• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 2- העוג הברברי

(באיחור כי אני טיפש, תתעלמו בבקשה :p )

היי, אני העוג הברברי- או עוג בקצרה, הפונדקאי השני שאתם מכים מסתבר (קדימה! עוגים לא מפחדים מאנשים קטנים). אני אשמח להגיב לכול שאלה, כי מי לא אוהב לדבר על עצמו.

במה אני משחק היום ואיזה משחקים אני אוהב?
כיום אני משחק במוות עגום בפורום את הדמות של אדראן, חצי אלף אביר קודש. ב-PFS Society עם כמה אנשים מהפורום שיחקתי עד היום את קארת׳, בן אנוש ברברי מאיריסן. אני משחק גם במשחק בהנחיית נקסטורל בסקייפ, ובעוד כמה משחקים פחות פעילים.
אני מאוד אוהב את מו״ד 4, אבל השיטה האהובה עליי היא הנשגבים מהדורה 2 ככול הנראה. העולם, השיטה, אני פשוט אוהב את זה, למרות שזה מסובך כמו הגיהינום.

סיפור משעשע/מיוחד על הפורום או התחביב
אין לי הרבה כאלו, ורוי כבר דיבר על ממלכות שבורות בטוויצ׳ שהיה, אבל אני מניח שיש אחרים.
אני זוכר לפני כמה שנים ממש התלהבתי מהפורום וחשבתי לעצמי שאני אחפש עם יש עוד פורומים כמוהו באינטרנט. מפה לשם הגעתי לפורום FXP עם קטגוריית מבוכים ודרקונים שלהם, ומצאתי שם משתמש אחד פעיל. משתמש אחד בדיוק. אמרתי לו לבוא לפה, כי פה מגניב יותר, והוא בא. היום זה ירינארק, איך דברים מתגלגלים.

סיפור משעשע מהחיים האמתיים
זה לא סיפור ספציפי, אבל יש לי חוש כיוון מזעזע. ברמות לא אנושיות. אני זוכר שבשנה שעברה שבאתי לדרקוניקון הלכתי פעמיים את כול פארק הירקון בדרך- פעם אחת הלוך, פעם אחת חזור. וגם כמעט כול כנס אחר, לא משנה כמה פעמים הייתי בו, לפחות רבע שעה של לאבד את הדרך מאז שאני יורד מהאוטובוס/רכבת. לפחות אני רואה מקומות יפים :p

הזכרת בעבר שאתה אוהב אנימה, אז מה האנימה האהובה עליך?
(מה לעזאזל מי שואל שאלות כאלו- אי אפשר לבחור אנימה אהובה, זה לא עובד ככה!)
אבל בלי קשר, בכול ז'אנר יש לי את האנימות החביבות עליי, חלק מהז'אנרים הם כאלו שאסור לדבר עליהם בפורום, אבל אם אני חייב לבחור אנימה פה אז אני אבחר ב-Sakurasou no Pet na Kanojo, אנימת Slice of Life (מסתכלת על החיים היומיומיים של הדמויות) מדהימה ואמתית לרמה לפעמים כואבת, שהיא לא פנטזיה או משהו. האינטרקציות בין הדמויות שם מדהימות לדעתי, והיא עושה הכול נכון.
אבל אם בא לך קצת תשובה יותר צבעונית, אני אוהב את Black Lagoon (אקשן!), RWBY (טכנית לא אנימה אגב, אבל די אדיר) ואת Noragami המעולה. מצחיק שבחרתי דווקא באנימות מוכרות יחסית להזכיר פה, למרות שרוב מה שאני רואה הוא דברים לא מוכרים. אני אמליץ גם על Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu (יאפ, שם ארוך) שמשודרת כרגע על הדרך, למרות שבקרוב היא מסתיימת- אנימה מעולה.

