• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז האם TSR חוזרת?

אני לא בטוח אם זה אמיתי, בדיחה או שמועות אבל אני שומע מכמה כיוונים ברשת שיכול להיות שTSR הידועה תקום מחדש כחברה עצמאית, נדמה לי שזה התחיל בציוץ טוויטר ואולי איזשהוא מוצר בדרך?
קחו כל מה שאמרתי בערבון מוגבל, עדיין מנסה לבדוק פרטים.
הציוץ:

האתר עצמו:

הערת עריכה: אם זה יתברר כנכון אולי הפוסט הזה צריך להיות ב"כרוז"
 
עריכה אחרונה:
כשחושבים על זה, מאוד מקובל בקהילת המו"ד העולמית לשנוא את לוריין ויליאמס ש"מסחרה והרסה את המשחק ונישלה את גארי גייגקס ובכלל שנאה משחקי תפקידים" אבל דווקא כל המוצרים הקלאסיים של מו"ד שכולם אוהבים להיזכר בהם ולאסוף אותם, יצאו בקדנציה שלה כמנהלת של TSR.
 
מעניין מאוד אם כי גם יש כמה תמרורי אזהרה:
- לא מופיע מי האנשים מאחורי החברה…
- יש ניסיון להציג את זה כמו החזרה של האנשים מהחברה המקורית שזה די מוזר כי רובם עברו למכשפי החוף או למקומות אחרים (פאיזו למשל).
- לקחו את הלוגו של TSR שאני די בטוח שנרכש עלידי מכשפי החוף.
- כל הנקודה של המוצר שלהם בהדפסה ראשונה במספר מוגבל ושצריך לרכוש עכשיו נשמע קצת fishy
- לא זוכר שנתקלתי בהם באף אתר מוכר שאני גולש בו

נ.ב. אכן העברתי לכרוז
 
רשום בbio של הפרופיל מי האנשים שמאחורי החברה:
reformed in 2020 by Justin LaNasa, Ernest G. Gygax Jr, Jeff R. Leason & Stephen E. Dinehart.

אבל כן, לא ראיתי שום איזכור במדיה, שזה משונה. אני כן מוצא את ההכרזה הרשמית הזו: TSR Games is Back
 
מצאתי את הקיקסטרטר למוצר שלהם
החברה תחת שם אחר בקיקסטרטר והוא לא ממש מוצלח וגם עם יעד מימון מוזר של 100 דולר.
 


אוקי, נחמד לדעת שהחברה הזו נוסדה (מחדש) כי יש אנשים שמרגישים ש"recently they were dissed for being old-fashioned, possibly anti modern trends, and enforcing, or even having the concepts of gender identity (laughs)."

Iron Man Reaction GIF
 
זה רק מעציב יותר, מרגיש כמו קריקטורה של משהו שהיה נפלא פעם.
אם הם רציניים, במקום כל הקשקושים והנפנוף בלוגו - שיוציאו מוצר מהפכני או סופר איכותי כדי שהמקצועיות תדבר ולא הייחוס המשפחתי הגייגאקסי...
 
כן, נשמע הזוי וחבל שכך.
גם בקטע המשפטי לא נראה שהם ממש מכוסים היטב וגם באידאולוגיה ההזויה שלהם.
ולהשוות את המשחק הכי פופולארי (מהדורה חמש) היום לבירה דלוחה ולהתפאר שהמשחקים שלהם (שעדיין לא יצאו לאור) הם כמו בירת גינס זה להשתין מהמקפצה.
 
האמת היא שמהתיאורים של איך ששמו את ההומואים והכושים זה באמת נשמע שעשו את זה ממש לא בטוב טעם.
פשוט שינו כמעט את כל אדוני האופל מגברים לנשים, ומתוך אלו המרכזיים רק 3 השאירו גברים, ועוד אחד שהיה הומוסקסואל מהתחלה.
אז לקחו עוד כמה וצבעו בשחור, עוד כמה הפכו לנכים, וכמה עברו טיפולי המרה והפכו ללהט"ב.
אז לשנות כמה בודדים זה מילא, ליצור דמויות חדשות (כמו שפאיזו עושים) זה מעולה אפילו, אבל לקחת דמויות קיימות ולשנות אותן בשביל להתאים לאג'נדה מגדרית? יש בהחלט אנשים שמרגישים שמנסים לכפות עליהם עקרונות מגדריים. במקרה הזה זה גם ממש נראה ככה.
 
אבל לקחת דמויות קיימות ולשנות אותן בשביל להתאים לאג'נדה
אנשים לוקחים דמויות ומשנים אותן כל הזמן ומכל מני סיבות. לדוגמה אם נסתכל על סרטי מארוול, זה נורא מצחיק בעיני איך חובבי קומיקס כועסים ש"הפכו את מרי-ג'יין לשחורה!!" אבל לא כועסים ששינו לגמרי את הרקע והמניעים של תאנוס, או ששינו לחלוטין את סיפור הרקע של ת'ור, ושדונלד בלייק הוא אדם נפרד שמוזכר בחטף ולא הזהות הבדויה של ת'ור על כדור הארץ, ושבאקי רוג'רס לא צעיר מקפטן אמריקה בעשור. נו, אוקיי.

