• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הדרך לנתיבי ההארה

בטח לא ידעתם, אבל לפני שנתיים וכמעט חודש המגדל הבודד המגדל הבודד התחיל להריץ לי משחק ניהול בשם "נתיבי התהילה" ובו אני משחק שבט של נזירים בני שלוש עיניים ששואפים להוביל את העולם להארה. לאט לאט פיתחתי את הקונספט שלהם ובניתי להם עולם מערכה משל עצמם, ואני שואף להריץ בו משחק בפורום כשאסיים לפרסם אותו. אז אני לא יודע אם העולם הזה באמת יצליח להבשיל לכדי משחק בפורום, אבל הוא מעניין לכשעצמו ולכן אני עומד לפרסם אותו כאן בעץ הזה. אני מתנצל מראש אם העולם לא אחיד לגמרי ואם יהיו שינויים תוך כדי הרצה פה, הוא עדיין בשלבי בנייה, למרות שדי סופיים, ולא החלטתי במדויק כל דבר. העולם הזה פתוח להצעות שלכם הקוראים ואם יהיו לכם רעיונות שאוהב אשמח לשנות (כל הרעיונות טובים, אבל לא כולם יתאימו לעולם הזה)

ועכשיו לעולם:

עולמנו הוא עולם ממוזג – הוא איחוד של שני עולמות שמתנגשים ביניהם. כל המאבקים והמלחמות שהיו בשני העולמות נמשכים עכשיו בגדול, בנוסף למאבקים ומלחמות בין שני העולמות שרק מוסיפים כאוס לתמונה. ישנם המצדדים באיחוד הזה וישנם המתנגדים לו ומנסים לבטל אותו בין עם על ידי השמדת העולם השני ובין עם על ידי ניסיון לבטל את האיחוד, מה שמוסיף קואליציות משולבות לשני העולמות במאבקים על האיחוד או על דברים שונים אחרים. הסיבות לאיחוד אינן ברורות, אבל מי שמבין עניין יודע שיש כאן תכנית כלשהיא.

היסטוריה

בשנת 0 חלה רעידת אדמה עצומה ביבשת, והשמיים חשכו. כולם חשבו שזה היה סוף העולם, אבל למעשה זו היתה רק ההתחלה. לאחר הנזקים העצומים, שכללו ענני אבק שהחשיכו את השמיים למשך כמה חודשים, גילו תושבי העולם המזרחי שערי החוף המערביות נהרסו כליל ותושבי העולם המערבי גילו שערי החוף המזרחיות נהרסו כליל, ובמקומן ישנם רכסי הרים בלתי עבירים והרי געש פעילים. לאחר שאלו ואלו בנו ספינות חדשות ועקפו את רכסי ההרים, הם גילו את תושבי העולמות החדשים – גזעים חדשים, אלים חדשים, טכנולוגיות וקסמים חדשים – הרבה דברים היו שונים לגמרי בשני העולמות. מאז שני העולמות – המזרחי והמערבי – ממשיכים להתקרא בשמות אלה, ומנסים להשפיע האחד על השני. אמנם אין גבולות ברורים בין העולמות (יש שטח הפקר ענק באמצע) וגם אין אכיפת גבולות, אבל העולמות פיתחו עוינות מסוימת אחד כלפי השני ומנסים להשפיע אחד על השני תרבותית.
[/SPOILER]

כיום

השנה 316, והעולם לא כמו שהיה. העולמות מתפתחים, ונראה שהמלחמה בין העולם המזרחי והעולם המערבי בלתי נמנעת. קיים מירוץ חימוש מטורף שהמרוויחים העיקריים ממנו הם שכירי חרב, יצרני נשק, וקוסמי מלחמה.


בני שלוש העיניים וההארה, בקווים כלליים.

אז עכשיו הגענו לאחד החלקים המעניינים בעולם שלי, ואתם מוזמנים לראות את אחת מיצירות בני 3 העיניים שלי בדו"נ 49: דרקונים ונתונים - דו"נ 49 (4) - השתלת עיניים

אז בעולמנו זה רוב האנשים חיים את חייהם בלי להיות מודעים לרובד הפנימי של המציאות, למעט הבודדים שהגיעו אל ההארה – בני שלוש העיניים. אותם בני שלוש העיניים מובילים את בני כדור הארץ לעבר ההארה, מגלים להם את הרובד הפנימי של המציאות, במטרה להפוך את כולם לבני שלוש עיניים – אדם אמנם אינו יכול לקבל עין נוספת בחייו, אך אדם מואר ייולד עם עין שלישית בגלגול הבא. אך לבני שלוש העיניים ישנם אויבים אכזריים: בני העין האחת, הפועלים גם הם בתוך הורבד הפנימי של המציאות, אבל שואפים לקחת מבני האדם את ההארה, ולמנוע את ההארה על ידי הפיכת בני האדם ללא מוארים ולא מודעים לרובד הפנימי הנסתר. לצורך כך הם משתלטים על עמדות מפתח כדי להחדיר את האג'נדה שלהם. מזל שיש את בני שלוש העיניים שינסו לעצור את השליטה שלהם בעמדות המפתח בשלטון ובהפצת המידע כדי לעצור את הטרלול של בני העין האחת ולהפוך את העולם למואר.
 
