• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים בשמי צור - רשומות מבוכים ודרקונים 5

יש לי שלושה סטים שלהם של Caverns, בגרסת הקיקסטרטר, וגם קנית עוד קצת בג'נקון. גם צריך להגיע לי מהקיקסטרטר של הערים. מתישהו אני אכתוב עליהם סקירה / מדריך.

בינתיים עוד לא. הדמויות אכן בדרגה 5, אבל לא הרגשתי חוסר איזון מובנה או משהו. עם זאת, באופן כללי הנוסחה לאיזון קרבות קצת מוזרה (מכפלה כפונקציה של כמות יצורים), והיצורים עצמם קצת משמימים. אני מרגיש שיש הרבה יותר דגש על תוואי שטח ותנאים נוספים בקרב בכדי להפוך אותם למעניינים - ולא היצורים עצמם.
 
אני מסכים איתך מאוד. כשהרצתי את מכרה פנדלבר, ההיתקלויות המעניינות באמת נטו להשתמש בתוואי שטח (כמו מלכודת הנהר המגניבה) או ביצורים מיוחדים (יצור אגדי בדמות דרקון או מטילי לחשים). דווקא אחד הקרבות הקשים יותר שזכורים לי כמשמימים היה עם המלך הדובלין בחדר הכס - הוא היה קרב מאוד קשוח שהם בקושי שרדו, אבל מבחינת קראנץ' לא היה שם משהו רציני. רק סיפור היריבות שהחבורה פתחה עם המג גלאסטאף הפך אותו למעניין באמת.
 
עוד שני מפגשים:
26 לדאריין, 146 א"ק.
דרגה 5

ריצ'רד חוקר את הגולגולת עם היהלום, אך כשהוא מנסה לקחת אותה היא מתפרצת באנרגיה ששוטפת את החדר, וארבעה רפאים מופיעים לצד הגולגולת, תוקפים את החבורה.
ריצ'רד נסוג לאחור כשהגולגולת בידו, ולחש ההגנה מרוע שבלאק הטיל עליו מגן מפני התקפות האלמתים. אחד הרפאים נופל למתקפה המשולבת של בלאק, בעוד ג'קסטון משתמש בכוחו של שר האור בכדי לגרש את יתר הרפאים. בלאק מחפש בחדר, ומאתר עקבות של מספר אנשים שהיו בו לפני מספר ימים.
בנוסף, הם מוצאים באחד הקברים יש שרשרת פנינים נאה (18 כפול 50 מ"ז) שיקוי ריפוי דגול, ומשחת קיאונגהם.

הם חוזרים למסדרון, שמוביל אותם לחדר קבוה נוסף בו ממתין להם איש מוזר, בעל עור חיוור, לבוש בחליפה ומשחק בידו עם קוביה. לאחר שיחה חשדנית קצרה, בה הזר מזהה את עצמו רק כאיש הקובייה, ושהוא הגיע לרחוב המתים בכדי לצפות במשלחת ולחקור את הקבר המעניין שבו הם נמצאים: ריצ'רד חוקר את אחד הכדים ומזהה שהכיתוב בו שייך לארגון מיסטי שהוא נתקל בו בעבר כשחקר בנוגע לדרקון.

החבורה ממשיכה לחשוד באיש הקובייה, בייחוד שהנער המשרת שלו מייבב מפחד, ומתעקשת שהוא יתלווה אליהם. הם ממשיכים במסדרון עד שהם מגיעים לפיצול: סילאש שולח את העורב במעבר השמאלי, הוא מגיע לחדר רחב ידיים עם מספר שומרים, אחד מהם תופס את העורב ומולק את ראשו. ריצ'רד מגיב, ושולח את הספיריט שלו תחת העלמות לאותו החדר, שמדווח שנמצאים בו חמישה בני-אנוש, וגם אחד מהכוהנים שהיו חברים במשלחת, וכעת מוטל פצוע בחדר.

הם מתקרבים לחדר בזהירות, כשקולות חפירה נשמעים מהקירות, ואחד מהם מתמוטט בעת שקבוצת אל-מתים מתקדמת לתקוף. גל האל-מתים מציף את החבורה, כשהארמידלו נופל ארצה תחת המתקפה שלהם, ריצ'רד מנסה לבלום אותם באמצעות לחש שגורם למחושים שחורים לבקוע מהאוויר, אך מצליח חלקית בלבד. בלאק מפיל אחד מהם, והיתר ממשיכים להתקדם. ג'קסטון חובט בשלדים הגדולים ביעילות באמצעות האלה שלו, בעוד ריצ'רד מתקדם ועומד באמצע האל-מתים. סילאש מפגיז עם קרני האש שלו, ומחסל את אחד מהשלדים הגדולים. הארמדילו קם, וגורם לגרזן האדיר של השלד הנוסף ללהוט מחום, ואז נופל לאדמה.

