• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 חדשות הכרוז הוכרזה מהדורה שנייה של פאת'פיינדר OMG!

אחרי עשר שנים זה קורה - באוגוסט 2018, ישוחרר הפלייטסט של המהדורה השנייה של פאת'פיינדר, עשר שנים אחרי הראשונה.
אם סומכים על אותו לוח הזמנים, אז ב-2019 תגיע המהדורה החדשה עצמה לשוק, אחרי פלייטסט מסיבי ככל הנראה.
ולשאלה הראשונה - לא, פאת'פיינדר מה' 2 לא תהיה מבוססת על 5. כנראה שהיא תהיה מבוססת על ... פאת'פיינדר, אבל לא עם תאימות מלאה לאחור - לדברי פאיזו, יהיה ניתן להתאים הרפתקאות בשינוי פשוט ומהיר, בעיקר אם יש סטאטבלוקים עדכניים. לגבי מפלצות וכך הלאה, מדובר בשינוי של מספרים ואולי איזון עדין. חדשות טובות למגילות העוצמה ואלופי האור :)
PlaytestRulebook.JPG
הפלייטסט יהיה זמין להורדה בחינם מהאתר של פאיזו, כולל הרפתקה חדשה. במהדורה החדשה יהיו 12 מקצועות, ובפלייטסט תהיה רשימה ארוכה של דברים, כולל לחשים דרגה 10 :). הדגש הוא על כמה סוגי משחק שונים עם אותה שיטה, למרות שנראה איך זה יתממש בפועל.

הנה בפסקה הבדלים מכאניים עיקריים:
Where the changes really shine through is in how the game is played. Gone are the confusing action types like move, standard, swift, and immediate, instead replaced with a simple system of three actions and one reaction each round. All of the varied systems and formulas for determining your character's bonuses and statistics, like saving throws, attack bonuses, and skills, have been unified in a single, easy-to-use proficiency system based on your choices and your character's level. You no longer need to collect a specific set of magic items to be a balanced character, relying on specific magical statistic bonuses. Instead, you get all of the bonuses you need from your regular armor and weapons, allowing the rest of your items to be truly wondrous.

הדגש על פעולות גמישות נשמע יותר טוב, זה שצריך פחות חפצי קסם כדי להיות עוצמתיים (כמו 5) וגם שמפשטים את כל חישובי המיומנויות וכך הלאה נשמע נהדר. הנה רשימה מפורטת של דברים חדשים בפלייטסט:
10th-Level Spells and 4 Spell Lists
Alchemists in Core
Archetypes and Multiclassing
Class Changes
Classic Monsters and Magic
Clean, Modular Information-Based Design
Combat Maneuvers that Rock
Designed for All Levels of Play
Easier to Play
Goblin Player Characters
Golarion-Infused
Heroic Storytelling
Innovative Initiative
More Customization
New Background System
Pathfinder Society
Production Values
Race Changes and Feats
Rebalanced Magic Items
Simplified Actions
Streamlined Proficiencies
Support
True to Pathfinder
Wayne Reynolds Art

עוד פרטים באתר: http://paizo.com/pathfinderplaytest
באופן כללי, לא נראה שהם מנסים לחקות את חמש, אלא בעיקר לשפר את פאת'פיינדר. בהחלט הולך להיות מעניין.
גם בישראל הולך להיות מעניין, אני עדיין לא יודע איך זה ישפיע על הפונדק הוצאה לאור ובטח שלא על מאנקי-טיים. למשל אם ספר החוקים הבסיסי יאזל מהמלאי בקיץ, האם נראה הדפסה חדשה?
ואל תשכחו- מלחמת מהדורות זה כיף ! :pirate:
 
הרבה מההצלחה של Pathfinder המקורית היה הקריאה כי מדובר ב"3.5 פשוטה יותר וטובה יותר". מעניין אותי אם הם ינסו את מזלם בניצול כוחה של 5 לסלוגן דומה, במקביל להתבססות על הצלחת המותג המקורי.
 