עריכה אחרונה:
ההארה הפנימית תפורט בהודעה הבאה שתוקדש לה, אז תהיה מסוגל לשאול יותר שאלות :)

יש אנשים שמצאו דרך לעבור דרך ההרים וזה אפשרי בהחלט, אבל האזור מלא גם בהרי געש פעילים והמעבר קשה ומסוכן באופן כללי, אז מעבר ימי הרבה יותר נוח. יש מקומות בודדים בהרים שמאפשרים מעבר נוח, אבל הם מצטמצמים עם השנים כי ההרים נעשים יותר תלולים באופן מהיר מאוד יחסית.

הרמה הטכנולוגית של העולם היא הרנסנס לפני המהפכה התעשייתית +- : יש דפוס, אבל אין אמצעי תחבורה או ייצור המוני. קיימות כל מיני מכונות מעניינות בסגנון דה וינצ'י, שחלקן לא רק תוכנן אלא עובד בפועל. מבחינת נשק יש אבק שריפה אבל נדיר ודורש אישור מנחה. רמת הקסם בעולם נפוצה- יש קסם ואפשר להטיל את כל הלחשים, ויש מטילי לחשים רבים. לעומת זאת נדירות של חפצי קסם תיקבע בעיקר לפי השיטה שמשתמשים בה כי זה לא חלק מהותי בעולם - אם אתה משחק פאתפיינדר או מו"ד 4 יהיו הרבה חפצים, אם אתה משחק מו"ד 5 יהיו פחות חפצים.
 
פירוט על ההארה באופן היותר כללי

דבר שמאוד חשוב להבהיר אחרת אתם תמשיכו לשאול אותי מהי ההארה לנצח. אני לא ממש יודע מהי ההארה, אבל היא מבוססת על תחושת ההתנשאות שנודפת מאנשים/חוגים מסוימים בעולם הגשמי החומר שבטוחים שהם יודעים הכל. ביקום המערכה שלי ישנם אנשים מוארים יותר ומוארים פחות, כאשר ההארה היא נחלתם של יצורים בעלי עיניים בלבד, וקשורה באופן הדוק ליכולת הראייה. אנסה לתארה כאן ככל שאצליח.

ההארה היא מצב תודעתי בין ידיעה של התהליכים הפנימיים בעולם ובין תחושה פנימית של שכנוע או שלווה או אחר. ביום בו אדם יגיע להארה מושלמת, נשמתו לא תצטרך יותר להתגלגל ביצורים חיים ותמשיך הלאה ככל הנראה. אולי זה מה שקרה לנזיר מאה העיניים (פירוט עליו בהמשך), ואולי יש הארה מושלמת יותר שאפילו הוא לא הגיע אליה.

ישנם אנשים השואפים אל ההארה ומובילים את העולם אליה, ישנם אנשים המתנגדים להארה ומרחיקים את העולם ממנה, אך רובם המוחלט של האנשים אינו מודע להארה או שמודע אליה אך לא אכפת לו ממנה כהוא זה.


שבט שלוש העיניים

לרוב האנשים ישנן שתי עיניים, אבל ישנן בעולם קבוצות – משפחות, שבטים, איגודים, מנזרים, אולי אפילו ערים – של אנשים בני שלוש עיניים שהגיעו אל ההארה באמצעות אל שלוש העיניים – קרורין, המדריך אותם בדרכיו ותורתו היא להביא לעולם את ההארה. נזירי שלוש העיניים זוכים למעמד מיוחד בקרב אנשי שלוש העיניים, באשר הם המפיצים הישירים של תורת קרורין לעולם. במנזריהם מחנכים בני שלוש העיניים את כל הרוצה לבוא וללמוד את ההארה ואת תורתו של קרורין.

דתו של קרורין מבוססת על מגילות העין השלישית, מגילות המכילות את כל דתו של קרורין ומספרות את ההיסטוריה של העולם על כל רבדיה הנסתרים, את דבריו של קרורין למאמיניו, והדרכות להפעלת כוחות העין השלישית.

אדם יכול להגיע להארה בחייו, אבל הוא לעולם לא יוכל להצמיח עין נוספת. אדם שהגיע להארה בחייו יישאר מואר גם בגלגול הבא שלו, בו הוא ייולד מחדש בתור יצור עם שלוש עיניים. למרות זאת, קיימת אגדה בקרב הנזירים על נזיר מאה העיניים שהיה היצור הראשון שהגיע להארה, והצליח להצמיח עיניים נוספות בחייו הוא.

וזה תוכן האגדה:

בראשית לא היו עיניים לא לבני האדם ולא לעולם, ואז בא אדם אחד, לא ידוע מיהו ומה שמו, וגילה את יכולת הראייה, ואף הצמיח עין בחייו – דבר שאף אחד מעולם לא הצליח לעשות לפניו או אחריו. אותו אדם לא שמר את יכולת הראייה לעצמו, והדריך בדרכיו את שאר בני האדם. בני האדם שהודרכו על ידיו כונו מוארים, ובגלגולים הבאים שלהם נולדו עם עין אחת. לאחר שכל בני העולם הפכו למוארים עבר חלק מבני העין האחת לעולם אחר, הדריכו את תושביו להארה. בשלב מסוים המואר הראשון הגיע להארה היותר העליונה, והצמיח עין שנייה. אז הוא הדריך את בני העין האחת בדרכיו, ואלו שהלכו בהן הגיעו להארה ונולדו עם עין שנייה בגלגול הבא. שוב, עברו חלק מבני העין השנייה לעולם אחר, הדריכו את אנשיו להארה. כך נדד נזיר העין האחת בין העולמות, הדריך אותם להגיע אל ההארה. האגדה לא מספרת כמה עולמות ישנם, אבל היא מספרת שבבירור אותו מואר הראשון נדד בין העולמות עד שהגיע להארה היותר נעלה והצמיח מאה עיניים, למרות שלא ברור איפה הוא מסתובב היום ואיפה נמצא "הארמון הלבן" שמוזכר בה כמה פעמים. גם האלים קיבלו את הדרכתו של נזיר מאה העיניים, והאל קרורין הוא תלמידו הראשון שהגיע להארת שלוש העיניים.

אמנם ישנם מלומדים מעטים החולקים על נכונות האגדה, אבל רוב המלומדים מצביעים על נוכחות העכבישים בעולם כהוכחה ברורה לכך שקיימים עולמות אחרים, ושאף קיים עולם בן שמונה עיניים. עם זאת יצירת קשר עם עולמות אחרים או מעבר אליהם היא דבר נדיר ביותר, אם קיים בכלל, ואינו מתועד ברשומות ההיסטוריות.

נזירי מאה העיניים מאמינים שהם נשלחו לעולם הזה על ידי קרורין, במטרה להפיץ את דבר ההארה, ושביום בו יסיימו להאיר את העולם הם יוכלו להגיע להארה של ארבע עיניים, ואולי אפילו לעבור לעולם הבא ולהפיץ שם את תורתו של קרורין.

החרקים מרובי העיניים – דבורים, זבובים וכדומה, מקודשים לבני שלוש העיניים משום שהם יצורים מוארים ביותר, וישנם המספרים שחרקים אלה הם שליחי נזיר מאה העיניים.


שבט העין האחת

ישנם יצורים רבים בעלי עין אחת בעולם, כגון הקיקלופים והאורקים שעוקרים את עינם השנייה כדי להידמות לאל שלהם, אבל המתנגדים החריפים ביותר להארה הם בני האדם בעלי העין האחת. הם משתלטים על עמדות מפתח ומרעילים לאנשים את המוח בדעות המסוכנות שלהם, משכנעים אותם לנטוש את ההארה ולזנוח את נשמתם. לא תמיד הם אפילו מסבירים על ההארה, רק מציגים את בני שלוש העיניים כרעים ומסוכנים או אפילו סתם מציגים את דרכם לכפריים ולקרתנים. שבט העין האחת סוגד לאל אאוי-טרין בעל העין האחת, יריבו של קרורין.


משהו מעניין - המאבק על מגילת שפן הצבי
אחת מהמטרות של בני שלוש העיניים היא מציאת מגילת שפן הצבי – המגילה הקדושה ביותר של בני שלוש העיניים שקרורין ציווה עליהם לחפש בכל מקום עד שימצאו אותה, כי מציאת המגילה תזרז את התפשטות ההארה. האל של בני העין האחת, אאוי-טרין, ציווה עליהם למצוא את מגילת שפן הצבי לפני שנזירי שלוש העיניים ימצאו אותה, משום שאם שבט העין האחת ימצא אותה הוא יוכל להשתמש בה כדי להשיג לאחור את ההארה. בהתחלה הנזירים חיפשו את המגילה בעולם המזרחי בלבד, אך לאחר האיחוד עם העולם המערבי התחילו שני השבטים לחפש את המגילה במאבקים עקובים מדם בשני חלקי העולם, הופכים כל סלע כדי למצוא אותה – ההוראה ברורה מאוד: יש לחפש את המגילה בכל מחיר.

ויום יבוא והדמויות שלך עשויות למצוא עותק מזויף של המגילה שאחד הצדדים שתל במטרה להטעות את הצד השני, ואז הן תבאנה אותה לדרגים הגבוהים, שיגידו להן "זה עותק מזויף של המגילה. מגילת שפן הצבי האמיתית לא קיימת"

כי זה דבר שחשוב לדעת – מגילת שפן הצבי לא קיימת וכנראה מעולם לא הייתה קיימת, והדרגים הגבוהים וגם רוב הנזירים רואים את זה כמובן מאליו ולא טרחו מעולם לציין את זה לדמויות, עד שהבינו שהן לא מודעות לזה. אבל כולם בכל זאת מחפשים את המגילה מתוך מודעות מלאה לאי קיומה כי האלים ציוו עליהם לחפש עד שימצאו, ורק אז הם יוכלו להפסיק לחפש.
 
עריכה אחרונה:
האם כל בעלי שלוש העיניים והעין האחת הם פיזית עם מספר עיניים זה ? מהטקסט נדמה שכן אבל זה לא ברור
אם זה המצב, בעלי עין אחת שתופסים עמדות מפתח, זה לא משהו שברור לכל?

כהערה, לי אישית כל הספוילרים מקשים על הקריאה, עדיף להשתמש בכותרות לטעמי.
 
