• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • דרקוניקון 2022 מגיע בסוף אוגוסט
    הכנס חוזר ב 25-26 באוגוסט, לאחר הקורונה ועם המון משחקים והפתעות. פרטים נוספים באתר הכנס.
    לשאלות, תהיות וקריאות עידוד, הגיבו בנושא.

מהדורה 4 דרקונים ונתונים הפעם ההיא שמבוכים ודרקונים הפך ל-Pay to Win + [דו"נ 131] קלפי גורל חלופיים

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
אז בואו ונדבר על הפעם ההיא שבה מבוכים ודרקונים 4 הפך למשחק Pay to Win.
כן כן, קראתם נכון. ב2011, עם תחילת עונת ההרפתקאות The March of the Phantom Brigade במשחקים המאורגנים של מה' 4, יצאו קלפי הגורל- Fortune cards. הקלפים האלה אפשרו בעצם תוספים פנים משחקיים לשחקנים שקנו אותם, הם נמכרו בבוסטרים של 8 קלפים (5 שכיחים, 2 לא שכיחים, 1 נדיר) וחולקו ל3 סוגים: התקפה, הגנה וטקטיקה.
חפיסת גורל יכלה להיות או בוסטר שלם, או חפיסה מורכבת אישית- שהייתה צריכה להיות בעלת מספר קלפים שהוא כפולה של 10, ולכלול 3 קלפים לפחות מכל סוג לכל 10 קלפים בחפיסה.
(שימו לב שאין הגבלה על מספר הקלפים הנדירים בחפיסה, ככה שיכולת לקנות 10 בוסטרים בשביל עשרת הקלפים הנדירים, שכמובן יותר חזקים מהקלפים השכיחים)

בנוסף ל3 הסוגים שלעיל, התווסף סוג חדש עם העונה העשירית (council of spiders), קלפי בגידה. אלו קלפים ש...דופקים את בני הברית שלך. אבל בתמורה, נותנים לך נקודות מעמד שרלוונטיות לעונת ההרפתקאות הזו. בגלל שזה קונספט נוראי מבחינה משחקית ומבחינת המסר שזה מעביר והאור שבו זה מציג את המשחק, כמו גם בגלל שהסוג הזה לא ממש משתלב עם הסוגים האחרים, אני עומד להתעלם ממנו פה.

החוקים הכלליים הם יחסית פשוטים. לכל שחקן יש את החפיסה שלו- בתחילת ההתקלות הוא מערבב אותה, ושולף ממנה קלף. בכל זמן נתון יכול להיות לו רק קלף אחד ביד. הוא יכול לשחק קלף אחד בלבד בסיבוב, על הקלף רשום מתי בדיוק ניתן לשחק אותו.
בתורו, שחקן יכול לעשות את אחד הדברים הבאים: לשלוף קלף אם אין לו קלף ביד, לזרוק את הקלף שביד שלו ולשלוף חדש, או לשמור את הקלף שביד שלו אם הוא לא השתמש בו בסיבוב הקודם.

יש ת'מה אחת (ואקשר להגשה הקודמת-קודמת שלי לדו"נ שאני מאוד גאה בה וגם כוללת הסבר קצר למהי ת'מה) שמשתמשת בהם, ממגזין דרגון מספר 401 (fatedancer), היא מאפשרת להחזיק יותר מקלף אחד, והכוחות שלה מאפשרים לה לשחק עם הקלפים האלה.
בנוסף, באותה חוברת של המגזין הוצגו גם 4 ברכות תהילה (ואקשר גם להגשה ישנה שלי לדו"נ שגם בה אני מאוד גאה, ובה הסברתי גם על מהם התגמולים החלופיים הללו) שמאפשרות גם הן לשחק עם הקלפים האלה קצת יותר. זו הייתה התמיכה המכאנית היחידה שהקלפים האלה קיבלו.

