעניין. אני סקרן לראות אם יציגו דוגמה של ארטיפיסר שמשתמש בעצמות (וכתבתי בעצמי כבר ארכיטיפ כזה לדו"נ)
ברברי- הברברי (וכל מקצוע אחר חוץ מהארטיפיסר) מקבל מאפייני מקצוע אופציונליים, דבר חדש שיופיע בטאשה ואני מאוד מצפה לו. בעצם, מדובר במאפייני מקצוע חלופיים שיכולים להחליף את מאפייני המקצוע הרגילים של הברברי.
בנוסף, הוא מקבל 2 ארכיטיפים חדשים בספר הזה. דרך החיה היא ברברי שמשנה צורה חלקית במהלך הזעם שלו, ונלחם עם נשקים טבעיים. דרך הקסם הפראי הוא ברברי שמשתמש בקסם פיות שהוא לא לחלוטין שולט בו. השני נחשף כבר לפני חודש בpreview.
אישית, ברברי החיה נשמע ממש מגניב לדעתי, למרות שהוא עדיין ברברי אז אצטרך למצוא דרך להפוך אותו למעניין טקטית אם ארצה לשחק אותו.
טרובדור- הטרובדור, או הפייטן, או הבארד, או הזמר הנודד. בכל מקרה, הוא מקבל בנוסף למאפיינים החלופיים הדפסה מחודשת של מכללת הרהיטות שהודפסה בעבר בספר האודיסאה המית'ית של ת'רוס, כמו גם מכללה חדשה לחלוטין- פייטן ממכללת היצירה יכול לרתום את הקסם הבראשיתי של בריאת העולם לשימושו.
אישית, פייטן יצירה לדעתי יכול להיות מאוד מעניין, אני רק מקווה שהוא לא מרגיש כבר כל כך כמו נסיכת דיסני, למרות שזה לאו דווקא דבר רע.
כוהן- המקצוע האהוב עלי, הכוהן מקבל 3 ארכיטיפים, אחד מהם- דומיין סדר- פורסם כבר בספר של ראבניקה והוא נהדר. האחרים הם כוהן דמדומים- סוג של כוהן מאגי של חשיכה, וכוהן שלום- שהיה מבוסס על הקסמה קצת יותר מדי כשהוא הופיע בunearthed arcana בפלייטסט.
כמו שאמרתי, דומיין הסדר הוא דומיין מצוין, ודומיין הדמדומים אמור להיות נהדר. אישית, אני לא מתחבר לכוהן השלום- שיחקתי והנחתי יותר מדי לדמויות פציפיסטיות ואני ממש לא אוהב אותן, יהיה מעניין לראות איך יהפכו את זה לרלוונטי במשחק מבוסס קרבות כמו מו"ד.
דרואיד- הדרואיד מקבל הדפסה מחדש של מעגל הנבגים, שהודפס בעבר בספר של ראבניקה. מדובר בדרואיד קפאפיסט נקרומנסר, והוא די נחמד- למרות ששמעתי כמה תלונות עליו. בנוסף, עומדים לצאת לו גם שני מעגלים חדשים: מעגל האש הפראית, של דרואיד שנלחם באש עם אש, ומעגל הכוכבים- של דרואיד מבוסס אסטרולוגיה.
אני כרגע משחק במשחק של מירטוקן ג'נאסי אוויר דרואיד, ומתכוון להחליף ארכיטיפ בקרוב למעגל הכוכבים כדי לבטא קשר חזק יותר לשורשים שלו כיסודן אוויר, אז אני מאוד מצפה להדפסה הרשמית של המעגל- כי גרסת הפלייטסט שהוצגה בunearthed arcana מעט חזקה מדי.
לוחם- הלוחם מקבל 2 ארכיטיפים חדשים דנדשים- הלוחם הפסיוני הוא לוחם שנלחם עם טלקינזיס לצידו. אביר הרונות משתמש ברונות של ענקים כדי להקסים את עצמו ואת הנשק שלו. לבסוף, הספר מציג גם מספר בניות לדוגמה ללוחם אלוף קרבות, מה שמזכיר לי את הבניות המוצעות שבמהדורה 4- עם בחירת כוחות (או תמרונים, במקרה הזו) מומלצת.