אכן, לכל בני שלוש העיניים שלוש עיניים ולכל בני העין האחת עין אחת, ורואים שהם תופסים עמדות מפתח - לדוגמא אם יהיה לך רמטכ"ל עם עין אחת כל ילד יכיר אותו גם בעוד מאה שנים.
עם זאת, זה לא ברור לכל שבני העין האחת תופסים עמדות מפתח מתוך מגמתיות:
ראשית, בני העין האחת מועטים מאוד ולכן גם יש מעט מהם בעמדות מפתח, זה לא שחצי ממועצת העיר מורכבת מהם, אולי חבר מועצה אחד או שניים בחלק מהערים.
שנית, בני העין האחת בולטים באוכלוסיה, ולכן אתה שם לב אליהם יותר מאשר אתה שם לב לאחרים. כן רואים שהם בעמדות המפתח, אבל בלי ניתוח סטטיסטי שאנשים בדרך כלל לא טורחים לעשות הם בולטים ואנשים שמים לב לזה שהם משתלטים על עמדות, אבל לא יודעים שזה חלק ממגמה ולא מבינים את ההיקף.
יתר על כן, חלק מהשיטות לפתוס עמדות מפתח זה להפוך ליועצים/פקידים שאף אחד לא שומע עליהם אבל יש להם המון השפעה. כמו למשל מנכ"ל משרד האוצר שכמעט אף אחד לא יודע מיהו למרות שיש לו השפעה רבת היקף בערך ברמה של השר.

ולגבי הספוילרים - אערוך, תודה על ההארה :)
 
גזעים

רוב הגזעים היו קיימים בשני העולמות עוד בטרם המיזוג, אבל ישנם גזעים בודדים שהיו קיימים רק בעולם אחד טרם המיזוג והירגו לאחר מכן לעולם האחר.
כאן אפרט מעט על כל גזע: מעט על התרבויות הגזעיות השונות ומעט על הקשר להארה.
אם אתם רוצים לראות עוד משהו על הגזעים אנא ספרו לי כדי שאדע להוסיף.



אלפים
היו קיימים בעולם המזרחי ובעולם המערבי.

האלפים הם הגזע היחיד שההארה לא עושה לו טוב – משהו בתפיסת המציאות שלהם מוזר, וככל שהם תופסים אותה יותר לעומק הם משתגעים. האלפים הגבוהים, בעלי 2 העיניים, חיים את חייהם בדרכים מוזרות למדי, אך רובם אינם מזיקים. גם האלפים שזכו להארה בחייהם הינם טיפוסים נחמדים בדרך כלל, גם אם קצת פחות משארי בשרם בעלי 2 העיניים. לעומת זאת, האלפים שנולדו עם עין שלישית הינם מטורפים ומסוכנים ביותר, ולמרות זאת האלפים ממשיכים לנסות ולהגיע אל ההארה. האלפים הראשונים בעלי 3 העיניים השתלטו, כמעט מיידית, על ממלכות האלפים שבמזרח ושבמערב, ומובילים אותם למסעות כיבוש אכזריים בשם האל קוראלון, כאשר הקרבנות הראשונים הם האורקים.

האלפים של העולם המזרחי (אלפי שמש) – האלפים שבמזרח הם עירוניים והתפרנסו בעבר ממסחר. נשלטו על ידי מלכי האלפים שהיו מוצלחים בדרך כלל. כעת מלך האלפים שבמזרח הוא אסטוס משבט שלוש העיניים של האלפים, שמקדם את ההארה על ידי בניית אקדמיות ושואף לכבוש את העולם המזרחי.

האלפים של העולם המערבי (אלפי ירח) – חיו בכפרים ועסקו בחקלאות על גבול הפרא, הדרואידים של האלפים שימשו כמנהיגיהם, אך ללא הנהגה מרכזית. כיום עם התפשטות ההארה הדרואידים איבדו ממעמדם ואת מקומם תפסו האלפים משבט שלוש העיניים שנשלחו למערב ללמד את האלפים את דרכי ההארה ואומנות הלחימה וחישול הנשק על מנת להכשיר אותם לכיבוש העולם המערבי.

אלפים אפלים – האלפים האפלים החיים במעמקים רגישים לאור השמש – מרביתם בעלי 2 עיניים, אלה בעלי 3 עיניים נהנים ממעמד מיוחד, אבל המלכות האימהות הינן גזע זר לאלפים שהגיע מעולם אחר ולהן 8 עיניים, ולכן הן מטורפות ומסוכנות ביותר. כיצורים בהם מעורב דם מואר מאוד, הם אינם זקוקים לאור השמש כדי לראות, והוא אף רעיל להם – ישנם סיפורים על אלפים אפלים שנחשפו לאור השמש זמן רב מדי ונמסו לפני שהספיקו לנוס בחזרה לאפלת המעמקים. האלפים האפלים מעריצים את העכבישים, שהגיעו לעולם הזה יחד איתם מאותו היקום של המלכות האימהות, ומשתמשים בקסמי העכביש: קורים ורעלים.