אנשים, כמובן, לא ממש אהבו את זה. מנחים הרגישו שהם "חייבים" לאשר את זה כי זה מוצר רשמי, מה שנתן יתרון לא הוגן לשחקנים שהוציאו כסף. למזלנו, זה היה ממש בשנה האחרונה של מו"ד 4, וכשהפלייטסט של 5 התחיל (אז עוד תחת השם D&D next) וויזארדס החליטו לזנוח את הקלפים האלה, וטוב שכך.

ולאחר כל ההקדמה הזו, בואו ננסה ולהפוך קלפי גורל למשהו קצת יותר נגיש ומעניין- לאו דווקא יותר זול, כי קלפי טארוט הם עסק יקר, אבל זה הנושא של הדו"נ! לפחות יש מספיק מחוללים באינטרנט בשביל מי שאין לו חפיסה פיזית. אנחנו נשתמש כמובן בארקאנה הגדולה- 22 הקלפים המיוחדים, ולא בארקאנה הקטנה שמקבילה לקלפי משחק רגילים.
\
אפשר להשתמש בקלפי גורל כפי שהתכוונו- כל שחקן עם חפיסה משלו אותה הוא מערבב בתחילת ההתקלות. זה נותן לשחקנים יתרון משמעותי, ויכול להיות מאוד בעייתי לאיזון ההתקלויות. לכן, בחור נחמד באינטרנט רשם כמה חוקי בית שיכולים לעזור.
אחד מהחוקים הללו הוא לא להחזיק יותר מעותק אחד של כל קלף בחפיסה, מה שכבר חייב לקרות אם אנחנו משתמשים בחפיסת קלפי טארוט..
החוק השני הוא לתת למנחה זוג חפיסות גורל משלו- אחת שרק הבוס יכול להשתמש בה, ואחת לכל המפלצות.
הבחור גם איגד את כל הקלפים של 4 הסטים שיצאו בזמן כתיבת הבלוג שלו וקיטלג אותם לפי מחיר, נדירות, וכך הלאה. שווה להעיף מבט.

אפשרות נוספת הוצגה במגזין דרגון 401, ואני חושב שהיא ממש נחמדה. במקום להשתמש בחפיסות גורל בכל התקלות, חפיסות גורל ישמשו רק בהתקלויות מעניינות וייחודיות כדי להוסיף להן נופך של אקראיות. הדוגמה של המגזין היא קרב זירה, אבל אפשר להשתמש בזה על כל אתגר ייחודי אחר שכולל קרב!

שימו לב לתאר מה קורה כשאתם משחקים את קלפי הגורל. החלטתי שלא לכתוב תיאור לכל קלף טארוט כאן, כי יש הרבה דרכים לפרש אותם- ובעוד שניסיתי להצמד לפירוש הנפוץ יותר של קלף הטארוט בשביל ההשפעה שלו, במשחק אפשר לתאר אותם בצורה אחרת לגמרי. אתם יכולים לתאר כיצד הדמות שלכם מחייכת ומעודדת את בן הברית שלצידה כשאתם משחקים את קלף הכוהנת, או את הזעם שלה על מותו כשאתם משחקים את קלף הצדק.
אתם יכולים גם להחליט שמדובר בהשפעה חיצונית. ברכה מהאלים, או תוואי שטח שהדמות שלך מנצלת כדי לבצע מהלך שהיא לא הייתה יכולה בלעדיו. אולי העידוד של הקהל בזירה מחזק את ידיה, או הצעקות של בני בריתה גורמות לה לחשוב על המנטור הזקן שלה. יש כאן הרבה הזדמנויות לרולפליי מעניין, ולהעשרת הקרב והתיאור שלו בכללי.


