• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת [הטבעת האחת] פרנצסקו ממשיך להתראיין על המהדורה השנייה

פרנצ'סקו נפיטלו ממשיך לכתוב על המהדורה השנייה של המשחק בעמוד הקיקסטארט שלה וגם להתראיין בפודקאסטים.




אז ממשיך להגיע מידע על המהדורה השניה והמכאניקה בבסיס דומה מאוד.

יצירת דמות:
  • החליפו את השם של התכונה "גוף" ל"כוח".
    זה היה שם התכונה גם בפלייטסט של המהדורה הראשונה, אז הכותבים בעצם חזרו למה שהם רצו מלכתחילה. פרנצ'סקו ציין בפייסבוק שההחלטה ללכת על "גוף" היא בגלל "40 שנים שבהן שחקני תפקידים חונכו על ידי שיטה מסוימת להתייחס למונח 'כוח' בצורה מסוימת ששונה ממה שהתכונה הזו עושה אצלנו במשחק."
  • רשימת המיומנויות זהה. רק החליפו את השיוכים של מיומנויות ציד וסיור לתכונות. כלומר עכשיו ציד קשור לכוח וסיור קשור לשכל. הגיוני.
  • מסע עבר עריכה מסיבית אבל מבוסס על אותו הגיון של מהדורה ראשונה.
  • המנחה כבר לא קובע דירוגי קושי למיומנויות הכלליות. דירוג הקושי נקבע לפי ערכי התכונה של הדמות (כוח, נפש ושכל) ונרשם בדף הדמות לצד התכונות (הנוסחה היא 20 פחות ערך התכונה, כך שמדובר בדירוגי קושי בטווח של 13-18). יריבים מוסיפים את ערך החמיקה שלהם לדירוג הקושי של גלגול הכוח כשהדמות תוקפת אותם.
  • במטלות קשות או קלות במיוחד, המנחה לא משנה ד"ק לבדיקה. במקום, הוא מוסיף או מפחית קוביות הצלחה (ק6) מהמאגר של השחקן.
    אז אם אתם קוראים הרפתקה כתובה של מהדורה ראשונה, אז במקום שיהיה כתוב "ד"ק 18", יהיה כתוב "להוריד קובית הצלחה אחת" או משהו כזה.
  • ביטלו את הקטע של "ערך תכונה מועדף", שממילא היה חוק לא ממש אפוי במהדורה הראשונה ולא בא כמעט לידי ביטוי.
  • חלק מיצירת הדמויות זה יצירת אינטרס משותף של החבורה.
  • מיומנויות נשק אוחדו כולן למיומנויות של קבוצות נשק - מה שבמהדורה ראשונה היה "מיומנות (גרזנים)". קבוצות הנשק הן חניתות, חרבות, גרזנים (שכוללת כנראה גם מקבת) וקשתות. אני מנחש שבהאבקות או משהו כזה משתמשים במיומנות הגבוהה מהן.
  • חוכמה וגבורה מתחילים שניהם ברמה 1, במקום 1-2 או 2-1. מקבלים מענק ומעלה כבר ביצירת הדמות על הרמה הראשונה של חוכמה וגבורה, ולא רק מהשניה ואילך.
  • בתיאור התרבויות כבר אין 6 רקעים מוצעים לכל תרבות.
התנהלות המשחק:
  • במהדורה הראשונה הייתה מכאניקה של לגלגל ק12 פעמיים ולבחור את התוצאה הטובה יותר. במהדורה 2 הרחיבו את המכאניקה הזו כך שהיא שכיחה יותר. קוראים לזה Favoured או Ill-favoured, כלומר שמגלגלים פעמיים ולוקחים את הגבוה\את הנמוך. זה מאוחד עם המכאניקה של מיומנויות מועדפות מהמהדורה הראשונה.
  • מנצלים תקווה מראש ולא אחרי הגלגול. תקווה מוסיפה עוד קובית ק6. יש מעלות מסוימות שמגדילות את מספר הקוביות של תקווה ל-2ק6 עבור גלגולים מסוימים.
  • כאשר שחקן מציין שלדמות שלו יש מאפיין מתאים לבדיקה, הוא מקבל ק6 נוספת לגלגול (במקום לקנות הצלחה אוטומטית).
  • בקרב מקבלים עכשיו פעולה עיקרית ופעולה משנית בכל תור, במקום פעולה אחת בלבד.
    פעולה משנית זה דברים כמו החלפת נשק (שגם במהדורה ראשונה אפשר היה לעשות פעם בתור אבל לא כפעולה הרגילה) או הסרת קסדה (שבמהדורה הראשונה עלה פעולה והרבה מנחים אפשרו ממילא לעשות ביחד עם הפעולה ולא במקומה).
  • עמידות בקרב זהות לגמרי למהדורה הראשונה, מלבד מתיקונים קלים של המתמטיקה.
    במקום לשנות דירוג קושי לפגיעה, פשוט עשו שעמדה קדמית נותנת קובית ק6 נוספת להתקפות ועמדה הגנתית מורידה קוביה אחת.
  • שינו את מכאניקת המסע. עדיין יש תפקידי מסע: הסדר החדש הוא מוביל -> סייר ->צופה -> צייד. המיומנויות שלהן הן אותן מיומנויות. מיומנות המסע חשובה פחות חוץ מאשר למוביל, כי במהדורה הראשונה היא הייתה קצת חזקה מדי במסע ממושך. יהיו פחות גלגולי מסע גם במסלול ממושך (פשוט יש סיכוי גבוה ליותר אירועים בדרך).
  • ביטלו את ההבחנה בין אירועי מסע ובין מכשולים בדרך. מכשול הוא פשוט "אירוע שעלול להשתבש".
  • אין כמעט שינויים במכאניקת ההתקלויות החברתיות, וגם הרחיבו אותה לכל "אתגר מיומנויות ממושך". באתגר חברתי יש סבלנות של הצד השני שנקבעת לפי המוניטין של הדמויות, אבל באתגרים אחרים במקום סבלנות יש "לחץ זמן" שקובע כמה כשלונות אפשר לספוג לפני שהאתגר מסתיים.
  • הצלחות נהדרת ומסחררת בגלגול התקפה לא נותנות נזק נוסף, אלא אפשר לבחור לנצל אותן על אחד מכמה אפקטים לפגיעה. במיומנויות אפשר לנצל תוצאות עודפות של 6 כדי לסייע לדמויות אחרות (לדוגמה אם כולם מטפסים ביחד על הר, אפשר לנצל תוצאות 6 כדי לתפוס את היד של מישהו אחר שמחליק).
  • באותו עניין, החליפו את הרונה של הספרה 6 מהרונה "לאמבה" לרונה "טינקו".
 
