• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2021!

    כנס המשחקים של הקיץ חוזר ב-26-27 באוגוסט, במלון דן פנורמה בתל-אביב. פתחנו כעת את הגשת המשחקים לכנס, אז בואו להריץ משחק - עמוד הגשת המשחקים לכנס

מהדורה 5 הצעה: לשחק מבוכים ודרקונים 5 בלי ability scores

Sayeg

פונדקאי מהשורה
יעני לקפוץ ישר לmodifier. אסביר!

לאחרונה יוצא לי לשחק עם המון חברים שזרים למשחק וזה כיף גדול לראות איך שחקנים כבר בסשן הראשון מבינים שמשחקי רול-פליינג טייבל-טופ זה הסוג משחק הכי כיף שיש. מצד שני, במעגלים החברתיים שאני נמצא כרגע יוצא שרוב החברים שאני מכניס למשחק לא מגיעים מרקע גיימרי מי יודע ויותר אומנותי/סיפורי, כך שבאופן טבעי להסביר את החוקים זה החלק היותר קשה (להבנתי מאחרים זה בדרך כלל ההיפך, שחקנים נכנסים חזק לחוקים אבל מתקשים להכנס לרול-פליי).
שמתי לב שכמעט לכל שחקן יש בעיה עם חלק ספציפי בסיטסם, וזו צורת החלוקה של התכונות. ובואו נודה בזה, היא באמת קצת משונה. למה שיהיה גם ability score וגם modifier אם בסוף משתמשים רק באחד מהם? אין לזה שום הצדקה מכאנית אמיתית וזה סתם מבלבל שחקנים חדשים. לא פעם אמרתי לשחק להוסיף את החכמה שלו להטלה כללית והוא הוסיף 14 במקום 2, ואז המשחק שוב נקטע וחזר להסברים טכניים שבתכלס אין הגיון אמתי מאחוריהם.

אני מציע! להתחיל את המשחק עם אחד מהתורים הבאים לתכונות (השחקן בוחר)
0, 0, +1 +1 +2 +3
-1, 0, +1 +2 +3,+3
0,0, 0, +1, +2, +4
תוספתי תכונות של גזעים יהיו פשוט +1, וברמה 4, 8, 12, 16 ו19 השחקנים פשוט בוחרים להוסיף +1 כבחירתם.

אני יודע שיש בעיות בסיסטם הזה, כמו גזעים ספציפיים שמעלים תכונה רק ב1 או feats מסוימים שעושים את אותו הדבר. אבל אני חושב ששווה לפתור את הבעיות הללו אינדיבידואלית מול השחקן כשזה קורה במקום להכביד. בכל זאת יש לי ארבעה שחקנים חדשים בקבוצה שבקושי גלגלו ק6 בחייהם

תרגישו חופשי להציע הצעות לייעול או ממש ממש ממש לא להסכים איתי :D

נ.ב
אני לא סגור על מה השם העברי לability score וmodifier, אין לי את הספר המתורגם.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
במהד' 2
קראו לזה ערך תכונה שמביא לתוסף.

נזקי תכונה בדרך כלל אם אני זוכר מורידים 2 בכל מקרה, אז במקום זה יגרום למינוס 1.
באמת שמ3 והלאה תכונות זה קצת אנכרוניסטי.
ב2, מיומניות היה מגולגל לפי התכונה עצמה.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
אני חושב שיש כמה דברים שמחושבים מערך התכונה עצמו, וגם הדברים שאמרת לגבי גזעים שמוסיפים 1 וכן הלאה, אבל אני מסכים שבגדול זה לא צריך להיות יותר מדי בעייתי להמיר את כל השיטה לשימוש במתאמים בלבד.
נראה לי שהסיבות למה משתמשים בזה הן באמת יותר נוסטלגיות מפרקטיות. יש גם את העניין שכדי לקבל תכונות מגלגלים בעקרון 3ק6, וזה משפיע על ההתפלגות של התכונות (10 ו-11 הם סבירים בהרבה מ18 או 3). אבל היום גם מעט האנשים שבאמת מגלגלים תכונות ככה.
בקיצור, נשמע אפשרי, אם כי לא הייתי משחק ככה בחיים. יש דברים במו"ד שהשימוש שלהם הוא יותר אוירתי מגיימיסטי, וגם זה דבר חשוב.
 

