נראה שהתשובה חיובית.
מעלות - Virtues - בטבעת האחת אלו הכוחות המיוחדים של דמויות. דמות צוברת מעלות ככל שהיא משפרת את החוכמה שלה והן מייצגות גישה לכוחות גזע או סודות של התרבות. לכל תרבות יש גישה לחמש מעלות ייחודיות משלה (לדוגמה לביאורנים יש את המעלות אח לדובים, כוח אדיר, הלך-לילה, עוגות דבש שנאפו-פעמיים, ועור מוגן). בנוסף יש שש מעלות שזמינות לכולם (ומאפשרות לשפר ערכים כמו תכונות הבסיס, ערך סיבולת מקסימלי או ערך חמיקה). לבסוף, יש מספר מעלות שדמות יכולה לבחור אם יש לה רקע מתאים או אם הגיעה להישגים מסוימים בעולם, אבל הן באות על חשבון גישה למעלות אחרות - לדוגמה בספר האזור "לב הפרא" יש מעלה לאיש יערות שהוא בן של אחת מבנות הנהר, ובספר המערכה "החשכת יער-אופל" בסוף אחת מההרפתקאות, דמות של אלף יכולה לבחור להישאר עם דב"ש מסוים וללמוד אצלו איך להכין גבישים שזוהרים באור של אלברת', אבל זה בא על חשבון גישה ללחשים הרגילים של אלף-יערות.
בתמונות של אולדמן - אפשר לראות שיש מעלות כלליות (Masteries) וגם מעלות לכל תרבות. רוב העוקבים אחרי השיטה מאמינים שבעצם כל המעלות הבסיסיות יעברו המרה ל-Feats.
מענקים - Rewards - בטבעת האחת אלו החפצים המיוחדים של דמות. השיטה לא ממש מתעסקת באיסוף אוצר או במחירים של ציוד הרפתקנות. גישה לחפצים ולשירותים נקבעת לפי ערך "רמת חיים" של הדמות. חפצים שנהרסו ניתן להחליף בכל תקופה שבין הרפתקאות. יש שני יוצאי דופן - מענקים הם חפצים שהדמות מקבלת במתנה מהמשפחה או ממנהיגי העם שלה. כל מענק הוא חפץ עם 1-3 תכונות מיוחדות המייצגות איכות גבוהה או טכנולוגיה ייחודית. דמות מקבלת חפץ עם תכונה, או מגלה תכונה בחפץ קיים, בכל פעם שהיא משפרת את הגבורה שלה. לכל תרבות יש גישה לשלושה מענקים שונים (לדוגמה לבארדים יש גישה למענקים חנית משמר בלדורתין, קשת דייל, ומגן צריח). בנוסף ישנן שש תכונות מיוחדות שדמות מכל תרבות יכולה לגלות בחפצים שלה (ומאפשרות להגביר נזק, להפחית עומס נשיאה של ציוד וכן הלאה). בניגוד למעלות שמגיעות מחוכמה וחלקן לא קרביות בכלל, מענקים צומחים מתוך גבורה ולכן מדובר כמעט תמיד בציוד לחימה. לבסוף, ישנם חפצים ייחודיים שניתן למצוא, אבל אם הדמות שומרת אותם לעצמה הם באים על חשבון המענקים הרגילים שהיא אמורה הייתה לקבל. לדוגמה בסוף אחת מההרפתקאות באוגדן ההרפתקאות "סיפורים מארץ-הפרא" יש לדמות איש-יערות סיכוי לקבל במתנה את הגרזן "נושך-זאבים". זה לא חפץ קסום, אבל טבועה בו שנאה עזה כלפי זאבים, והזאבים של ארץ הפרא מזהים אותו ומפחדים ממנו. בספר האזור "ריבנדל" יש חוק אופציונלי של חפצי פלא שאפשר למצוא (כמו כשתורין מוצא את החרב האלפית אורקריסט), אבל שוב - אם הדמות לוקחת את הנשק לעצמה הוא בא על חשבון "סלוט" של מענק רגיל.
בתמונות של אולדמן - אפשר לראות בפרק הציוד כותרת של Heirlooms. כנראה שזו תהיה המרה של המענקים מהטבעת האחת לחפצי קסם של מו"ד 5. השאלה הגדולה - האם גם כאן תהיה מכאניקה שמחייבת דמויות בדרגה גבוהה מספיק להסתובב עם חפצים שהם קיבלו מהמלך.
מכאניקות נוספות שיתורגמו מהטבעת האחת למו"ד 5 אפשר לראות בתמונה בארבעת הפרקים האחרונים בספר -
1. מכאניקה עבור מסע ממושך, תוך שימוש במפות וקביעת מסלול רצוי למסע.
2. הפרק "הצל" יכיל המרה של מכאניקת הצל למכאניקת הדרדרות מוסרית במו"ד 5 ויחליף את הנטיות. צצים שם כמה מושגים מהטבעת האחת כמו התקפי טירוף ופגם אופי (Shadow Weakness) אבל חסרים מושגים אחרים מהשיטה כמו תקווה או אומללות.
3. הפרק "ראיונות" אמור לתרגם את המכאניקה של התקלויות חברתיות מהטבעת האחת למו"ד 5. זה פרק נורא קצר וזה הגיוני - כי בעצם במו"ד 5 כבר יש גלגולי מיומנות ומיומנויות חברתיות.
4. הפרק "שלב האחווה" אמור להעתיק את מכאניקת ה-Downtime של הטבעת האחת למו"ד 5. לתת משמעות מכאנית לדברים שהדמויות בוחרות לעשות בחודשים שבין הרפתקה להרפתקה.
באופן כללי ככל שיודעים יותר על ספר ההרחבה הזה, נראה לי יותר ויותר כאילו קיוביקל 7 מתאמצים מאוד לעשות אותו דומה לטבעת האחת גם באווירה - אבל אני לא בטוח שזה הצעד הנכון, כי זה אומר שהשיטה שנקבל כאן תהיה גרסת ק20 של הטבעת האחת ולא בדיוק "מבוכים ודרקונים עם רקע של הארץ התיכונה" (כמו MERP בזמנו), שאני חושד שזה מה שרוב שחקני מו"ד 5 שלא משחקים בטבעת האחת היו רוצים לקבל.