קלף הטארוטסוג (התקפה, הגנה או טקטיקה)לשחק כש:השפעה
I -הקוסםהתקפהאתה מסתער.אתה יכול להשתמש בכוח התקפה קפא"פ לפי רצון במקום התקפה בסיסית או התנפלות בסוף ההסתערות.
II- הכוהנתהתקפהאתה פוגע באויב מאוגף עם כוח לפי רצון.בן ברית אחד שמאגף את האויב מקבל נק"פ זמני ששווה ל3+חצי דרגתך.
III- הקיסריתהתקפהאתה הופך למדמם מהתקפת קפא"פ.אתה מבצע התקפה מזדמנת נגד האויב שהפך אותך למדמם.
IV- הקיסרטקטיקהאתה או בן ברית משתמשים בכוח התקלות ומפספסים את כל מטרות הכוח.הדמות שפספסה מקבלת את קלף השוטה עד סוף ההתקלות או עד שהיא משתמשת בו, המוקדם מהשניים.
V- הכוהןהגנהאתה מגלגל זריקת הצלה.אתה יכול להוסיף את מתאם החוכמה שלך לזריקת ההצלה.
VI- הנאהביםהגנהאתה מנצל משב מרענן או לוקח את פעולת ההגנה המלאה.בן ברית אחד לבחירתך מגלגל זריקת הצלה נגד מצב אחד של הצלה לסיום שמשפיע עליו.
VII- המרכבההגנהאויב פוגע בך בפגיעה חמורה.אתה מקבל את קלף השוטה עד סוף ההתקלות או עד שאתה משתמש בו, המוקדם מהשניים.
VIII- הצדקהתקפהבן ברית יורד ל-0 נק"פ או פחות.אתה יכול לבצע התקפת קפא"פ או טווח בסיסית כפעולה חופשית.
IX- הנזירטקטיקהאויב תוקף את הגנת הקשיחות או התגובה שלך.ההתקפה היא נגד הגנת הרצון שלך במקום. במידה והיא פוגעת, אתה גם המום עד תחילת תורך הבא.
X- גלגל המזלטקטיקהאתה מגלגל זריקת הצלה נגד נזק מתמשך.גלגל ק12. אם התוצאה זוגית, אתה מרפא מספר נקודות פגיעה השווה לתוצאה ומקבל תוסף 2+ לזריקת ההצלה.
אם התוצאה אי-זוגית, הנזק המתמשך גדל ב-2 ואתה נכשל בזריקת ההצלה אוטומטית.
XI- כוחהתקפהאתה מתחיל את תורך.אתה מקבל תוסף 2+ להתקפה ולנזק עד תחילת תורך הבא. אתה גם מעניק יתרון קרבי כל עוד יש לך את התוסף הזה.
XII- התלויהתקפהאתה פוגע ביותר מאויב אחד עם כוח שגורם נזק בפגיעה.בחר שני אויבים שמהווים מטרות לכוח. אחד מהם לא סופג נזק בכלל, השני סופג פגיעה חמורה.
XIII- המוותהגנהאתה מגלגל הצלה ממוות.אתה מקבל תוסף 5+ לגלגול.
XIV- מתינותהגנהאתה סופג נזק מהתקפה.אתה סופג חצי נזק, בן ברית המסכים לכך סופג גם הוא חצי נזק.
XV- השטןטקטיקהאתה או בן ברית אוחזים ביצור.היצור הופך למרוסן עד סוף תורו הבא.
XVI- המגדלהתקפהאתה פוגע פגיעה חמורה.אתה מקבל את קלף השוטה עד סוף ההתקלות או עד שאתה משתמש בו, המוקדם מהשניים.
XVII- הכוכבטקטיקהבן ברית מסיים את תורו סמוך לאויב אחד או יותר.בן הברית מקבל נק"פ זמני השווה ל3+חצי דרגתך. במידה והוא סמוך ליותר משני אויבים, הוא מקבל 3 נק"פ זמני נוספים.
XVIII- הירחטקטיקהבן ברית מגלגל 1 טבעי בגלגול התקפה, זריקת הצלה או בדיקת מיומנות.גלגל ק20, עם תוסף 4+ אם יש לך הכשרה בתובנה. ב1-9, אתה סופג נזק השווה ל3+חצי דרגתך.
ב10-20, בן הברית יכול לגלגל את גלגול ההתקפה, זריקת ההצלה או בדיקת המיומנות שלו מחדש.
XIX- השמשהגנהאתה מתחיל את תורך הלום או המום.אתה מתעלם מהשפעות המצב מעורר התנאי עד סוף תורך. אם ההשפעה היא הצלה לסיום, גלגל הצלה כרגיל בסוף תורך
בנוסף, אבד פרץ ריפוי אחד.
XX- יום הדיןטקטיקהאויב פוגע בבן ברית.אתה מסמן את האויב הזה עד סוף תורו הבא. במידה והאויב המסומן תוקף מישהו שאינו אתה, הוא סופג נזק השווה ל3+חצי דרגתך.
XXI- העולםהגנהאתה סופג פגיעה חמורה.הפגיעה החמורה הופכת לפגיעה רגילה, ואתה מעניק יתרון קרבי עד סוף תורך הבא.
XXII- השוטהמיוחד

