• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז הוכרז משחק תפקידים לאווטאר- כשף האוויר האחרון!

אבל שים לב שאירו הוא יוצא דופן והרוב הגדול של כשפי האש פועלים יחסית כמו צוקו. מסכים ששילוב יעבוד הכי טוב וגם יתאים לאפשרות לעבור מקור כוח כמו שצוקו עשה באמת.
 
בכנות, מה שהייתי רוצה לראות זה משהו בסגנון הטבעת האחת מבחינת זמן המשחק והאווירה.

ביקום של אווטאר יש בערך 10 שנים בין המוות של קורוק והמציאה של האווטאר הבא (שאפשר לקרוא עליה בספרי הפריקוול המצוינים Rise of Kyoshi ו- Shadow of Kyoshi, מבטיח שהם יפתיעו אותכם) שיש בה המון דברים מעניינים לעשות, וזמן מושלם למשחק לדעתי. כמו שבטבעת האחת יש את תקופת הזמן שבה אין שום דבר מעניין "בקאנון" ככה שאפשר להריץ משחקים בעולם של טולקין שלא סותרים שום דבר ממה שהוא כתב.
אישית, כשהשיטה תצא ואריץ משחק בה, הוא יתרחש בתקופה הזו (וכנראה יתעסק באומה החמישית, שהיא אחד הדברים הכי מעניינים שם).

זה כן אומר שלשחק את האווטאר לא יהיה אפשרי, אבל זה סבבה לדעתי- כמו שלשחק את גאנדלף או את אחד מה"אחים" שלו לא אפשרי בטבעת האחת. העולם של אווטאר לא דורש שמישהו יהיה האווטאר. למעשה, אני חושב שמשחק בו יעבוד אפילו יותר טוב בלי שאחד השחקנים ישחק את האווטאר (ובואו נודה באמת, גם אם זה משחק PBTA שממוקד במאבקים הפנימיים של הדמויות, דמות של האווטאר עדיין תהיה יותר משמעותית מכל השאר).
 
אבל שים לב שאירו הוא יוצא דופן והרוב הגדול של כשפי האש פועלים יחסית כמו צוקו. מסכים ששילוב יעבוד הכי טוב וגם יתאים לאפשרות לעבור מקור כוח כמו שצוקו עשה באמת.
אבל זה לא מעניין. זה נותן לך... מה, ארבעה דפי דמות של כספים, דף של האווטאר ודף או שניים של לא-כשפים?

בכנות, מה שהייתי רוצה לראות זה משהו בסגנון הטבעת האחת מבחינת זמן המשחק והאווירה.

ביקום של אווטאר יש בערך 10 שנים בין המוות של קורוק והמציאה של האווטאר הבא (שאפשר לקרוא עליה בספרי הפריקוול המצוינים Rise of Kyoshi ו- Shadow of Kyoshi, מבטיח שהם יפתיעו אותכם) שיש בה המון דברים מעניינים לעשות, וזמן מושלם למשחק לדעתי. כמו שבטבעת האחת יש את תקופת הזמן שבה אין שום דבר מעניין "בקאנון" ככה שאפשר להריץ משחקים בעולם של טולקין שלא סותרים שום דבר ממה שהוא כתב.
אישית, כשהשיטה תצא ואריץ משחק בה, הוא יתרחש בתקופה הזו (וכנראה יתעסק באומה החמישית, שהיא אחד הדברים הכי מעניינים שם).

זה כן אומר שלשחק את האווטאר לא יהיה אפשרי, אבל זה סבבה לדעתי- כמו שלשחק את גאנדלף או את אחד מה"אחים" שלו לא אפשרי בטבעת האחת. העולם של אווטאר לא דורש שמישהו יהיה האווטאר. למעשה, אני חושב שמשחק בו יעבוד אפילו יותר טוב בלי שאחד השחקנים ישחק את האווטאר (ובואו נודה באמת, גם אם זה משחק PBTA שממוקד במאבקים הפנימיים של הדמויות, דמות של האווטאר עדיין תהיה יותר משמעותית מכל השאר).
לפי ההכרזה יהיה ספר הרחבה על עיר הרפובליקה, אז אני מהמר על "מתישהו אחרי העונה הרביעית של קורה", או "בזמן שקורה מתאמנת בקוטב הדרומי במשך 16 שנים ואף אחד לא טרח לספר לה שהלוטוס האדום מנסים להרוג אותה".
 
אם דיברנו על שילוב, אני אקח את זה דקה לכיוון אחר-
אני דווקא חושב ששילוב כן יכול לעבוד, אבל לא ככה אלא משהו בסגנון ההרחבה Class warfare לעולם המבוך, זה בהחלט דורש הרבה יותר "ארכיטיפים" להכניס ויהיה קשה למצוא כאלה. אולי משהו דומה לאיך שבעידן ה13 יצרו דרואידים- יש לך 3 נקודות לחלוקה בין ארכיטיפים שונים, ואתה יכול לשים עד 2 נקודות בארכיטיפ. זה יוצר המון ורסטיליות.
עדיין, ידרוש לעשות דיקונסטרקציה לארכיטיפים של אווטאר, וזה המון עבודה ואני לא בטוח שזה שווה את זה.