לאחר שהם התמודדו עם האל-מתים, החבורה ממשיכה לעבר החדר הגדול: הארמדילו ובלאק מנסים להתגנב בדממה, אבל נכשלים. בפנים יש שישה אנשים – ועל המזבח שוכב מדמם אוריה קסרבל, ראש כוהני שר האור בפריהולד. הארמידלו מלהיט את הנשק של אחד, בעוד בלאק מסתער על הלוחמים בקרבם. סילאש בצעד לא אופייני נכנס לתוך ההיכל ומטיל כדור-אש! הכוהן המרושע עולה בלהבות, בעוד שניים מהלוחמים שלו נפגעים קשות.... עם זאת כדור האש גם פוגע באוריה קסרבל שמוטל על הרצפה, שמתחיל לגסוס למוות.
הארמידלו הורג את אחד מהלוחמים הנותרים, והוא וסילאש מתקדמים לרפא את אוריה בעוד החבורה מנסה להיפטר מהלוחמים שמסביבו. בלאק מוצא את עצמו מוקף בידי שני לוחמים, בעוד ריצ'רד תוקף מרחוק. סילאש מגיע ראשון לאוריה אך נכשל בניסיון הריפוי הראשון שלו, ורק לאחר שהוא בודק שוב את התחבושות הוא מצליח! במקביל, במאמץ משותף החבורה מביסה את שכירי החרב הנותרים.
 
26 לדאריין, 146 א"ק.
בלאק מרפא את הכוהן אוריה, שמתאושש ומתאר כיצד הכוהן בלאנקאר הפך לחצי-שד ותקף אותם. הוא שואל את ג'ק סטון כיצד הם הגיעו למנהרות, הוא מזהה את החדר כמקודש לארוניוס לפי העיטורים במקום. לאחר שג'ק עונה לשביעות רצונו של אוריה, הכוהן שם לב לאיש הקובייה שנמצא במקום ומופתע לראות אותו, שואל אותו למעשיו, בתגובה איש הקובייה מחייך ואומר שהוא בא לעקוב אחרי המשלחת וממשיך לשרבט ביומנו.
אוריה שואל האם הם יודעים כיצד לצאת מהמקום, והדמויות עונות שהן בודקות כרגע. ריצ'רד מציג את זרע השנאה לאוריה ומנסה להבין יותר לגבי הבגידה – אך אוריה חוזר על המידע שבלאנקאר הפך לבן-אנוש או משהו דומה, אבל חצי-שד ולא מוסר מידע נוסף.

ג'ק סטון משתמש בחושי הגמד שלו כדי לחקור את המערות באזור, בעוד ריצ'רד שולח את הספיריט לכל הכיוונים. אחד מהמעברים מוביל חזרה למערות שמהם הם הגיעו. המדרגות מובילות לפסל ארוניוס. הדמויות מגיחות החוצה ושם הכוהנים מתרגשים לראות את אוריה חי ושלם, בעוד סילבן מברך את בלאק ואת חבריו על כך שהצילו את אוריה ואת אבירי הורד האחרים. ניבון וחברו מודים לגיבורים, ומזמינים אותם לבירה בכל עת והם חבים להם את חייהם.
בעוד הם מתארגנים לעזוב, ג'ק סטון מבחין בגאמוס כוהן ארוניוס צופה בחבורה אותו הוא פגש ביום הקודם משוטט בבית הקברות, ואז לא ממש עזר אך גם לא הפריע. ג'ק מודיע ליתר החבורה, וריצ'רד שולח את הספרייט לעקוב אחריו. החבורה משוחחת עם סילבן, ומנסה לשכנע אותו להישאר ברחוב המתים כדי שיחקרו את המעבר הנוסף, ומצליחה לשכנע את סילבן להשאיר מספר שומרים בכדי לאבטח את היציאה. הספיריט חוקר את המעבר השלישי ומגלה שאחרי כארבע מאות מטרים מוביל ליציאה החוצה.

החבורה מגיעה למקום וג'ק סטון מזהה עקבות של שלושה אנשים שנכנסו למנהרה: לטא ושני בני-אנוש, ושם עקבות של שלושה אנשים שיצאו אך שאינן זהות: במקום אחד מבני האנוש, עזב אלף. העקבות מתפצלות, כאשר הלטא חזר לעיר דרך נירקור הקטנה, והאחרים התקדמו דרומה לצוקים. החבורה מתפרשת ברחבי נירקור הקטנה ומנסה למצוא את הלטא, כשאחד הקבצנים ראה אותו, והארמידלו האדום יוצר קלסתרון באמצעות אשלייה.

כשהם משוטטים ברחובות בלאק מקבל מסר מהאביר סילבן, שמודיע לו שאוריה מתכנן לעשות מחר בבוקר שוב את הטקס. הם מחליטים לנוח מעט, ולהתפצל.
ג'ק סטון וריצ'רד לוקחים את זרע השנאה לכנסיית שר האור, שם הם חוקרים אותה. בערב ג'ק סטון מצליח לפצח חלק מהמסתורין ומבין שהגולגולת מכילה קסם שעוות של ארוניוס – או בידי כוהן ארוניוס או באמצעות עיוות של רסיס קדושה או חפץ עוצמתי אחר.

הארמידלו האדום ובלאק נפגשים שוב עם האביר סילבן, הוא מזמין אותם לארוחת ערב ביום שלמחרת, עמו ועם אוריה. הם לא מצליחים לגלות ממנו מידע רב ערך. לאחר מכן הם משוטטים ברחובות, מנסים למצוא עדויות למכשפים שהגיעו לאחרונה לעיר. הם מצליחים לברר על קיומה של קבוצת אשפים שעוסקים בדברים אפלים ושהתחזקה לאחרונה, אך הם לא מזהים את שמם.