תמיד אהבתי את הפות'ארק- הרונות הנורדיות- אז מאוד רציתי לשחק אביר רונות כשהוא יצא לפלייטסט, אבל הרגשתי שהוא חזק מדי, אז אני בהחלט מצפה לגרסה מאוזנת יותר ורשמית.
נזיר- הנזיר מקבל 2 ארכיטיפים חדשים, נזיר מדרך הרחמים הוא נזיר מרפא, ודרך הזהות אסטרלית- שיכול לזמן זרועות ערטילאיות שיעזרו לו להרביץ לאויבים יותר טוב.
אישית, אף אחד מהם לא מעניין אותי במיוחד, אבל דרך הזהות האסטרלית היא בהחלט מעניינת.
פאלאדין- אני יודע שאמרתי שכוהן הוא המקצוע האהוב עלי, אבל האמת היא שזה הפאלאדין. אני אוהב כל דבר כמעט במקצוע הזה. בספר הזה, הוא מקבל הדפסה מחודשת לשבועת הגבורה מהספר של ת'רוס, שהיא חלשה למדי לדעתי, וגם שבועה חדשה לגמרי- שבועת השומרים. טוב, הצופים (watchers) אבל זה מוביל לקונוטציה אחרת.
שבועת השומרים נראית מעניינת, אני בהחלט יכול לדמיין פאלאדין שהוא איש משמר עם השבועה הזו.
סייר- הו, עכשיו הגענו לחלק המעניין באמת. כמו שכולם יודעים, הסייר מהסל"ש גרוע, בלשון המעטה. כאילו וויזארדס הרגישו שזה היה חלק ממה שאנשים אהבו במה' 3. וגרוע במיוחד הוא סייר החיות- ולכן, בספר הזה מוצגות חיות שאשכרה הופכות את סייר החיות למשהו שווה ערך למקצועות אחרים. בנוסף לזה, כל הסיירים יוכלו להחליף יכולות כמו אויב מועדף או שטח מועדף, שהן מאוד מבוססות סיטואציה, ביכולות דומות אבל רחבות יותר.
מעבר לזה, הסייר קיבל 2 ארכיטיפים חדשים-נווד הפיות, שהוא סייר שמשתמש בקסם ממלכות הפרא (הfeywild) וסייר נחיל, שמוקף בנחיל חרקים שמציית לו.
סייר הנחיל נשמע מאוד מעניין, אישית- אני לא בטוח מה הנישה שנווד הפיות ממלא שלא ממולאת כבר על ידי מהלך האופק (horizon walker) שהופיע בזאנאת'אר, אבל אני מניח שנראה. כרגע נראה שמדובר פשוט בסייר עם הקסמה ומיומנויות חברתיות, לא משהו שאני חושב שצריך ארכיטיפ משלו.
נוכל- לא המקצוע האהוב עלי, והארכיטיפים שהוא מקבל גם כן לא באמת עושים לי את זה. הנוכל של טאשה מקבל 2 ארכיטיפים חדשים- נוכל הפאנטום, שמדבר עם הרוחות של האנשים שהוא הרג, ונוכל הסכינשמה, סוג של נוכל פסיוני.
כושף- הכושף, מקבל שני ארכיטיפים- הנשמה המכאנית היא כושף שמקבל את הכוח שלו ממכאנוס- מישור הסדר. מוח התפלץ הוא כושף פסיוני.
אישית, אני לא רואה סיבה אמיתית לנשמה המכאנית, כושף עם כוח מבוסס נטייה קיים כבר ככושף שמיימי, והפלאף של הכושף המכאני מרגיש לי קצת יותר מדי קשור לממלכות נשכחות ולמישור מכאנוס, שזה מאוד מבאס. יהיה מאוד קשה למצוא דרך להכניס אותו למשחקים אחרים (גם אם הוא כנראה מתאים לעולם המערכה הביתי שלי).
מכשף- המכשף מקבל השבעות חדשות, וזוג פטרונים חדשים. הג'יני כבר נחשף לפני חודש כחלק מחגיגות הDnDcelebration, ומאפשר למכשף לכרות ברית עם ג'יני, אחד מארבעה סוגים, ולסחוב איתו מנורה שהוא יכול להכנס אליה.
