• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים הזדהות עם דמויות + הדמות החדשה שלי

doctor arbitration

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
מכיוון שהstory arc הנוכחי בקבוצת האקזאלטד שלנו יצא להפסקה בעוד כ3-4 סשנים, חברי הקבוצה התבקשו לכתוב דמויות חדשות לstory arc חדש. עשיתי מיש-מש מכמה רעיונות בשלים אצלי, וכתבתי את הדמות הבאה:

Gossamer Puppet
סולארית מקאסטת ליקוי החמה, מאומנת בשלבים ההתחלתיים של סגנון Quicksilver Hand of Dreams הסיידריאלי (שסולארים יכולים ללמוד ללא מורה), ובעלת ידע בשני מעגלי נקרומנסיה. בנוסף, קבעתי שהיא בת 11, ועם שלושת הנקודות האלו כתבתי אותה. אני די מרוצה מהתוצאה.

לפני לא הרבה זמן דיברתי עם מספר אנשים על הדמות. אחד מהם, leviathan מהפורום, ציין בפני שמבחינתו הדמות בעייתית מכיוון שיהיה לי קשה מאוד להזדהות איתה. ולמה? מכיוון שראשית היא משתמשת באמנויות לחימה סיידאריאליות מעוותות מציאות וחוקים (למרות שהיא משתמשת בה בשלבים שהיא סתם נראית כמו אמנות שמיימית מעט מוזרה). שנית היא נקרומנסרית מה שמעוות לה מעט את האנימה, ואולי מציב אתגרים מול הדמויות האחרות. שלישית היא בת 11, ולמרות שאני יכול לומר שמכיוון שהיא עברה המון (והיא באמת עברה המון) היא הרבה יותר בוגרת, זה עדיין מעט משונה. רביעית היא נקבה, וזו בעצם הנקבה הראשונה שאני משחק.

בנוסף הייתה לנו שיחה קצרה לגבי הזדהות עם דמויות. הטענה שלו הייתה שכשאתה מזדהה עם דמות ברמה שאתה לא צריך לחשוב מה הדמות הייתה עושה ושאתה אוטומטית פועל לפי כך, אתה נהנה הרבה יותר (לכן יהיה לי כאמור נורא קשה לשחק את puppet, כי נורא קשה לי להבין אותה). ואני לא יכול שלא להסכים איתו במובן מסויים.

מה דעתכם על הנושא? האם היו לכם דמויות שהזדהתם איתן לגמרי ולא חשבתם כששיחקתם אותן? מה עם דוגמאות הפוכות? ומה אתם חושבים על המקרה הספציפי של הדמות שלי?

איחלתי לחייל בהצלחה
 
בקשר לדמות.. הקונספט מאוד, מאוד מוזר. אם הייתי המנחה שלך הייתי מבקש הסבר מאוד טוב
איך ילדה בת 11 לא רק שעברה נשגבות (מה שלא קורה בדרך כלל לאנשים לא בגיל צבא),
אלא הצליחה ללמוד מספיק אמנויות לחימה ותורת הנסתר כדי לדעת מה שהיא יודעת.

בנוסף לא סביר שלילדה בת 11 תהיה הבשלות הנפשית להתמודד עם הזוועות שנשגב אמור להתמודד איתן.
אני חושש אתה לא תשחק ילדה בת 11, אתה תשחק משהו כמו עליה אטרדיאס.

בקשר להזדהות עם הדמות, הדעה שלי היא בדיוק הפוכה!
אם אתה משחק דמות שאתה לא צריך לחשוב מה היא עושה, אתה בעצם משחק את עצמך,
וזה לדעתי ממש לא משחק תפקידים.
אתה לא משחק תפקיד, אתה משחק את עצמך עם חרב גדולה. אולי כיף אבל הפסד של חלק מהמשחק,
שבו יוצא לך להיות מישהו אחר לכמה זמן.

בגלל זה אני חסיד גדול של דמויות מוכנות מראש. הן דורשות ממך לחשוב אחרת, ולאמץ אישיות שונה.
 
דבר ראשון, יש תמיד מקרים חריגים. נכון שרוב הנשגבים מקבלים את הכוחות שלהם בטווח גילאים מסויים, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל.

לגבי הלימודים - היא סולארית אחרי הכל, והיא נועדה לגדולה. מה רע בלהיות עילוי?. המעלה הכי גבוהה שלה היא נחישות ויש לה כוח רצון בשפע, ואם היא לא מצליחה משהו היא יורקת דם (תרתי משמע, כי זה נקרומנסיה, ואת אמנות הלחימה יודעים אוטומטית אחרי החלומות) עד שהיא מצליחה אותו. בנוסף, היא למדה הכל מאביסאל עוצמתי במיוחד שהוא עכשיו ally שלה.