האלפים האפלים שמתחת לאדמה חיים בערים מעורבות, כלומר אין להם ערים או ממלכות משלהם והם חולקים את הטריטוריה שלהם עם גזעים אחרים. המעמדות בחברת האלפים האפלים נובעים מדת: בהשוואה לאלפים שמעל פני הקרקע, ובהשוואה לגזעים אחרים בכלל, האלפים של העולם התחתון דתיים מאוד וסוגדים לקארין אל העכבישים בעל שמונה העיניים שהגיע אליהם ממימד אחר עם כל העכבישים ועם המלכות האימהות. מעמדם של בני שלוש העיניים, אפוא, הוא דתי בעיקרו והם זוכים לאייש את רוב משרות הכהונה במקדשי קארין.
המלכות האימהות, לעומת זאת, בעלות מעמד שלטוני של ממש. אמנם לא כל המלכות האימהות שולטות בערי המעמקים, וישנן ערי מעמקים שאינן נשלטות על ידיהן, אך על אלף אפל שאינו מלכה אם קיים איסור מוחלט למשול בעיר, שבט או ממלכה, ואילו המלכות האמהות שולטות בערים רבות יחסית במעמקים. גם מלכה אם שאינה מולכת בפועל על עיר זוכה לכבוד מיוחד מהאלפים האפלים ומהווה עבורם גורם סמכות - הן נחשבות כשליחותיו הישירות של האל קארין ומילתן היא דברו.
ערי המעמקים בשליטת המלכות האימהות סובלות על פי רוב משליטה מטורפת גחמנית ומסוכנת, ולכן בערים כאלה ישנה בדרך כלל מועצה שמנטרלת את ההשפעה המזיקה של המלכה האם, ובערים שאינן בשליטתן מנסים למנוע את ההשתלטות שלהן.
אומנויות אלפים אפלים בולטות הן קסם הקורים, התמחות ברעלים, והיכולת להכליא בין אלף לעכביש - יצירת הדריידרים.
 
עריכה אחרונה:
מה המעמד של שאר הגזעים באימפריית האלפים? והאם האלפים האפלים הם חלק מהאימפרייה של שאר האלפים?
רובם תושבי קבע חסרי זכויות אזרחיות, אין לאלפים איזו אפליה גזעית או משהו, פשוט רוב התושבים בממלכת האלפים הם אלפים, והשלטונות הם אלפים בעלי שלוש עיניים שלא אכפת להם אם אתה אדם או אלף. זה כמו שבצרפת רוב התושבים צרפתים ואם יהגר לשם איזה בולגרי לא תהיינה לו זכויות אזרחיות בלי שיתאזרח.
האלפים האפלים לא שייכים לאימפריית האלפים, הם באמת חיים בממלכה משלהם מתחת לאדמה, לשם אור השמש לא מגיע. באמת כדאי שארחיב עליהם, זה יהיה בהודעה הבאה.
אגב יש השפעה מיוחד על הורדת עיניים (מלבד הברור מעליו), למשל אם אתה מוריד לבעל שלוש עיניים את אחת מהעיניים שלו הוא יסבול מבעיות מסוימות?
אין השפעה וודאית, אבל עקירת עיניים מקשה מאוד על שימור ההארה הקיימת: יצור שנעקרו לו עיניים יכול לשמור על ההארה שהגיע אליה, אבל יהיה לו הרבה יותר קשה לעשות את זה. כמו כן ייתכן שיש לעקירת עיניים השפעה על רגישות לאור השמש, עוד לא החלטתי בדיוק איך זה יעבוד, כשאדע אפרסם את זה כאן.
 
האים קיימים חפצי קסם (אגדיים או נפוצים) בעלי קשר חזק לעיניים? אני יכול בקלות לראות "נזר עין" כדבר רצוי והייתי שמח לדעת האם לחפצי שכבר קיימים כמו גלימת עיניים (אם היא קיימת במהדורה הזו) יש השפעה מיוחדת.
מעבר לזה מה עם יצורים מהעולם שמעבר? בוהים ושאר תפלצים לא פעם מחזיקים מספר גבוהה של עיניים.
 
האים קיימים חפצי קסם (אגדיים או נפוצים) בעלי קשר חזק לעיניים? אני יכול בקלות לראות "נזר עין" כדבר רצוי והייתי שמח לדעת האם לחפצי שכבר קיימים כמו גלימת עיניים (אם היא קיימת במהדורה הזו) יש השפעה מיוחדת.
כן. ישנן עיניים מכאניות שהגמדים מכינים, נזר עין הוא רעיון מעולה ואחשוב איך לשלב אותו, ולגלימת עיניים עשויה להיות השפעה מיוחדת, אבל אני לא בטוח איזו.
מעבר לזה מה עם יצורים מהעולם שמעבר? בוהים ושאר תפלצים לא פעם מחזיקים מספר גבוהה של עיניים.
אכן לא רואים אותם מעל פני האדמה, למרות שמתחת לפני האדמה יש שמועות על קיומם. כנראה השמש רעילה להם ולכן הם לא יכולים לצאת לאורה.
 
אלפים אפלים - הרחבה
כל מה שכתוב פה נכנס גם בעריכה בפרק על האלפים.