שעשוע לקהל
אני משחק המון דמויות, המון- אני אוהב לשחק ותמיד אם יש לי אני אצטרף למשחק. אז אני ארשום פה על 3 דמויות- מהיותר דפוקות שיצא לי לשחק, ואתם תצטרכו לנחש איזו מהן לא באמת שיחקתי. אגב, אלו מהדמויות היותר רעות שיצא לי לשחק, אל תזכרו לי את זה :p

1) גמד שכול האישיות שלו סבבה סביב חמדנות, וכמה מאפייני אישיות דפוקים נוספים. כולם שנאו אותו, לא משנה מי- ואותו עניין רק להישאר עם כמה שיותר זהב בסוף היום.
2) מכשף רב עוצמה אך מטורף לחלוטין, שכול הפעולות שלו בחיים מבוססות על הקולות שיש לו בראש ועל בובה שהוא בטוח שהיא בחיים.
3) ילד קטן עם תחביב של אכילת אנשים, שמקבל כוח מלאכול אנשים, אבל בסופו של דבר סיים את הקמפיין שרוב הזמן הקבוצה קשרה אותו כדי שישתוק.
 
אני לא מנחה הרבה, אני לא נהנה מזה וכול פעם שאני מנחה אני בסופו של דבר מרגיש שהייתי שמח יותר לשחק במשחק ולא להנחות אותו. אבל כן הנחיתי מעט. הכי "מצליח" היה אדוני העולם פה בפורום לדעתי, שבמבט לאחור היה פשוט שזרמתי עם השחקנים ולקחנו את זה למקומות מוזרים ומגניבים יותר למען הכיף מאשר "ליצור משחק מרשים שייזכר אצל כולם" או משהו כזה. אני זוכר שלפני... וואו, 4 שנים, שהנחיתי אותו, היה לי די כיף.

בנוסף, ניסיתי לאחרונה ממש לפתוח פה משחק בפורום שלא הלך, והיו לי עוד כמה ניסיונות. יצא לי כבר להנחות סשן אחד בשיטה של שיר של אש וקרח בתקופה שהחלפנו הרבה מנחים, וכשנכנסתי לתחביב אני זוכר שהנחיתי קצת לחברים מהבית ספר שלי כי הייתי היחיד עם ספר החוקים. אני חושב שזה די מסכם את כול ההיסטוריה שלי עם הנחייה.
 
אישית אני אדם שמעדיף כתיבה, אני אוהב את זה יותר, אני מתבטא בזה טוב, ואני לא אוהב במיוחד לשחק פנים אל פנים- אז כמובן שהפורמטים האהובים עליי הם מבוססי הטקסט- משחק בצ'אט דרך סקייפ או משחקי פורום.

אני כן יודע שהרבה מהדברים שאפשר להעביר בקלות דרך משחק פנים אל פנים- לדוגמה הבעות, או להשתמש בעזרים פיזיים, או אפילו השנייה וחצי הזו של המתח שאתה מגלגל קובייה (וכן, מבחינת המתח וההנאה בגלגול קובייה, פנים אל פנים> roll20), ועם זאת עצם העובדה שמשחק דרך האינטרנט הוא כול כך נגיש ופשוט ומספק יתרונות משלו שלדעתי הרבה פעמים לא מעריכים אותם מספיק, אני מעדיף משחק דרך האינטרנט.

אם אני ממש אדרג, זה כנראה משחקי צ'אט> משחקי פורום> משחקים ב-voice chat (רול20 לדוגמה)> משחקי פנים אל פנים, אבל זו באמת רק דעתי האישית.
 
בהרחבה לשאלה על רול20, דיברת על זה כמשחקי Voice Chat, אבל בפועל גם יש שם וידאו, ולדעתי זאת אטרקציה מרכזית - האם יצא לך לנסות את זה ומה דעתך?
ומה בעינייך פחות "טוב" במשחקי פנים אל פנים?
אני מהמר שדמות מספר 2 לא שיחקת בפועל, היא נשמעת הכי סבירה מכל הדמויות ;)

בנוגע לנשגבים, חשבת פעם להמיר את העולם לשיטה אחרת אם אתה אוהב את העולם אבל חושב שהשיטה היא "גיהנום"?
 