ככה שנגיד יהיו 4 פלייבוקס לכשפים, אחד לכל סגנון לחימה, ואולי עוד כמה כמו "ממציא" או "נזיר" וכאלה, ודמות צריכה לבחור 2 פלייבוקס או יותר ולחבר ביניהם.
ככה אנג לדוגמה הוא אווטאר+נזיר
וזוקו הוא כשף אש+אמן חרב (כי הוא נלחם עם 2 חרבות בנוסף להיותו כשף אש)

ואם ניקח באמת השראה מהעידן ה13 כמו שאמרתי, אז אולי בחירת כמה פלייבוקס היא אופציונלית בלבד ואפשר להשתמש רק באחד ולהיות יותר ממוקדים. אבל בכנות אני סתם זורק פה רעיונות לאוויר.
 
יצא ראיון עם ג'יימס מנדז הודס, המעצב הראשי של המשחק.

כמה נקודות מעניינות:
  • המשחק Masks, על גיבורי על צעירים (שהשיטה שלו יצאה בעברית תחת השם פלאים: גיבורי המחר) השפיע מאוד על השיטה של אווטאר, ומשתף הרבה מהDNA שלה.
  • הבחירה בPbtA הייתה כדי לאפשר חקירה של ת'מות כמו קולוניזציה ודיכוי מערכתי כחלק מהדמות.
  • ספרי הבסיס יכללו משאבים שיעזרו ליצור משחק שמכבד ומעריך את ההשראות האסייתיות שעל העולם מבלי לדרוש מהמנחה והשחקנים עבודה נוספת.
  • הplaybooks לא יהיו על סוגי כשפות- כל כשף יכול לבחור איזה יסוד הוא מכשף. והוא לא יצטרך לגלגל כל פעם שהוא רוצה לכשף- כמו שמישהו שטוב בטכנולוגיה לא יצטרך לגלגל כדי לנהוג במכונית בעיר הרפובליקה.
  • המשחק לא ידרוש מכשפים להשתמש באמנויות לחימה מסוימות, ויאפשר לכל דמות לתאר את הכשפות שלה בדרך שמתאימה לה ולאישיות שלה.
  • קיימת מכאניקה של "איזון" שמנדז מאוד גאה בה, אבל אין עליה פרטים. היא כן אמורה לבטא כמה דמות משחקת "נכון" לת'מות שלה, ושבחירות משמעותיות ישפיעו עליה.
  • יהיו 5 תקופות משחק אפשרויות- התקופות של אווטאר קיושי ואווטאר רוקו (העבר), התקופות של אווטאר אנג (במהלך הסדרה ואחריה) וקורה (במהלך העונה השנייה של הסדרה), ולבסוף במהלך מלחמת מאה השנים, כשאנג קפוא בקרחון.
  • יהיה אפשרי להכניס דמויות קאנוניות לקמפיין, כמו לדוגמה מוכר הכרובים.
  • החשוב מכולם לדעתי- היקום המורחב של הקומיקסים והספרים מוזכר בראיון, מה שאומר שישמרו על הקאנון שלו! כן! רק מקווה שהתקופה על קיושי תרחיב על מה שקיבלנו בספרים שלה :)
בכללי, ראיון ממש מעניין, ובהחלט גורם לי להיות עוד יותר בהייפ מהמשחק הזה. התקופות שנבחרו למשחק טיפה מבאסות אותי- יש זמנים הרבה יותר מעניינים מהתקופה של רוקו לדוגמה. אבל לא נורא. מעניין שלא נראה שיהיה playbook ספציפי לאווטאר עצמו ולת'מות שהוא ספציפית מתחבט בהן, ובמקום החליטו להרחיב את האיזון לכל הדמויות.
 
אני לא בטוח שהבנתי. הפליבוק יהיו כמו בפלאים לפי דילמות אישיות או שיותר בעמדה שלך כלפי כיבוש ופיתוח טכנולוגי?
המשחק לא ידרוש מכשפים להשתמש באמנויות לחימה מסוימות, ויאפשר לכל דמות לתאר את הכשפות שלה בדרך שמתאימה לה ולאישיות שלה.
חבל, זה היה אחד החלקים המגניבים בסדרה. אני מקווה שיהיה הסבר פלאפי לפחות על הסגנון הטיפוסי.
יהיה אפשרי להכניס דמויות קאנוניות לקמפיין, כמו לדוגמה מוכר הכרובים.
אם אני לא טועה הוא גם הקים אחר כך את החברה שומר בע"ם אז הוא יכול גם להופיע בתקופה של קורה;)
נ.ב- גם בדיבוב קראו לרפבליק סיטי בתעתיק אז אתה לא צריך לקרוא לה עיר הרפובליקה.
 
אני לא בטוח שהבנתי. הפליבוק יהיו כמו בפלאים לפי דילמות אישיות או שיותר בעמדה שלך כלפי כיבוש ופיתוח טכנולוגי?
ממה שנראה, יותר דילמות אישיות ומקום בעולם, אבל קשה לדעת. אין עדיין פרטים קונקרטיים.
 
חזרה
Top