האלפים האפלים שמתחת לאדמה חיים בערים מעורבות, כלומר אין להם ערים או ממלכות משלהם והם חולקים את הטריטוריה שלהם עם גזעים אחרים. המעמדות בחברת האלפים האפלים נובעים מדת: בהשוואה לאלפים שמעל פני הקרקע, ובהשוואה לגזעים אחרים בכלל, האלפים של העולם התחתון דתיים מאוד וסוגדים לקארין אל העכבישים בעל שמונה העיניים שהגיע אליהם ממימד אחר עם כל העכבישים ועם המלכות האימהות. מעמדם של בני שלוש העיניים, אפוא, הוא דתי בעיקרו והם זוכים לאייש את רוב משרות הכהונה במקדשי קארין.
המלכות האימהות, לעומת זאת, בעלות מעמד שלטוני של ממש. אמנם לא כל המלכות האימהות שולטות בערי המעמקים, וישנן ערי מעמקים שאינן נשלטות על ידיהן, אך על אלף אפל שאינו מלכה אם קיים איסור מוחלט למשול בעיר, שבט או ממלכה, ואילו המלכות האמהות שולטות בערים רבות יחסית במעמקים. גם מלכה אם שאינה מולכת בפועל על עיר זוכה לכבוד מיוחד מהאלפים האפלים ומהווה עבורם גורם סמכות - הן נחשבות כשליחותיו הישירות של האל קארין ומילתן היא דברו.
ערי המעמקים בשליטת המלכות האימהות סובלות על פי רוב משליטה מטורפת גחמנית ומסוכנת, ולכן בערים כאלה ישנה בדרך כלל מועצה שמנטרלת את ההשפעה המזיקה של המלכה האם, ובערים שאינן בשליטתן מנסים למנוע את ההשתלטות שלהן.

אומנויות אלפים אפלים בולטות הן קסם הקורים, התמחות ברעלים, והיכולת להכליא בין אלף לעכביש - יצירת הדריידרים.

עריכה נוספת - האלפים של העולם המזרחי קרויים גם אלפי שמש, והאלפים של העולם המערבי קרויים גם אלפי ירח.
 
אורקים

האורקים הם גזע מקורי לעולם המזרחי, ולא היו בעולם המערבי

האורקים מתנגדים להארה באופן חריף - מסופר שקוראלון, אל האלפים, עקר לגרואמש אל האורקים את עינו הימנית בקרב ביניהם, ומאז מקפידים כל האורקים להידמות לו ובטרם הגיעם לבגרות עוקרים בטקס את עינם הימנית.
למרות התנגדותם להארה, ממשיכים האורקים להיוולד עם שתי עיניים, ונראה שאלמלא היו עוקרים את עיניהם בכזאת עקשנות היו מגיעים כבר מזמן לעין השלישית ועוברים לעולם הבא. ככל הנראה האורקים הם הגזע הראשון שהגיע להארה בעולם המזרחי.
לא זו בלבד - ישנן אפילו שמועות על אורקים שהצמיחו בחייהם עין נוספת במקום האחת שעקרו בידלותם לאחר קרב קשה במיוחד, למרות שהדבר נחשב לבלתי אפשרי ומעולם לא נצפתה קבלת עין נוספת לאדם חי. אם הדבר נכון, הרי שהם עוקרים אותה שובמיד לאחר מכן.

האורקים נלחמים באלפים של העולם המזרחי מלחמת חורמה ושורפים את כל ערי וכפרי האלפים שהם מצליחים ללא רחמים, לא מנסים לכבוש אותם או להרוויח ממון. הכיבושים האורקיים מתמקדים אך ורק במחוזות לא אלפיים, וגם בהם הם מאתרים את בני שלוש העיניים ומוציאים אותם להורג. אם האוכלוסיה נעשית מוארת מדי הם אף יעקרו את עיניה בשביל למנוע מהם להגיע להארה - אמנם, כאמור, אין לזה השפעה רבה על האורקים, אבל עקירת עיניים פוגעת בהארה ואם היא נעשית מספר דורות באופן דצוף הצאצא ייולד עם עין אחת פחות.

אורקים עריקים - ישנם אורקים השואפים להגיע להארה ונמלטו מחברת האורקים המתנגדת לה. ניתן למצוא אותם בעיקר מנזרי שלוש העיניים אך פחות באימפריה האלפית. הדבר המאפיין את רובם הוא עין שנייה או שלישית - הם מסרבים לעקור את עיני ילדיהם ובורחים יחד איתם מהחברה האורקית.
 
לא יודע כמה קוראים את העץ שלי, אבל ממש מתנצל על קצב התגובות הנמוך, אין לי הרבה זמן ופניות נפשית בתקופה הזו

גמדים
הגמדים היו קיימים בעולם המזרחי ובעולם המערבי

הגמדים הקימו את עריהם בהרים שבשני העולמות, וכשהעולמות התמזגו הם שלחו משלחות להקמת ערים בהרים המרכזיים והכמעט בלתי עבירים שנוצרו כתוצאה מאיחוד העולמות, הרים עם מחצבים נדירים שנוצרו במהלך המיזוג ולא קיימים בעולם המזרחי ובעולם המערבי. בשלב מוקדם למדי נוצרו סכסוכים בין גמדי המזרח לגמדי המערב על הריבונות בהרים ועל זכויות הכרייה והמעבר, והם עוינים אחד את השני. כמעט כל המעברים בשליטת גמדי המערב, בעוד המחצבים ושאר השטח מחולקים בשווה, אך לעיתים נעשים נסיונות אזרחיים או צבאיים על מנת לקחת עוד משהו מהצד השני.
אחת הסיבות לכך שההרים אינם עבירים היא גמדי המזרח, שמהווים איום על העוברים בהרים - אם להם אין זכות מעבר, לאף אחד לא תהיה.