מה שכן, לפני שכל זה קרה, היא הייתה שבויה של פיי אכזר שהשאיר אותה בחיים ולו משום שהיא קיבלה בחלומות שלה הדרכה לגבי quicksilver hand of dreams. אותו פיי נעזר בה, וכנראה שיחק לה המון עם השכל. אז היא אולי מחושלת יותר מכיוון שהיא עברה כל כך המון.

שנית, אני בעיקר מדבר על "להבין" את הדמות, לאו דווקא דמות שתוכל להתחבר אליה כי היא דומה לך.
 
בדיוק סיימתי את "אויבים", ויש שם ילדה די דומה. היא מהטובים, אבל היא פשוט פריקית בטירוף. אני חושב שברגע שאתה נכנס לדמות אז כבר לא תיצתרך לחשוב יותר מידי, מצד שני - תיזהר לא להיגרר לדפוס צר ומשעמם של תגובות, זה קרה לי כבר וזה לא משהו. אם תשקיע ברקע שלה כמו שצריך אני חושב שיצא לך ממש טוב, הקונספט נשמע לי פשוט מגניב בטירוף.
 
אם לסכם, אתה רוצה לשחק ילדה בת 11, שיותר נבונה מגילה, יותר חכמה מגילה,
יותר מוכשרת מגילה ויותר חזקה פיזית מגילה , ומתנהגת יותר בוגר מגילה.
אתה או פשוט משחק אישה בוגרת ונמוכה, או משהו שאני לגמרי לא מבין.

בנוסף, היא היתה בשבי של לורד פיי, יצאה שפויה , ברחה מהוילד - שוב שפויה ובלי עיוותים,
ופגשה אביסיאל שלא רק שלא ניסה להרוג או לתמרן אותה, אלא עכשיו הוא בעל ברית.
כמה עכבישי תבנית מקבלים עכשיו שבץ.

ומה זה אומר להבין את הדמות? אני יכול להבין כל דמות כל עוד היא פחות או יותר שפויה.
העניין הוא לשחק אותה שונה ממה שאני מתנהג בדרך כלל, וזה קשה לרוב השחקנים.
הם נתפסים על שנים או שלושה סטריאוטיפים , במקרה הטוב , וזהו.
 
כל סיפור דמות אפשר לפורר באמצעות ציניות, ספקנות וביקורת.
אני לא מבין מה הבעיה בכלל. אתה יכול לשחק אותה כמו כל דמות אחרת. כל נשגב הוא משהו שלא חווית, וזה לא מפריע למשחק הזה).
 
כמנחה של המשחק הזה, אני מוצא את עצמי מסכים עם פסקי טייגר. דוקטור, לא אמרת לי שהיא בת 11, וגם לא ידעתי על כל הדברים האלו שקרו בעבר שלה.

אני מריח חלק מתיסמונת "הדמות שלי נמצאת כאן לבד". כמעט כל מי שבונה סולאר מתכנן טיפוס מיוחד ומעניין, שנורא יתבלט בקרב כל קבוצה... מלבד קבוצה של סולארים. ואז השחקן מצפה שהדמות שלו נורא תתבלט, כי ככה הוא בנה אותה, אבל הלכה למעשה היא מקבלת רק חמישית זמן תשומת לב, כמו כולם. וזה מבאס אותו, כי הוא ציפה להיות מוקד הסיפור, שהרי הוא *סולאר*, ואני מבין את הבעסה הזאת, אבל לצערי יש אילוצים מטא-משחקיים פשוטים. השחקן הוא לא הגיבור היחיד, והעלילה היא לא רק דבר אישי שקורה לו.
אני מציע לשנות בה כמה דברים. מה שנאמר לגבי בת ה-11 לגמרי נכון בעיני: או שהיא תהיה המטורפת הזאת מחולית, שמתנהגת כמו בת 200, ואז, האמת, היא לא נראית לי נורא מעניינת. היא תמיד תגיב לדברים באופן די דומה, ואין הרבה משמעות לזה שהיא נקבה או בת 11.
או שהיא תהיה משהו *באמת* מיוחד ויוצא דופן באופיה, ואז אני פשוט לא יודע איך היא תסדר עם החבורה, שלאו דווקא תסבול את המחשבות וההתנהגויות החולמניות\תואבניות\ילדותיות שלה.

אולי כדאי לצמצם קצת במידת המוזרות של הדמות. היא מוזרה ומעניינת מספיק גם אם יש לה כל אחד מהפרטים שנאמרו, לא צריך לאחד את כולם. אפילו את הקלאסיקה הבנאלית, סולאר עם חרב גדולה, אפשר לשחק בצורה שעוד לא שוחקה עד היום ולקבל דמות מעניינת בהחלט.
 