כאשר מישהו מקבל את קלף השוטה, הוא משתמש בקלף מהחפיסה שלו. לשחקן לא יכול להיות יותר מקלף שוטה אחד בכל זמן.
אתה מגלגל גלגול התקפה, גלגול הצלה או בדיקת מיומנות ולא מרוצה מהתוצאה. הגלגול לא יכול להיות האחד שהעניק לך את קלף השוטה (לדוגמה, אם קלף אחר נותן לך את השוטה בכשלון בגלגול, אתה לא יכול להשתמש בו על הגלגול הזה).גלגל את גלגול ההתקפה, גלגול ההצלה או בדיקת המיומנות הזו מחדש. אתה חייב להשתמש בתוצאה השנייה.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
מנחים הרגישו שהם "חייבים" לאשר את זה כי זה מוצר רשמי, מה שנתן יתרון לא הוגן לשחקנים שהוציאו כסף.
אני חושב שהקאתי קצת בפה.
למו"ד 4 תמיד היה וייב חזק של גיימינג מגעיל אבל זה כבר...
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
אני חושב שהקאתי קצת בפה.
למו"ד 4 תמיד היה וייב חזק של גיימינג מגעיל אבל זה כבר...
גיימינג /= מגעיל, אבל להפוך את מו"ד ליוגיהו ולגרום לimbalance בין שחקנים שרוצים לבזבז עוד כסף לכאלו שלא זה ממש מסריח
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
גיימינג /= מגעיל
ברור, כמו שבשר הודו /= מגעיל, אבל למו"ד 4 יש וייב מאוד חזק של בשר הודו מהסוג שמוגש בקייטרינג של הספק הכי זול במכרז של הקריה. כאילו עשו סקר בין כל המינימקסרים, טרחני החוקים וילדי "אני מתקיף" שנזרקו מכל קבוצה אפשרית והכינו מהדורה במיוחד בשבילם.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
ברור, כמו שבשר הודו /= מגעיל, אבל למו"ד 4 יש וייב מאוד חזק של בשר הודו מהסוג שמוגש בקייטרינג של הספק הכי זול במכרז של הקריה. כאילו עשו סקר בין כל המינימקסרים, טרחני החוקים וילדי "אני מתקיף" שנזרקו מכל קבוצה אפשרית והכינו מהדורה במיוחד בשבילם.
תשמע אתה צריך להתחיל לכתוב סיפורים וזה, ממש גרמת לי לצחוק

