• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנוקמים: סוף-המשחק, הייפ או סרט טוב?

במוצאי יום העצמאות ראיתי את Avengars: Endgame אחרי שלא היה ניתן להשיג כמעט כרטיסים בשבוע הראשון. והופתעתי, לא כי הוא סרט גרוע - הוא אחלה סרט למעריצים - אבל לדעתי כסרט הוא טוב-מינוס, בסך הכל עובד ומאוד מושקע, אבל לא סרט מצוין כמו Infinity Wars למשל או הנוקמים הראשון.
אחרי כל ההתלהבות והבאזז שמסביב לסרט, כולל ציון מאוד גבוה ב IMDB ושבחים מכמעט כל אחד שראה את הסרט זה קצת הפתיע. ברור לי למה מעריצי היקום של מארוול אוהבים אותו נורא, כי הוא בהחלט Fan-service משובח, אבל הוא לא ריגש במיוחד בסרט, והפתרון של Infinity War היה קצת... עקום
בהתחלה מאוד התלהבתי מזה שהרגו את ת'אנוס בקלות והשמידו את אבני האינסוף, זה ממש פיתח ציפיה לחשוב לאיזה כיוון מופרע ומגניב הסרט הולך ללכת - זה פיתח כמה קטעים חמודים כמו ת'ור השמנמן... אבל הפתרון של מסע בזמן הרגיש מאולץ.
נכון שהם בעצמם ירדו על המסע בזמן תוך כדי הסרט אבל זה באמת היה הפתרון היותר עצל. בכלל ההתחלה של הסרט הייתה מצוינת

אז לסיכום, בתור סרט לחובבי מארוול הוא 8 סולידי, אבל כסרט כללי, הוא משהו כמו 6.5 בעיניי...
 
אני דווקא ממש נהנתי ממנו. לטעמי הוא היה יותר טוב מאינפיניטי וור, והוא עבד לי מעולה.

אז יכול להיות שהחוויה שלך ממנו לא הייתה משהו, אבל הוא היה סרט המארוול הכי טוב שראיתי, וסרט נהדר בכללי.
 
אוי נו נאב, סה"כ 3 שעות. והן זזות ממש ממש מהר.
כן, אנדגיים הוא סרט... מוזר. קשה להגיד שהוא סרט טוב, כי בפני עצמו הוא פשוט לא עומד בשום צורה. אתה חייב לראות את הסרטים הקודמים כדי להבין מה הולך, אין מנוס הפעם. אבל גם אם ראית אותם, עדיין יכול מאוד להיות שלא תחשוב שזה סרט כל כך טוב. הסרט הזה נשען כל כך על החיבור הרגשי שמעריצים יצרו עם הדמויות במשך 11 השנים האחרונות, שבלעדיו הוא פשוט לא שווה כלום.

כן, העלילה של הסרט היא די חלשה. אבל למי אכפת ממנה? הסרט הזה הוא כל מה שמעריץ מארוול רצה אי פעם לראות (חוץ מנשיקה בין באקי לסטיב). והיכולת של מארוול לבחור שחקנים כל כך מדהימים ולחשוב כל כך הרבה זמן קדימה היא פשוט מדהימה.
 
נקודה נוספת שחשבתי עליה - גם כל הסיפור עם הספוילרים, ושיהיו הפתעות בסרט - אז נכון שהעלילה עצמה (בעיקר ההתחלה ואולי האמצע) הפתיעו, אבל סוף הסרט, לא ממש היה בלתי-צפוי. קפטן אמריקה היה חמוד, אבל חוץמזה, לא באמת הפתעות גדולות מבחינת גיבורי-העל שמתחלפים / מתים ואלו שנשארים.
 
לא ראיתי כמעט אף סרט של הנוקמים לפני זה, אבל ראינו את הסרט בשבת ודי נהניתי.
נכון, לא ממש הכרתי את רוב הדמויות חוץ מהממים שעשו עליהן באינטרנט, והחצי הראשון היה איטי להחריד, אבל היה אקשן מגניב בחצי השני וסה"כ כיף וקצבי, פחות מעיק ועמוס וחשוך מסרטי מארוול המעטים האחרים שכן ראיתי.