עריכה אחרונה:
כאן פרנצ'סקו מתראיין בערוץ משחקים גרמני ביו-טיוב:

עוד מידע:
  • דמויות משיבות סיבולת מהר יותר מאשר במהדורה הראשונה.
  • פציעות מנוהלות בנפרד מסיבולת - אפשר לרפא פציעות גם בלי להיות עם סיבולת מלאה. הן גם קשורות לתכונות שונות (בטח נפש וכוח?).
  • ההכשרות בוטלו (אפייה, שיט) אבל יש דגש מוגבר על אפיונים (גבוה, חמור סבר, אופטימי).
  • תוצאות קסומות: לחלק מהתרבויות יש אפשרות להשתמש בתוצאות 6 בבדיקת מיומנות מוצלחת כדי להשיג השפעה "על טבעית" שאחרים לא יכולים להשיג. גם חפצים כמו גלימת אלפים נותנים אפשרויות כאלו.
  • פרנצ'סקו מציין שוב שעובדים על ספר עזר להרפתקן שבו יופיעו כל התרבויות של המהדורה הראשונה "וגם כמה חדשות". לשאלת המראיינת הוא עונה שהם בוחנים איך לשלב אפשרות לשלב דמויות שחקן שהן פליטים מהמזרח ומהדרום, היכן שההשפעה הפוליטית של סאורון חזקה יותר.
 
  • פרנצ'סקו מציין שוב שעובדים על ספר עזר להרפתקן שבו יופיעו כל התרבויות של המהדורה הראשונה "וגם כמה חדשות". לשאלת המראיינת הוא עונה שהם בוחנים איך לשלב אפשרות לשלב דמויות שחקן שהן פליטים מהמזרח ומהדרום, היכן שההשפעה הפוליטית של סאורון חזקה יותר.
נשמע ממש מגניב. יש גם תוכניות להרפתקאות שם? אני בטוח שאפשר לעשות הרבה דברים מעניינים עם הקוסמים הכחולים ועוד דברים שיש במזרח
 
נשמע ממש מגניב. יש גם תוכניות להרפתקאות שם? אני בטוח שאפשר לעשות הרבה דברים מעניינים עם הקוסמים הכחולים ועוד דברים שיש במזרח
אין תוכניות להרפתקאות שם בטווח הנראה לעין, ואני לא מצפה שנראה שם הרפתקאות.

