• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 17 - Hell lord

שלום לכולם, ביום אני איתמר, בן טיפש עשרה בכיתה י' מאיזה חור נידח באזור ירושלים, ובלילה... Hell lord, חבר בפורום עם כמה אלפי הודעות עם ותק של (חכו רגע, אני צריך ללכת ולבדוק את זה) כמעט שלוש שנים כאן.
כאשר המורה והמדריך הרוחני שלי ([mention]YDS[/mention]) העביר לי את תפקידו כשק החבטות של הפורום נשבעתי כי אני לא סתם אניח לאנשים לחבוט בי, אני אגרום לכם לסבל חזרה! ומשום כך, אני הצבתי לעצמי משימה - לחפור לכם על עצמי כל כך הרבה עד שבי נשבעתי שכל מה שחפרו קודמי בתפקיד עוד ייראה לכם אפסי לעומת מה שאני עומד לעשות כאן.
אז, אני אגמור את הפתיחה עם שם של שיר של להקה שאני אוהב:
welcome to dying
-------

אז.. מי אתה?
אני איתמר (מטעמים ברורים למדי אני לא אפרסם גם שם משפחה, למרות שעם כמות הפעמים שחשפתי פרטים מזהים על עצמי בין אם כאן או סתם באינטרנט ילד בן 4 אמור להיות מסוגל לדעת עלי הכל...), כמו שאמרתי אני חי בישוב נידח באזור ירושלים ולומד בירושלים, עם שנת הלימודים הזאת עליתי לכיתה י', אני אוהב לקרוא (פנטזיה בעיקר, אולי גם קצת מד"ב), לשחק במחשב, לשוטט ברנדומליות באינטרנט ולראות מה הוא מוצא עבורי, להיות בפונדק (אני נכנס לכאן בתדירות די גבוהה, למרות שאני כבר לא נכנס כל חמש דקות כמו פעם - הממוצע 3-4 הודעות ביום? פעם הוא היה 24-25...) להסתכל על נושאים שונים באינטרנט וציורים של דרקונים, להקשיב למוזיקה וכמובן משחקי תפקידים (הרי מאיזו עוד סיבה כולנו פה?).

ולמה שיעניין אותנו להרביץ לך?
beats me (לא רק שהפאן היה מכוון, ביליתי בערך חצי שעה במחשבות על פאן שיתאים כאן).

באיזה משחקי תפקידים אתה משחק היום?
כיום אני משחק כאן בפורום במגוון משחקים: במשחק מהדורה 4 של אביעד "שער הצלמוות" אני משחק אלף נוקם פאנאט, במהדורה 3.5 במשחק "קריאת הארורים" תחת הנחייתו של אלישע אני משחק ארכיונאי ואנארה, ו... זהו זה? הייתה לי תחושה שאני משחק בעוד 2-3 משחקים...
אני גם מנחה כאן בפורום: את המשחק "שד השקרים" במהדורה 4 (עוד רבות ידובר בדבר תהילתה של מהדורה 4. הישמרו לכם כופרים!).

מחוץ לפורום אני עומד לשחק עם כמה חברים מהדורה 3.5 בקרוב (השחקנים חלקם בפורום - dodo ועוד אחד בשם jabarwoki, דודו מגיב כאן מדי פעם, לדעתי ג'בר לא נכנס לפורום למעלה משנה, והשחקן השלישי לא רשום כאן), כשאני בדמות שחקן.
כמו כן אני בקרוב עומד להתחיל משחק רב משתתפים (בערך 40) בחופשיטה שיפעל דרך הוואטסאפ, בינתיים אני לא מתלהב (סיפרו לי רבות לגבי כמה שהעולם מערכה הוא מגניב וייחודי, ועד עכשיו לא לא גיליתי על שום דבר ייחודי אפילו קצת, כמו גם שההנחייה נראית לי לא מוצלחת במיוחד ["אז מה אם אתה אוהב לשחק דמויות שיש לך השפעה על איך שהן משוחקות!"]), אבל בתקווה הציפיות שלי יתבדו.

