• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 המכשף של מהדורה 5 הוא כנראה המקצוע השווה ביותר

http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20131104

ואוו. מגניב! אם אעבור לשחק במהדורה 5, נראה לי שפשוט אנפנף הצידה חצי מהמקצועות מטילי הלחשים לטובת ה-Warlock הזה.

אז ככה: כפי שכבר ראינו לפני משהו כמו ארבעה פלייטסטים, ה-Warlock מטיל לחשים אבל אין לו יחידות לחש ליום. פירוש הדבר הוא שהוא מסוגל להטיל לחשים רק בצורת הטקס שלהם (כשאינם דורשים ניצול יחידות לחש). זה מגניב אבל לא חדש.
חוץ מזה הוא בוחר מי הפטרון שלו (כמו המכשף של מהדורה 4)
ובנוסף הוא בוחר את *מהות הברית* - ברית הלהב, ברית הספר או ברית השרשראות. מכשף שבא בברית הלהב מקבל נשק קסום (כמו ה-Hexblade של מו"ד 4 אסנשיאלז), מכשף שבא בברית הספר צמא לידע ולכן יכולת הכישוף שלו משופרת (אולי כן מקבל יחידות לחש ליום?) ומכשף מברית שמהותה שלשלאות מקבל משרת חוצני הכבול לשירותו.

לכו לעזאזל Mages & Sorcerers! אני בוחר ב-Warlock!
 
זה משהו נפרד. למעשה יש למכשף שתי בחירות משמעותיות (אני מנחש שהפטרון בדרגה ראשונה וסוג הברית בדרגה 2 או 3).
בטח הפטרון נותן לחשים נוספים לרשימת הלחשים ואולי קשר מחוזק לסוג נזק כלשהו, אבל עדיין לא ראינו את המקצוע בגרסתו הנוכחית אז בינתיים אלו רק ניחושים מושכלים.
 
על סמך מה אתה אומר שהוא מכונת קרב? להיפך דווקא - אם הוא מטיל לחשים רק בצורת הטקס שלהם, הוא כמעט אינו מטיל לחשים קרביים.!
חוץ מזה גם ללוחם אין הגבלה, ובמהדורה 3 כשה-warlock כן היה מטיל קרבי ללא הגבלה, יצא שהוא היה מאוזן יותר מהאשף השבור.
 
מה' 3:

אשף - אתה מטיל לחשים ברמה אלוהית!
אבל רק 9 פעמים ביום... לכל דרג (יש 9!)

לעומתו, וורלוק לא מוגבל בכמות הלחשים, אבל הלחשים שלו לא שוברים הכל וחזקים יותר מהכל.

-הבעיה עם אשף היא שבהתחלה הוא בדרגה נמוכה עם מעט לחשים, וחלש לגמרי. בסוף הוא עם מלא לחשים שרובם בעוצמה אלוהית, והוא מטיל עצמו לחשים שגורמים לו להיות שימושי יותר מכולם, נניח 20 פעמים ביום. רק באמצע הוא נורמלי (לא סגור על איזה דרגה כי לא בדקתי את זה מספיק).
-לעומתו, הוורלוק מקבל כוחות מאוזנים שמתאימים באיזונם לדרגתו, ולא צריך להתחשב בעוד פרמטר של איזון (כמות הלחשים).
-לדעתי הטעות הייתה שחיזקו את כל לחשי האשף בגלל ההגבלה, אבל לא חיזקו מספיק את הלחשים בדרגים הראשונים בשביל שהוא יהיה שימושי מספיק ולא החלישו מספיק את הלחשים בדרגים הגבוהים כדי שהוא לא יהיה דמות על. מצד שני, זה ממש לא משהו שקל לאזן.
 
רק בשביל הרקורד, אשף חזק נורא בכל דרגה. הלחשים האלו מנצחים התקלויות בקלות (פיו, הרבה קישורים), והם כולם מהSRD ובדרג 1. בטח, הוא לא יכול לעשות את זה הרבה פעמים ביום. אז מה? ברגע שנגמרים לו הלחשים, כולם נחים 8 שעות והוא מקבל אותם בחזרה. הא, ולאשף יש המון לחשים ליום. המווווון. בדרגות גבוהות לחשים ליום פשוט לא נגמרים אף פעם.


החסרון של הוורלוק הוא כמות מאוד קטנה של השבעות ידועות (כי אתה צריך לבזבז חצי בשביל לחזק את הפרץ המשחית שלך, ואז נשאר מעט מאוד לדברים שהם לא קרב), ושהנזק שלו נמוך למדי. יש דרכים לשפר את זה ("גלייבלוק", "כלולוק", הלפייר וורלוק), אבל בלעדיהן הוא די מיותר בקרב. אגב, יש כמה תיקונים פשוטים לוורלוק שעושים אותו מקצוע סבבה בטייר 3 בינוני-גבוה (אני יכול לתת לינק לאחד שאהבתי, אם מישהו רוצה), אבל סתם ככה צריך לדעת איך לבנות את הוורלוק בשביל להיות שימושי. שזה לא ממש מסובך, אבל דורש קצת זמן.

עריכה: ..ונסחפתי. אופס.
 
בשם וקנה! מציגים לכם קונספט למקצוע שהקסם שלו מעניין, קצר בתירוצי פלאפ ("יחידות לחש ליום"?) ומצריך פחות עבודת מה-אני-משנן-מה-נשאר-להיות מצד השחקן, והתגובה העיקרית היא לא "מגניב מקצוע עם קסם קוהרנטי לעולם sword-and-sorcery!" אלא "אבל איך זה יהיה מאוזן?!"

איפה פנג הדרואיד. הוא היה מבין אותי :p
 
התירוץ של רומח הדרקון עשה את זה מאוד קוהרנטי...
ולא אמרתי שזה לא מאוזן. אמרתי שיותר פשוט לאזן את זה מאשר לאזן אשף עם יחידות לחש ליום.

והאמגוש/מכשף/כושף/וואטאבר הזה נשמע מגניב.

ודרקונים - אני וגאלאן ככל הידוע לי נסחפנו לשיחה על 3.5
 
במהדורה 5 יש שוב יחידות לחש ליום למטילי הלחשים, אבל יש הרבה פחות מהן. מצד שני, ישנם לחשים שאפשר להטיל כ"טקס" - בלי לנצל יחידות לחש ליום, אבל עם זמן הטלה ממושך ורכיבים נוספים.
הגרסה הראשונית של ה-warlock שראינו הגיעה עם יכולת הטלת לחשים של אשף אבל בלי יחידות לחש ליום (כלומר, יכולה להטיל רק טקסים). בקרב הוא משתמש בשטיקים אחרים שהם לא לחשי אשף.

אנשים, בשביל מה יש גרסת פלייטסט חינמית אם לא כדי שתבדקו אותה?
 
מצד שני, אם אני אתחיל לחפור לכם להסביר לי כל חוק קטן, אתם תגמרו כמתרגמים הלא רשמיים של מהדורה 5 לעברית.
אז יש יחידות לחש ליום, שאפשר "להשקיע" בלחשים? (לא הכרתי 3.5) ולמכשף יש טקסים שהם לא לקרב כי הם ארוכים נורא ודורשים רכיבים אבל בקרב הוא מקבל שטיקים דמויי קסמים אחרים? מגניב! כך שהוא מטיל טקסים עם שטיקים מאגיים קרביים. בהחלט מבדיל אותו מן האשף, ועושה אותו מגניב בפני עצמו.
 
חזרה
Top