מספיק ששחקן בוחר במטיל לחשים כלשהו - זה אוטומטית מכניס המון קסם למשחק וזה בעקיפין מאלץ אותי לתכנן את העולם טיפה אחרת.
עד כמה יש יותר קסם מבעבר? כאילו, בלי ספרי הרחבה, יש לנו משהו כלהלן.
מו"ד בקופסאות - יש לך קוסם וכוהן ואלף בהתחלה. בערכות ההמשך יש לך גם דרואיד (תכלס כוהן בדרגה 9 שעושה הסבה) ופלאדין ונוקם (לוחם בדרגה 9 ומעלה עם לחשים של כוהן צדיק או רשע) בשליש מהדרגה שלו. קצת, אבל לא כזה קצת.
מוד"מ 2 - יש לך קוסם, 8 סוגים של קוסם מתמחה, כוהן עם בערך אינסוף וריאנטים כי אפשר להרכיב את נגישות תחומי הלחש שלו כמו לגו, דרואיד, פייטן שמשגע את השחקן של הקוסם כי הוא בסך הכל דרגה אחת מאחוריו בנגישות לעוצמות לחש אבל עולה דרגות בקצב מהיר יותר (בערך חצי מהנק"נ) ויכול להטיל את
כל לחשי הקוסם (עד עוצמה 6) עם ספר לחשים, מה שאומר שהוא לא צריך לנגן או לשיר אף פעם אלא רק לזרוק כדורי אש וברקים והוא עושה את זה יותר טוב מהקוסם. אם ממש מתעקשים אפשר להכניס לספירה גם את הסייר והפלאדין אבל הטלת הלחשים שלהם היא פח. לגמרי פח.
די הרבה, לא?
ובמו"ד5 מה כבר יש לנו?6 מקצועות מטילי לחשים כעיסוק עיקרי (אשף, מכשף, כושף, דרואיד, כוהן ופייטן), עוד שני מקצועות לחימה עם לחשים מהצד (פלאדין וסייר), ועוד 4 מקצועות שאתה יכול
כאופציה שבכלל לא מופיעה בSRD להוסיף להם לחשים.
תכלס, חוץ מהמכשף (שהוא חדש למדי) והכושף (שעדיין מרגיש כמו גרסת ניסוי לא אפויה של המכשף) את שאר המקצועות מטילי הלחשים היה לך כבר קודם.
השינוי היחיד אולי הוא בזמינות התמידית של הליחשונים ושלמטילי לחשים מתחילים יש יותר מלחש אחד ביום, אבל זה מאוד הגיוני גם מבחינת העלילה וגם מבחינת הנאת השחקנים. אם בחרתי לשחק קוסם, אני רוצה שהוא יעשה קסמים - לא שיסתובב עם טורבן מלא פגיונות ויתחיל לזרוק אותם ברגע שבזבז את הלחש האחד ביום שלו.