לחשים דרגה 10 אכן נשמע כמו שדרגות אפיות יהיו חלק מהמשחק, קשה לי להאמין שזה סתם עוד רשימת לחשים נוספת.
אני לא חושב שהם ינסו לרכב על מהדורה 5, זו מהדורה חזקה ונחשקת בשוק נכון להיום, אם הם ינסו למצב את עצמם "כמו 5, אבל פשוטה וטובה יותר" יהיה להם קשה. עדיף להם לנסות לשמור על הייחוד שלהם, ועל הקהל שאוהב אותם, ולשפר את השיטה עם "קריצה" ל-5.
אחת הבעיות של 5 היא שאין הרבה תוכן באופן יחסי לשיטה, אז אם הם יציעו פאת'פיינדר משופר עם הרבה תוכן, הם יכולים להעביר אליהם די הרבה שחקנים. ובכל מקרה, עד שזה יצא כספר פיזי, מה' 5 תהיה כבר חמש שנים בשוק, שזה הזמן שההתלהבות כבר דעכה.
 
rui אמר/ה:
[post]697093[/post] הרבה מההצלחה של Pathfinder המקורית היה הקריאה כי מדובר ב"3.5 פשוטה יותר וטובה יותר".
לא יודע אם פשוטה יותר. על כל דבר שפישטו הם הוסיפו מלא אופציות.

טוב, נשמע שפאת'פיינדר סוף סוף תהיה שיטה משל עצמה, במקום עיוות מעצבן של 3.5. מבחינתי זה טוב, כי אז יהיה אפשר להיפטר סוף סוף מהבלבולים המעצבנים בין השיטות, ולשחק בפאת'פיינדר ולא במו"ד 3.5 יהיה בחירה אמיתית ולא סתם התפשרות או העדפה.
מצד שני זה מסבך את החיים בכל הנוגע למהדורות מו"ד. עד עכשיו היה אפשר לשים את 3.5 וPF באותה קטגוריה, אבל עכשיו צריך להוסיף קטגוריה חדשה של PF2, כי ברור שלא כל שחקני הפאת'פיינדר ימהרו להחליף מהדורה. השאלה "איזה מהדורת מבוכים ודרקונים אתה משחק?" תצריך נספח עזר משל עצמה רק כדי שיהיה אפשר לענות בצורה מדויקת...
 
פלאפי אמר/ה:
rui אמר/ה:
[post]697093[/post] הרבה מההצלחה של Pathfinder המקורית היה הקריאה כי מדובר ב"3.5 פשוטה יותר וטובה יותר".
לא יודע אם פשוטה יותר. על כל דבר שפישטו הם הוסיפו מלא אופציות.

ברור, זה פשוט מה שהם מציינים כחלק מיחסי הציבור.
מודה שיהיה משעשע לראות את מחנה PF מתחיל להתפלג במלחמת המהדורות. ובכל זאת, מאחל בהצלחה לPF2. חברה טובה עם חזון טוב.
 
בתור מי שמשחק היום פאת'פיינדר, אני חושב שעם השנים ההבדלים בינה לבין 3.5 הפכו לפחות משמעותיים, בעיקר בהשוואה למה שקיים בשוק. עם כל הפריחה של המשחקים הסיפורים מחד, ומבוכים ודרקונים 5 מאידך, זה הדגיש בעיניי כמה פאת'פיינדר זה פשוט גרסה שונה קצת של מבוכים ודרקונים 3.
וזה מרגיש כיף לשחק מחד, אבל מיושן מהצד השני.