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
Sayeg אמר/ה:
אני יודע שיש בעיות בסיסטם הזה, כמו גזעים ספציפיים שמעלים תכונה רק ב1 או feats מסוימים שעושים את אותו הדבר. אבל אני חושב ששווה לפתור את הבעיות הללו אינדיבידואלית מול השחקן כשזה קורה במקום להכביד. בכל זאת יש לי ארבעה שחקנים חדשים בקבוצה שבקושי גלגלו ק6 בחייהם
זו בדיוק הבעיה בשיטה הזו, והסיבה שיש ערכי תכונות בנוסף למתאמים. אני מאוד לא מסכים שזה אפשאי לפתור את הבעיות הללו אינדיבידואלית- זה חלק משצעותי באיזון התכונות בשיטה ונפוץ מכדי שתוכל לפתור כל מקרה לגופו.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
מילון זריז:
ability - תכונה
score - ערך
modifier - מתאם
לדעתי החוק הזה של ערכי תכונה אכן מיותר, אבל מה שאתה מציע לעשות זה בעצם לקחת על עצמך את כאב הראש במקום שהשחקן יעשה את זה לבד במאמץ מינורי יחסית (מתאם התכונה שווה למחצית ערך התכונה פחות 5 מעוגל מטה, ואז לא נוגעים יותר בערך התכונה לעולמים)
בהתחלה חשבתי שאתה מוותר לגמרי על השימוש בתכונות ובמתאמי תכונה, ואז היה על מה לדבר (אם כי סביר להניח שזה היה פשוט מוציא מהשיטה יותר מדי דברים) אבל מה שאתה מציע זה בעצם לוותר על חישוב מינורי על ידי ביצוע אותו החישוב בדיוק בצורה שלא מכסה את כל המקרים, ולכן דורשת יותר כאב ראש בסופו של יום
 

Sayeg

פונדקאי מהשורה
tkhag1 אמר/ה:
אתה יודע שברגע שאתה עושה את זה אתה זורק נזקי תכונה מהמשחק, מצד שני אני לא בטוח כמה זה קיים ב5...
לא קיים

dragonian אמר/ה:
בקיצור, התכונות נעות בין מינוס 4 לפלוס 4.
בדיוק! :) בסך הכל פשוט, לא?
(אגב, למעשה היא נעה ממינוס 4 לפלוס 5 ובמקרים מסוימים אפילו 6)

אביעד אמר/ה:
בהתחלה חשבתי שאתה מוותר לגמרי על השימוש בתכונות ובמתאמי תכונה, ואז היה על מה לדבר (אם כי סביר להניח שזה היה פשוט מוציא מהשיטה יותר מדי דברים) אבל מה שאתה מציע זה בעצם לוותר על חישוב מינורי על ידי ביצוע אותו החישוב בדיוק בצורה שלא מכסה את כל המקרים, ולכן דורשת יותר כאב ראש בסופו של יום
זו הבעיה ברעיון שלי עכשיו ואני מנסה לפתור אותו. אני יודע שזה נשמע כמו חישוב פשוט אבל זו מנקודת המבט שלנו כשחקנים מנוסים. לאנשים שעצם הרעיון של משחק תפקידים זר להם לחלוטין, שמתפלאים שרואים ק20 לראשונה וושמתבלבלים כשהם רואים דף דמות, החישוב הזה קריטי. לכן אני חושב שלקמפיין שאני מריץ עכשיו שווה לעדות את ההפשטה הזאת גם אם זה בא בחשבון הבאלנס. אני מקווה שאני לא טועה