בערב ריצ'רד מגיע לפגישה שלו עם ליאופלד, כספר בכיר בגילדת היהלומנים, ויועצו של הפרנס. ריצ'רד מציע לליאופלד שהפרנס ישלח את אנשיו להיות חלק מהמשלחת לטיהור בית הקברות, וליאופרד אמר שהוא יתייעץ עם הפרנס ויחזיר לו תשובה.
בשעת לילה הארמידלו ובלאק מחפשים את גאמוס כוהן ארוניוס בבית הקברות, והם מאתרים אותו. לאחר שהם מתארים לו את זרע השנאה, עיניו של גאמוס נוצצות והוא דורש לקבל את החפץ. לבסוף הם מגיעים לפשרה שבה ג'ק יביא לבקתה הרעועה של גאמוס ברצועת הז'ירקו את זרע השנאה והם יחקרו אותו יחדיו.

27 לדאריין, 146 א"ק.
בבוקר למחרת הוא מקבל בידי שליח מינוי מהפרנס כנציגו למשלחת וגם טבעת. אך כאשר הוא פוגש שוב את אוריה ואת סילבן, הוא מגלה שהשניים עויינים לפרנס, בייחוד אוריה. דברי השלום של ריצ'רד לא מתקבלים בברכה אצלם.
כשהם חוזרים לרחוב המתים, בלאק בסיוע חבריו חוקר את מקום היעלמותו של רסיס הקדושה ומגלה שזה בוצע לפני שהאלמתים קמו. הטקס מסתיים במהירות, וכשהם בוחנים את זרע השנאה הם אכן מגלים שהיהלום הפסיק לנצוץ, וקללת האל-מתים הוסרה מהעיר. ברחובות העיר מתפשת שמחה, והדמויות מוכרות כגיבורים שהצילו את אוריה ממוות והיו חברים חשובים במשלחת. ריצ'רד מנסה לנכס לעצמו תהילה נוספת בכך שהוא מציג עצמו כשליח הפרנס.

החבורה חוזרת לעיר, ונפגשת עם האלף בסטר אברסקיל, שמכבד אותם בארוחת צהריים לציון הגבורה וההצלחה שלהם במיגור האל-מתים. הם מתייעצים עמו לגבי הקלסתרון של הלטא שהארמידלו יצר, והוא מזהה אותו כלטא בשם יאו-ראק, משרת של משפחת גרמונד שהגיע לעיר לפני כשנתיים, אך בסטר גם יודע שהוא עסוק בענייניו הפרטיים בעיר. בסטר גם חושף בפניהם שאגודת המכשפים ידועה בשם אגודת צלב הארגמן, אך אין לו מידע נוסף.

החבורה עוזבת, ומתכוננת לארוחת הערב, כשריצ'רד צריך להחליט האם הוא יפגש שוב עם ליאופלד, או שהוא יגיע לפגישה עם אוריה וסילבן.
 
עוד סשנים (לאט-לאט)

27 לדאריין, 146 א"ק
ריצ'רד מחליט להפגש עם ליאופלד, עוזרו של הפרנס, בעוד יתר החבורה נפגשת עם האביר סילבן. בלאק בינתיים מברר אודות משפחת גרמונד: ההורים מתו לפני מספר שנים ונותרו שלושה ילדים. הבן הבכור מת במשלחת להרים, והמשפחה כרגע מונהגת על-ידי הבת והבן הנותרים. יש להם בית ברובע הלבן, ואחוזה מחוץ לעיר. הבת מנהיגה את המשפחה בזמן בעוד הבן נודד ומטפל בעסקים ברחבי צור.

החבורה מגיעה למפגש עם סילבן ואוריה במסעדת הדגים של ויני, בעוד רובע פארקוואי מסביבם מתחיל לדמום לקראת הלילה והסוחרים מקפלים את הדוכנים. הם נפגשים עם אוריה וסילבן, כשלאחר דיווח קצר, אוריה מסתודד עם הדמויות וחושף שרסיס הקדושה שהיה ברשותו נעלם. הוא מטיל על הדמויות את המשימה לאתר אותו. בעוד ג'ק סטון מציע לסילבן ולאוריה לצאת במתקפת נגד בכדי לטהר את בית הקברות סופית מאל-מתים. סילבן משבח את ג'ק ושואל את בלאק מדוע הוא לא חשב על לתקוף – אך בלאק עונה שזהו הקריסטל השני שנעלם דבר שמטריד.
סילבן מציע לדמויות שמחרתיים בבוקר הם יצאו למתקפה על בית הקברות לאביונים. אוריה ממנה את ג'ק סטון למנהיג כוחות שר האור במתקפה. במקביל הדמויות יאתרו את רסיס הקדושה ואת חצי השד שמאחורי המתקפה.

בלאק שואל לגבי מיהו חצי השד שתקף – סילבן מתאר שהוא הגיע לעיר לפני מספר שבועות, אך הם לא יודעים האם זה הכוהן האמיתי, או שזה מי שהתחפש אליו. בתגובה לשאלתו של אוריה, בלאק עונה שריצ'רד הלך לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלו בקרב נכבדי העיר.
ריצ'רד נפגש עם ליאופלד, שמשחד אותו ומזמין אותו ואת חבריו לנשף, וגם מציע לשחד את חבריו אם הם יסכימו. לאחר מכן ריצ'רד שולח יונה למשפתחו לעדכן אותו.

