• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

היכן מטיל הצושקא את הביצים שלו? ואיזה אוצר במאורתה של הלינסירסית'? שני יצורים חדשים

העדכון החודשי של אוגדן המפלצות הגיע, ואיתו שני יצורים חדשים:

לינסירסית' - רוח שומרת דמויית עכביש, שכוהנות כחולות ידעו לזמן כדי לשמור על כוכי קבורה של כוהנות חשובות, ושריד למסורת עתיקה בהרבה מהדת האנ'מירית עצמה.
היא, וגם הצאצאים הכחלחלים הנחותים שהיא יכולה להעמיד, לאחר שהיא מפתה אליה עכבישי ענק 'רגילים' ומכלה אותם, הם פונטציאל לשלל התקלויות מסוגים שונים מתחת למקדשים אנ'מיריים, וגם במעמקי המכרות מתחת לרכס קאראנ'סיל.

https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/monsters/linsirsith.html

צורוש וארקורישי (שמכונה בפי כל "צושקא")
למי שביקש יצור חדש מאיזור יער וארת'ארון - קיבלת :)
לפי האגדה, צאצים נחותים של מפלצת מעופפת מיתולוגית, הצושקא הם מזיקים נפוצים מדי, מצחינים ומגעילים, מתמחים בתחבולות שפלות בעת קרב, שנפוצים מאד על 'עצי החנית' הקוצניים של יער וארת'ארון, בעיקר בשולי ישובים אנושיים - וגם יעד לכמה דרכים של אנשים (או גורג) מפוקפקים במיוחד לעשות כסף.


עולם המערכה מלסטרה
 
לינסירסית' היא רוח שומרת שזומנה בקסם, מה שכבר הופך אותה לנבונה בהרבה מעכביש ענק "רגיל" או מפלצות דמויות-עכביש.
אפשר במידה מסויימת להקביל אותה לסוג של פונקציה קסומה עם יכולת תבונית, שבהתחלה אין לה הרבה מלבד המשימה שהטילו עליה והיכולות שיש לה בכדי לבצע אותה, אבל בהדרגה היא נחשפת ואורגת לתוכה את שרידי הזכרונות והצער של הכוהנת המתה שהיא שומרת על הכוך שלה, מה שהופך את האופי שלה למורכב יותר ויותר - עד למצב הקיצוני שבו היא יכולה להתחיל להאמין שהיא הנשמה או גלגול של הכוהנת עצמה.
כאשר היא נאחזת בטירוף, התפקוד וצורת החשיבה שלה משובשים, בדרך-גלל בגלל פרץ צער ואשמה שיצאו משליטה - לא פעם על הכשלון שלה עצמה להגן על הכוך שהיא נועדה לשמור עליו.

ובהחלט, האינטראקציות עם היצור יכולות להיות חורגות בהרבה מאשר עם אויב 'רגיל'.
 
אז אין לה אשיות משלה?
כוהנת לא יכולה לנסות לדובב לינסירסית' בנסיון לגלות מסודות הכוהנת שהיא הופקדה לשמור עליה?
האם היצור הוא שומר בלבד שמחכה את הכוהנת או שהוא יכול להיות בעל אישיות אמיתית ולנהל שיחות אמיתיות?
 
נראה שהיא מפתחת אישיות משל עצמה ככל שהיא מתקיימת זמן רב יותר.
כוהנת כחולה יכולה בהחלט לנסות לדובב לינסירסית', כל עוד היא תראה ליצור כבעלת סמכות מהמקדש ולא כפולשת או ציידת אוצרות (אלא אם כן היצור נכנס לטירוף, ואז הדברים כאוטיים יותר).
היצור יכול תמיד לנהל שיחות, אבל הן יהיו יותר ויותר מורכבות ופחות צפויות ככל שהוא קיים זמן רב יותר.
 
אורגת הבדולח היא באמת גרסה מעניינת של רוח שומרת קבר. גם מעניין לשמוע יותר על התרבויות הפאגאניות של מישור סלנטיר.

צורוש וארקארוש הוא באמת חיה דוחה. הקטע עם הריר האלכוהולי מעניין.