ואיזה שיטות אתה מכיר ואוהב?
הרשימה אמנם אינה ארוכה כמו של אחרים, אבל היא מכובדת למדי: (ישנן גם מספר שיטות כדוגמאת ואנור או עולמות פראיים שהסתכלתי עליהן אבל לא התלהבתי).
1) מבוכים ודרקונים 3.5: שיטה מגניבה, שמאפשרת לעשות בערך הכל עם מיליארד וחצי ספרי הרחבה, אבל היא לא מאוזנת בעליל, וגם לא נראה שהכותבים שלה ממש חשבו על הרעיון המטופש הזה של "גם קפא"פניקים אמורים להיות מהנים" או "איזון זה טוב", ככה שיוצא שממש כיף לבנות בה דמויות שבורות, אבל אני לא באמת יודע כמה יהיה כיף לשחק בה (ההתנסות הכי ארוכה שלי בשיטה עד עכשיו היא השבוע וחצי של "קריאת הארורים", אז אני לא חושב שדעה שלי בנושא באמת נחשבת בכל מקרה...).
2) מבוכים ודרקונים 4: שיטת משחקי התפקידים הכי טובה שנכתבה אי פעם, היא גם מאוזנת (כן כן, אני יודע שבכל שיטת משחקי תפקידים אפשר למצוא דברים שבורים, אבל ביחס למהדורה 3.5 או 5...), גם יש בה קרבות מעולים והכי טוב - תאמינו או לא, באמת כיף לשחק קפא"פניקים. כן כן, זו האמת לאמיתה. בקיצור, זו שיטה מדהימה, וקל ללמוד אותה באופן יחסי לאחרות אז לטעמי גם שווה להתחיל איתה(/להמשיך איתה/לא לגמור איתה).
3) מבוכים ודרקונים 5: השיטה נחמדה והכל, אבל בכנות, הביצוע יצא בדיוק כפי שקראתי פה בפורום איפהשהו (לדעתי rui אמר את זה? אבל אני לא בטוח) "מהדורה 3.5 בתחפושת".
4) dragon age roleplaying game: קניתי מאולדמן בדרקוניקון דרך חבר, כי לא יכולתי להגיע לכנס בעצמי( :( ) את הספר בסיס, והשיטה כרגע נראית מצוינת, ממש אהבתי את המכניקה של הstunts, ובאופן כללי, אם לא הבנתם את הרמז, אם למישהו מתחשק לפתוח משחק כאן בפורום הוא יותר ממוזמן.
5) פאת'פיינדר: שיטה נחמדה, וזה שהספר לשה"ם ולשחקן כלולים באותו הכרך זה עוד בונוס, אבל היא לא באמת שונה ממהדורה 3.5 של מו"ד.
6) פאת'פיינדר 2: מהפלייטסט נראה מבטיח - החל בעובדה שאלכימאי זה מקצוע בספר בסיס וכלה בכך שגובלין זה גזע שחקן רשמי בסל"ש (סוף סוף. מכשפי החוף, יש לכם מה ללמוד). לא אהבתי את הקטע שעכשיו חצי X דורש כישרון, כי אם אתם כבר עושים את זה (וברמת העיקרון אני ממש אוהב את הרעיון) אז תעשו גם שכל הגזעים יוכלו לקחת את הכשרונות הללו, ולא רק בני אדם, ושיהיה אפשרי לבחור את כל הגזעים דמויי האדם (ולא רק חצי אלפים ואורקים).

בהקשר של משחקי תפקידים זה מעניין לציין שלפחות חצי מהדמויות שאני משחק - ואם אני משהם אז מופיעות בהרפתקה - נקראות "ארנוק" (erenok). הסיבה היא שבכיתה ב' או משהו המצאתי גזע של אנשי תן/קוברה בצבע כחול שנקראו ככה, ומאז השם דבוק אצלי.