הם יכולים לעדכן את המסגרת החורקת והמיושנת של מהדורה 3 למשהו מודרני יותר, שעדיין ירגיש כמו מה' 3 לדעתי - וזו המטרה שלהם. כמה שינויים שהייתי שמח לראות:
- מפלצות ברורות יותר, בעיקר בנושא של לחשים. זה די נוראי בתור מנחה לנסות להבין רשימת לחשים של מפלצת.
- פחות מתמטיקה מיותרת, שיטת המיומנויות כרגע מסורבלת לשווא עם יותר מדי ניהול בזעיר אנפין. גם הייתי שמח לראות משהו דומה מבחינת חפצי קסם, וכנגזרת דרגש מול תהב. המרוץ להוסיף עוד +1 לחרב/שריון מוריד את הכיף מחפצי הקסם.
- קרב יותר זורם - כמו שכבר הם כתבו, הם כנראה יטפלו בחלוקת הפעולות בקרב, אבל זה דבר שגם כיום אנחנו נתקעים עליו לפעמים.
ועוד כמה דברים - חלק מהבעיות גם "נפתרו" בחמש, וזה הגיוני. כי הבעיות הגיעו מאותו המקום, אבל אני מצפה לפתרון שונה בפ'2.

למשל, אם יגבילו את מספר מקצועות הבסיס ויבטלו את מקצועות היוקרה, זה יאכזב אותי.
 
האמת שהמעבר לכלכלת מהלכים של 3 פעולות זהות מרגישה לי מאוד אולדסקול. אולי זה רק בגלל שזה ככה גם במשחק הלוח "העולם האפל" שיש לי, אבל אני מרגיש שזה היה גם בשיטות ישנות אחרות.
בכל מקרה, זה נשמע מאוד מעניין ואני בהחלט מתעניין לשחק בפלייטסט, אבל קצת מפתיע אותי שעושים את זה כ"כ קרוב להוצאה של סטארפיינדר, ושיטות יוזמה מבוססות מיומנויות שונות פשוט נשמע מוזר.
 
חובב - עם ההצלחה של פאת'פיינד עד כה, אני מניח שהיא תתורגם בסביבות 2020, אז יש זמן.
הל לורד - ולמה נראה לך שאת זה הם ילמדו? וכמה קשה ללמוד שיטה? נו באמת...

ד"א, כשחושבים על זה, רמות אפיות כחלק מהבסיס של המשחק יכלות להיות דבר מעניין שלא היה קודם. השאלה היא איך הם יצליחו לגרום לזה להיפסק מתישהו ולא להימשך לנצח, כי elh ב3.5 גורם לרמות אפיות להיראות כמו סאגה של דרגון בול זי, למרות שיש בו גם דברים חדשים פה ושם.
 
חובב מוד אמר/ה:
[post]697144[/post] השיטה צפויה לתורגם לעברית?
אם זה יגיע ב-2020 (עוד שנתיים) בעברית, זו תהיה הפתעה לטובה. במלים אחרות, עוד יש לנו הרבה זמן ליהנות עם פאת'פיינדר המקורי. לצערי בארץ משחקי תפקידים מצליחים הרבה פחות ממשחקי לוח, כך שהם לא מקבלים הרבה משאבים.
הפלייטסט יפתח באוגוסט.
הל-לורד, מדוע לדעתך זו שיטה מצויינת ללמד חברים לעומת מה' 5 למשל?

אביעד, בגדול היו רמות אפיות במה' 4. אישית לא אהבתי את ה Epic level handbook של 3, הוא הרגיש בעיקר שבור. השיטה/מהדורה היחידה שעשתה אפי כמו שצריך לדעתי היא מו"ד קופסאות שם פשוט ניסית להפוך לאל.
 
