• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ההרפתקה שאף פעם לא כתבתם

היה לכם רעיון. היו לכם אולי אפילו כמה רשימות, דמויות, התחלה של עלילה. אולי אפילו תכננתם איך יראה הסוף. אבל ההרפתקה הזו אף פעם לא נכתבה.

מכירים את זה? רוצים לשתף?

ההרפתקה הכי לא-נכתבה שלי היא הרפתקה שאפילו נתתי לה שם ותקציר, לפני עשרים שנה בערך - "החבר'ה הטובים מלגיון הזרים".
הרעיון היה להרפתקה צבאית צינית קצת בסגנון מלכוד 22. השחקנים היו אמורים לבנות לעצמם דמויות על בסיס כרטיס עם תמונה של מישהו מכוער עם שם או כינוי קצר כמו "הצי'יף השותק", "הרב רמבו", "סלבטורה הנורא", "אבו-פיסטוק הקשוח" וכו', טיפוסים מפוקפקים מכל העולם עם סיבה טובה להיעלם ולהתגייס למשהו שמבוסס בצורה מאוד שטחית על לגיון הזרים הצרפתי, רק בלי צרפתים וכנראה לא בצרפת אלא סתם במדינה אירופית חסרת שם (אולי רוריטניה?).
ההרפתקה הייתה אמורה לכלול שלושה שלבים:
"החווה" - הטירונות של הדמויות, עם איזו פרשיית גניבה או תעלומה שצריך לפתור.
"הטירה" - הדמויות עוברות לאימון מתקדם ושם גם היו אמורות להיות אינטריגות וקנוניות.
"הרי גרועיסטן" - הדמויות מגיעות לארץ מגעילה שמבוססת על אפגניסטן רק גרועה יותר (להלן גרועיסטן) ולנסות לשרוד בקרב אבוד ומיותר לחלוטין.

איכשהו, לא הצלחתי לכתוב משהו מעניין מכל הרעיונות האלה וכנראה שזו גם הפעם הראשונה שאני ממש מעלה אותם על הכתב - מוזמנים לנסות לעשות איתם משהו משלכם.

ומה היה אצלכם?
 
אני כבר כ-25 שנה רוצה לבנות מגה-מבוך, או לפחות מבוך גדול, שהיה בעבר מצודת גמדים ומכרות, אך בהמשך השתלט עליו אבולת' (למי שלא מכיר: דג-תפלץ פסיוני עתיק ורב-עוצמה) מאגם תת-קרקעי שהגמדים הגיעו אליו בחפירותיהם. זה גרם כמובן למפלת הגמדים. כיום, האבולת' והכת שמשרתת אותו שולטים בקומות התחתונות, בעוד שבקומות העליונות יש מאבק-כוחות פוליטי וצבאי בין שבט גובלינים, חבורת לטאישים סוגדי-תוהו, וחבורת שודדים אנושיים. למותר לציין שגם לאבולת' יש יד ורגל בסכסוך הזה. קרסי העלילה כוללים דמויות שחקן של גמדים שמגיעות לתבוע מחדש את מה ששייך להן ולשחוט את האבולת' ומשרתיו; הרפתקנים מהסביבה שמאסו בפשיטות של הגובלינים, השודדים, והלטאישים; שמועות על אוצר שנותר מאחור כשאדון הגמדים נס על נפשו; ובני אצולה זוטרים מהסביבה שרוצים להוכיח את עצמם ולטפס בסולם הדרגות הפיאודלי.

המבוך בבסיסו דיי נדוש; אבל הקטע פה הוא ריבוי הסיעות ו"פוליטיקת המבוך". למותר לציין שהסיעות השונות פתוחות בהרבה מקרים למו"מ מול הרפתקנים, ועל כן למניפולציה בידם. אפילו בניתי את האזור שמסביב למבוך, שהוא ברובו אנושי כיום, גם כן עם לא מעט פוליטיקה ותככים.