יש לך סיפור מעניין או משעשע על הפורום?
אני לא באמת מצליח לחשוב על משהו, אז אני אספר על הדבר הכי קרוב למעניין שמצאתי - אני צירפתי לפורום ערימה נכבדה של חברים, שחלקם (או לפחות אחד מהם) צירפו בתורם גם הם, למרות שרובם המוחלט לא יצא מגבולות "משחקים מקוונים ורשומות".
בין אלו שצירפתי ניתן למצוא את: necro flame, nautti, ashes to ashes, dragonitzan ואני מאמין שעוד כמה, למרות שאני לא זוכר כרגע.

איך בכלל הגעת לפורום?
חבר שלי (dodo) חפר לי על הפורום הזה שאני חייב להצטרף אליו, ולמשחק המגניב בטירוף שבדיוק נפתח (בראשית התרבות 2), ואני, כמו כל חבר טוב, התעלמתי ממנו לחלוטין, עד שבסופו של דבר אחרי חודש של חפירות חוזרות ונשנות נשברתי ופתחתי כאן חשבון, וככה יצא שאני הייתי היחיד שנשאר בבראשית התרבות 2 עד הסוף והמשכתי להיות חבר פעיל בפורום בעוד dodo לא ממש פעיל.

שאלה אחרונה, שהועברה אליך על ידי קודמך בתפקיד:
"מה כוח העל שאתה הכי רוצה, ומה השימוש הכי טיפשי שהיית מנצל את כוח העל בשבילו?"

זו שאלה קשה, והתשובה אליה מסתמכת על עד כמה מותר לי להתחכם:
אם מותר לי, אבקש את היכולת להגשים משאלות לעצמי, או לחלופין את הכוח של סופרמן (מה ששווה ללהמציא כוחות חדשים לפי רצון) וכך יהיו לי אינספור כוחות אפשריים כדי להשתמש בהם באופנים מטופשים.
אם אסור להתחכם אז כנראה שהייתי בוחר ביכולת הטלקינזיס ומשתמש בה בשביל לא להיות רציך לקום מהמיטה ועם זאת שכל הדברים יגיעו אלי (למרות שלתמרן אחים קטנים משיג את אותה תוצאה).
ואם מותר לענות בציניות, הייתי בוחר סתם כוח על אקראי, והשימוש הטיפשי בו היה להיות גיבור על (כלומר, בואו נהיה כנים, גם אם לא היה מגניב בהרבה להיות נבל על, מי לא היה מנצל את הכוחות שלו לתועלת אישית?).

ועכשיו, שאלה לקהל: מה הספרים או הסופר האהוב/ים עליכם?
התשובה לגבי זה עבורי:
1) ספריו של טולקין הם כולם יצירות מופת שאני באמת לא חושב שיצא לי לקרוא ספר יותר מוצלח מהם, אני לא יודע איזה מהם הוא הכי טוב (וכן, אני אוהב את הסילמריליון, ואני יודע שזה לא נכתב לגמרי על ידי טולקין ובלה בלה בלה).
2) אני מאוד אוהב את המנגה tokyo ghoul, בעיקר הסדרה הראשונה, אבל גם השנייה מוצלחת עד הארק האחרון.
3) ברנדון סנדרסון הוא סופר מצוין, ועד עכשיו נהניתי מכל הספרים שלו עד עכשיו (מלבד טרילוגיית מלחמת הנפילים שהייתה פשוט גרועה לדעתי), ולמרות שכל הספרים שלו מרגישים פחות או יותר זהים בעלילה הוא מכפר על החיסרון הזה עם כתיבה מצוינת.
4) חולית זה אחד מהספרים האהובים עלי, בלי שום תחרות אמיתית מלבד טולקין.

מעבר לזה, אם שרדתם את החפירות שלי אני מזמין אתכם לחבוט בי כמה שרק תרצו, כי הוכחתם שאתם ראויים לכך!
 
אכן אדם מעניין מאוד :)
Hell lord אמר/ה:
מעבר לזה, אם שרדתם את החפירות שלי אני מזמין אתכם לחבוט בי כמה שרק תרצו, כי הוכחתם שאתם ראויים לכך!
חה, זה כלום. סבתא שלי חופרת יותר טוב!

