שלום אושרית,
אני לא יודע אילו אנשי מקצוע מתעסקים בכתיבת הוראות, אבל אני אנסה לעזור כמה שאני יכול.
כדי שהוראות של משחק יהיו ברורות, הן צריכות להתחיל עם מטרת המשחק. המטרה צריכה להיות מנוסחת בצורה כמה שיותר פשוטה, ואפשר לוותר על דיוק למען הפשטות. לדוגמא, אם אני כותב הוראות לסולמות ונחשים, אני אתחיל את ההוראות בלהסביר שמטרת המשחק היא להגיע למשבצת האחרונה.
השלב הבא הוא להסביר איך מתחילים. הדרך הכי טובה ללמוד משחק היא לשחק בו, ולכן ההוראות צריכות לאפשר לשחקן להתחיל לשחק תוך כדי קריאה ופשוט לעקוב אחריהן. במקרה שנתתי, ההוראות יגשו להסביר שעל מנת להתחיל את המשחק, כל שחקן צריך לבחור דמות ולהניח אותה במשבצת מספר 1.
אחרי זה מסבירים את מהלך התור. ההסבר הזה צריך להיות מאוד בסיסי. אחרי ההסבר הזה ניגשים למקרי קיצון ולהסברים ספציפיים. אני אתחיל בלפרט שבכל תור, השחקן זורק את הקובייה, ואז מתקדם מספר צעדים בהתאם לתוצאה. ואז אני אסביר מה קורה אם שחקן נוחת בתור שלו על סולם או על נחש.
ההסבר צריך להסתיים בלחזור על אופן הניצוון, וככה לסגור את ההוראות כמו מעגל. ההוראות יסתיימו בלהגיד שהשחקן הראשון שנוחת במשבצת המאה מנצח.
זה הבסיס. כמובן שלמשחקים מסובכים יותר יש הסברים מורכבים יותר, אבל אלה הדברים שצריכים להיות בכל חוברת הוראות, וזה הסדר שלהם.