טכנולוגיה גמדית
הגמדים הם גזע מלומד שמעריך מאוד השכלה.
הטכנולוגיה הגמדית מפותחת מאוד: בנייה וכרייה, חרשות נשק, מכונאות, חקלאות, ספינות אוויר, ועוד. אך היכולת המרשימה ביותר שלהם היא רפואה - הרופאים הגמדים מסוגלים לרפא ללא קסם פצעים חמורים שרק הכהנים מסוגלים לרפא. הגמדים חולקים את הטכנולוגיה שלהם עם כל החפץ בכך, והאקדמיות הן מחוץ לתחום המלחמה: הגם שהגמדים האקדמאים מסוגלים בהחלט לפתח כלי נשק עבור אחיהם שמחוץ לאקדמיה, פעילות מלחמתית או אלימה אסורה בתכלית האיסור בתוך מוסדות הלימוד הגמדיים.
הטכנולגיה הגמדית המרשימה ביותר מהתחום הרפואי (ובכלל מכל התחומים) הוא הצלחתם ליצור עיניים מלאכותיות מאבני חן - עיניים אלו מתפקדות ממש כמו עיניים אנושיות, והשתלתן באנשים חיים שאיבדו את עינם כך שיוכלו לחזור לרמת ההארה שהיתה להם בטרם איבדו את עינם, או אף ליצור גלמים בעלי נשמה.
יכולת זו נשמרת בסוד בקרב הגמדים הבודדים היודעים אותה והם אינם מגלים אותה לאיש מלבד לשוליות שלהם.

נשקי העיניים של הגמדים
במהלך המלחמה גילו הגמדים של המזרח תגלית מזוויעה - אפשר ליצור חפצים עם נשמה אם אתה משתיל בתוכם עין אנושית. הם ניסו את זה על חרבות והצליחו. אותן חרבות סייעו לגמדי המזרח במלחמתם, אבל הסתבר שיש להן מחיר - החרבות האלה שואפות להארה ומנסות לטרוף את נשמות המשתמשים שלהן, שואבות את העיניים שלהן. בדרך כלל הן לא מצליחות להשתיל עין נוספת אלא רק מכלות את המשתמש ושואבות את נשמתו ללא עיניו, אבל יש שמועה על מספר חד ספרתי ביותר של חרבות שהצליחו לשאוב עין של ממש מהמשתמשים שלהן ואולי אף מחרבות אחרות. בעבר הרחוק הגמדים ייצרו חרב עם שתי עיניים, והדבר מתועד היטב במסמכים מהתקופה ההיא, אך היא היתה כל כך מסוכנת שכל חרשי הנשק הגמדים המעורים בסוד יצירת חרבות העיניים חתמו על אמנה שלא לייצר עוד כאלה ואף השמידו את המסמכים המתעדים את סודות יצירתה.
 
לא יודע כמה קוראים את העץ שלי, אבל ממש מתנצל על קצב התגובות הנמוך, אין לי הרבה זמן ופניות נפשית בתקופה הזו
אני קורא כל פעם שיש תגובה חדשה, נראה עולם מעולה (חוץ מהבעיה הרגילה, טוב כנגד רע זה ממש משעמם אותי... ספציפית).
אתה לא צריך להתנצל - אתה לא חייב לקוראים כלום...
 
האיש הצעיר האיש הצעיר - תודה על התגובה!
נקודה שחשוב להבהיר לגבי העולם שלי ועדיין לא הבהרתי מספיק - העולם הזה (כמו כל עולם נורמלי) מלא במאבקים בין עמדות כוח ובין אוכלוסיות שונות. יש עולמות מערכה שמתמקדים במאבק בין טוב לרע, אישית העולם שלי ממש לא מתמקד בזה למרות שאפשר להתמקד בכל אחד מהמאבקים שקיימים בו. בעיקר חשוב להבין שהמאבק בין בני שלוש העיניים לבני העין האחת אינו מאבק בין טובים לרעים כי ההארה היא משהו שאינו קשור לטוב ולרע. אפשר להגדיר את זה גם ככה באופן לא ממש מדויק: כמו שיש במו"ד ובפאתפיינדר ציר נטייה טוב-רע וציר נטייה סדר-תוהו, יש ציר נטייה נוסף של בעד הארה-נגד הארה. העמדה כלפי ההארה לא קשורה בשום צורה להאם הדמות טובה או רעה.

המגדל הבודד המגדל הבודד - בגדול הגמדים יושבים בהרים שלהם שאינם נגישים כל כך לבאים מבחוץ, לכן הם לא ביחסים הדוקים עם שאר העולם - זה קצת כמו שאל-סלבדור לא ביחסים עם מדינות המזרח התיכון כי הם רחוקים ולא מעניינים אף אחד כאן. עם זאת כן מתקיימים יחסי סחר עם כל החפץ בכך כי כמעט אף אחד לא מתנגד לכסף כשהוא יכול להרוויח אותו. הטכנולוגיה הגמדית המפותחת מאפשרת להם למכור הן לאלפים והן לאורקים כלי מלחמה.
יחסי הגמדים והאלפים בשבני העולמות הם יחסי מסחר גרידא, גמדי העולם המזרחי לא אוהבים את האורקים, ואילו גמדי העולם המערבי סוחרים עם האורקים וביחסים מעולים איתם, זאת עקב העובדה שהאורקים רוצים לכבוש גם את ערי הגמדים שבעולם המזרחי אלא שהן מבוצרות מדי וקשה לכבוש אותן, מה שגורם למלחמות אחת לכמה שנים. בסופו של דבר מה שיצא מזה הוא שגמדי העולם המערבי מצדדים באורקים כי הם רוצים לכבוש את גמדי המזרח, ולכן גמדי המזרח מצדדים באלפים שמתנגדים לאורקים.
ושוב תודה על שאלות מחכימות שגורמות לי לחשוב על העולם ולהמשיך לפתח אותו :)
 
