• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 6 - Adran

שלום לכם הרפתקנים! שמי אדראן, ואני הפונדקאי החדש. אעשה כל שביכולתי על מנת לספק לכם אש חמה, אוכל טוב ומשהו רך יותר להכות מאשר הגובלינים במכרה ליד.

במציאות אני תלמיד בכיתה י"א ומתגורר ברחובות, אוהב משחקי מחשב ותפקידים. לפני שאתחיל, ארצה להבהיר שהניסיון שלי בתחביב הוא קטן לעומת השאר. התנסיתי בתחום של משחקי תפקידים מכל מיני חוגים בזמנו, אבל התחלתי לשחק ברצינות רק בתקופה של השנה האחרונה.

במה אני משחק היום ואיזה משחקים אני הכי אוהב?
כרגע אני משחק פה בפורום ב"הממלכה המקוללת", משחק מבוכים ודרקונים מהדורה 4.
שווה להזכיר את הקבוצה הביתית שהקמתי עם כמה חברים מחוץ לתחום, ובה הייתי המנחה. לצערי היא התפרקה בחודש האחרון. למרות זאת, היה כיף :)
אכניס פה גם את Overwatch - משחק יריות קבוצתי מבוסס דמויות (אף אחד לא אמר שמותר רק משחקי תפקידים!).

סיפור משעשע / מיוחד על הפורום או התחביב
לפני שנים רבות, כשהייתי ילד חוגים, חיפשתי שם לאלף סייר המגניב שלי. אז דפדפתי בסל"ש של מהדורה 4 וראיתי בשמות נפוצים את השם אדראן. מאז לא רק האלף קיבל את השם הזה, אלא גם בערך כל שם משתמש שאני צריך לבחור :)

חוויה מגניבה מהחיים האמיתיים
אני זוכר כשטיילתי בצפון עם עוד כמה חבר'ה, עלינו לפסגת הר תבור. כשמגיעים לשם ביום מתאים, המחזה מדהים.
קו העננים היה מתחתינו, והם מילאו את כל שדה הראייה כלפי מטה, ככה שהיה נראה כאילו נמצאים על אי בים שעשוי מעננים, עם שמיים ריקים מהם ואי ענק באופק - הר החרמון.

שאלת הבונוס של מירטוקן:
למה אתה אוהב משחקי תפקידים? מה בכל התחום הזה הכי "קוסם" לך?
שאלה קשה :)
אני נהנה מהתחביב בכל מיני דרכים, שיחות בין דמויות, עלילות מעניינות, מחשבה טקטית בקרבות והמגניבות הכללית של פנטזיה ומדע בדיוני.
אבל לדעתי הדבר שאני הכי אוהב זה משחק דמות. גילום דמויות בצורה חופשית (בניגוד לתיאטרון וקולנוע לדוגמה), וזה שהעולם מגיב בחזרה, הם פשוט כיפיים.

והשאלה שלי אליכם:
אם יכולתם לשחק בעולם מערכה אחד בלבד (והוא לא פרי עטכם), איזה הייתם בוחרים?
אני חשבתי על העולם טיריה של סדרת המשחקים Guild Wars. אני לא בקיא מאוד בעולם, אבל הגזעים והמקצועות בו מגניבים, בנוסף להרבה תוכן מעניין וייחודי.
 
אני הייתי רוצה לשחק בעולם המערכה 'ניצוץ תקווה ואש',כי הוא ממש מגניב ועם אפשרויות רבות למשימות והרפתקאות.

מתי שיחקת פעם ראשונה מו"ד? באיזו מהדורה? ובאיזה עולם מערכה,או שלא היה עולם מערכה מיוחד?
 
אני חושב שזה היה בגיל שמונה, נראה לי שבמהדורה 3.5. את העולם (אם בכלל היה אחד) אני בטוח לא זוכר. למרות סדרי הגודל וההפשטות של השיטה שעושים בחוגים כאלה, אני זוכר כמה זה היה כיף. כמו משחקי ה"כאילו" שכמעט כל ילד משחק, רק ששם היו קוביות וקרבות שהוסיפו מתח והתרגשות.
 