ובכן, אין לי בעיה לתת לה להיות מבוגרת יותר, אבל אני עדיין רוצה את הרקע הזה. היא הצליחה לשמור על שפיותה עם הפיי ועל השלמות שלה מהווילד בזכות הquicksilver hand of dreams. בנוסף, אביסאלים טובים לדעתי צריכים להיות קיימים, ואני לא רואה שום בעיה בכך שהיא פגשה אחד כזה. אתם מוזמנים להציע תחליפים אחרים למישהו שיכול ללמד אותה נקרומנסיה של מעגל המבוך, אני פתוח להצעות (לא בציניות!).

ד"א ערן אני לא רואה אותה בכלל בתור דמות דומיננטית שמשתלטת על המשחק ומצפה שהכל יקרה לה. היא אחרי הכל eclipse, ואחרי ההתחלה המעט קשה שהייתה לה היא מצפה לפתח את כישורי הדיפלומטיה והגישור שלה (עם דגש על רוחות, ובשילוב כל מיני כלים "מלוכלכים" עם הquicksilver hand of dreams). אני בכלל לא מצפה שהיא תיקח חלק פעיל מידי בקרבות למשל, אני לא רואה אותה בכלל בתור מנהיגת הקבוצה או הדמות שתמיד אפשר לסמוך עליה שתוציא את החבורה מצרות. היא כלי מאוד שימושי בשביל הקבוצה שלה, והיא מגניבה, וזהו :)
 
אמ... אתה יכול להסביר עוד קצת איך אביסל וסולאר נהיים חברים? [זה לא קצת נוגד את כל העיקרון שלהם?]

אבל יש לי כמה הצעות - אל\רוח חזקים, למדה בעצמה מספרים [אם זה אפשרי, אני לא בטוח], רוח רפאים ממש חזקה, אולי איזה לונאר אאוט-קאסט?
 
לא, זה בכלל לא נוגד את העקרון שלהם. יש סולארים ואביסאלים שמשתפים פעולה, ולא כל אביסאל הוא "שליח מוות מתועב חמקמק ורשע" כמו שלא כל סולאר הוא "לוחם אדיר ונוצץ בשריון אוריכלכום". מה גם שיש אביסאלים שלא בדיוק משרתים באדיקות את הנברבורן (ומקבלים על זה resonance) ומנסים להתחבר לאנושיות שלהם.

עכשיו, הבעיה במעגל המבוך הוא שרק סולארים ואביסאלים מסוגלים ללמוד אותו. ובעידן השני כל סולאר שלמד את המעגל הזה הוא או:

א. גאון מטורף שחקר את המעגל הקודם לבדו, וכנראה ירד לunderworld כדי "לפתוח" את המעגל השני
ב. למד מאביסאל
 
אני אוהב דמויות של ילדים שמתנהגים כמו ילדים.
אני לא סובל דמויות של ילדים בוגרים לגילם. אם מישהו קר את אנדימיון/עלית אנדימיון יש שם את אאניה שעושה בדיוק את זה.

ילדים עם כוחות על זה מגניב!!!
 
doctor arbitration אמר/ה:
עכשיו, הבעיה במעגל המבוך הוא שרק סולארים ואביסאלים מסוגלים ללמוד אותו.

נו, שברת כבר כלל אחד, אז תשבור עוד אחד.

אני הייתי ממליץ לקחת דווקא רוח רפאים של סולר\ אביסיאל שידעה את הלחשים בחייה,
ואולי שמרה את הידע של הלחשים במותה, אבל לא את היכולת להשתמש בהם.
הייתי לוקח את זה כ mentor , לא כ ally. הסיבות לעזרה יכולות להיות כל דבר החל
מ"הרוח היא הגלגול הקודם שלה" דרך "הרוח היא (או מאמינה שהיא) אחד מהאבות הקדמונים שלה"
ועד ל "הרוח מנסה ללמד אותה כדי להשתמש בה אחר כך ככלי, כדי לנקום (או כל מטרה דומה)" , "היא מנסה לשמר את הידע כדי שלא ילך לאיבוד" או
"יש לחש מסוים שיכול להחזיר לה חלק מהיכולות שלה והיא צריכה מישהו שיטיל אותו עליה".

הסיבה שאני ממליץ על רוח היא היא פחות חזקה, ולכן פחות סביר שתנסה להתעמת עם הדמות,
ויותר סביר שתנסה להשיג יחסים של עזרה הדדית.