28 לדאריין, 146 א"ק
בבוקר בלאק נפגש עם אחד מקוסמי השמש שמיודד עם אבירי הורד, שלאחר מחקר שמתבסס על כך שמדובר ברסיסי קדושה, וגם שאחד מהאחראים למעשה הוא חצי שד, הקוסם מעלה שתי אפשרויות לטקס: הראשונה, היא זימון שד רב-עוצמה מהשאול. השני הוא פתיחת שער בין מישורים. לחילופין, מכיוון שיש שני רסיסי קדושה של אלים שונים, הקוסם גם חושד שיתכן שמדובר בניסיון לשבור כישוף כלשהו שהוטל בימי מלחמת התוהו כנגד אדון התוהו, טולריון, וכוחותיו.

במקביל ג'ק סטון צופה על הבית של משפחת גרמונד ברובע הלבן, רואה את ליידי עוזבת ומנצל את ההזדמנות לדבר עם משרת צעיר באחוזה שנראה מדוכא ומספר שחבר שלו, נער בשם ניקסו פוטר לאחרונה מאחוזת גרמונד, וכעת הוא נמצא בפונדק של רופיוס. ג'ק מגיע לפונדק ורואה את ניקסו יושב ליד אישה מבוגרת. הוא ניגש אליהם ושואל לגבי הצרות שמטרידות אותם. לאחר שהוא מציע להם עבודה בכנסייה, ניקסו מתאר כיצד פיטרו אותם לפני מספר שבועות, כנראה לליידי היו עסקים כושלים. היא פיטרה את מרבית המשרתים, וכעת נותרו שם בעיקר שומרים שהיא שכרה בכדי להגן על האחוזה מפני האלמתים.

בלאק והארמידלו מתגנבים לאחוזה כדי לחקור אותו. הם מתקדמים דרך היערות, ומצליח להתחמק ממספר זאבי אימים ביער. הם מגיעים לאחוזה שם יש מספר שומרים מפטרלים, והם מתחמקים גם מהם, מגיעים לאחוזה. הם בוחנים את הכניסה לאורווה, שם יש חמישה סוסים ושתי כרכרות.
במטבח הם רואים ערמת כלים מלוכלכים ומהחדר הסמוך הם שומעים קולות של שני נערים מדברים. אחד מהם אומר לפתע שהוא הולך לשים שק תפוחי-אדמה במטבח, ואז בלאק חובט בו. הנערה שואלת אם הכל בסדר, אך הארמידלו משתמש בלחש לחקות את קול הנער "הכל בסדר, את יכולה לבוא לעזור". כשהיא מגיעה, בלאק חובט גם בה ואז הם מתקדמים למזווה, שם יש דלת לחדר נוסף בו יש מספר קולות ובלאק מבחין דרך חור המנעול באדם לובש שריון.
בלאק מדליק שרפה באורווה, בעוד הארמידלו משתמש בלחש כדי להסתיר את זהותו, הוא מסתובב באגף הצפוני של האחוזה מגלה מיטות ומדבר מעט עם מנהיג שומרי הראש. לאחר שהם מסיימים לחקור את האגף הצפוני, מגלים רק חדרי שינה של שומרי האחוזה.
חזרה בעיר, ריצ'רד מדבר עם סילבן, שמסכים להגיע לנשף, שם הם ישוחחו עם הפרנס בנוגע לשיתוף פעולה עתידי כנגד איומים על העיר.
 
28 לדאריין, 146 א"ק
בדרכם חזרה לעיר, בלאק והארמידלו מתקרבים לעיר כאשר פיצוץ נשמע מנירקור הקטנה ועשן מתמר מעל החאד המבנים. כשהם מגיעים, בלאק רץ פנימה אל תוך המבנה ומנסה לפנות את הפצועים, הוא רואה שהעשן מגיע מהמרתף וחוקר את הגופות.
הארמידלו מסתובב בקרב הקהל ומזהה גמד זועם שמסתובב בקרב הקהל, הוא מדבר איתו ומשכנע את הגמד שהו אנציג הצדק, המגד הוא גרונדהיים לב-אבן. לאחר תחקור הגמד נותן לו קלסתרונים של שלושה אנשי: שני מכשפים, בן-אנוש ואלף, ועוד לטא: יאו-ראק הידוע לשמצה. במקביל בלאק מחפש במרתף ולא מוצא עדויות.

ריצ'רד מצטרף כמו גם נציגים של הכוהן קריל, ומחפשים על הגופות, ריצ'רד מנצל את ההמולה כדי להכנס למרתף ולחפש שם – הוא מוצא עדויות לכדור האש. בזמן שהוא מחפש מגיעים הכוהן ואנשיו, שמאיימים עליו, בתגובה ריצ'רד נעלם, ומתחבא במדרגות האחרות. בלאק עוקב אחריהם, ורואה כיצד הכוהן ואחד מאנשיו נסכנסים למעבר נסתר בקיר ושלושת הבריונים מאבטחים את שתי הכניסות.

ריצ'רד מטיל שינה, ומרדים את אחד מהבריונים בעוד הארמידלו האדום מטיל הצעה על אחד מהבריונים משכנע אותו שהאחר הוא זה שבוגד בהם, בעוד הם רבים בלאק מסתער, אך הבריון מספיק לצעוק לפרנסיס ולגיא שיש כאן בוגדים.
פרנסיס יוצא ומטיל אחיזת איש על בלאק ועל הארמידלו, אך למזלה של החבורה ריצ'רד פוגע בכוהן וגורם לו לאבד ריכוז, רוחות מרושעות מופיעות מסביב לכוהן, שמאיים איתן על ריצ'רד, אך הארמידלו מטיל לחש על שריונו של הכוהן (פרנסיס) שגורם לו ללהוט, ושוב שובר את הריכוז שלו. ריצ'רד עובר דרך האויב כדי לחבור לחבורה, בעוד הכוהן ששרד בורח החוצה.