אמרת פעם שאתה מתעניין בדתות, באילו בדיוק אתה מתעניין?

Hell lord אמר/ה:
ועכשיו, שאלה לקהל: מה הספרים או הסופר האהוב/ים עליכם?
הממ...
1) טולקין - בגיל 9-10 הייתי פריק מוחלט שלו, בלעתי כל סיפור שהוא כתב ושהיה בספריה. לדעתי הוא סופר מעולה, ממציא עולמות מעולה, ובוסף לזה הוא גם היה אדם טוב (ונוצרי מאמין, אני מניח שאני היחיד כאן שזה משנה לו :)).
2) רולינג - למרות שקראתי את ספרי הארי פוטר מזמן (גיל 7? 8?), בזמנו ממש אהבתי אותם. יש לה קצת בעיות בהיגיון הפנימי בעולם, אבל הסדרה עדיין מעולה.
3) ז'ול וורן - קראתי בכיתה ב' וממש אהבתי את הספרים שלו, לאחרונה קראתי שוב את ''אי התעלומות'' והיה נפלא. נוסטלגי.
4) מארק טוויין - קראתי מזמן, אני בהחלט חייב לרענן, אבל אני זוכר אותו כסופר מעולה (והיה לו חוש הומור!).
5) ק''ס לואיס - סופר ילדים אחרי הכל, אבל ממש אהבתי את נרניה בזמנו ואני רוצה להקריא לאחותי הקטנה (ברגע שהיא תסכים, העקשנית הקטנה). הייתה תקופה שתיעבתי את הסדרה מסיבות מטופשות לחלוטין, אבל זה עבר.
6) ריק ריירדן - לא מתקרב לרמה של טולקין או משהו, אבל אני עדיין קורא כל ספר שלו שאני יכול. סופר מעולה, למרות שה''נאורות'' שלו קצת מרגיזה (שתי אחיות לסביות? מה עבר לבנאדם בראש?).
 
ממוצע ההודעות שלך ירד? בושה וחרפה! קדימה, לעבוד, לכתוב! וכמובן על הדרך, גם לאתר :)

איך בדיוק עובד משחק רב-משתתפים בווצאפ? נשמע לי נורא מייגע ומציק שהווצאפ כל הזמן קופץ ומציק. מצד שני, אם זה משהו שמיועד לתמוך במשחק שגם יש בו מפגשים פיזיים נשמע אחלה לגמרי. אני שיחקתי בלארפ רב-משתתפים לפני .... 15 שנה? ולדעתי ווצאפ היה יכול ממש לשפר את המשחק. זה היה משחק של ומפייר עם שבטים שונים ומייל זה בהחלט מסורבל.

ואתה נשמע מיסיונר מצוין, המשך כך!

בקשר לשאלה לקהל: אני אוהב הרבה ספרים, אבל קצת קשה לי להצביע על ספר אחד אוהב. טולקין כמובן הוא רב-השפעה, כך גם רומח הדרקון שאני מאוד מחבב אבל שנים כבר לא קראתי... הספרים מד"ב של לואיס מקמסטר בוז'ולד (אם אני זוכר את השם נכון) הם אחלה.
את דיוויד גמל קראתי ספר אחד והיה אחלה, וגם גלן קוק. חלוק בדעתי לג'ורג' מרטין. כותב נהדר, אבל כבד ואיטי.
ברנדון סנדרסון בהחלט מוצלח ומבטיח.
 
ח'אן:
אני מתעניין במספר דתות; שלושת הדתות המונותאיסטיות, המיתולוגיה הנורדית כנראה הכי מעניינת אותי מתוך כל הדתות, וגם המיתולוגיה היוונית והרומית מעניינות, אבל לא כמו הנורדית.