משום מה תמיד היו דברים דחופים יותר לעבוד עליהם... וייתכן שהבסיס הסטריאוטיפי יחסית של ההרפתקה הפחית את המוטיבציה שלי לעבוד עליה.

מגה-מבוך אחר שחשבתי לכתוב אך לא כתבתי נקרא Tideborn Island. הרעיון הוא שבמקום שיהיה מבוך אחד מסורתי עם המון קומות ותת-קומות, יש אי שעליו כל מיני עתיקות וחורבות, וכן עיירת-נמל (עיירת-דיג?) קטנה. ככל שמתרחקים מהעיירה, האי נעשה מסוכן יותר. לא מדובר רק במקומות לבזוז ולהרטג אלמתים בהם, אלא שיש כמה כוחות אפלים שנאבקים על השליטה באי ושולחים את הטנטקולות הפוליטיות שלהם לעיירה גם. קצת בסגנון קללתו של סטרהאד רק בלי בוס גדול ששולט בהכל - יש כמה בעלי-זרוע קטנים יותר שמתחרים זה בזה. כאן האווירה היא אווירת אימה ומעורבים בדבר כל מיני אלמתים, יצורים עם טנטקולות, ואנשי-דג, אך כאמור - יש מאבקי כוח ביניהם ודמויות גמישות מוסרית יוכלו בהחלט לקחת צדדים בסכסוכים הללו ולהתערב בהם.

גם לזה עוד לא הגעתי למרות שלדעתי יהיה ממש מגניב לכתוב.
 
עריכה אחרונה:
היה לי ריעון ליצור סוג של משהו שבין חפץ להרפתקה. זה לא התפתח מעבר לרעיון.

זהו יומן של קוסם רב עוצמה, רק במקום יומן כתוב, זו למעשה חוויה אינטראקטיבית - היומן מציג לך קטעים מהעבר, כאשר הדמויות חיות במקום הקוסם. הזכרונות מגיבים אינטראקטיבית לפעולות של הדמויות (למשל, בזכרון באחו ארוסתו של הקוסם תשאל "תגיד שאתה אוהב אותי" ואחת הדמויות תענה "אני לא מכיר אותך", היא תעלב).
כאשר הזכרון מגיע לסופו או שנוצרת סיטואציה שמתקשרת בצורה חזקה עם זכרון אחר, ברקע מרחוק מופיעים זכרונות אחרים שהדמויות יכולות לנוע אליהם.
אפשר גם לבקש מהיומן להציג זכרון הקשור למשהו ספציפי.

כיוון שהקוסם ידע המון דברים, שיטוט בזכרון יכול לגלות הרבה סודות של עולם המערכה.

את המבנה הזה של שיטוט בזכרונות אסוציאטיבים ראיתי כמה פעמים בסדרות/סרטים (מס"ב-דורות הוא דוגמה, אבל יש יותר מובהקות שאני לא זוכר כרגע) אבל עוד לא ראיתי את זה בנוי כהרפתקאת point-crawl כזאת במשחק תפקידים - אני מניח, כמו כל דבר שכבר עשו את זה איפשהו.
 
וואי, רעיונות שלא יצאו לפועל יש לי יותר מאשר כאלו שיצאו לפועל. השאלה היא האם זה כולל רעיונות כלליים בלבד ( ואז המספר הוא כנראה אדיר) או ממש דברים שהתחלתי לכתוב בפועל?

בין הדברים ביותר מגניבים (לדעתי) שלא יצאו לפועל:

* קמפיין שבו הקסם נשאב (שלא לומר: נגנב באופן חסר בושה) אט אט מהעולם למקום אחר.

* מיני קמפיין בן 10 הרפתקאות בלבד, בו התחלנו לשחק, אך לא הגענו לחצי, שם בדיוק מופיע הטוויסט: העולם הוא מוזר לחלוטין עם המון פרטים הזויים שאני זורק באמצע כמנחה, ורק במחצית הקמפיין מתגלה שהעולם הוא בעצם חלום.