בלאק וריצ'רד נלחמים מול הלוחם והאביר למטה, מביסים אותם. האביר מנסה לברוח, וגם מנוטרל, רי'צרד נשאר למעלה להתמודד עם המשמר, בעוד הארמידלו ובלאק חוזרים למטה, גוררים אחד מהבריונים למעבר הנסתר וסוגרים את המעבר. שם הם מוצאים זהב, מטה קסום וקובץ מגילות ומפות. כשהם חוקרים את הבריון הם מגלים שלקחו מהכוהן של קריל את פגיון הפולחן, שבלאק מסיק שמדובר ברסיס קדושה של קריל.

הספיריט עף לכלא הישן בעקבות השבויים, אחרי שריצ'רד לא הצליח לשכנע אותם להשאיר את השומר. שם הוא רואה שהשומרים אינם אוזקים את מאמיני קריל, אך מטפלים בהם במרפאה תחת משמר.

בערב הדמויות מתכוננות לנשף, הם מגיעות לרובע הלבן ביחד עם אורחים רבים אחרים, מי שמושך את תשומת לבם הוא בחור גבוה, בגלימה שחורה ואוחז בידו מטה עם אבן אודם ונכנס פנימה. לפני שהם מצליחים להכנס, הקהל מסביבם מתחיל להכנס לפאניקה, כשזוהר כותם ממלא את שמי הלילה ממערב לעיר – רגע קט לאחר מכן הוא נעלם, אבל האורחים כבר מפוחדים.

תיאור החפץ:
Exalted Staff of the Python: הוא נוצר בידי אחד מהיצורים הנשגבים, שנתן לנחש צורה של של נחש מעופף, עם תריסר כנפיים לבנות לאורך גופו. המטה עצמו שורק באוויר כשמניפים אותו, משמיע מנגנינה שמפיחה תקווה בשומעיה. סימני עוצמה חרוטים עליו, מעידים ששימש לא רק כחפץ קסם רב-עוצמה, אלא גם כסמל למעמד בתרבות נשכחת, שנאבדה עם הקריעה.
מי שנושא אותו אל מתחת לאדמה, חש תמיד את הכיוון שממנו נושבת הרוח שמגיעה מבחוץ, ואת עובי האדמה שמפרידה בינו לבין השמיים.
למרות עוצמתו, המטה עדין למראה, ושבבי עץ חסרים לכל אורכו.
 
והנה ריכוז של עוד כמה מפגשים:

28 לדאריין, 146 א"ק
הנשף מתחיל בנאום של הפרנס שבו הוא מהלל את אנשיו ואת אנשי הכנסיות וההרפתקנים שהצילו את העיר ממגפת האלמתים וממשיך בכך שתמיד העיר הייתה תחת איום ולמרות זאת היא הצליחה לשגשג תחת הנהגת המועצה.
הגיבורים נכנסים לנשף, שם ריצ'רד מדבר עם ליאופלד עוזרו של הפרנס, ומנסה לשכנע אותו שעדיין יש איום על העיר, אך ליאופלד עסוק בתפעול הנשף. במקביל סילאש מנסה לתפוס עוזרים בקרב המשרתים ולהבין אילו שמועות מסתובבות. כשהאוכל מגיע, האביר סילבן ניגש לבלאק, ומברר האם יש לחבורה מידע חדש אודות התוקפים ועל מי שגנב את הרסיס. בלאק מדווח על המתקפה על כוהני קריל ושלדעתו הפעם הם וכוהני קריל באותו צד של המתרס. סילבן גם דוחק בבלאק להביא תוצאות, הוא מודאג עקב הזוהר הכתום בשמיים, ואומר שזה סימן מובהק לפתיחת שער למישור אחר.
ריצ'רד מצטרף לשיחה ומוסר לסילבן את המידע שהחבורה גילתה על משפחת גרמונד ועל המשרת שלהם יאו-ראק שהוא אחד החשודים בפרשה. סילבן מבטיח שמחר בבוקר הוא יתן עוד מידע על משפחת גרמונד לריצ'רד.
הארמידלו מגיע באיחור לנשף, לאחר שהוא שלח מסר לבן-בריתו קפטן בראג ממנו הוא מבקש לברר האם הוא מודע לאירועים חריגים שהתרחשו בפריהולד או ברפובליקה, בייחוד על דברים שקשורים לאלמתים. בזמן שהוא נכנס לנשף, מגיעה גם ליידי גרמונד. כשהארמידלו מנסה לנשק את ידה, היא מתחמקת באלגנטיות ושומר ראשה אומר שהיא לא זקוקה לנגנים.
ריצ'רד ניגש לאדם בגלימה השחורה שהוא ראה בכניסה לנשף, ומנסה לפתח עמו שיחה בנושאי קסם. האדם בגלימה מזלזל בכישורי הקסם שלו, ומדזהה בשם גריי ג'ין. ריצ'רד מנסה להבין האם בכוחו של גריי ליצור חפצים קסום, אך גריי לועג לריצ'רד ומכנה אותו קוסם רחוב, לאחר שהלה מדגים קסם בפניו. לבסוף הוא דורש מריצ'רד להוכיח את עצמו אם הוא מעוניין בעזרתו של גריי בעתיד. גריי יפנה לריצ'רד כשהוא יצטרך שליח, לדבריו.
במקביל סילאש פוגש את ליידי גרמונד, הוא מזהה עמה ומנסה למציע לה להשקיע בהזדמנות עסקית. היא משיבה בחיוב, ומציעה שהוא יפגש עם מנהל העסקים שלה. במהלך השיחה סילאש בוחן את ההתנהגות שלה, אבל לא מוצא משהו חשוד בהתנהלות שלו.
הארוחה מגיעה לסיומה, כשהבידור מתחיל. פייטנים שונים עולים על הבמה, והארמידלו האדום תופס את מקומו בתור. הוא שר שיר הלל לליידי גרמונד, והיא ניגשת אליו בסוף השיר, ומודה לו. היא מזמינה אותו למפגש עמה למחרת. היא עוזבת לאחר מכן ובלאק והארמידלו עוקבים אחריה עד ליציאה מפריהולד. הם עוצרים, אך הספרייט של ריצ'רד ממשיך לעקוב אחריה.
לפני שהנשף נגמר סילאש מדבר עם מספר מהסוחרים העשירים, מנסה לשתול עוד זרעים לעסקים עתידיים, בעוד ריצ'רד ממשיך לנסות לפאר את שמו. הוא מצליח לארגן מפגש קצר בין סילבן וליאפולד, על-מנת שהם ישתפו פעולה בעתיד, אך נראה שהם ביחסים קפואים. לפני שליאופלד עוזב, ריצ'רד מדבר עמו שוב ומבקש את עזרתו בקבלת יותר השפעה על משמר העיר. ליאופלד מבטיח לדבר עם סגן שומרי המועצה, ראול ונ'הורן.
בתום הנשף החבורה מחליטה לצאת בעקבות הגבירה גרמונד. הדרך מוליכה אותם מערבית לפריהולד, בצוקים הנושקים לים. הם עוברים מחנה קטן של ציידים, כשהספרייט חוזר ומעדכן שהליידי הגיעה לאחוזה שלה, שם יש אורות קסומים. בדרך חזרה הוא ראה גם סיור חמוש ששומר על הדרך, ועוד שומרים באחוזה עצמה. החבורה מחליטה להתגנב דרך היער, אך הם נתקלים בזוג ינשופדובים שמלווים בידי האדונית שלהם – גמדה קטנה וקשוחה שמסתערת.
בלאק מסתער על אחד היצורים בעוד הוא תוהה מי יצר אותם, כשלהביו לא פוגעים כמעט. ריצ'רד מתכונן להטיל את לחשיו, אך לפני שהוא מספיק אחד מהינשופדובים מצליח לשסף אותו עם המקור הענק שלו. בלאק נלחם בינשופדוב מולו, בסיועו של הארמידלו הם מצליחים להכניע אותו. אך בלאק חושף את חבריו למתקפה מאחור מצד הגמדה שהתגנבה.
כך הארמידלו מוצא את עצמו תחת מתקפה משני הכיוונים – הגמדה והינשופדוב. שניהם ביחד מאחדים כוחות כדי להפיל את הארמידלו לאדמה, מתפתל ומדמם. בלאק מסתער לעבר הינשופדוב הנוסף שהפיל את חברו לאדמה. כל התקיפות של הינשופדוב ושל הגמדה מחמיצות כמעט, ובלאק עומד זקוף מולם.
הגמדת והחבורה מחליפים מהלומות, בעוד בלאק צריך להתרפא כדי לעמוד מול המכות הקטלניות עד שלבסוף גם הוא נופל לאדמה, למרות שהגמדה כבר פצועה. אבל הוא קנה את הזמן לסילאש ולריצ'רד להמשיך ולפגוע בה, עד היא נופלת לאדמה חרוכה מלחשים.
הגיבורים פצועים, ומחליטים לנוח ביער, לפני שהם יסתערו על האחוזה.