אף פעם לא יצא לי להתנסות בוידאו, שילוב של זה שאין לי מצלמת וידאו ואף פעם לא היה רצון של אף אחד מהשחקנים בקבוצות שאני משחק להוסיף וידאו למשחקים, אז אני באמת לא יודע על הפורמט. אני מניח שאני צריך לצפות באחת מהקלטות המשחק של הגמדים או להתנסות בעצמי לפני שאכניס את זה לרשימת הפורמטים שלי :p

ובפנים אל פנים יש הרבה יתרונות, אבל זה מצב משחק שונה. שפת גוף, טונים שונים, אלו דברים שאם אין לך אותם במשחק צ'אט או פורום לדוגמה אף אחד לא ישים לב אפילו כי המשחק לא דורש ממך את זה, אבל אם אין לך את זה במשחק פנים אל פנים החיסרון יורגש. אני פחות טוב בזה, אז אני אוהב את זה פחות. אני כן מאוד נהניתי ממשחקי הכנסים שאני משחק מידי פעם, למרות שהרבה זמן לא שיחקתי באחד. אבל, כמו שאמרתי, זה עניין של העדפה אישית, ובצורות המשחק שאני טוב בהן.

ובנוגע לנשגבים, השיטה היא גיהינום, אבל לא בשבילי. כמו שאמרתי, אני אוהב את השיטה, אני אוהב את כול מה שמסובך בה, ואין לי סיבה ללמוד שיטה שתחליף אותה.
הבעיה מגיעה שאני רוצה לשחק את זה, ובכנות- אני לא מכיר הרבה שחקני נשגבים. אז כמובן שתמיד יש אפשרות ללמד מישהו את השיטה, אבל השיטה של הנשגבים כזו כבדה ומסובכת וכמעט תמיד לא משנה כמה עזרתי וניסיתי להסביר על השיטה בסופו של דבר אנשים הסתבכו איתה. בנוסף, אישית תמיד אני ארגיש שיש משהו שמתפספס בלשחק את הנשגבים בלי השיטה.
אולי יום אחד יצא לי למצוא קבוצת הנשגבים שאני אצטרף אליה ויצא לי להשתמש בשיטה הזו סוף סוף- אבל עד אז, זו השיטה האהובה עליי, אבל שפשוט לא יצא לי לשחק אותה.

אף פעם לא יצא לי להגיע לקמפיין בו רציתי להשתמש בעולם של הנשגבים ולא בשיטה של הנשגבים, אבל אם יגיע קמפיין כזה (ואני קצת בספק, כי הם בדרך כלל באים כחבילה) אני מניח שלהשתמש בוושו זו אפשרות, או להתאים שיטה גנרית אחרת לנשגבים- ואני זוכר במעומעם שבאינטרנט אמורה להיות גרסה פשוטה יותר של השיטה שנועדה להעביר את החוויה מבלי הסיבוך- אז אני אחפש את זה אם זה יקרה.
 
וואו, זה הולך להיות ארוך. כול כך ארוך שאני אצטרך ספוילר, כי אני מפרט בתוך הספוילר על 11 שיטות.

מצד שני, נתת לי הזדמנות לדבר על *כול השיטות שאני מכיר*, מה אני יכול לבקש עוד? :D

מו"ד 3.5/Pathfinder, שיטות שדי חביבות עליי. הן קצת מסובכות, אבל ברגע שאתה מבין זה די כיף, למרות שיש להן את הבעיות שלהן, ומאוד מאוד מגוונות- שזה יתרון די רציני, במיוחד אם אתה אוהב לחפש אחרי הרחבות מוזרות ומעניינות ולהכניס מהן דברים למשחק. אני חושב שהן הכי מתאימות לפורמט קולי או פנים אל פנים, כול פעם שראיתי ניסיון לשחק אותן בצ'אט/פורום אני לא חיבבתי את התוצאה. עצם העובדה שהרבה פעמים צריכים לעצור לרגע ולדבר על החוקים (בעיקר אם מטילים לחשים/משתמשים באיזו יכולת לא מוכרת, וזה לא כול כך נדיר), ובשיחה אפשר פשוט ב-2 שניות לדבר על זה- אבל בצ'אט זה פשוט עיכוב למשחק.
בשביל להתאים לפורמט כנראה הייתי כנראה דואג מראש כמנחה להכין לעצמי רשימה של כול היכולות שאני לא זוכר בעל פה עם החוקים שלהם למקרה הצורך, כי במשחקי צ'אט/פורום יש לך את הזמן לחפור בקבצים נשכחים במחשב, וזה לא מעכב את המשחק כמעט. או, כמובן, שכולם היו משחקים דמויות "פשוטות" מכאנית, למרות שזה קצת מאבד מהקטע של השיטה.