הגישה של פרנצ'סקו נפיטלו ומרקו מגי די ברורה (הם גם חוזרים עליה כל הזמן בראיונות וביומני עבודה) - הם רוצים חווית משחק ממוקדת לאזור ולתקופה, והם שומרים מקומות רחוקים יותר רק לספרי הרחבה. זו הסיבה שספר הבסיס של המהדורה הראשונה התמקד רק בארץ הפרא וספר הבסיס של המהדורה השנייה יתמקד רק באריאדור.
לגבי המהדורה הגנוזה (זו שקיוביקל 7 כמעט השיקו) - היא אמורה הייתה להציג סקירה לא-ממוקדת של הארץ התיכונה בשנת 2965 לעידן השלישי (אפשר לראות את תוכן העניינים הטנטטיבי שלה כאן) אבל פרנצ'סקו כן פרסם שההרפתקאות שעבדו עליהן עבורה היו אסופת הרפתקאות בגונדור ומגה-מערכה של מוריה, כך שגם היא הייתה באזורים שאתה מכיר מהספר.

אגב, זה יצא קצת מצחיק, כי התוכנית המקורית של קיוביקל 7 בשנת 2011 כשהוציאו את המהדורה הראשונה הייתה להוציא את הטבעת האחת כשלושה משחקים שמבוססים על אותו מנוע אבל קצת שונים זה מזה (כמו ש-FFG עשו אחר כך עם מלחמת הכוכבים), כאשר הראשון מתמקד בארץ הפרא בשנת 2945, השני באריאדור בשנת 2970 והשלישי בגונדור ורוהאן ביחד בשנת 3000 שזה כבר ממש בפתיחה של שר הטבעות. אני חושב שאלו גם האזורים שנראה עבור המהדורה השנייה: בהתחלה שתי אסופות הרפתקאות של אריאדור (הראשונה הוכרזה כבר ותיקרא "חורבות הממלכה האבודה"), מגה-מערכה של מוריה, אסופת הרפתקאות של ארץ-הפרא שמתרחשת לאחר החשכת יעראופל, ורק אחר כך יש מה לדבר על מעבר לאזורים אחרים של הארץ התיכונה, כאשר סביר שנראה קודם את רוהאן ואחר כך את גונדור.
 
אכן התוכנית המקורית לפני עידן ועידנים הייתה להוציא שלושה ספרי בסיס, אחד לכל אזור. זו הייתה תוכנית מגניבה שחבל שלא יצאה לפועל בצורה כזו או אחרת. במובן הזה המהדורה השנייה אכן משלימה את אחד מה"חוסרים", מעניין לראות אם נראה ספרי הרחבה לשתי התקופות האחרות.
היו משחקי תפקידים שעשו את זה בהצלחה גם על-ידי הוצאת ספרי הרחבה תקופות שונות - במלחמת הכוכבים SW Sage היו ספרי הרחבה לתקופות שונות בהיסטוריה של העולם, וכך גם קיים למלחמת הכוכבים של FFG.
כהערה, אני לא בטוח ש"חורבות הממלכה האבודה" זה ממש אסופת הרפתקאות כמו שהייתה למהדורה הראשונה, אלא יותר אוסף של מאורות (Lairs) שכל אחת מהן מתארת מיקום שאפשר לצאת בו להרפתקה ויש בו דברים מעניינים. הליגה החופשית עשתה דברים דומים גם בשיטות אחרות שלהם.

הבעיה לגבי המזרח שזה תמיד אזור שלא זכה לתשומת לב, רק אולי במשחק הקלפים של Decipher בשנות התשעים היתה התייחסות אליו, וגם בקטנה. לא זוכר אם בימי הזוהר של המצאת קאנון חדש של MERP התייחסו למזרח... אני בספק שהצוות של היום ימציא דברים חדשים לגמרי, לדעתי הם מנסים להצמד לקרקע מוכרת.

