• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 המצביא במו"ד 5?

כל מי ששיחק במהדורה 4 וודאי זוכר את המצביא; דמות קרבית ולא קסומה, שמתמחה בחיזוק חבריה לנשק ובעבודת צוות. לצערי אין ממש משהו שכזה במו"ד 5, הכי קרוב שיש לנו הוא הפלאדין עם הילת ההגנה שלו, והלוחם אדון הקרבות עם חלק מהמהלכים שלו (rally, commander's strike, commanding presence), אולי גם הטרובדור מאסכולת הגבורה (college of valor). איך אפשר לתרגם את המקצוע ממו"ד 4 ל5? חשבתי על ליצור אותו מ0 בתור מקצוע בפני עצמו, אבל אני לא יודע איך להתחיל.

בנוסף, אני משחק crusader במשחק של 3.5 וממש נהנה מזה. מה אתם אומרים, יהיה אפשרי בכלל לתרגם את המקצועות של הbook of nine swords ל5?
 
אפשר ליצור אותו כארכיטיפ של לוחם ולבסס חלק מהכוחות שלו על אלה של הפייטן ואומן הקרבות.
תעיף מבט גם בשבועת הג'האד לפלדין שכתבתי פה פעם:

היכולת בדרגה 20 "אביר החללים" (سيد الشهداء) די מתאימה אולי למה שאתה מחפש.
 
אפשר ליצור אותו כארכיטיפ של לוחם ולבסס חלק מהכוחות שלו על אלה של הפייטן ואומן הקרבות.
תעיף מבט גם בשבועת הג'האד לפלדין שכתבתי פה פעם:

היכולת בדרגה 20 "אביר החללים" (سيد الشهداء) די מתאימה אולי למה שאתה מחפש.
אהבתי את הגישה לפאלאדין רשע/אכזרי שלאו דווקא קשור לאל מתים ושדים כמו הoathbreaker. חיפשתי את זה הרבה זמן בשביל שחקנית שלי ששיחקה פלאדינית oath of devotion אבל מרושעת.

כנראה שארכיטיפ של לוחם בתור המצביא זה רעיון טוב. אולי גם עם מכניקה של "דמי-השראה טרובדורית" וגישה לכמות קטנה של המהלכים של אדון הקרבות.
 
נתיב ללוחם שיכול לוותר על התקפה כשהוא תוקף כדי לתת לבן ברית התקפה חינם. כמו גם פקודות שדורשות קוביית עליונות בדומה לאמן הקרב, שמאפשרות לו להוסיף את הקוביה להצלה/התקפה של בני ברית, לתת להם לנוע מחוץ לתורם, וכך הלאה.
לא אמור להיות מסובך במיוחד ליצור אותו.
 
אומנם לא חפרתי והתעמקתי מספיק בקו המחשבה של יוצרי מו״ד 5, אבל לדעתי האישית הרעיון של אומן הקרב אמור היה לאפשר גם לחובבי המצביאים להביא לידי ביטוי את האפשרות הזו.

אישית אני גם חובב רעיונות של מאגרי קוביות, מה שהופך בעיני את אומן הקרב לארכטיפ המוצלח ביותר.

ועם זאת, אם הייתי צריך להוסיף מצביא ממוקד יותר ומובהק יותר הייתי עושה makeover בשיטה: את המכאניקה של מהלכי הקרב הייתי פורש לכל הארכטיפים באשר הם, ולכל אחד מהם נותן גם אקסטרה מהלכים ספציפיים משלו. כך תוכל לעשות מצביא שמשתמש באותה מכאניקה של אומן הקרב עם יכולות קרביות סבירות וגם אוסף של מהלכים ייחודיים רק לו.
(הערה: את הלוחם המאגי אולי הייתי מפריד מבחינת המכאניקה הזו, למרות שאפשר לחשוב על שימוש בדרגי לחש כמקור למהלכי קרב, אבל זה כבר לא קשור לעץ…).
 
עריכה אחרונה:
אני מרגיש שאני קצת מעלה יותר מדי את עודרגה (אבל בכל זאת זה סוג של מהדורה 5 אז זה מרגיש לי במקום) אבל זה מה שהם עשו עם המקצוע של המארשל.
אולי אוסיף באמת את התיאור מקצוע הזה לסקירה שעשיתי, כי די דילגתי על הפירוט של מקצועות.
 
חזרה
Top