מו"ד 4 היא בין השיטות האהובות עליי, כמו שציינתי. היא טקטית ומסובכת, אבל מצד שני גם מאוד "מהודקת" מבחינת החוקים. היא מושלמת למשחקי פורום, כמו שקרבות רבים במשחקים של ממלכות שבורות ומוות עגום הוכיחו כבר, ועצם העובדה שאתה יכול לרשום את התור שלך כול כך מסודר וכולם יבינו לחלוטין מה קורה בו בלי שאלות נותנת הרבה יתרונות. אני דווקא חושב שהיא קצת פחות מתאימה למשחקים קוליים (כמעט ההפך מ-3.5/PF), בעיקר בגלל שכמעט בכול תור ככול שאתה עולה דרגות אתה משתמש ביותר יכולות, ולפעמים בשיחה זה יכול לעצור את הרצף, משהו שלא מורגש בכלל בצ'אט/פורום.
אין לי באמת פתרון ללהתאים אותה, אבל כן יש לה את הקטע של הקרבות הארוכים שצריך לקצר (עוד נזק, פחות נק"פ)- שזה לא קשור לפורמט.

מבוכים ודרקונים 5 היא שיטה שלא התנסיתי בה הרבה, אבל ממה שכן התנסיתי בה, היא מאוד מאוד פשוטה. כאילו, ברמה שלפעמים משעמם לי קצת שמשתמשים במכאניקה שלה. אני אוהב דברים מסובכים, אני אוהב להתעסק בקרביים של השיטה בשיטות כמו מבוכים ודרקונים, ומהדורה 5 לדעתי קצת פספסה לי את זה. היא טובה מאוד, שלא תבינו אותי לא נכון, ומדהימה בהצגת אנשים לעולם משחקי התפקידים, אבל היא פשוטה לא חביבה עליי. אני חושב שמשחק איתה בכול פורמט יהיה נהדר.

הנשגבים מהדורה 2, שאני חושב שדיברתי עליה כבר מספיק מקודם. עולם נפלא, שיטה מסובכת אבל שכיף נורא להתעסק בה, מערכת הנק"נ האהובה עליי מכול השיטות, ועוד כול מיני דברים מגניבים. אבל, כמו שכבר אמרתי, היא מסובכת. לא ראיתי משחק אחד בשיטה הזו שלא התעכב כול פעם שהתחילו להשתמש במכאניקה- או שפשוט היו קטעים שאנשים לא הבינו מה קורה מכאנית (אפילו המנחה!) וזרמו עם זה רק בגלל הסיבוך של השיטה. אין הרבה מה לעשות עם זה, זו שיטה מסובכת, למרות שכנראה אפשר להוריד שם כמה גלגולים מהתקפה/נזק ולהשתמש בממוצע או משהו מידי פעם.
הפתרון הוא לשחק עם אנשים שמכירים את השיטה ממש טוב, או פשוט לעודד את כולם להשתמש במצוינות השנייה שמוסיפה הצלחות אוטומטיות במקום להוסיף קוביות שלגלגל אותן יעכב את המשחק. בנוסף, מגלגל קוביות, מקל על החיים.

שיטה הבאה! וושו. שיטה פשוטה, קלילה, אני מחבב אותה והיא ממלאת את המטרה שלה די טוב- גם אם היא מאוד פשוטה וזה לא הסגנון החביב עליי בשיטות. עובדת רק בשיחה, אפילו לא שווה לנסות להשתמש בה בצ'אט. כול הכיף של תיאורים אדירים והכיף בלהרים חופן קוביות שזכית בו מתיאור מרשים ולגלגל אובד, מה גם שבצ'אט כולם יחפרו אם זה קשור לשיטה כי יש לך זמן בלתי מוגבל לתיאור.