מסע עבר עריכה מסיבית אבל מבוסס על אותו הגיון של מהדורה ראשונה.
שינו את מכאניקת המסע. עדיין יש תפקידי מסע: הסדר החדש הוא מוביל -> סייר ->צופה -> צייד. המיומנויות שלהן הן אותן מיומנויות. מיומנות המסע חשובה פחות חוץ מאשר למוביל, כי במהדורה הראשונה היא הייתה קצת חזקה מדי במסע ממושך. יהיו פחות גלגולי מסע גם במסלול ממושך (פשוט יש סיכוי גבוה ליותר אירועים בדרך)
מקווה ששיפרו את המסע. במהדורה הראשונה מסע היה מגניב בפעם הראשונה ובשלב מסוים זה הפך למעייף... בהרפתקאות בארצות הפרא טוענים ששיפרו את זה, אבל עוד לא יצא לי לנסות. גם קלפי המסע החדשים נראים מגניבים.
במטלות קשות או קלות במיוחד, המנחה לא משנה ד"ק לבדיקה. במקום, הוא מוסיף או מפחית קוביות הצלחה (ק6) מהמאגר של השחקן.
במהדורה הראשונה הייתה מכאניקה של לגלגל ק12 פעמיים ולבחור את התוצאה הטובה יותר. במהדורה 2 הרחיבו את המכאניקה הזו כך שהיא שכיחה יותר. קוראים לזה Favoured או Ill-favoured, כלומר שמגלגלים פעמיים ולוקחים את הגבוה\את הנמוך. זה מאוחד עם המכאניקה של מיומנויות מועדפות מהמהדורה הראשונה
הצלחות נהדרת ומסחררת בגלגול התקפה לא נותנות נזק נוסף, אלא אפשר לבחור לנצל אותן על אחד מכמה אפקטים לפגיעה. במיומנויות אפשר לנצל תוצאות עודפות של 6 כדי לסייע לדמויות אחרות (לדוגמה אם כולם מטפסים ביחד על הר, אפשר לנצל תוצאות 6 כדי לתפוס את היד של מישהו אחר שמחליק).
השינויים למכאניקת הקוביות דווקא נשמעים מהותיים, וטובים בסך הכל.
פחות מתלהב שמספר המטרה משתנה בהתאם ליכולת אבל התוספות של מועדף / לא-מועדף (יתרון/חסרון בשפת מו"ד 5) וגם שתוצאות של 6 מאפשרות פעולות מיוחדות זה אחלה. זה מגמה בלא מעט משחקים, למשל משחקי FFG או גם Dragon Age שמעבר לתוצאה המספרית הפשוטה של הקוביות, זה גם מאפשר לבצע דברים נוספים.
מעניין מתי נראה את זה במו"ד 5... (פאת'פיינדר 2 זה כבר קיים במקצת)

חלק מיצירת הדמויות זה יצירת אינטרס משותף של החבורה.
צריך לראות כדי לשפוט - זה משהו שתמיד נשמע טוב על הנייר, אבל לרוב הביצוע הוא בעייתי אלא אם זה יצירת עולם משותף או משהו בסגנון דף החבורה של וורהאמר מה' 3.
 
צריך לראות כדי לשפוט - זה משהו שתמיד נשמע טוב על הנייר, אבל לרוב הביצוע הוא בעייתי אלא אם זה יצירת עולם משותף או משהו בסגנון דף החבורה של וורהאמר מה' 3.
אני מנחה בשיטה של הערפילאים כבר כמה חודשים ויש שם דבר כזה. לדעתי זה עובד די טוב למרות שזה לא משפיע מכאנית, זה הדבר הראשון שקובעים בבנית דמויות לפני שאפילו מתחילים לחשוב על קונספט לדמויות עצמן כך שכל הדמויות מתאימות לרעיון הזה.
 
אני מנחה בשיטה של הערפילאים כבר כמה חודשים ויש שם דבר כזה. לדעתי זה עובד די טוב למרות שזה לא משפיע מכאנית, זה הדבר הראשון שקובעים בבנית דמויות לפני שאפילו מתחילים לחשוב על קונספט לדמויות עצמן כך שכל הדמויות מתאימות לרעיון הזה.
האמת שכבר מהמהדורה הראשונה של המשחק יש את הקטע של "מוקד אחווה": השחקן כותב בדף הדמות מי הדמות האחרת שממנה הכי אכפת לדמות שלו. יש לזה משמעות מכאנית (אתה צריך להגן על מוקד האחווה שלך כדי להחזיר נקודות תקווה) אבל יש לזה גם השפעה פסיכולוגית ממש חזקה על רוב השחקנים. הם מתחילים לשחק כמו סם כלפי פרודו אפילו אם זה רק משחק חד-פעמי בלי זמן להחזיר בו נקודות תקווה.
אני חושב שהדבר שאינטרס חבורה יכול באמת להוסיף לשולחן זה לא חיבור בין הדמויות, שלטעמי כבר עשוי טוב, אלא דרך של השחקנים להחליט ביניהם ולאותת למנחה מה סוג ההרפתקאות העיקרי שהם רוצים במערכה, לפחות בהתחלה. יש קטע כזה במשחקים להבים בעלטה וחלאות ונבלים.