אני בהחלט מבין אותך.אני שיחקתי באותה שיטה בהתחלה,וזה היה ממש מגניב.
ולשאלה:יש לך דמות שזכורה לך טוב ששיחקת במו"ד?ואם לא,איזו דמות אתה הכי אוהב בoverwatch?
 
ממבוכים ודרקונים אין לי דמות שזכורה היטב, כפי שאמרתי, התחלתי לשחק "ברצינות" רק בשנה האחרונה.

באוברוואטץ׳, הדמות האהובה עליי היא בהחלט ריינהרדט. באופן כללי אני אוהב טנקים, בגלל הערך האסטרטגי שלהם במשחק. אצל ריינהרדט במיוחד, הדרך שבה הוא משפיע על קרבות גדולים - מבחינת הגנה, נזק ושיבוש מבנה האויב, בידיים הנכונות הוא מכריע משחקים.
 
ההקמה של הקבוצה הביתית היא מה שהתחיל את ההתעניינות המחודשת.
במשך שנים שכב אצלי הסל"ש של מהדורה רביעית, ככה שידעתי את השיטה באופן סביר, גם אם לא מדהים. אז אחרי ששכנעתי כמה חברים להתאגד לקבוצה שתיפגש באופן קבוע, כמובן שהיו לי שאלות לגבי השיטה. לא יודע אם מישהו זוכר, אבל ההודעה הראשונה שלי פה בפורום הייתה עץ עם כמה שאלות. מאז חקרתי קצת את הפורום וראיתי שהתחביב ממש לא מת, אז זה גרם לי להתעניין ולהיכנס עמוק יותר לתחום של משחקי תפקידים.
 
זה דווקא מסקרן הסיפור כניסה "מחדש" שלך. לעתים יש רושם שחוגים גורמים לילדים להכיר את מבוכים ודרקונים לא כתחביב אלא כפעילות מאורגנת. ואז כשמתבגרים, לא ממשיכים עם זה אלא עוברים לדברים אחרים. מה אתה חושב על זה?

בקשר לשאלה שלך, זה אולי קיטצ'י אבל אם זה עולם מערכה אחד מוכר שלא אני כתבתי: מלחמת הכוכבים אהוב עלי במיוחד. זה משהו מהשנים האחרונות, פעם הייתי יותר בכיוון פנטזיה או מד"ב קשה יותר.
 
החוגים הם נושא מעניין. לחלק גדול זה באמת גורם לחשוב שאפשר לשחק בתחום רק בתור חוג, שזה אפילו לא משהו שאפשר לשחק באופן עצמאי. בנוסף לזה, ממה שראיתי רוב החוגים מפשטים מאוד את החוקים ככה שכבר לא ממש משחקים שיטה של מבוכים ודרקונים. במקרים אחרים, השחקנים פשוט מתארים מה הם רוצים לעשות והמנחה עושה את החישובים.

למרות השוני הגדול ממשחק בצורה מאורגנת למשחק עצמאי, אני עדיין מאוד תומך בחוגים ודומיהם של משחקי תפקידים. אני חושב שזה בעיקר מה שמגייס את הדור הצעיר של שחקנים, במיוחד בארץ, כשתרגום הספרים של המהדורה החמישית לא קורה. לא בטוח כמה אתם מודעים לזה, אבל אחד הקשיים הרציניים להבנה של חבר'ה חדשים הוא עצם זה שבקושי יש ספרים בעברית, בזמנו לקח לי כמה חודשים למצוא מישהו שמוכר את המגמ"ד הראשון והמדריך לשה"ם למהדורה 4 בעברית.
 