הפטרון השני הוא התהום, the fathomless. מדובר בעצם ביצור ממעמקי הים, כמו קראקן לדוגמה.
יש לי המון בעיות עם פטרון הג'יני, אני חושב שהמכאניקה שלו נוגדת לחלוטין את הפלאף. מנורת ג'יני היא מקום כליאה, היא לא דבר שאמורים להשתמש בו במקום להטיל את הבקתה הזעירה של לאומונד, וזה מאוד חבל.
אשף- הטוב ביותר לסוף, אני מניח. ואי אפשר להכחיש את זה שהאשף הוא המקצוע החזק ביותר, אני באמת חושב שמדובר באגו של וויזארדס שמכריח אותם לוודא שהמקצוע על שמו הם קרויים הוא החזק ביותר בכל מהדורה.
בכל מקרה, האשף שלנו מקבל רק שני ארכיטיפים חדשים, כשאחד מהם הוא גרסה מחודשת לארכיטיפ שהוצג במדריך לחוף החרב-זמר הלהב. הפעם, הזמרלהב כבר לא מוגבל רק לאלפים, ומקבל עוד כמה דברים מגניבים שהופכים אותו לקצת יותר טוב.
הארכיטיפ השני הוא הלבלר (scribe), שמקבל עט-נוצה קסום וספר לחשים תבוני.
אבל, הדבר המשמעותי באמת הוא שהאשף עכשיו יודע בעצם את כל הלחשונים שברשימה שלו, ומסוגל להחליף לחשון אחד באחר אחרי מנוחה ארוכה. משהו... די עוצמתי, בהתחשב בכך שרוב המקצועות האחרים מקבלים יכולת כזו, אבל הם יכולים להחליף לחשים רק כל 4 דרגות...
פרק שני- פטרונים לקבוצה
כן, שמעתם נכון, לא רק למכשף יש פטרונים עכשיו!
פטרונים קבוצתיים הוצגו בעבר באברון, והספר הזה מציג 8 פטרונים: האקדמיה, ישות עתיקה, אריסטוקרט, ארגון פשע, גילדה, כוח צבאי, מסדר דתי, ושליט.
בנוסף, הוא מציג הסבר על החוקים, ומדריך ליצירת פטרון קבוצתי משלכם.
פרק שלישי- שונות קסומות
המון לחשים, בעיקר לחשי זימון. חוקים לשינוי לחשים, אני מאמין שמדובר בעיקר בשינוי סוג נזק ודברים כאלה.
וכמובן, המון חפצי קסם- כולל קעקועים קסומים, שזה דבר שאני מחכה לו מאוד.
פרק רביעי- ארגז הכלים של המנחה
הפרק הזה מאוד מעניין למען האמת- הוא מתחיל בדבר חשוב מאוד, הסבר על סשן 0- למה הוא מיועד ועצות לאיך להריץ אותו, וזה פשוט מצוין. כולל אפילו כמה טבלאות קטנות, כמו שאוהבים להכניס ב5.
הפרק ממשיך עם מלווים, החוקים השלמים למלווים- שגרסה חלקית שלהם הוצגה בערכת הבסיס, כמו גם בכמה נתיבי הרפתקאות. מלווים מחולקים ל3 סוגים- מומחה, מטיל לחשים וחייל. אלו בעצם סוג של מקצועות לדב"שים. ממה שקראתי בערכת ההתחלה, מדובר בחוקים נחמדים מאוד- ונהדר שסוף סוף אפשר ליצור מלווים בדרגה 20 ולא עד 6.
הפרק כולל גם סכנות טבעיות וקסומות, מה שמזכיר לי מאוד את תוואי השטח הקסום שהופיע במהדורה 4 והוסיף כל כך הרבה עניין בקרבות שם.
לבסוף, חידות- לא הדבר האהוב עלי, אבל יש מנחים שמשתמשים בזה ושחקנים שאוהבים לשבור על זה את הראש, אז למה לא.
וזהו. אני די מצפה לספר של טאשה, ואולי אפילו אקנה אותו פיזית ביום מן הימים. כנראה בכנס הבא אחרי הקורונה