אכן התוכנית המקורית לפני עידן ועידנים הייתה להוציא שלושה ספרי בסיס, אחד לכל אזור. זו הייתה תוכנית מגניבה שחבל שלא יצאה לפועל בצורה כזו או אחרת. במובן הזה המהדורה השנייה אכן משלימה את אחד מה"חוסרים", מעניין לראות אם נראה ספרי הרחבה לשתי התקופות האחרות.
היו משחקי תפקידים שעשו את זה בהצלחה גם על-ידי הוצאת ספרי הרחבה תקופות שונות - במלחמת הכוכבים SW Sage היו ספרי הרחבה לתקופות שונות בהיסטוריה של העולם, וכך גם קיים למלחמת הכוכבים של FFG.
אני דווקא קצת מעדיף שזה לא יצא אל הפועל עם ספרי בסיס חלופיים. אני מעדיף ספרי הרחבה שנותנים לך אפשרויות מודולריות יותר למה כן לשלב במערכה ומה לא.

שים לב שלמהדורה הראשונה כן יצאו ספרי אזור וספרי הרפתקאות של ריבנדל ושל רוהאן, והם תיארו שנים מאוחרות יותר מאלו של אסופת ההרפתקאות ביעראופל. היה מסלול די ברור שקבוצה אחת יכולה לשחק את החשכת יעראופל - או לעשות מערכה של 20 שנים שמתחילה ב"עלילות מארץ הפרא" 4-5 שנים, ממשיכה ב"חורבות הצפון" ל-5 שנים נוספות, עוברת לרוהאן לעוד 5 שנים עבור "שבועות רוהאן" ולבסוף חוזרת לסיום מערכה אפי ב"צחוקם של דרקונים".

כהערה, אני לא בטוח ש"חורבות הממלכה האבודה" זה ממש אסופת הרפתקאות כמו שהייתה למהדורה הראשונה, אלא יותר אוסף של מאורות (Lairs) שכל אחת מהן מתארת מיקום שאפשר לצאת בו להרפתקה ויש בו דברים מעניינים. הליגה החופשית עשתה דברים דומים גם בשיטות אחרות שלהם.
כן, אתה צודק. מקריאה חוזרת של מימון ההמון, נראה שיש הרפתקאות פרופר רק באסופת ההרפתקאות הקצרה של ערכת ההתחלה (בטח 3-4 הרפתקאות?) ובספר הבסיס (ההרפתקה "אל הגבעות האדומות"). הספר "חורבות הממלכה האבודה" הוא יותר כמו תיאור אזור עם סיבוכים, כמו שהיו ספרי האזור של המהדורה הראשונה (לב היער, ריבנדל, אדוני הסוסים, ארבור) וכמו שיש למשחק "הארץ האסורה" של פריה ליגה.

הבעיה לגבי המזרח שזה תמיד אזור שלא זכה לתשומת לב, רק אולי במשחק הקלפים של Decipher בשנות התשעים היתה התייחסות אליו, וגם בקטנה. לא זוכר אם בימי הזוהר של המצאת קאנון חדש של MERP התייחסו למזרח... אני בספק שהצוות של היום ימציא דברים חדשים לגמרי, לדעתי הם מנסים להצמד לקרקע מוכרת.
העניין ש-MERP חרגה מהקאנון (ומהאופי של טולקין...) מאוד. היו רשימות לחשים משוגעות, היו דרקונים ובאלרוגים בכל מקום... הגישה של פרנצ'סקו ומרקו היא זהירה יותר, לטעמי בצדק, והם בהחלט מנסים להישאר באזור המוכר.