אני אבל לא ממש מסכים איתך. למו"ד 4 היה vibe של "קרבות אפיים... וזהו." וזה בסדר. יש אנשים שרק רוצים קרבות, רוצים שלכל דמות שלהם יהיה מעניין בקרב, או שרוצים התקלויות מעניינות, ואני חושב ש4 עשתה עבודה די טובה בזה.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
אני בטוח שיש אנשים שהריצו משחקים מעולים עם מו"ד 4, בדיוק כמו שיש אנשים שהריצו משחקים מעולים עם מו"ד בקופסאות. גם אפשר לכתוב תוכן מצויין למו"ד4 - הפוסט הזה ופוסטים אחרים כאן מוכיחים את זה.
אבל קרבות אפיים? אני חושב שבקורסים "סטטיסטיקה ללא סטטיסטיקאים" ו"מבוא לכלכלה לאנשים שלא יודעים חשבון" שהייתי חייב לקחת בתואר הראשון ראיתי תוכן משחק מעניין יותר מבספר הכללים של מו"ד4 שפשוט לא הצלחתי לקרוא.
 

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
אני מסכים של4 יש וייב של גיימינג, לא מסכים על שאר הדברים, ומה שאתם אומרים פשוט מוכיח שלא קראתם את 4 או שיחקתם בה. לקרוא לה "מהדורה שנבנתה במיוחד למינמקסרים" מתעלם מהעובדה שכל המינמקסרים מעדיפים את מהדורה 3.5, ואפילו את 5, בה ניתן ליצור שילובים מטורפים דרך חומר שבור וריבויי מקצועות, כשב4 אין יותר מדי עם מה לשחק בנושא הזה. בסופו של דבר, היא פשוט מו"ד שמוצג כפי שהוא, בצורה ברורה אך יבשה וללא תיאורים מיותרים. יש כאלה שאוהבים את זה יותר, ויש כאלה שאוהבים את זה פחות.
(כמובן, אסנשלז פתרה את הבעיות הללו, והעיצוב של המקצועות בה היווה את הבסיס לאיך שאנחנו מכירים מקצועות במה' 5. אבל היא במקום ביניים מוזר. אני כן חייב מתישהו ליצור המרה ישירה מאסנשלז ל5 כדי להדגיש כמה המסגרת של המקצועות והעיצוב שלהם דומים.)

אבל בסופו של דבר, זו לא הנקודה בפוסט- הוא לא פוסט קיטורים על מה' 4, ואבקש שלא להמשיך בזה. הנקודה היא משהו ספציפי ומאוד בעייתי שקרה בשלהי חייה של המהדורה, שלמזלנו לא תפס- אבל מפתיע לגמרי שוויזארדס דבקו ברעיון שלהם למשך כמעט שנה. אם זה היה קורה היום, היה outrage משמעותי, וזה רק מדגיש כמה התחביב השתנה בעשור האחרון, וכמה יותר מיינסטרים הוא נהיה.
 

I Am A Druid

פונדקאי ותיק
בנוגע לשיח על מה' 4 - היא באמת נהדרת. אני מעדיף את 5, כן, אבל מה' 4 פשוט מציעה חוויה שונה לגמרי.

בנוגע לשיח על הקלפים - מה?! אני מבין שאפשר ליצור פער מסוים בין שחקנים, אבל על ידי המנחה וכתגמול בלבד, לא על ידי כסף... מעולם לא שמעתי על זה עד עכשיו, קצת קשה להאמין...
 

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
זה מצחיק שקלפי הגורל הם חלק ממהדורה 4, כי אני מרגיש שהם היו עוזרים הרבה יותר לכמעט כל מהדורה אחרת חוץ ממהדורה 4. אני מוצא לפעמים את הבסיס של הקרבות של מהדורות אחרות (5, אני מסתכל עלייך) די משמים אלא אם יש מנחה שיודע לשנות אותו כדי שיהיה מעניין. במהדורה 4, יש לי מספיק בחירות טקטיות בזמן הקרב גם בלי קלפי הגורל.