אגב - קפטן אמריקה, קפטן מארוול... אני מבין שביחידה שלהם יש בעיה עם תקנים לרס"ן?

בקטע שצבאות ווקאנדה מופיעים מהשערים הצהובים הקסומים האלה, זה היה פשוט מתבקש שתאנוס יגיד:
there goes the neighborhood
 
אני בעיקר התבאסתי שאחרי שהרגו את ת'אנוס הדמות הממש טובה, הביאו את ההוא מהעבר שהוא פשוט רשע גנרי. זה מביא אותי לחשוב שאולי בכל זאת מארוול לא יצליחו לעשות סרטים עם נבלים טובים שלא מנצחים. כאילו, אני מבין למה צריך את ת'אנוס הנבל הגנרי אחרי שהרגו את ת'אנוס הדמות הטובה, אבל למה להרוג אותו מלכתחילה?
 
אמ זה אותו הת׳אנוס, רק בתקופת זמן אחרת, לא הרגשתי הבל ביניהם, אלא אם אתה מתייחס לזה שההוא כבר הגיע לשקט נפשי אחרי שהשלים את המטרה, והשני הוא בעבר ומבין שהצליחו להכשיל את התוכנית שלו...
זה הרגיש לי דווקא טבעי.
 
ברגע שלא מתייחסים לזה כאל סרט אלא כאל הפרק האחרון בסדרה בת 22 פרקים שכל אחד מהם באורך ממוצע של שעתיים ויוצאים כל כמה חודשים, הכל מסתדר.
וככזה, הוא בהחלט היה פרק אחרון טוב לסדרה. אפשר להגיד אפילו, בין הטובים.
 
למה אנחנו משתמשים בספוילרים? איזה אדם ייכנס לעץ הזה מבלי לראות את הסרט?
הפאנסרביס היה קצת מוגזם מידי לדעתי, ונהניתי ממנו פחות. גם הקטע שכול הבנות בשוט היה טיפה מוגזם ובבירור סתם קריצה לקהל מסוים של מעריצים. אבל היו שם קטעים מגניבים, גם אם התאכזבתי מאיך שהם השתמשו בהאלק. אבל חוץ מזה, סרט מגניב ברמות, ואין מה לעשות- גם אם לא ראיתי כול פרק ב-22 הסרטים הייתי מחובר מספיק בשביל שאפילו שהלכתי בפעם הראשונה לבד לסרט (נתקעתי מחוץ לבית בלי המפתח, מה עוד הייתי אמור לעשות יום אחרי שאנדגיים יצא?) התלהבתי ברמות.

מה שכן, אני כן מבין מה [mention]kosem10[/mention] אומר. ת'אנוס היה מוגזם יותר בסרט הזה, כאשר בסרט הקודם ראינו אותו כאיזה "גיבור טראגי", בסרט הזה הוא מראה לנו עד הסוף שהוא משוגע שמוכן להשמיד חצי מהיקום בשביל אידיאלים. מהסרט הקודם הפריע לי הניגוד הזה בדמות שלו, שכול 'צד' במעריצים לרוב נטה לראות רק אחד מהם. בסרט הזה ה"בלבול" שנראה בת'אנוס באינפיניטי וור נעלם והוא הראה את עצמו כנבל הגדול של כול 22 הסרטים האלו.

כאילו, אם בסרט הקודם הוא אמר "אני רוצה לחסל חצי יקום כדי שהחצי השני ישגשג", בסרט הזה הוא פשוט אמר "אני רואה שזה לא יעיל, אז נראה שאני אצטרך להשמיד את כול היקום לאבק ולבנות יקום חדש מהאבק הזה". זו הליכה מאוד קיצונית לצד השני.

ואגב, הספוילר שלא רצו שיתגלה בכול רחבי האינטרנט היה פשוט שטוני וקפ מתים. גם אם צפוי מבחינת אורך החוזים, זה תפס הרבה מעריצים בהפתעה וזו מכה די כואבת אחרי כול כך הרבה סרטים שהם מלווים את זוג הדמויות האלו.
 
חזרה
Top