פלאפי אמר/ה:
בקיצור, נשמע אפשרי, אם כי לא הייתי משחק ככה בחיים. יש דברים במו"ד שהשימוש שלהם הוא יותר אוירתי מגיימיסטי, וגם זה דבר חשוב.
אני חושב שפה נשאלת שאלה גדולה ומעניינת לגבי המהות של מהדורה 5. האם מבוכים ודרקונים הוא משחק נוסטלגי שנועד ספציפית לשחקנים שמכירים אותו היטב ואוהבים אותו (כמונו), או משחק קז׳ואלי פשוט ובסיסי בהשוואה לאחרים ונועד למשוך שחקנים חדשים.

מאוד ניכר שקוסמי החוף שאלו את עצמם את השאלה הזו כשהם יצרו את מהדורה חמש (החביבה עליי מכולן עד כה) והם ניסו לתת תשובה מתפשרת של גם וגם. אישית, אני נגד גם וגם כשזה מגיע לגיים-דיזיין. אבל היי! עם ההצלחה הכלכלית של המהדורה גם בקרב שחקנים ישנים וגם בקרב חדשים אי אפשר להתווכח.
 

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
Sayeg אמר/ה:
אני חושב שפה נשאלת שאלה גדולה ומעניינת לגבי המהות של מהדורה 5. האם מבוכים ודרקונים הוא משחק נוסטלגי שנועד ספציפית לשחקנים שמכירים אותו היטב ואוהבים אותו (כמונו), או משחק קז׳ואלי פשוט ובסיסי בהשוואה לאחרים ונועד למשוך שחקנים חדשים.

מאוד ניכר שקוסמי החוף שאלו את עצמם את השאלה הזו כשהם יצרו את מהדורה חמש (החביבה עליי מכולן עד כה) והם ניסו לתת תשובה מתפשרת של גם וגם. אישית, אני נגד גם וגם כשזה מגיע לגיים-דיזיין. אבל היי! עם ההצלחה הכלכלית של המהדורה גם בקרב שחקנים ישנים וגם בקרב חדשים אי אפשר להתווכח.
באתי לכתוב why not both? ואז אני בעצמך. כמו כל משחק, אפשר לעשות חוקי בית כדי להתאים אותו לקבוצה הספציפית. אם כולם מסביב לשולחן מסכימים שערכי תכונה זה אנאכרוניסטי ובזבוז זמן, אז תמצאו את הפתרון שמתאים לכם. אני חושב שלרוב האנשים זה לא מספיק מפריע כדי לשנות את השיטה בשביל זה.
 

lonewolf

פונדקאי ותיק
למען האמת, יש חפץ קסם נקמני ומרושע שנקרא חפיסת הקלפים הרבים. יש שני קלפים שמורידים ומוסיפים לערך התכונה, אז זה קיים.
אגב, משהו מעניין לעשות עם השחקנים, זה לתת להם להמר בפונדק, ולא לגלות להם שזו חפיסת הקלפים הרבים. נחמד לראות את הפרוצפים שלהם אחרי זה.

ולדיון- לדעתי השיטה הזאת טובה למתחילים, אבל בעיני זה נחמד להשאיר את גורל הדמות בידי הקוביות לפני שמהמשחק מתחיל.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
אז אם אתה מריץ לחדשים תכתוב להם רק מתאמים ואל תספר להם על ערכי התכונה עד שהם יגיעו לדרגה 4, ואז תגלה להם את כל האמת כשהיא תהיה רלוונטית.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
כל הקרדיט לך - רק לקחתי את הרעיון שלך ושיפרתי :)
אגב, מכיוון שכבר לא מגלגלים קוביות בימינו אין באמת סיבה שערך התכונה הבסיסי יהיה 10. הוא יכול להיות גם 0 וככה הרבה יותר נוח לחשב מתאמים.
 
Top Bottom