* כתבתי פעם שהיה לי רעיון ליצור שיטה בה דמויות קופצות דרך שערים לתוך גופן של דמויות אחרות מסרט/ספר מהעולם שלנו משום שמשהו השתבש בסיפור ועליהן לתקן אותו. הכל התחיל בגלל רעיון שהיה לי להרפתקה שבקושי הורצה אי-שם בימי נעוריי בה הדמויות שיחקו פיטרינים וסארטן במבוך של ״מחזור שער המוות״ והעלילה הייתה שזיפנאב נחטף ע״י דרקוני הנחש.

* רעיון שאני מקווה שיורץ מתישהו בעתיד - הרפתקאת ״הקצב מטריסטן״ בעולם של דיאבלו, בו המטרה היא להשיג את הגרזן של ה- butcher, שמסתבר שמעוות את האוחז בו ל… the butcher מן הסתם..

* דרדס-עמאק - הרפתקה הומוריסטית בה חתחתול טרף את דרדסאבא, תפח לגודל עצום ונתקף בהזיות (זה מה שקורה כשאוכלים דרדס שבעצמו אוכל פטריות הזיה). בסוף מובטח קרב אימתני בין חתול-אימים עצום לפה-גדול שנהרג והוקם חזרה לתחיה כמקה! שווה לחכות.
 
בגדול - אילת'ידים ואלפים אפלים מנסים לפלוש לעיר שלכם, ואתם צריכים להשיג את הגרזן של הגיבור האגדי קייט.
בעיה קטנה - אתם עדיין לא מודעים לזה, אבל קייט היה מינוטאור ( העיר מסוכסכת עם אי המינוטאורים), ואתם צריכים להשיג לא רק את הגרזן, אלא גם מינוטאור שיניף אותו. בתפקיד האלים הביטלס.
 
וואו, לצערי יש המון...

הרפתקאה אחת שכבר התחלתי לתכנן היא הרפתקאה בה הדמויות נמצאות יום אחד בכפר, ומגלות שכל הכפר, וכמה כפרים אחרים, אל בהכרח קרובים, פשוט נעלמים יום אחד ומופיעים באזור אחר, לא מוכר, עם חורבות מוזרות וילידים משונים עוד יותר. כשהחלק הראשון של ההרפתקאה הוא להכיר את המפה החדשה ואת הכפרים באוזר ולאפשר להם להתחבר ביחד לאיזושהיא מסגרת, תוך כדי שהם מתגוננים מהסכנות של העולם החדשה הזה- והשלב השני הוא להתחיל לחקור כל מיני חורבות ומסתורינים לגבי לאן לעזאלזל הגענו ואיך חוזרים[אם בכלל רוצים].
בסוף מעולם לא מצאתי קמפיין שזה הרגיש מתאים בו, כי זה כאילו מוד מאוד מטא.

הרפתקאה אחרת שמאוד רציתי לעשות היא קמפיין שבו הדמויות לפתע מתעוררות בעת שהעיירה מותקפת, ויוצאות להגן עליה, אבל כשהן מסיימות הן מגלות שבעצם הן פסלים של גיבורים מפורסמים שקמו לתחייה[הכנים שלהן נשברו כשהם קפצו מהם, אז חלקן יודעות רק את השם, אחרות רק את השנים שבהן חיו, ואחרות רק מעלל או שתיים שלהם]. הדמויות לא זוכרות כמעט כלום מחייהן הקודמים, ובעצם גם לא בטוחות אם הן באמת פיזית הגיבורים שהן, או אולי רק פסלים שלהם. הן רק יודעות שהמצב גרוע, ולא להרבה אנשים יש סבלנות למה לעזאזל העיר אותן ומי לעזאזל הן היו.
 
חזרה
Top