ואחרי שקראתי את מה שכתבת, אני אפילו חושב שאתה לא עושה למכאניקה הזו צדק. הסיבה היחידה שהאור שאתה מציג אותה בה כל כך שלילי הוא שזה היה מהלך שיווקי מלוכלך. אבל במצב בו יש לנו חפיסה עם זמינות של כל הקלפים, זו האמת מכאניקה שיכולה להיות מאוד מעניינת לעשות איתה דברים. מה לגבי כושף כאוס שעובד עם חפיסה דומה לזה? מסוגל להוסיף השפעות אקראיות ללחשים שלו אבל בכל סיבוב יש לו רק השפעה אחת ביד והוא לא זה שבחר אותה והוא בוחר רק אם לשחרר אותה או לא? אני יכול לומר שהייתי מעדיף בהרבה להשתמש בכזה כושף כאוס מרוב הגרסאות שראיתי אצל מו"ד לקונספט. ואפילו כמו שאתה מציג אותה כתוספת לקרבות מעניינים ("האלים עצמם מסתכלים על הקרב הזה, הקרב שיכריע את גורל הממלכה. קחו חפיסת גורל") הם קונספט מאוד מגניב. במהדורה 4 יש פשוט מספיק התעסקות מכאנית שאין בזה כבר צורך, אבל זה קונספט מכאני מעניין (גם אם לא חסר פגמים- כאשר העיקרי בהם מבחינתי היא שאין לקונספט הצדקה פלאפית אמיתית. אלא אם אנחנו אומרים משהו בסגנון "האלים צופים על הקרב" אין שום סיבה פנימית בעולם שהדמויות יוכלו להשתמש בחפיסה הזו).

כנ"ל לגבי קלפי הבגידה. הם מאוד לא עובדים במהדורה 4, ששיתוף פעולה על מנת להצליח הוא כלל בסיס בה. אבל הקונספט של ההרפתקה הוא בבירור משהו יותר דמוי פראנויה מאשר משחק מבוכים ודרקונים קלאסי. קבוצת דרו ש"רשמית חייבים לשתף פעולה" אבל כל אחד מהם מתעב את השני ומקווה שהוא ייכשל למרות שעל הנייר "הם כולם פועלים לאותה מטרה, לשרת את לולת'". זה פלאפית מצוין וקלפי הבגידה זו מכאניקה שמתגברת את זה, פשוט... שזה קונספט שבכלל לא מתאים לשום חלק אחר בשיטה של מהדורה 4.

כך או כך, אגיב לקלפים עצמם. דבר ראשון, אני חושב שצריך להיות איזשהו טווח לכל הקלפים. לא "כל אויב ובן ברית בקרב לא משנה מה", אלא נגיד טווח של 10 משבצות לכל בן ברית/אויב, אחרת זה קצת יוצא מוזר.

הנזיר: המום [Stunned] זה מצב קצת אכזרי לא? לא עדיף הלום [Dazed]?
גלגל המזל: שמתי לב שהקלפים לא עושים scaling במיוחד, אבל פה זה הכי בולט לי. אולי למצב הזוגי זה התוצאה בקוביה כפול התקופה שלך?
התלוי: הייתי מוסיף שאתה לא יכול לבצע שום פעולה שהתנאי שלה הוא פגיעה חמורה באמצעות קלף כזה, אחרת הוא עם פוטנציאל די שבור על דמות כמו ברברי (שבניית יליד-הסופה לא חוסכת ממנו כוחות אזוריים).
הכוכב: התנאי של זה מאוד טריוויאלי, לעומת הכוהנת לדוגמה. אני חושב שצריך לתת תנאי קצת יותר קשוח לקלף הזה.
הירח: רגע מה הקשר לתובנה? ואולי כדאי לעשות את הנזק נזק תודעה... שווה מחשבה, נשמע לי נכון יותר פלאפית שזה יהיה נזק תודעה, גם אם רוב הקלפים נמנעים מלתת סוגים לנזק או להיות מאוד ספציפיים כמו ששמתי לב.
יום הדין: גם פה, אני מרגיש שאולי זה צריך לעשות override להשפעות סימון של מגונן סטנדרטי.

