• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [148] - לב האבן

העולם של סיאן, ״העולם החדש״, ״עולם התהום״, הוא מוזר ושונה. ומוזר שוב.
זהו עולם פנטזיה משולב באבק שריפה שנמצא בחיתוליו, צעיר מאוד (בערך אלף שנים), ללא אלים ועם מקורות קסם ייחודיים ושונים, שאינם נגישים לכל ודי מוזרים.
אחד ממקורות קסם אלו הוא קסם גולמי. אין יודעים מאיפה הוא צץ, אבל הוא קיים בשטח, בד״כ בצורה נוזלית, וידוע שככל שהחומר אורגני יותר - כך הוא סופח את הקסם אליו ביתר קלות, לאורך זמן. לכן, כדי שקריסטל יספוג קסם הוא צריך להיחשף למקור כוח חזק לזמן רב (ולכן הוא יקר המציאות), אבל עצים וצמחיה יספגו אותו בצורה מהירה יותר, ויצורים - כגון חיות ומפלצות - סופגים אותו די מהר (במונחים של שנים. ייתכן והקסם עובר גם בתורשה, אך הדבר לא הוכח).

קיימים ארגונים ואנשים בסיאן ״שמתמחים״ בקסם הזה - הם מאתרים בד״כ מפלצות קסומות שנחשפו לקסם הגולמי ומנקזים מהן את בלוטות הקסם שלהן. באופן כזה אותו אדם יכול אחרי זה לבצע פעולות קסם.

חרשי דם גם הם משתמשים ברעיון הזה; מדובר ביכולת מאוד ייחודית שמעטים מכירים אותה: חרש הדם מאתר מפלצת קסומה ומנקז את דמה אל תוך המתכת, ובכך המתכת מקבלת את תכונות הקסם של המפלצת. השמועות אומרות שסוגי מתכת מסוימים מתאימים לתכונות קסומות מסוימות. האופן שבו הדבר נעשה בפרוטרוט הוא כמובן יוצא דופן וידוע רק למתי מעט.

סול-ארט הוא חרש דם שהדמויות הכירו בהרפתקאתן הראשונה ושמרו על סודו, שנוגע לפרשיית אהבים מתוסבכת, במקום לחשוף אותה (ואני ציפיתי שיחשפו אותה..). במשך מספר פעמים לאחר מכן הן חזרו אליו והוא הבטיח ביום מן הימים לגמול להן על טובן - הבטיח וקיים.
לאחר שהביאו לו את הפריטים להם נזקק, חישל סול-ארט את דאנדארק ״לב האבן״, תוך שימוש בדמה של מפלצת דמויית עכביש שמסוגלת לאבן בהזרקת ארס.
לב האבן חושלה ממתכת שחורה, וללא ספק סול-ארט, על אף היותו מוכשר, לא היה אומן: המתכת לא מסותתת עד הסוף, שוליה פוצעים, ומראה אינו יפה לעין. במתכת השחורה משולבים נימים ירוקים עמוקים, מתפתלים ומסתרגים סביב עצמם כנחשים.

את החרב קיבלה אחת הדמויות, כמתנת הוקרה. הנתונים שלה כתובה בשיטה אחרת והאמת היא שלא ניסיתי אפילו להמיר אותם למו״ד, אבל זה בהחלט אפשרי.
הכוח המרכזי שלה היה לאבן יצור בפגיעה. לא מדובר בכוח תמידי, אלא בסוג של מטענים, כאשר אחרי זמן מה יש לחזור אל חרש הדם ״להטעין״ את הנשק ואולי אף לטבול אותה שוב בדם המתאים.

ולסיום רק אגיד כי בקמפיין הזה לא היו חפצי קסם רגילים וגם לא קסמים רגילים (כמו הדוגמה שראיתם למעלה - לאכול בלוטות קסם כדי לייצר השפעות קסומות). חרשות דם הייתה אחת האופציות ליצירת חפצים קסומים והיא הוגבלה רק לחפצים מתכתיים, וגם אז היית צריך ״לזקק״ את התכונה הנכונה מהמפלצת כדי להטמיע את דמה במתכת. יכולת ליצור כך שריונות הסוואה, ראשי חיצים חודרי מתכת, להבים מקפיאים וכד׳. אבל לא יכולת ליצור ״חרב מזל שמאפשרת להטיל 3 משאלות..״, למשל.
 
חזרה
Top