מקווה ששיפרו את המסע. במהדורה הראשונה מסע היה מגניב בפעם הראשונה ובשלב מסוים זה הפך למעייף... בהרפתקאות בארצות הפרא טוענים ששיפרו את זה, אבל עוד לא יצא לי לנסות. גם קלפי המסע החדשים נראים מגניבים.
לטעמי צריך לצמצם את המסע לגלגול או שניים לכל שחקן (בלי קשר למרחק המסע!) שייקבעו האם החבורה צוברת נקודות צל, מאבדת נקודות תקווה וכמה תשישות כולם צוברים מהדרך, ואז רק להכניס 1-3 אירועי מסע שמשוחקים כסצנה אחת עם אתגר מעניין. צריך לחכות ולראות מה הפרסומים בנושא.

השינויים למכאניקת הקוביות דווקא נשמעים מהותיים, וטובים בסך הכל.
פחות מתלהב שמספר המטרה משתנה בהתאם ליכולת אבל התוספות של מועדף / לא-מועדף (יתרון/חסרון בשפת מו"ד 5) וגם שתוצאות של 6 מאפשרות פעולות מיוחדות זה אחלה. זה מגמה בלא מעט משחקים, למשל משחקי FFG או גם Dragon Age שמעבר לתוצאה המספרית הפשוטה של הקוביות, זה גם מאפשר לבצע דברים נוספים.
מעניין מתי נראה את זה במו"ד 5... (פאת'פיינדר 2 זה כבר קיים במקצת)
גם אני פחות מתלהב מזה שמספר המטרה משתנה בהתאם לתכונות של הדמות, אבל זו דרך הגיונית לתת לתכונות יותר משקל בבדיקות. במהדורה הראשונה התכונות לא היו רלוונטיות לבדיקה אם אתה לא משקיע נקודות תקווה וזה היה קצת משעמם. בסך הכל לקבוע ששחקן צריך להוריד קוביה או שתיים מהגלגול במטלה קשה יותר זה סבבה. שאלתי את פרנצ'סקו בפייסבוק מה קורה אם אין לשחקן עוד קוביות להוריד והוא ענה שהמינימום זה לגלגל רק את הק12 ואז תצליח רק בתוצאה של רונה של גנדלף.

מפריע לי יותר שמבחינה עיצובית, יש חוק נפרד למיומנויות וחוק נפרד להתקפות. במיומנויות אתה מגלגל נגד מספר מטרה שלך. בהתקפות אתה מגלגל נגד מספר מטרה לפי החמיקה של האויב. אולי הם ישנו את זה בלי לשנות את החשבון, כי העסק עדיין קצת בשיוף.

לגבי הקטע של ניצול תוצאות 6 - כן, זה הזכיר גם לי את Dragon Age, למרות שזה יהיה לשיפורי הפעולה ולא להחלפה שלה. אחת מהביקורות על Dragon Age זה שאתה לא יכול *לנסות* לפרוק יריב מנשק. אתה יכול רק לתקוף אותו, ובגלגול טוב מספיק להחליט בדיעבד שאתה פורק אותו מנשק. בטבעת האחת אפשר להכריז מראש שאתה פורק יריב או מרסק מגן או משהו כזה, אז לא ממש ברור לי עדיין מה האופציות שתוצאה של 6 נותנת במצבים כאלו.
 
כאן יש עוד ראיון שלא מוסיף הרבה לגבי מכאניקה, אבל הוא כן מעניין.

הפעם פרנצ'סקו מאמת שבערכת ההתחלה אין חוקים ליצירת דמויות - רק דמויות מוכנות. הוא אומר שההרפתקאות שם עוסקות בדמויות הוביטים שחוקרים תופעות מוזרות לא-טבעיות בפלך.
 
אני חושב שכך זה בכל ערכות ההתחלה של הליגה החופשית, לא?
אישית, אם יש הרבה תוכן עשיר להרפתקה, זה פחות נורא. מה שמרגיז אותי זה ערכות התחלה שאין בהן הרפתקאות באורך נורמלי מחד וחוקי יצירת דמות מאידך ... ערכות ההתחלה של מלחמת הכוכבים למשל - ששווה לקנות אותן בעיקר בגלל שיש סט קוביות בערכה אז כל היתר עולה דולרים בודדים.
 
כאן יש עוד ראיון שלא מוסיף הרבה לגבי מכאניקה, אבל הוא כן מעניין.