29 לדאריין, 146 א"ק.
לאחר לילה שקט באופן מפתיע, הדמויות קמות בשעת בוקר מוקדמת, שהשמש זורחת. לאחר כחצי שעה הם מגיעים לאחוזה. האחוזה עדיין מסריחה מהאורווה שנשרפה בביקור הקודם של בלאק והארמידלו במקום.
ריצ'רד שולח פנימה את הספרייט שנכנס למטבח ומתחמק משני נערי המטבח שנמצאים שם ומגיע לחדר מנוחה שבו יש מספר שכירי חרב. לאחר מכן הארמידלו משתמש בלחש כדי להתחזות לנער. הוא נכנס לאחוזה, משכנע את השומרים שהוא מביא הודעה מהעיר. הוא מוצא חדר צדדי, שם הוא מפרק את הקרשים מאחד החלונות וכך יתר החבורה נכנסת לאחוזה בסתר.
הארמידלו ניגש לחדר של קובו, מנהיג שכירי החרב, שם הוא מוסר לקובו שיש אדם שחיפש אותו קודם לכן בחוץ. המנהיג יוצא ואומר לבחורה שבחדר שתישאר שם, תוך שהוא קורא לה לולה.
החבורה תוקפת את קובו ביחד עם שני השומרים שבכניסה לאחוזה, בזמן שהארמידלו מסיח את דעתם. הם תוקפים בהפתעה בעוד ריצ'רד מטיל אחיזת אדם על המנהיג ועל אחד מהשומרים. ג'ק מסתער על קובו וחובט בו עם האלה שלו. מתקפה משותפת של ריצ'רד וסילאש פוצעת את קובו, אך הוא עדיין עומד, בעוד שני השומרים מתחילים לזעוק לעזרה ונלחמים בחזרה. הארמידלו מראה את פרצוף האמיתי ומנחית את מכת המוות על המנהיג של שכירי החרב.
ריצ'רד מכה באחד משני שכירי החרב הנותרים ומשכנע אותו להכנע, אך אז לולה מסתערת מהחדר, מאגפת את סילאש, בעוד יתר שכירי החרב גם מצטרפים לקרב. סילאש מנסה להדוף אותם באמצעות חזיז ברק, אך למרות שהוא שורף את אחד מקשתי האויב, הוא עדיין נופל לאדמה מתפתל. יתר שכירי החרב ממשיכים להתקדם, בעוד ריצ'רד נסוג אחורה למקום מבטחים והארמידלו תוקף באמצעות רובה-קשת. בלאק וג'ק סטון עומדים בחזית, ומגנים מפני החרבות האכזריות של שכירי החרב. ג'ק סטון מרפא את סילאש, שסופג חבטות מכל מקום, וכמעט מצליח לשרוד אותן עד שהוא נופל שוב לאדמה. לולה מביטה מסביב, ומציעה לחבורה שהיא תיכנע – החבורה מסכימה ולולה משתמשת בשיקוי ריפוי כדי לרפא את קובו.
בחקירה ריצ'רד משחד את לולה, שמספרת שבאגף הדרומי של האחוזה יש את מכשפי צלב הארגמן ובאולם המרכזי יש מספר יצורים מכאניים. היא גם מספרת שליידי גרמונד היא מעסיקה הוגנת, אך לא מתייחסת אליהם כאל שווים. הסגן שלה הוא הלטא יאו-ראק, שהוא לוחם מיומן, בעוד הליידי היא מטילת לחשים.
הם נכנסים לאולם המרכזי, כשבפנים יש שלושה פסלים. סילאש פותח את הדלת, והארמידלו מנסה לנפץ את שניים מהפסלים, פוגע בהם אך מגלה שהם יותר עמידים לחשים מאשר יצורים רגילים. סילאש מטיל חץ חומצה ופוגע באחד מהם. שני היצורים מתגלים כעמידים לכמעט כל התקפה – בנשק או קסם – שהדמויות תוקפות עמן. אך למרות ההגנה הרובוסטית שלהם, והחרב האדירה שעמה הם מנופפים באוויר, נדמה שהנשיכה שלהם גרועה יותר מהנביחה, כך שאין להם סיכוי מול החבורה.
הם מגיעים לאולם נשף, שם הם נתקלים בפרץ אנרגית תוהו שנובע מהרצפה ומכה בכיפת החדר. כולם מושפעים מהאנרגיה, וג'ק סטון מרגיש בחילה קשה. בחדר יש מדרגות לוליינות. ריצ'רד שולח את הספרייט שלו למטה במדרגות, שם הוא מזהה מספר אנשים לבושים בגלימות, ששומרים על המעבר. בעוד הספרייט חוזר, הדמויות חשות במשהו נורא שהולך להגיע – שלושה יצורי תוהו טהור מגיחים לחדר, ותוקפים בהפתעה, אך ללא הצלחה מרובה.
הגיבורים מגיבים במהירות, בעוד ריצ'רד נסוג לאחור ויורה מרחוק, ואז ג'ק סטון תוקף בזעם את אחד היצורים שנעלם חזרה לאוויר, ואז יצור נוסף נסוג לאחר התקיפה של בלאק. בעוד החבורה ממתינה, כל האויבים נעלמו – אך היצורים חוזרים שניות ספורות לאחר מכן, ותוקפים שוב.
בעוד החבורה מתאוששת, הספרייט בינתיים בודק את הקומה העליונה ומגלה שהיא נטושה.

29 לדאריין, 146 א"ק.
ריצ'רד שולח שוב את הספרייט למטה, שמזהה תשע דמויות, וחדר גדול עם ארבע דלתות. לאחר סיור קצר החבורה מחליטה שסילאש ירד ראשון וישתמש בכדור אש להשמיד את רוב המטרות. הוא אכן פוגע בהם, אך הוא מזהה שחלק מהדמויות אינן אמיתיות.
סילאש מנסה לברוח חזרה במעלה המדרגות, אך הנזירים מצליחים להמם אותם עם התקפות נגד, והוא נופל מועלף, יתר החבורה מסתערת שניות לאחר מכן, כשבלאק מעלים חלק מהדמויות שמתבררות כאשלייה, וריצ'רד מפחיד אחרות. אך תקיפות הנזירים הן עזות, כשגם ריצ'רד נופל לאדמה. הארמידלו האדום משתמש בכוחותיו כדי לרפא את חבריו, ומסתתר בקומה למעלה. ריצ'רד מתרפא בסיועו של הארמידלו.