לשאלתך, הארץ התיכונה (אני מודה, יותר בגלל השיטה של הטבעת האחת מאשר בגלל עולם המערכה).
חוץ מזה, אמרת שהנחית לחברים בשנה האחרונה. תוכל לספר על ההנחיה (על מה היה הקמפיין, חוויות, תובנות שלך כמנחה, אתגרים שהיו לך)? ומה אתה אוהב יותר, להנחות או לשחק?
 
נראה לי שאני אוהב יותר לשחק, אבל גם להנחות זה כיף.

ההנחיה הייתה חוויה מעניינת, זו הייתה הפעם הראשונה שלי בתור שה"ם. אחד הדברים שלא ציפיתי להם, היה עד כמה השחקנים פעילים, ונאלצתי לאלתר.
לדוגמה, פעם אחת החבורה הותקפה בלילה על ידי קבוצת גובלינים. הם חיסלו את כולם חוץ מגובלין אחד, ולקחו אותו כשבוי. זה הוביל ליצירת הדב"ש הגובלין דון ולינוס בארק אנטוני לאזור קנטילקוס השלישי, או בקיצור דובאל"ק. עם הזמן הוא התיידד עם החבורה, ואפילו נלחם לצידם בחלק מהקרבות.

הקמפיין לא היה מוגדר אצלי מראש, אבל העיקרון היה שמישהו משיג כוח בקרב חברות של דמויי אנוש ברבריים, ומנווט את הפעולות שלהם לתקיפה מאורגנת יותר נגד אזורי התרבות. החבורה לא הגיעה למשהו כזה, אבל הם כן גילו ששבט גובליני מסוים קיבל הוראות מדויקות מתי ואיפה לתקוף, מה שהעלה חשדות שמדובר ביותר מפשיטות רגילות :)

משהו שממש נהניתי ממנו בעקבות ההנחייה, זה לבנות עולם מערכה. ליצור פלאף זה כיף ומעניין.
 
הם חבר'ה חדשים, אז השתדלתי לא להיות מרושע מידי.

הדבר שהיה הכי קשה להם, זה כנראה הקרב הסופי של אותה הרפתקה. הם כולם היו באזור סגור וקטן נגד בוס עם התקפות שיכלו להגיע לכולם פחות או יותר. הוא הספיק לגרום לשניים מבני החבורה לגסוס לפני שמת, היה כיף :)
 
Adran אמר/ה:
אחד הדברים שלא ציפיתי להם, היה עד כמה השחקנים פעילים, ונאלצתי לאלתר.
מכיר את המצב הזה :bang:
אבל יש את הפעמים שההפתעה כ"כ גדולה, שבאמת אי אפשר שלא לזרום עם השחקנים.

Adran אמר/ה:
משהו שממש נהניתי ממנו בעקבות ההנחייה, זה לבנות עולם מערכה. ליצור פלאף זה כיף ומעניין.
מסכים בהחלט. תוכל לספר קצת על העולם שיצרת?
 
הוא לא מפותח מאוד, אבל הרעיון הוא כזה:
מספרי האלדרינים והכוח שלהם (כלכלית ומאגית) גדל באופן משמעותי במישור הפיות, ובגלל שהמעברים בין המישורים בעייתיים קשה לנהל יחסים דיפלומטיים/לרגל אחריהם, מה שמוביל למתיחות רבה בין הגזעים בעולם הרגיל לבין האלדרינים.

בסופו של דבר פורצת מלחמה עולמית בין המעצמה האלדרינית לשאר האומות הקטנות יותר של שאר הגזעים. לאחר כמה שנים של לחימה, הכף נטתה לצד גזעי העולם כשהחליטו לשלב כוחות נגד האויב המשותף.

המערכה מתחילה בערך חצי מאה אחרי סיום המלחמה, כשהאימפרייה לשעבר של האלדרינים שנואה על ידי שאר הגזעים וקהילות של דמויי אנוש ברבריים מנצלים את ההזדמנות לתקיפות חוזרות ונשנות על מעוזי התרבות ששרדו את המלחמה.
 
חזרה
Top