יתר הקלפים מגניבים, ומאוד אהבתי את הביצוע שלקחת להם. גרמת לי לחשוב בעצמי אם אולי יש מקומות שאני יכול למצוא להשתמש בקונספט הזה.
 
עריכה אחרונה:

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
זה מצחיק שקלפי הגורל הם חלק ממהדורה 4, כי אני מרגיש שהם היו עוזרים הרבה יותר לכמעט כל מהדורה אחרת חוץ ממהדורה 4. אני מוצא לפעמים את הבסיס של הקרבות של מהדורות אחרות (5, אני מסתכל עלייך) די משמים אלא אם יש מנחה שיודע לשנות אותו כדי שיהיה מעניין. במהדורה 4, יש לי מספיק בחירות טקטיות בזמן הקרב גם בלי קלפי הגורל.
מסכים בהחלט שהם היו יכולים להיות מעניינים בהרבה ב5. אם מישהו רוצה לבצע המרה, הוא מוזמן!

ואחרי שקראתי את מה שכתבת, אני אפילו חושב שאתה לא עושה למכאניקה הזו צדק. הסיבה היחידה שהאור שאתה מציג אותה בה כל כך שלילי הוא שזה היה מהלך שיווקי מלוכלך. אבל במצב בו יש לנו חפיסה עם זמינות של כל הקלפים, זו האמת מכאניקה שיכולה להיות מאוד מעניינת לעשות איתה דברים.
אני בהחלט מסכים, אפשר להשתמש במכאניקה הזו לדברים מגניבים. אבל בסופו של דבר, הסקירה שנתתי לה היא על איך שהיא שומשה. אני חושב שהיא בהחלט יכולה להיות מעניינת- בין אם להכניס אותה כחלק מהמכאניקה של מקצוע מסוים או אפשרות שחקן אחרת (ת'מה, נתיב מופת...) או לתת קלפים כתגמולים במקום חפצי קסם.
כמובן, זה מעלה בעיות משל עצמו. להכניס את זה כחלק ממכאניקה של אפשרות שחקן דורש מהשחקן את הקלפים בנפרד מהספר, אז זה אחלה לחומר תוצרת בית, אבל פחות לחומר רשמי.
אמרת גם שבעיה נוספת זה חוסר הצדקה פלאפית, אבל זה מאוד מתאים לרוח המהדורה לתת הצדקה תיאורית בדיעבד לאחר השימוש ביכולת/כוח/קלף.

קלפי הבגידה בפני עצמם הם קונספט חמוד שבהחלט יכול לעבוד טוב לחד"פ, אני לא חושב שהוא עובד טוב למשחק ארוך יותר (גם לא לקמפיין קצר), ולא כחלק ממשחק מאורגן לדעתי- כי במשחקים מאורגנים הרבה שחקנים הם חדשים, ואתה לא רוצה לתת להם כזה רושם ראשוני על מבוכים ודרקונים. מעבר לזה, קלפי הבגידה גם פשוט לא עובדים עם שאר הקלפים, אלא רק לבדם. בגלל שצריך לפחות 3 קלפים מכל אחד מ3 הסוגים המקוריים על כל 10 קלפים בחפיסה שלך, זה משאיר... קלף בגידה אחד אם אתה רוצה להשתמש בהם יחד עם קלפים אחרים.

אז כן, הבעיה עם הקלפים היא שהם מהלך שיווקי מלוכלך, יש בהם הרבה פוטנציאל- אבל המון בעייתיות באיך שהם הוצגו ושומשו. היה אפשר לחלק אותם בחינם למי שמצטרף למשחק המאורגן בחנות משחקים שכונתית, ולעשות כך שאפשר להשתמש בהם רק במשחק המאורגן. ואז להרשם ליותר משחקים היה נותן לך יותר קלפים ויותר בחירה בהם (כשכמובן אי אפשר להרשם לאותו משחק כמה פעמים בקבוצות שונות). זה היה יכול להיות נחמד. אבל לא עשו את זה.