הפעם פרנצ'סקו מאמת שבערכת ההתחלה אין חוקים ליצירת דמויות - רק דמויות מוכנות. הוא אומר שההרפתקאות שם עוסקות בדמויות הוביטים שחוקרים תופעות מוזרות לא-טבעיות בפלך.

tales from the loop
נקרא לילדים הוביטים ונתקדם משם...:ROFLMAO:
 
עוד ראיון:


  • פרנצ'סקו מאמת שערכת ההתחלה כוללת 5 הרפתקאות שאמורים לשחק אותן לפי סדר כמיני-קמפיין. יש דמויות שבעקרון אפשר לשחק רק אחרי שהשלמת חלק מההרפתקאות, והן כוללות גם דמויות של לא-הוביטים. אני מהמר על דף דמות רשמי של באלין הגמד. אולי גם אראגורן הצעיר? The oldman The oldman
  • לפחות אחת ההרפתקאות מתרחשת בבאקלנד וכנראה גם ביער העתיק. מראים בראיון איור של שער המשוכה המערבית, שמפרידה בין באקלנד ובין היער. יש מידע על באקלנד בתרבות homebrew שכתבתי עבור המהדורה הראשונה: [הטבעת האחת] - ההוביטים של באקלנד
  • לגבי התרבויות בספר הבסיס - פרנצ'סקו מאשר שתרבות הגמדים בספר מאחדת גם גמדים מההר הבודד וגם גמדים מההרים הכחולים. האלפים בספר הבסיס הם סינדאר - האלפים האפורים, שהם לא אלפים גבוהים כמו גלורפינדל או אלרונד ולא אלפי יערות כמו האלפים של יעראופל. בהתחלה של "אחוות הטבעת" ההוביטים פוגשים חבורה של אלפים כאלה שהתגנבו לתוך הפלך. נשמע שהתרבות של אנשי ברי נחשבת רק בני אדם ושהוביטים מברי משתמשים בנתונים של הוביטים מהפלך - לא כמו במהדורה הראשונה שבה תושבי ברי יכלו להיות בני אנוש או הוביטים עם נתונים ששונים מאלו של הוביטים מהפלך.
  • נשמע שפרק המפלצות בספר הבסיס כולל גם אל-מתים. יש איור שהמראיין שואל לגביו אם מופיע בו נאזגול, ופרנצ'סקו אומר שזה Borrow-wight - יצורים אל-מתים שרודפים את הגבעות מדרום לברי.
  • הרישיון של Sophisticated Games לא מאפשר ל-Fria Ligan להוציא תמיכה רשמית ל-roll20 או ל-foundery, אבל הם מעודדים יצירת תוכן על ידי המעריצים.
  • מעבר לזה מדברים הרבה על האומנות ועל המפות. מציינים שהרבה מפות של הפלך שפורסמו באינטרנט ממשחקים קודמים וממשחקי מחשב הן שגויות ושהם עבדו קשה לוודא שהמפה של הפלך מדויקת. חוזרים קצת על דברים שנאמרו בראיונות קודמים לגבי כתיבת המהדורה הראשונה והעבודה על השנייה.
 
ערכת ההתחלה רק הולכת ומשתפרת ככל ששומעים עליה יותר :love:
בנוגע לתמיכה בפלטפורמות משחקים מקוונים, זה היו השמועות די הרבה זמן לאור כך שלא היו יעדי הרחבה על תמיכה בהן. מבאס, אבל לא נורא עבורי.

בנוגע למפות, אתמול הם הודיעו שהם גם מציעים כתוספים מפות קנבס איכותיות בגודל של כמטר על שבעים סמ במחיר של 50 דולר. מדובר על הפלך ועל אריאדור. יקר מדי בשבילי, אבל מגניב למעריצים.
 
יובובוי, איזה עדכון הם הביאו לנו הלילה!

e937b763599138a9fbafd642240a6e6f_original.jpg


אז דבר ראשון, נראה שבאמת השינויים בחוקי יצירת דמות די מינוריים. עושה רושם שהמיומנויות ההתחלתיות של אנשי-דייל זהות למה שהיה להם במהדורה הראשונה. יש להם גם את אותה מתת תרבות (יתרון בבדיקות גבורה).

