• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הארי פוטר והשיטה הרציונלית

למען האמת אני מאוד נהנתי מהפאנפיק ואני ממליץ לקרוא אותו. הוא צוחק על הסדרה המקורית ומאוד משעשע ובו זמנית הוא מצליח להיות עמוק למדי ומעלה שאלות מעניינות.
 
הוא צוחק על הסדרה המקורית ומאוד משעשע ובו זמנית הוא מצליח להיות עמוק למדי ומעלה שאלות מעניינות.
הוא צוחק על הסדרה המקורית בחלק מאוד מינורי ולכן מרגיש לי מאמץ מבוזבז לקרוא אלף ומשהו עמודים כדי ליהנות מכמה הערות שנונות על הארי פוטר המקורי.
לגבי הטענה שהוא מצליח להיות עמוק... אם אתה מתכוון שהוא מתייחס לבעיות מוסריות אתה צודק, אם כי אלו בעיות מוסריות די חרושות והוא לא מוסיף לתוכן זוויות, אבל אם אתה מתכוון שיש לו דמויות עמוקות...אז אתה צריך להסביר איזו דמות עמוקה בעיניך כי אני לא חושב שיש בו כאלה.
קישור בשביל האיש הצעיר:
 
קישור בשביל האיש הצעיר:
תודה, למרות שבינתיים החלטתי לא להיות עצלן, וחיפשתי באינטרנט את הפאנפיק (נחש מה קרה? מצאתי את הקישור שלך).
ההתרשמות שלי מ4 פרקים ראשונים זה שהוא פאנפיק מעולה (אני מאוד אוהב מדע, אולי בגלל זה?) אבל הוא עושה OOC לשני הדמויות שהוא הציג בחלק שקראתי (מקגונגל והארי עצמו, בעוד שאת ה OOC על הארי ניתן להסביר בחינוך שונה מהקאנון, על מקגונגל אין את זה).
 
הפאנפיק לא זהה אחד לאחד לספר, יש דמויות ורעיונות בסיפור שהסופר שינה
יש אפילו לא מעט כאלה, כי אחר לסופר היה הרבה יותר קשה ליצור עלילה שונה משמעותית מזו של רולינג תוך הדגמה של כמה העולם שלה הופך את הקוסמים לטיפשים.
 
הפאנפיק לא זהה אחד לאחד לספר, יש דמויות ורעיונות בסיפור שהסופר שינה, כי עולם שהשינוי היחיד בו הוא "הארי חכם" הוא פחות מעניין.
כל פאנפיק הוא ככה, אבל בפאנפיק הזה זה מוגזם. תחשוב שכל הדמויות שמוצגות בפרקים הראשונים שונו.
יש אפילו לא מעט כאלה, כי אחר לסופר היה הרבה יותר קשה ליצור עלילה שונה משמעותית מזו של רולינג תוך הדגמה של כמה העולם שלה הופך את הקוסמים לטיפשים.
אז אולי בעצם העולם של רולינג לא כזה הופך את הקוסמים לטיפשים, אלא השינויים שלו?
נקודה למחשבה.
 
טוב, אז עכשיו הגעתי לקטע שבו הארי עולה על זה שוולדמורט לא באמת מת מהתגובה של מקגונגל.

כמות הבעיות בזה מרקיעת שחקים:
1 - קאנונית, אפילו דמבלדור לא ידע מה בדיוק קרה באותו לילה במכתש גודריק עד הספר השישי, עת הביא לו הארי את הזיכרון של סלגהורן.
2 - מקגונגל עצמה לא ידעה בשום שלב מה קרה שם בדיוק. דמבלדור סיפר את זה אך ורק לסנייפ, ורק כי הוא היה זקוק לו לביצוע התוכנית (אחרי שדמבלדור ימות). בנוסף, אם מקגונגל הייתה יודעת את זה היא הייתה מספרת להארי כשהוא הגיע להוגוורטס בספר השביעי, ואז הסיבוב הראשון של הקרב על הוגוורטס בכלל לא היה מתרחש, והארי לא היה מוצא את העטרת של רייבנקלו.