Savage Worlds- שיטה חביבה, למרות שאני מודה שלא התחברתי בה להרבה דברים. לא יודע, היא מנסה להביא מגניבות ודברים אדירים וקוביות מתפוצצות וכול כך הרבה- ובסופו של יום ההתלהבות של השיטה לא הצליחה לתפוס אותי במיוחד. עוד שיטה שעובדת רק בקול, או שאתה מאבד את כול הקטע של ההתלהבות ממנה. כדאי בפורום פשוט לגלגל במקום השחקנים נזק או דברים כאלו בשביל לא להיגרר על תורות, בצ'אט עוד זה גבולי, אבל אתה מאבד הרבה שאתה משחק את זה בפורמטים האלו.

Fate- שיטה שאני אוהב מאוד, למרות שאף פעם לא יצא לי לשחק בה יותר מחד"פ, ואני כול כך מתחרט על זה. אני קראתי אותה והקונספטים שלה מעולים, והאספקטים זה רעיון גאוני שהרבה פעמים אימצתי לעצמי שהיו לי בעיות עם יצירת דמויות או שהייתי צריך לעזור לאחרים ליצור דמויות והם התקשו עם זה קצת. אני חושב שפייט זו שיטה שיכולה לעבוד טוב בכול פורמט, כנראה קצת ייקח זמן עד שיקלטו אותה (היא שונה מהרבה שיטות אחרות ולרוב האנשים תיראה מוזר בהתחלה) אבל ברגע שקולטים אותה היא אמורה להיות מעולה.

A Song of Ice and Fire RPG- אחח, כמה שבא לי לומר משהו טוב על השיטה הזו. מערכת הבתים שבה ממש מגניבה, היא מתאימה לכול פורמט ותעבוד בכולם טוב כי היא גם לא מאוד כבדה וגם מהודקת מכנית טוב, יש לה מכניקת קרב צבאות טובה ויש לה גם מערכת קרבות וגם מערכת לקרבות חברתיים! ומכניקת נקודות הגורל די כיפית. אבל, העובדה שהשיטה שבורה מהבסיס וצריך לעשות לה המון התאמות בשביל לאזן אותה פשוט הופכת אותה לשיטה שאני פוסל כמעט מראש לכול משחק. נשקים די ידניים הם תמיד חזקים מידי, יכולות מעל ל-5 הן שבורות, אפילו ב-5 הן די קיצוניות. התקפה תמיד יותר טובה מהתקפה לא משנה באיזה קרב אתה נמצא, ולהכניס כלי מצור לקרבות ההמוניים שווה ערך ללתת טנקים מרוב שהנתונים של כלי המצור לא מאוזנים. שיחקתי מערכה ארוכה עם השיטה הזו, ועשינו לה הרבה התאמות בשביל להפוך אותה לסבירה ולא שבורה לחלוטין, אבל אם שיטה דורשת ממך כול כך הרבה עבודה רק בשביל לשחק בה- היא לא טובה.

ואנור- או עולם המבוך אם בא לך, היא שיטה שאני אוהב למטרה אחת- חד"פים, או מערכות ממש קצרות. לא יודע, כול סצנה שם הרגישה כול כך כאוטית עם העובדה שכול פעם שיוצא 7-9 "קורה משהו, אבל...", ואף פעם לא יצא לי לשחק בה קרב שפשוט היה קרב נורמלי. זה לא דבר רע, זה נהדר לחד"פים, זה פשוט מבחינתי לא דבר טוב לקמפיינים. העדפה אישית כמובן. אני חושב שהשיטה הזו תאבד הרבה אם תשחק אותה בצ'אט, כי כמו בשיטות האחרות- חלק גדול מהשיטה הוא ההתלהבות שיש תוך כדי המשחק, אבל משחקי צ'אט/פורום מאבדים הרבה מההתלהבות הזו בזמן השימוש בפורמט. עם זאת, זה לא בלתי אפשרי...

הטבעת האחת- שיחקתי בה קמפיין קצר, ואני חייב לומר שממש נהניתי. לא השתגעתי על מכניקת חלוקת הנק"ן, שזה בין החסרונות הבודדים שהורגשו לי בשיטה, אבל כול השאר היה מדהים. המיומנויות, מערכת המסע, ההרגשה של השיטה, כולם מעבירים את הארץ התיכונה בצורה מעולה. זו לא אחת מהשיטות שבאמת למדתי עד הסוף ואני יודע כול פרט בה, אבל את החלקים שלמדתי בה אני מאוד אוהב. גם מכניקת ה-downtime שם ראויה לציון.
אני רוצה לומר שזו תהיה שיטה טובה לפורום, אבל בעיקר את מכניקת המסעות לדעתי יהיה קשה להעביר לפורום- למרות שלצ'אט לא תהיה כזו בעיה. אני חושב שחוץ מפורום, זו שיטה מעולה לכול פורמט, ומומלצת בחום.