בעיקר חשוב להבין שהמאבק בין בני שלוש העיניים לבני העין האחת אינו מאבק בין טובים לרעים כי ההארה היא משהו שאינו קשור לטוב ולרע. אפשר להגדיר את זה גם ככה באופן לא ממש מדויק: כמו שיש במו"ד ובפאתפיינדר ציר נטייה טוב-רע וציר נטייה סדר-תוהו, יש ציר נטייה נוסף של בעד הארה-נגד הארה. העמדה כלפי ההארה לא קשורה בשום צורה להאם הדמות טובה או רעה.
נשמע טוב, בפועל היה נראה מהתיאור שלך שבני העין האחת (=נגד ההארה) הם רעים (אורקים שבוזזים ורוצחים, וגם בני גזעים חכמים יותר שמנסים להפריע בדרך מתוחכמת יותר) מה שגרם לי לחשוב (ואני מניח שלעוד אחרים, ואולי כדאי לשים לב למה תיארת את זה ככה) שבני העין האחת הם הרעים, ואילו בני שלוש העיניים (או סתם אלו שרוצים להגיע להארה) הם הטובים בסיפור.
 
בעיקרון האלפים הם בצד המואר של המשוואה, והם רעים יותר מהאורקים אחרי שהם מגיעים להארה. לפני ההארה הם סבבה לגמרי.

אנשי חולדה
גזע של העולם המערבי. לא היה קיים בעולם המזרחי ועדיין בקושי נמצאים שם.
מאנשי המערב, החולדאים היו הראשונים להגיע להארה ולעין השנייה, עוד לפני האיחוד עם המזרח.
החולדאים הם גזע מפותח טכנולוגית שחי בארצות של אנשי חולדה, ושומר על קשרים טובים עם המדינות השכנות, מוכרים להם טכנולוגיה צבאית ואזרחית.
החולדאים מחוברים מאוד לטבע, ורבים מהם נוטים להיות סיירים, דרואידים, נזירים, ומכשפים witch. הם נוטים לסגוד לישויות טבעיות, לדוגמא: אלי טבע, יסודות, צמחים, או הירח, אך כמעט אף פעם לא לשמש - השמש שייכת לעולם המזרחי והם עוד לא התרגלו אליה ולאור המסנוור שלה.
הם מונהגים בכל דרכיהם על ידי מועצת חכמי הטבע, השאמאנים, שמציבה הנחיות גם לשלטונות שכפופים להם, הגם שהמועצה אינה מוסמכת מכוח אף חוק.

החולדאיים (י' כפולה) wererat
בטרם איחוד העולם המזרחי והמערבי, אנשי החולדה גם נדבקו במגיפת ליקנטארופיה שפוגעת בחלק קטן מהאוכלוסיה והופכת אותם לאנשי חולדה. לא כל אנשי החולדהרואים בליקנטרופיה מחלה, ויש קבוצה שלהם שנקראת החולדאיים שרוצה להידבק בליקנטרופיה כי היא רואה בה את השלב הבא בהתפתחות הגזע. הם מביאים תימוכין לדעתם בכך שאנשי החולה הליקנטרופים נמצאים בשלבים מתקדמים של הגעה לעין השלישית בזמן שבעולם עדיין ישנים גזעים בני עין אחת, והליקנטרופיה היא כנראה הזרז המשמעותי לתהליך ההארה. דא עקא, החולדאיים המוארים אינם ממהרים לחלוק את מתת הליקנטרופיה לכל החפץ בה, ורק הראויים ביותר יזכו להידבק בה בסוף. בגדול התהליך של הליקנטרופיה דומה במהותו להשלת עיניים, אך הצאצא הנולד לשני חולדאיים ליקנטרופים אינו ליקנטרופ.
הליקנטרופיה נשמרת בסוד בקרב החולדאיים, והם אינם ממהרים לחשוף את קיומה לציבור.

החולדאים (י' יחידה) ratfolk
החולדאים הם ארגון סודי שאינו מוכר לעם או למועצת חכמי הטבע וכמובן לא לממשלה, ומתנגד נחרצות לליקנטרופיה. הם טוענים שמחלה שגורמת לך לאבד את דעתך בכל פעם שיש ירח מלא אינה השלב הבא בהארה ואינו מביא לחיבור עם הטבע, בעוד שהחלודאיים טוענים שאיבוד הדעת הוא הוא ההארה האמיתית. החולדאים צדים את החולדאיים בכל הזדמנות ומנסים לחסל אותם עד האחרון, ובינתיים ההצלחה שלהם די מוגבלת.
 
חזרה
Top