מי שרוצה הוכחות נוספות לכתוב כאן, יכול לבקש בהודעה פרטית. יש לי עוד כמה בשרוול.
 
אני חושב שהשיטה הרציונאלית בהחלט מספיק דומה למקור והשינויים בקאנון הם מכוונים כדי ליצור עולם עם יותר היגיון פנימי מאשר בסדרה המקורית כמו שהכותב מראה לאורך הספר.
כן יש שם הרבה דברים מוזרים נניח נסיון הסחיטה של הארי שלא עומד נגד ביאור הכרה מינימלי.
הארי הרבה יותר מוצלח בפאנפיק בביאור הכרה בגלל שכל העניין עם הנשמה של וולדמורט שונה שם מאוד, זה דווקא מוסבר לא רע בכלל
 
אני חושב שהשיטה הרציונאלית בהחלט מספיק דומה למקור והשינויים בקאנון הם מכוונים כדי ליצור עולם עם יותר היגיון פנימי מאשר בסדרה המקורית כמו שהכותב מראה לאורך הספר.
אז למה לכל הרוחות מקגונגל היא זו ששמעה את הנבואה של טרלוני בעוד בקאנון מצוין במפורש שמדובר באלבוס דמבלדור?
הספר הזה לא קשור לעלילת הארי פוטר. הוא פשוט מתרחש בעולם הארי פוטר.

לקינוח, אגיד הערה על טענה שהארי מעלה שם:
הארי טוען שהסניץ' הורס את הקווידיץ', כי הוא הופך את הקואפל לחסר משמעות, ויחד איתו 4 מתוך 7 שחקנים - 3 רודפים ושומר.
הטענה הזו בבירור לא נכונה, מכיוון שבספר השני ווד אומר להארי "תזכור לא לתפוס את הסניץ' לפני שיש לנו יתרון של 70 (או 80, אני לא זוכר בדיוק) נקודות, כי אם לא אז אנחנו מנצחים במשחק אבל מפסידים את העונה". כלומר, הקואפל קבע האם גריפינדור או סלית'רין תנצח בעונה.
ראיה חזקה אפילו יותר נמצאת בספר הרביעי, באליפות העולם בקווידיץ', כאשר ויקטור קרום תופס את הסניץ', והקבוצה שלו מפסידה בכל זאת. הפירוש בספר לטפשות הזו כביכול, היא שהרודפים היריבם פשוט טובים מדי, ולכן לחכות עם תפיסת הסניץ' עד שהרודפים של קבוצתו של קרום יצליחו להוריד את הפער לפחות מ150 נקודות לא יעזור בכלום. גם כאן, הקואפל מכריע את המשחק, ולא הסניץ'.
 
בתור בן אדם ששיחק קווידיץ' מאולתר - הסניץ' הוא הדבר הכי מעצבן במשחק. והוא בהחלט הורס את הקווידיץ', בגלל היתרון הממש לא הוגן שלו.
הקואפל משנה, אבל בכל כך מעט מצבים. בעיקרון התפקיד של הרודפים הוא להגיע לתיקו עם הקבוצה היריבה, ולתת למחפש לתפוס את הסניץ' ולנצח את המשחק, אלא במקרים מיוחדים.
 
בהחלט יש דרישה מינימלית, אחרת זה לא פאנפיק אלא סתם ספר לא קשור שמשתמש במותג
פאנפיק זה להכניס תוכן משלך לעולם ודמויות מוכרים.
אם הארי פוטר מתאסלם, זה פאנפיק סבבה. אם פתאום באמצע הפאנפיק אומרים לך "כמו הרבה ילידי מוגלגים, להארי פוטר יש יכולות טלפתיות" זה קצת "מה? מאיפה זה צץ פתאום?"

בכל מקרה אין לי יותר מידי סבלנות לפאנפיקים, טובים או לא. למרקות שפעם כתבתי את "הארי פוטר מבקר גרוזינים" בתור פארודיה על פאנפיקשן.
 
חזרה
Top