אז עכשיו באברון עשו רטקון לגבי מפלצות מתחת למאחזי מרור והתגובות הן "מגניב!", ואילו ברייבנלופט שמעולם לא היה עולם מערכה פופולרי במיוחד (מלבד ספציפית בארוביה) שינו את העיצוב של כמה אדוני אופל שאף אחד ממילא לא אהב ורוב האנשים בכלל לא זוכרים, והחליפו אחד מהם בבת שלו, והתגובות? אוי, התגובות!
איכשהו כולם נרעשים רק כאשר השינוי בדמות הוא להפוך אותה לשחורה או לאישה.

האמת, זה נשמע כמו טריק שיווקי... אני בספק אם מישהו היה מדבר עליהם אחרת וכל עוד הם נשארים בתודעה... המשווק גאון (אני באמת בספק שהם מאמינים במשהו שכתוב שם).
לא, אני דווקא חושב שהם כן מאמינים בזה, ושהטריק השיווקי היחיד זה שהם משתמשים בשם TSR. אני לא אצפה למוצר הזה בכיליון עיניים.
 
זה בהחלט ״מפתיע״ ששינויים ושיפורים זה מגניב, עד לרגע שבו מוסיפים נשים או משנים צבע עור ואז זה אסון נורא!!!!!
בכל מקרה זה עצוב לגלות שאחד מהאנשים הראשונים ששיחקו במבוכים ודרקונים הוא דוש רציני.
 
שינו את העיצוב של כמה אדוני אופל שאף אחד ממילא לא אהב
אאל"ט היה ברייבנלופט מחוז מאוד לא פופולארי שנתלש כולו יחד עם המלכ.ה המכשפ.ה שלו מאתאס.
למה אני כותב מלכ.ה? כי ממש לא היו סגורים על זה במוצרים, שבחלקם הוא/היא תואר.ה כאשה ובאחרים כגבר.

אני דווקא חושב שהם כן מאמינים בזה
להשוות את המשחק הכי פופולארי (מהדורה חמש) היום לבירה דלוחה ולהתפאר שהמשחקים שלהם (שעדיין לא יצאו לאור) הם כמו בירת גינס זה להשתין מהמקפצה.
זה נראה לך מוזר? היה לנו פעם משתמש בפורום שכתב בדיוק בצורה הזו...

 
אז לשנות כמה בודדים זה מילא, ליצור דמויות חדשות (כמו שפאיזו עושים) זה מעולה אפילו, אבל לקחת דמויות קיימות ולשנות אותן בשביל להתאים לאג'נדה מגדרית? יש בהחלט אנשים שמרגישים שמנסים לכפות עליהם עקרונות מגדריים. במקרה הזה זה גם ממש נראה ככה.
מעבר למה שנרוביאן כתב, חשוב לזכור שלפאיזו אין כמה עשורים של לור קיים להתבסס עליו, ושבהרבה מקרים אין אפשרות להכניס דמות חדשה לחלוטין- היא תבוא על חשבון דמות ישנה, ואז אנשים ייכנסו להתקף זעם כמו תינוקות בין כה וכה.

האמת, זה נשמע כמו טריק שיווקי
זה אכן סוג של טריק שיווקי, זה קטע שלא נועד למשוך אנשים חדשים- אלא למשוך אנשים שמסכימים איתם. אני מניח שזה יותר קל להדיר קבוצות שלמות בשביל קבוצה מצומצמת של גיימרים רעילים מאשר להיות אנשים נחמדים ולמשוך שחקנים מכל קצוות הקהילה.
איך מישהי בטוויטר ניסחה את זה? "הם לא מדברים אליכם, הם אף פעם לא מדברים אליכם, הם רוצים שתכעסו כדי שהם יוכלו להראות את התגובות שלכם למי שהם כן מדברים אליו, ואז להגיד 'הנה, רואים על מה אנחנו מדברים?' "

עדיין, בהחלט מבאס לשמוע שארני לא נפל רחוק מהעץ, אני זוכר שגם גארי גייגקס היה מיזוגן די מעצבן, והאמין ממש בכל הקטע של דטרמיניזם ביולוגי.
 
מו"ד עשה דרך מאוד ארוכה מאז שהטייפקאסט של קהל היעד היה תלמיד קולג' לבן מהמעמד הבינוני שמאוד חשוב לו ההבדל בין Bohemian Ear Spoon ל-Ranseur או מה הטווח של טרבושה במשבצות.

בינתיים זה נראה כמו עוד מקרה של "הצילו! מדירים אותי כי לא נותנים לי להדיר את כל מי שלא דומה לי!" הרפובליקני הרגיל.
 
איך מישהי בטוויטר ניסחה את זה? "הם לא מדברים אליכם, הם אף פעם לא מדברים אליכם, הם רוצים שתכעסו כדי שהם יוכלו להראות את התגובות שלכם למי שהם כן מדברים אליו, ואז להגיד 'הנה, רואים על מה אנחנו מדברים?' "
וזאת בדיוק הסיבה שזאת לא הדרך להתמודד עם זה. אם הם מיושנים ולא רוצים לתמוך בהם עדיף פשוט לא לתמוך במוצרים שלהם וגם לא לעזור להם בפרסום בזה שמתלננים על זה בכל רחבי האינטרנט.

מה גם שמצחיק כמה לאנשים אכפת ממה שהחברה, ועוד חברה אחת מסויימת משנה את המוצרים שלה. זה לא כאילו שהם מכריחים אותך לשחק משהו בקבוצה הפרטית שלך וכניראה שאנשים שאכפת להם מזה הכירו את הספרים הישנים ואם הם לא מרוצים ממשהו בספר החדש אף אחד לא מכריח אותם להשתמש בו.
 
חזרה
Top