אם כבר המכניקה הזו הולכת ישר לעולמות פראיים... [הכנס כאן מבט של ''בקרוב - בפונדק.'']
עולמות פראיים בהחלט הראו איך אפשר ליצור מכאניקה דומה באופן טוב! בעולמות פראיים, המכאניקה בנויה לתוך השיטה, כשיש כבר כמה מכאניקות שמשתמשות בקלפים. מספר הקלפים (54) גם מאפשר להשתמש בקלפי משחק רגילים במקום יחסית בקלות (אם כי זה כנראה ידרוש טבלה של השפעות) ויותר חשוב, החפיסה היא לכל הקבוצה- ולא נפרדת לכל שחקן.

כך או כך, אגיב לקלפים עצמם. דבר ראשון, אני חושב שצריך להיות איזשהו טווח לכל הקלפים. לא "כל אויב ובן ברית בקרב לא משנה מה", אלא נגיד טווח של 10 משבצות לכל בן ברית/אויב, אחרת זה קצת יוצא מוזר.
האמת שאני לא מסכים. הכנסה של טווח יכניס התעסקות טקטית שאני חושב שמיותרת. אבל אני מניח שאפשר "בן ברית/אויב שאתה רואה" אם אתה מתעקש.
הנזיר: המום [Stunned] זה מצב קצת אכזרי לא? לא עדיף הלום [Dazed]?
צודק, הכוונה הייתה להלום.
גלגל המזל: שמתי לב שהקלפים לא עושים scaling במיוחד, אבל פה זה הכי בולט לי. אולי למצב הזוגי זה התוצאה בקוביה כפול התקופה שלך?
אני שוקל להחליף ל"אתה מרפא נק"פ השווה לפעמיים הנזק המתמשך", מה דעתך? ככה זה יעשה scaling יותר טוב. הרי להכפיל את התוצאה רק אומר שזה יהיה ממש טוב בדרגות הנמוכות, במקום סביר בדרגות הגבוהות.
הכוכב: התנאי של זה מאוד טריוויאלי, לעומת הכוהנת לדוגמה. אני חושב שצריך לתת תנאי קצת יותר קשוח לקלף הזה.
אפשר "מסיים את תורו מאוגף", זה ישמור על הרעיון הכללי, ויהווה השתקפות נחמדה של הכוהנת.
הירח: רגע מה הקשר לתובנה? ואולי כדאי לעשות את הנזק נזק תודעה... שווה מחשבה, נשמע לי נכון יותר פלאפית שזה יהיה נזק תודעה, גם אם רוב הקלפים נמנעים מלתת סוגים לנזק או להיות מאוד ספציפיים כמו ששמתי לב.
קלף הירח מסמל בלבול, חוסר הבנה, וקריאה ללסמוך על תחושת הבטן שלך ולא לבצע הנחות על פי איך שדברים נראים על פני השטח. לכן תובנה הרגישה לי מתאים פה.
הנזק הוא חסר סוג כי עמידות לנזק תודעה לא מאוד קשה להשיג. אפשר להחליט שהנזק הוא נזק תודעה שמתעלם מעמידויות וחסינויות, אבל זה לא כזה משנה לדעתי.
יום הדין: גם פה, אני מרגיש שאולי זה צריך לעשות override להשפעות סימון של מגונן סטנדרטי.
לא בטוח שאני מבין את הכוונה שלך. כמו כל סימון, סימון אחר מבטל אותו. אם הכוונה שלך היא שאם מגונן משתמש בקלף הזה, המסומן סובל גם מההשפעה של הקלף וגם מההשפעה של הסימון הרגיל של המגונן, אז אני לא חושב שזו בעיה.
 
Top Bottom