• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המלצה על אנקאנטו/ Encanto, הסרט החדש של דיסני.

שלום לכולם.
אני הורה לילדים קטנים, ולאחרונה לקחתי את הבן שלי (בן 5.5) לסרט החדש של דיסני- Encanto. (חבר שלי דובר ספרדית אומר כי התרגום הכי קרוב הוא "קסם אישי" או Charm באנגלית, וזה אכן מתאים לסרט, במספר רבדים).

טריילר קטן, ולאחר מכן ההתרשמות שלי:


הסרט מתרכז במשפחה בקולומביה, הגרה בבית קסום (רצפות ומדרגות זזות, מביא להם את הקפה, מנגן עם התריסים והאריחים וכו') אשר לכל בנות המשפחה שם יש כח קסום, שבו הן משתמשות (מרבית הדמויות המובילות הן נשים. גברים פחות) לסייע לקהילה.

לכולם חוץ מל... מיראבל, הדמות הראשית בסרט, שמשום מה לא מקבלת כח. בעת טקס קבלת כח לבן הנוסף במשפחה, מיראבל מקבלת חזיון לגבי אסון העומד לפקוד את הבית והמשפחה, ומחליטה למנוע זאת.

עד כאן, נשמע די כמו עלילה קלאסית של דיסני- מסע הגיבור/ה, בה הם לומדים על עצמם, מביסים רוע/רשע וכו' וכו'... אלא ששאר הסרט ממש לא כך!

זה ממש הפתיע אותי. הסרט מתמקד במשפחה כולה, בהתמודדות של מיראבל עם ייחודה (או חוסר ייחודה) בשל הכוחות, בהתמודדות של שאר בני המשפחה עם הכוחות (המסר הוא שמתנת כוחות אינה בהכרח חיובית), ובעיקר... בדילמות וקשיים בתוך המשפחה... במשפחה הנראית מושלמת ומבורכת, מתגלים קשיים ודילמות מתחת לשטח, חוסר תקשורת ועוד. וכל המשבר עם הבית קשור לכך...

הסרט מרהיב ביופיו (חגיגת צבע של ממש) ובמוזיקה מ-ע-ו-ל-ה! (מקצבים קולומביאנים, וסגנונות ממש שונים וכיפיים לשירים!).

הגעתי עם הסתייגויות מסויימות- נאמר כבר הרבה על המסרים והייצוגים הלעתים בעייתיים שסרטי דיסני הנחילו לאורך הדורות, ואף כי אני לא מהמתלהמים הקשים, ולמרות שאני סה"כ נהנה ואוהב הרבה מהסרטים, עדיין יש לי הסתייגויות מחלק מהמסרים. בעשור האחרון יש שיפור ניכר, אך עדיין... הרגיש כי יש היכן להתקדם.

בסרט הזה נראה כי הגיעו לזה. מיראבל אינה "נסיכת דיסני" בשום מובן- לא בפיזיות, אינה ניחנת בשום מתת קסומה, או הגנה מיוחדת. היא אישה רגילה לגמרי, שקל מאוד לכל אחד להתחבר אליה (כולל המבוגרים). הכוחות אינם העיקר, ולהפך- ייתכן כי הם המפריעים. איו רשע/ נבל, אלא פתירה של בעיות משפחה (תחת ייצוג קסום/ פנטסטי), ומרבית הסיום מאוד... Down to earth.

סרט מאוד שונה מסרטי הדיסני הרגילים מבחינת התנהלות עלילה, אך עם הצבע, האנימציה, ההומור, המוזיקה והכיף.

יש רק שתי מספר נקודות ביקורת:
1. הקצב של הסרט מאוד, מאוד מהיר. לפחות בשבילי (אם כי זה ייתכן בשל הגיל). גם מבחינת התקדמות העלילה, ובעיקר מבחינת קצב הדיבור/ שירה. לי היה לעתים קשה להבין/ לעקוב, בשל הקצב והמהירות. (אם כי ראיתי סרטון לגבי המוזיקה, והבנתי שזה חלקית מכוון, בשל מקצבים קולומביאנים).

2. בעוד שהילד שלי הבין ביחסית קלות עלילה יותר "קלאסית" של דיסני (אלאדין, מלך האריות, לשבור את הקרח, מואנה לדוגמא), היה לי ברור שקשה לו להבין את הקשיים האישיים והמשפחתיים, אם כי הוא בן 5.5. נראה לי שכדי להבין את הסרט יותר טוב, צריך יותר התפתחות/ בגרות נפשית (נראה לי גיל 7/8+ במינימום), אם כי עדיין מאוד, מאוד נהנה!