בקשר לגיל הבעתי את דעתי. נערה בת 15 נשמע לי יותר סביר, עם כל הדרמות,
המחשבה האידיאולוגית והתקפי מצב הרוח שהגיל הזה מביא איתו.
גיל 11 פשוט ילדותי מידי.
 
אני לא אוהב שהיא גם מושפעת בכבדות על ידי פיות, וגם למדה אומנות לחימה סופר מיוחדת, וגם למדה עד המעגל השני הנדיר של צורת הטלת לחשים נדירה, וגם היא בת 11. היא יותר מדי דברים אולטרא-מיוחדים, ולדמות נורמלית מספיק בהחלט רק אחד מהם.

וחוץ מזה, לא, אין כזה דבר אביסל טוב. פשוט אין. 98% מהאביסלים הם שליחיו המוצהרים של המוות והכיליון. אם היא פגשה דווקא מישהו מה-2% הנוספים, אז זה *עוד* משהו אולטרא-אקסטרא מיוחד איתה, וכאמור, אני לא רוצה את זה.

אני מבקש למצוא כיוון אחד לדמות הזאת, ולהישאר איתו. או שהיא מושפעת בכבדות על ידי פיות ולומדת את אומנות-הלחימה-בחלום המגניבה כחלק מזה, או שהיא נוטה אל השאול ויש לה קשר אביסלי כלשהו ודברים שכאלה. אבל לא גם וגם, זה מישמש.
 
doctor arbitration אמר/ה:
רגע, איבדת אותי, איזה עוד כלל שברתי?

גיל האקזולטציה שלה.

בנוסף, אם הוא אביסיאל "טוב" , אז הוא סתם סולר מדוכא בשחור.
הוא איבד את כל מה שעושה אותו אביסיאל.
 
אני אאחד שני דברים
אתה רוצה לשחק דמות שונה ממך? (נקבה, ילדה קטנה, עברה טראומות וכו'..)
סבבה
אבל צריך לזכור שאתה לא הולך לשחק דמות כמו ששיחקת עד עכשיו אלא פועלת אחרת, דרך המחשבה שלה שונה:
אם היא נקבה היא תהיה יותר אמוציונאלית כנראה, ילדה קטנה דעתה על פחד שונה, רואה את המציאות לעיתים בנאיביות, לעיתים מושפעת בקלות מדמויות בוגרות וסמכותיות ובגיל קצת יותר מאוחר היא תרצה דרכן למרוד את דרכה שלה, דמות שעברה קטסטרופה מושפעת מכל לכל חייה, היא תאבד את שפיותה אם דבר שכזה יקרה לה שוב או שהיא תיהיה אדישה בנושאים מסוימים כי היא למדה לשכוח רגשות ולפעול לפי הצרכים המיידים.
כל זה טוב ויפה ונראה לי מאוד קשה לשחק את זה (את הכל ביחד כי יש דברים מסוימים שנוגדים וסותרים זה את זה) ולכן אני ממליץ לך כמו שננסק אמר - לקחת דבר אחד ולהתמקד עליו - זה מספיק מיוחד גם ככה.
אני מאוד אוהב לשחק את סנונית והיא רק אישה כל השאר רגיל אצלה והיא אפילו בגלל נחישותה - לעיתים יוצאת גברית...
בכל מקרה תזכור כאשר אתה משחק מישהו שהוא לא דומה לך וקשה לך להתחבר אליו - תנסה להבין מאיזה מקום הוא פועל, תנסה לעשות רשימת מצבים היפוטטים בבית ולשאול את עצמך איך הוא יפעל, תנסה לשאול את עצמך שאלות שמציבות בפניו שתי אפשרויות שחשובות לו ובמה הוא יבחר - ככה אתה תיצור לעצמך את סולם הערכים שלו ואולי תבין אותו קצת יותר.
בכל מקרה אני בטוח שתהיה לך אחלה דמות ותביא אותה ויהיה כיף :)
 
ובכן, לקחתי מה שאמרתם בחשבון (בעיקר ערן, אחרי הכל הוא השה"ם), ועדכנתי את הדמות.

אין אמנות לחימה סיידריאלית, אין פיי, אין בת 11. היא עכשיו מבוגרת יותר (16, וזה מספיק בהחלט לדעתי בשביל בחורה בוגרת), יש לה מצוינויות בMA פלוס שני baneclaws, והיא כאמור נקרומנסרית עם בן ברית אביסאלי (שאולי רוצה לנצל אותה. מי יודע?)

אני רק צריך לשנות לה את השם (שממש לא שור אליה עכשיו). מבחינת לחשים ד"א, הנה מה שלקחתי לה:

summon ghost
raise the skeletal horde
call the greater servitor
arisen legion
links born of tumult
 
חזרה
Top