אולדמן:
כרגע אני עובד על החזרת הממוצע, ולכתוב לאתר - קצת קשה, מאחר והשיטה היחידה שאני מרגיש שאני מכיר מספיק טוב בשביל לכתוב לה ביקורות היא 4, וכל הספרים שיש לי כבר נכתבה עליהם ביקורת.
המשחק בוואטסאפ אמור להיות עם מנחה שאיתו אני עובד והוא אמור להעביר את ההודעות שלי לשחקנים האחרים. אבל כן, זה כנראה יהפוך למקור בלתי נדלה של ספאם.
 
ממש לא, אני אוהב מגוון רחב של עולמות מערכה - כאלה שמתרחקים ככל האפשר מה"גנרי" כמו דארן סאן וכאלה שהם שיא הגנריות (רסיסים של אור).
אבל כן, שכמספרים לי על כמה שעולם מערכה הוא יחודי ומעניין, זה בונה הייפ מסויים לצפייה במשהו שלא ראיתי אף פעם בעבר, משהו חדש לחלוטין, ולכן זה מאכזב כשלא מקבלים את החידוש הזה.
 
הכי מעניין אותי במשחק זה להינות, ושהשחקנים האחרים והמנחה יהנו. אם זה לא מתרחש אין פואנטה במשחק.
אחרי זה חשוב לי שהמנחה יהיה מעניין - לא "אתם פוגשים חבורת קובולדים. מה אתם עושים?", אלא מנחה שכל אמירה שלו תמשוך אותי לתוך המשחק.
לאחר מכן חשוב לי שגם השחקנים יהיו פעילים וישתתפו ויוסיפו, זה משעמם כשאתה היחיד שבאמת משקיע.
אחרי זה האווירה של העולם - שאני באמת ארגיש בעולם פנטזיה (או במציאות, או כל עולם שבו מתרחש המשחק) ולא כמו במשחק מחשב.
לאחר מכן יש מליון וחצי דברים קטנים, אבל לא שום דבר גדול.
 
אני רואה כאן רמז למשחק שלי?
איך אתה תופס מנחה מעניין? מה הוא אמור להוסיף? תיאור מפורט של המקומות, של המפלצות? אולי בכלל אופי התיאור? אפי? הומוריסטי? או שמדובר על משהו אחר, כמו התייחסות לרקעים של הדמויות?
 
בתור התחלה, אני לא יוצא מפורום "משחקים מקוונים ורשומות"? בושה וחרפה, זאת כבר ההודעה השנייה או השלישית שלי מחוץ לפורום.
בנוגע לשאלה לקהל. אסימוב הוא מעולה, במיוחד הסיפורים הקצרים, גם סדרת אראגון היא די מוצלחת, למרות שאין בה כל כך הרבה חידושים לעולם הפנטזיה, טולקין, כמובן, גם ספרי הארי פוטר מוצלחים מאוד, יותר בגלל הכתיבה והאינטראקציה בין הדמויות ופחות בגלל העלילה והקסם, הספר "פרפר" של הנרי שרייר הא ספר מצוין, מה שהופך אותו לאפילו יותר מוצלח זה שזה ספר אוטוביוגרפי, הרוזן ממונטה כריסטו, בכנות, אני לא יכול להצביע על מה שהפך אותו לכל כך מוצלח, אבל אין ספק שהוא כזה, את אותו הדבר אפשר לומר על שלושת המוסקטרים. הספרים של נח הררי מצוינים אם אתה רוצה לקרוא ספר כבד, הספר האחרון "21 מחשבות על המאה ה21" מוצלח במיוחד (חוץ מהפרק האחרון, הוא פשוט בזבוז של נייר), ואם שרדתם את החפירה שלי על ספרים עד כה, תקראו את הספר "מה אם" של רנדל מונרו. ספר חובה לכל פונדקאי, שימו אותו ליד "ספר הבישול האנרכיסטי", הם הולכים ביחד. ועכשיו התשובה הפונדקאית המתחכמת לשאלה: ממליץ מאוד לקרוא את "הערות שוליים מרתקות מההיסטוריה" ספר חסר עלילה ומוצלח מאוד (מה אתם יודעים על קיסר ארה"ב?), ואת המכשף מפסגת הר האש (או כל ספר משחק אחר)
 
חזרה
Top