דבר שני, איחדו באופן רשמי את אנשי עיר האגם ואת אנשי דייל לאותה התרבות. זה סבבה לגמרי בעיני, כי במהדורה הראשונה אנשי עיר האגם לא הרגישו שונים מספיק באופי שלהם מאנשי דייל, ורשימת המעלות שלהם הרגישה קצת מתאמצת לתת את אותן יכולות אבל בביצוע קצת שונה (גם מבחינה סיפורית, רוב אנשי דייל היו בגלות בעיר האגם במשך 170 שנה).

  • שינו את השם של המיומנויות "השראה" (Inspire) למיומנות "שילהוב" (Enhearten). זה קשור לכך שאת המילה "השראה" הם פינו עבור הפעלה של האפיונים (Distinctive Features) שבמהדורה הזו נותנת לדמות קוביה אחת נוספת לכל בדיקה שהיא, בתנאי שהשחקן מסביר איך האפיונים המיוחדים של הדמות עוזרים לה בפעולה.
  • אגב אפיונים, צמצמו את המספר שלהם מ-5 ל-3. אחד מהשלושה עדיין מגיע מהשליחות של הדמות - במקרה הזה פריצה עבור שליחות ציידת האוצרות.
  • השליחות ציידת אוצרות נותנת לדמות בדיוק את אותו פגם אופי ואת אותן מיומנויות מועדפות שנתנה במהדורה 1.
  • ביטלו את הרקעים המומלצים, אבל השאירו את מערכי התכונות שלהם, מהם אפשר לבחור או לגלגל באקראי. אז בעצם לכל תרבות יש 6 מערכי תכונה אופציונליים.
  • נראה שיש יותר מגוון בבחירת מיומנויות נשק, כי במהדורה הראשונה תושבי-דייל לא יכלו להתחיל עם שליטה בגרזן, והפעם זו כן אפשרות.
  • הסיבולת של הדמות נקבעת בין השאר לפי הכוח שלה ולא לפי הנפש. עדיין יש מרכיב שתלוי גם במוצא, כך שלהוביט יש פחות סיבולת מאשר לאיש דייל גם אם לשניהם יש 4 כוח. בגדול הוביטים עם הכי מעט סיבולת, וגמדים ובני ביאורן עם הכי הרבה.
  • שינו את הנתונים של כלי הנשק, לא פער גדול - אבל בשניהם הגדילו ב-1 את הסיכוי לפגיעה חודרת.
  • ידענו כבר שבמהדורה 2, בניגוד למהדורה 1, כל הדמויות מתחילות עם חוכמה 1 וגבורה 1 (במקום 1-2 או 2-1) אבל שמקבלים מעלה ומענק גם על הנקודה הראשונה. אבל המידע החדש הוא שעל הנקודה הראשונה מקבלים מעלה ומענק מהרשימה הכללית, ואפשר לקבל מעלות ומענקים ייחודיים לתרבות רק החל מהרמה ה-2. המענק שהדמות פה קיבלה הוא Cunning Make שעושה בדיוק מה שעשה במהדורה הקודמת. המעלה שלה היא Prowess שזו מעלה חדשה אבל דומה מבחינה מכאנית למעלה Gifted מהמהדורה הראשונה.
  • קסדה נותנת קוביה נוספת לבדיקות שריון. במהדורה הראשונה קסדה נתנה תוסף קבוע. אבל נראה שאיחדו את שני סוגי הקסדות לקסדה כללית.
  • יש אלמנט חדש של חפצים שימושיים. מספר החפצים השימושיים של דמות תלוי באורח החיים שלה. כל חפץ כזה נותנת תוסף לבדיקות מיומנות, אבל לא אומרים כמה תוסף.
  • אגב אורח חיים, נראה שצמצמו את מספר הרמות שלו. במהדורה 1 היו עני, צבאי, אמיד ועשיר. כנראה שאיחדו את אמיד וצבאי.
 
דף הדמות נראה אחלה לגמרי, רק הגופן... שונא את זה כשבוחרים גופן פחות קריא בשביל אומנות יפה יותר.
ואני חושב שזה יהיה קל להתרגל לכך שהתכונה שלך קובעת את מספר המטרה.
 
הגופן של הדף עצמו דווקא בסדר. אבל אני מסכים של הגופן של "כתב היד" קצת מעצבן.

אגב, מסתמן שחמש ההרפתקאות של ערכת ההתחלה מתרחשות כל אחת בנפה אחרת של הפלך - אז הרפתקה אחת בנפה המערבית, אחת בצפונית, אחת בדרומית, אחת במזרחית ואחת בבאקלנד.
 
חזרה
Top