3. בסוף הסיום לדעתי יש פספוס קל, בנוגע ל... "סטטוס"... הכוחות (לא ארחיב כי spoiler גדול מדי) מבחינת המסר שרצו להעביר, אך כפי שאמר חבר טוב שלי שראה עם ביתו ועימנו את הסרט- אני לא קהל היעד, וזה מתאים יותר לילדים. אך זה ממש ניטפיק קטן.

לסיכום:
אחד מסרטי דיסני הטובים ביותר שראיתי, והכיפיים ביותר. להורים, עם הדגש על משפחה, יהיו גם נקודות הזדהות והתרגשות לדעתי, לילדים כיף איכותי, ומסרים טובים וחיוביים.
מאוד מומלץ!
 
מגניב לשמוע, מודה שאני קצת בעייפות מהסרטים של דיסני - גם כי האחרון שראיתי, ראיה נסיכת הדרקון, לא היה כזה מלהיב.
כרגע התכנון הוא ללכת לספיידרמן, אבל זה נשמע סרט טוב מאוד אם נרצה גם סרט לקטנה.

דרך-אגב, ראיתי עם הילדים את לשיר 2, והוא אחלה סרט לילדים ומשעשע למבוגרים.
 
תפיסה אלטרואיסטית. חובת אלו שיש להם כוחות לעזור לכלל הקהילה מסביבם עם כוחותיהם.
גם קרטל הסמים נהג לעזור לאנשים לכאורה..
סתם, סתם - פשוט ראיתי כמה ביקורות שקראו לזה "נרקוס - גרסת דיסני" וזה הצחיק אותי.
 
ממש נהניתי מהסרט, לדעתי אחד הסרטים הכי יפים.
הילדים שלי )8,7,5(
ממש נהנו, הבת הגדולה בכתה בהתרגשות בחלק מהקטעים המרגשים..
גם אני כמעט)?(

אני רואה שבדומה למואנה אפשר לכתוב סיפור בלי נבל של ממש.
ראיתי כמה פעמים וכבר פיתחתי תיאוריות...
סרט צבעוני ויפהפה
 
טוב, אני אהיה ה Party popper כאן, אחרי שראיתי את הסרט היום עם הילדים - ואגיד שלא ממש נהנתי.
הוא הרגיש די סתמי, ברגע שמקלפים את האנימציה המהממת והמוזיקה. כלומר, לא באמת קורה משהו מספיק מעניין בסרט. כשאני רואה סרט של דיסני אני מצפה למשהו אחר, יותר גרנדיוזי וכאן זה הרגיש יומיומי.

נ.ב. בנוגע לגילאים, לגילאי 5 זה אכן סרט פחות מתאים, הגדולים נהנו יותר.
 
ראיתי את הסרט בסופ"ש, ואני נוטה להסכים עם אולדמן. יש פה ושם נקודות נחמדות והסרט אכן מציג התמודדות של משפחה עם קשיים שכמעט כל משפחה יכולה להתמודד איתם (למעט קסמים). אני חושב שמה שהסרט הזה עושה הכי טוב זה לייצר איזה מסגרת של דמוית שאפשר לזדהות איתן, ולנסות לעשות לנו נעים בלב בסופו. זה פשוט אחד הסרטים האלה שמרגיש שהעלילה לא הייתה משתנה אם הפרוטגניסטית הייתה שם או לא.

מה שמחזיק את הסרט זה אכן המוזיקה, אבל מרגיש לי שלקראת הסוף יש קצת התפשרות מיותרת. אני מתחיל לחשוב שלין מנואל מרינדה צריך הפסקה
 
הרגע צפיתי בסרט
והדבר הראשון שיש לי להגיד זה שזו דרמה משפחתית מאוד בוגרת ומתוחכמת שעושה שימוש מרהיב באומנות, במוזיקה ובמתנות [כוחות העל של בני המשפחה] כדי להציג ולאפיין את הדינמיקות המורכבות בין בני מדריגל ואת התפקידים המשפחתיים שכל אחד מהם ממלא והקשיים שנובעים מהם
באופן שמצד אחד שומר על זרימת עלילה ומונע מהבניה שלהם לתפוס יותר מדי זמן ומצד שני לא מפספס איפיון של אף אחד מבני המשפחה


. בסוף הסיום לדעתי יש פספוס קל, בנוגע ל... "סטטוס"... הכוחות (לא ארחיב כי spoiler גדול מדי) מבחינת המסר שרצו להעביר, אך כפי שאמר חבר טוב שלי שראה עם ביתו ועימנו את הסרט- אני לא קהל היעד,
לדעתי הסוף הזה הוא לא רק "האפי אנד לילדים" אלא יש שם ניואנס הרבה יותר מורכב שקשור למיראבל ולמקום שלה בתוך משפחת מדריגל
 
חזרה
Top