ברמה הלשונית, השם קצת שונה מהשמות הוארת'ארים שהוצגו עד עכשיו שגרמו לווארת'ארית להישמע כנגזרת של אנ'מירית.

מה עמדתם של האנ'מירים לגבי הבונה? אני מניח שחלק מהמשיכה שלהם לעכביש מבוססת על היותו בעל חיים יוצר.
 
הוארת'ארין היא לא נגזרת של אנ'מירית. זו שפה שונה עם מקור שונה, שבמאות השנים האחרונות הושפעה וקלטה מילים וביטויים אנ'מיריים.
לא נראה לי שלאנ'מירים יש עמדה מיוחדת כלפי הבונה (אם כבר נראה לי שהפאר'ליל הם אלו שיותר מתעסקים ומבדילים בין הכוחות והרוחות של חיות שונות), אבל לא קבעתי שום דבר באופן סופי בעניין הזה.
 
עדכון מצויין.
הלינסירסית' נשמעת כמו התקלות מעניינת מאוד והקשר לעבר של האנ'מירים מאוד מעניין.
לא היה אפשר לצפות שבגלל הגישה שלהם לדתות אחרות אנ'מירים יתיחסו לפחות בחשדנות לדבר הזה או שכחול=השתקפויות גם אם זה עכבישה ענקית ומדברת?
אני רואה שברירת המחדל נהיתה שמפלצות מכילות בתוכן אבני חן. אני אישית פחות אוהב את זה (מזכיר לי משחק מחשב קצת) אבל זה לא בעיה להחליף את זה באוצר במאורה.

הצושקא גם כן מעניין מאוד ומוסיף לאווירה של היער של (בהיעדר דרך טובה יותר לתאר את זה) מן פארק היורה, עם כל מפלצות הענק העתיקות שהיו שם ומן אווירה פרהיסטורית כללית.
אהבתי מאוד את זה שהוא משפד אוכל על קוצים ארוכים כמו שמספר ציפורים במדבר באמת עושות. כנראה לא המחזה הכי נעים לחבורת הרפתקנים שעוברת מתחת לעץ לעומת זאת.
 
תודה :)

רוב מוחלט של האנ'מירים לא באמת יודעים את העבר של הקסם שיצר את הלינ'סירסית' ואת סיפור הרקע הפגאני העתיק של סירסות'ול.
מבחינתם, מדובר ברוח שהכוהנות הכחולות זימנו בדמות שדומה לעכביש, כך שספק אם יש בזה בעיה מיוחדת (מה גם שהדבר הזה לא מטייל בעיר, אלא נמצא במעמקי כוכים שאף אחד שהוא לא כוהנת כחולה לא אמור להכנס אליהם, אלא אם כן הוא שודד אוצרות שראוי בהחלט לסיים את חייו בדרך לא נעימה).

לגבי יהלומים מיצורים - זה קורה בדרך-כלל רק מיצורים מסוג מאד מסויים, בדרך-כלל יצורים שזומנו בקסם או שחלק מהם הוא קסם שעשה שימוש גם באבנים יקרות או חלקים מהם, ואז חלקן נפלטות כאשר הוא מושמד (או לחלופין, תולעת או משהו דומה שבולע ומאכל דברים, אבל מתקשה לאכל אבנים יקרות).
ללינסירסית' יש גם אוצר מאורה - שהוא בדרך-כלל מה שנקבר עם הכוהנת שהיא שומרת על הכוך שלה, דברים שהותירו שודדים שהיא טיפלה בהם, וכמובן גם משי העכבישים הכחול שהיא טוותה לתוך הקורים שלה.

ולגבי הצושקא - כן, מחזה לא נעים בכלל. אבל יש הרפתקנים שיתהו האם הוא שימושי, מבחינה זו שעל כמה מהקורבנות המשופדים נשאר משהו ששווה לבזוז.
(אם כי פשיטה על קן מסריח של צושקא במרומי עץ ענק וקוצני זה לא דבר קל או נעים. ממש לא).
 
חזרה
Top