רמות אפיות ב4? הרמות האפיות ב4 בין הכי הגיוניות שיש, בהתחשב בזה שלא יכולת לעלות אחריהן רמות נוספות. כשאני אומר רמות אפיות, אני מתכוון לאפשרות לצבור כוח יש אין סוף, בהינתן מספיק זמן ומשאבים.
ונראה לי שהלכת לורד מנסה ללמד את דרקוניצן.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
הכוונה היא שגולאריון יהיה הרבה יותר מובנה בתוך ספר הכללים, סטייל שיטה+עולם ולא רק שיטה+דוגמאות לא מחייבות מעולם?
לא נראה לי, נראה לי זה פשוט ממשיך במגמה שיש להם היום. אם תפתח הרבה מספרי ההרחבה של פאת'פיינדר, ואני לא מדבר מסדרת ספרי הקמפיין- אלא דברים כמו המדריכים לשחקן, או המדריך להרפתקן שהציג ארגונים, או ספר הארורים... בכול הספרים שלהם הם מציגים בסופו של דבר תוכן מגולאריון. בבסיס יש רק את האלים, אבל כול ההרחבות מבוססות על גולאריון. אני זוכר ששאלו פעם את JJ למה זה, והוא אמר שהם מעדיפים ליצור עולם אחד ולא לפצל את התוכן שלהם בין כמה וכמה עולמות שכול אחד מהם דורש מיקוד בפני עצמו. התוצאה של זה לא מזעזעת, פשוט אומר שהרקע של רוב הארכיטיפים שלך יהיה כנראה קשור איכשהו לגולאריון (כמו המצב היום), וכשתקנה ספר הרחבה שאינו אחד מהספרים הגדולים- כנראה הוא יהיה מלא ברקע על גולאריון.

אני אגב מרגיש שזו... טעות מצידם. אחרי שהם הוציאו מאות, ואני לא מגזים אפילו, מאות ספרים, אנשים פשוט לא יירצו לנטוש את כול מה שהם קנו מהם לטובת שיטה חדשה ששום דבר לא מתאים לה. פאת'פיינדר התחילה מאנשים שלא רצו להתקדם ממו"ד 3.5 ולהתרחק יותר מידי, וכשהציעו להם "אותו דבר עם שינויים קטנים, כשעוד ועוד ספרים ותוכן ממשיך לצאת", הם אמרו כן. למה שהם פשוט לא יעשו את זה שוב?

בנוסף, אני כן חושב שהם מנסים להעתיק דברים ממו"ד 5. "easy-to-use proficiency system based on your choices and your character's level. You no longer need to collect a specific set of magic items to be a balanced character" זה הבולט ביותר.
 
בנוגע לגולאריון, זו לדעתי אחת החולשות של פאת'פיינדר היום. במקום לעשות מספר עולמות מערכה, שכל אחד מהם עם דגש משלו, הם מכניסים את הכל לאותו עולם.
הגישה של מבוכים ודרקונים, שבעצם "צובעת" כל עולם מערכה כמתאים לסגנון אחר (קלאסי, אימה, פוסט-אפוקליפטי, טכנומאגי) הרבה יותר טובה לדעתי.

אני חושב שלפאיזו לא באמת הייתה הרבה ברירה אלא להוציא מתישהו מה' 2. זה אמנם קרה קצת מוקדם יותר ממה שציפיתי, אבל עשר שנים זה המון זמן במונחים הללו וכבר יש כל-כך הרבה תוכן לשיטה שלא ברור מה עוד הם יכלו להוציא לאור.
אז או שהם היו עוברים למודל של חמש, שמוציאים לאור 3-4 ספרים בשנה ולא בחודש או שצריך מהדורה חדשה.
למי שיש עשרות ספרים יש לו כבר ים תוכן, הרבה יותר מלארבע למשל, שהוא יכול לשחק עוד שנים בכיף.
חוץ מזה שהם כבר הודיעו שהכל ישאר זמין לרכישה דיגיטלית, וגם ימשיכו להדפיס ספרי בסיס בכריכה רכה.

בקשר לשאיבת השראה מחמש, זה קורה לכל הכיוונים. כמו שהבילדים של חמש שאבו השראה מארכיטיפים לדעתי ושיתרון/חסרון שאב השראה משיטות סיפוריות. יש הפרייה הדדית בין שיטות וזה מצוין.
אבל בשורה התחתונה, אני מקווה שפ'2 רק תדגיש את היתרון של השיטה ואני לא מאמין שהיא תהיה שיבוט של חמש.
 
חזרה
Top