Fantasy Age/Dragon Age RPG- שיחקתי בה לקמפיין קצר, שהיה נורא כיפי, בעולם של דרגון אייג'. שיטה כיפית נורא, שמערכת הפעלולים בה מעולה. אני אישית חושב שאם אני צריך להחליף שיטה ממו"ד לשיטת פנטזיה אחרת, זו הבחירה שלי בשיטה. מכניקת הפעלולים יכולה להיות קצת בעייתית בהתחלה עם פורום וקצת מעכבת, אבל ברגע שקולטים את השיטה אפילו בפורום זה אמור לרוץ חלק. אני אוהב אותה בכול פורמט, ויותר אנשים צריכים לשחק בה :p

עוד שיטות שהתנסיתי בהן ואין לי עליהן עדיין דעה ברורה לחלוטין אז אני לא אדבר עליהן: משחקי עולם האפלה, העידן ה-13, Lady Blackbird, קריאתו של קת'ולהו.

אני צריך לשחק יותר מד"ב...
 
הזוי והסתברות נמוכה לא עולה לי עכשיו- בעיקר כי אלו לא הדברים שאני זוכר ממשחקים שלי. אולי אני אזכר ואוסיף אחרי זה, אבל אני אתן לך 2 מקרים בשביל לפצות :p

הזוי- הברברית חצי הייטית ראגה ששיחקתי הופרדה מהחבורה במהלך סופת שלגים ונותרה לה עם דב"שית אחת, לטאישית כושפת שסוגדת לאלוהות מסתורית ומתעניינת מאוד בספרים. כנושא שיחה אקראי, ראגה שאלה אותה על איך קסם עובד בעולם- שאלה לגיטימית, ולמען האמת- ההסבר המתואר מפורט שניתן לה היה גם מתקבל בצורה נורמלית אצל רוב האנשים.
רק שלראגה יש תבונה נמוכה, היא בקושי יודעת לדבר בשפת בני האדם- בטח שלא להבין קונספטים מסובכים כאלו, ובוא נגיד שלהיגיון שלה יש... הקשרים מעניינים.
מפה לשם, ראגה מבינה שקוסמים הם בעצם כדים מאוד מאוד מוזרים, ושכדים הם קוסמים. אני חושב שזה היה רמז למנחה להפסיק להשתמש במטפורות מול הדמות הזו.

ואם אתה רוצה הסתברות נמוכה אתה היית שם בעצמך. מי חשב שמרדף קטן בעיר אחרי רוצח סדרתי יגרום לדרואיד רב העוצמה של החבורה להיכשל בו בצורה כול כך מחפירה שהוא מגיע ב-7 סיבובי איחור לקרב הבוס- נגד אחד מהבוסים הכי אכזריים שהחבורה פגשה.
מפגש סטנדרטי לחלוטין עם איש זאב אמן חרבות שיש לו זעם מודחק, הפך ל-TPK הראשון בקמפיין ה-Pathfinder Society. מי ראה את זה מגיע? ;)
 
דוד שלי משחק מבוכים ודרקונים עד היום (ולכן כול מי שמדבר איתי בסקייפ מכיר אותו כ'דוד DND' :p ), ושהייתי קטן הוא ראה אותי משחק במשחק פנטזיה אינטרנטי וחשב שיהיה נחמד להכניס אותי לתחביב. הוא לקח את הספר לשחקן שהיה לו, צילם והדפיס את כול העמודים ושם את זה בצורה מסודרת בשביל לתת לי עותק- ואני קראתי והתלהבתי. יצרתי קבוצה עם החברים שלי מהבית ספר (שלא הצליחה במיוחד, אבל זה לא היה כזה נורא) וחיפשתי כמובן באינטרנט.

הגעתי לפונדק, והשאר היסטוריה ;)
 
חזרה
Top