שדה הקרב מתבהר כשרק הלטא ושניים מהנזירים נותרים מול הדמויות, אך גם בלאק וגם ריצ'רד נותרים למטה, בעוד הארמידלו וסילאש בקומה למעלה. ריצ'רד מצליח לקום שנית ומזמן את הפיתון באמצעות המטה שלו שמצליח לחנוק למוות את אחד מהנזירים.
אך אז הלטא מצליח להגיע לארמידלו שנופל ארצה מעולף, מה שגורם לפחד לזחול ללב יתר הגיבורים שכעת אינם מוגנים יותר בריפוי. בסיבוב הבא הנזיר והלטא תוקפים את ריצ'רד ואת בלאק מפילים את שניהם ארצה – כעת רק סילאש והנחש נותרים מול החבורה, אך סילאש מנצל את מטה קליעי הקסם כדי להרוג סופסוף את הלטא, בעוד הנחש חונק למוות את הנזיר שנותר, מציל את היום.

הגיבורים נסוגים לאחד מהחדרים למעלה ונחים מעט, כדי להתרפא. למרות שמרבית הלחשים שלהם אזלו, הם יורדים שוב למטה, ופותחים אחד מהדלתות, חושפים חדר עם שלוש וילונות. הספרייט מסיט את שלושת הוילונות מכל אחד מהם בוקע אור בצבע אחר – לבן, ירוק ושחור. כששלושת הוילונות נפתחים, האורות מתאחדים להבזק אחד ואז הספרייט מרגיש קסם שמופעל עליו והאור נעלם.
שוב, פצועים ומותשים מהקרב באחוזה, ולאחר שהם הצליחו לטהר רק חלק קטן ממנה, החבורה מחליטה לסגת ולנוח.

30 לדאריין, 146 א"ק.
החבורה לא מותקפת בלילה, אך הפעם הזוהר הכותם הבוקע מהאחוזה חזק אף יותר. הם חוזרים השכם בבוקר לאחוזה, מחליטים להכנס מהאגף הדרומי – בו נמסר להם ששוכני מכשפי אגודת הצלב. לפני בואם סילאש העיר לחיים שלד מערמת עצמות, שהוביל את הדרך ופתח את הדלתות בחיפוש אחר מלכודות. אך בפועל האגף התברר כריק – נראה שכל תושביו עזבו בשעות האחרונות, בזמן שהחבורה נחה מחוץ לאחוזה.
כשהגיבורים נכנסים לאולם הראשי, הם מותקפים בהפתעה על-ידי שני שדים, שכנראה זומנו על-ידי המכשפים. אך למעט השלד שסילאש זימן וחוזר להיות ערמת עצמות, החבורה יוצאת מהקרב כמעט ללא פגע.
 
עדכון!

30 לדאריין, 146 א"ק
החבורה נכנסת לאולם הנשף, שם כוח התוהו רק התחזק בהשוואה לביקור שלהם אתמול. בבדיקה מהירה בחדר הם מזהים מלכודת במדרגות המובילות מטה, כשהיציר הסוד של ריצ'רד מעופף למרץ ומגלה שני שומרים בתחתית המדרגות.
בלאק מסתער למטה מנצל את ההפתעה כדי להעיף אחד מהשומרים אחורנית ולהפיל אותו לאדמה, אפילו שהשומר הצליח לפצוע אותו. סילאש מגיע אחריו ומשתמש בקליע קסם לחסל את השומר הפצוע שנותר. הוא מאיים על השומר שנותר שיכנע או יושמד: אך השומר צוחק כששד מופיע מהאוויר – ברלגואה! השומר תוקף ומהמם את בלאק, בעוד הברלגואה מסתער לעבר ריצ'רד ופוגע בו אנושות. סילאש מטיל חזיז ברק, שפוצע את השד, אך גם את הנחש הענק שריצ'רד זימן מהמטה שלו.
לאחר שריצ'רד מחסל את השומר באמצעות לחש, השד נותר לבדו מול החברה: ריצ'רד ובלאק נפגעים מהתקפותיו, כשריצ'רד מחליט להשתמש בהעלמות לנסיגה, ואז בשיקוי ריפוי כדי להחזיר את בלאק להכרה. בינתיים השד הזועם תוקף את סילאש במלוא עוצמתו, ופוצע אותו אנושות. אך השד התעלם מהנחש הענק של ריצ'רד, שמתחיל במאבק כוחות בין הנחש לבין השד, דבר זה מסיח את דעתו של השד, בלאק עוצר את השד במקומו, בעזרתו כוחו של גאליוס, והחבורה מנצלת את הזמן ללגום את כל השיקויים שברשותם. לאחר שהם מוכנים, בלאק משליך את הגרזן שלו שוב ושוב על השד, ופשוט נכשל פעם אחר פעם לפגוע בו. לבסוף הוא כועס ותוקף אותו חזיתית, ומנחית את המכה האחרונה שמחסלת את השד ושולחת אותו חזרה לשאול.

החבורה חוקרת את החדרים במקום: על הדלת הצפונית יש סמל מיסטי לא מוכר. החדר עצמו ערום מריהוט, למעט מזרון פשוט על הרצפה, ושלוש מראות בפינת החדר. ליד המזרון יש ערימת ספרים ומגילות, אותם ריצ'רד לוקח. בבדיקה מהירה, הם עוסקים בעיקר בכתבי קודש והיסטוריה של טולריון, בדגש על הדרקונים ששיתפו פעולה או נשלטו בידי טולריון במלחמת התוהו.
הדלת המערבית מתגלה כממולכדת כשבלאק מנסה לפתוח אותה הוא מרגיש סיכה ננעצת בעורו, אך המורשת הגמדית מגנה עליו מהרעל.

בדלת המזרחית הם נכנסים לחדר הסבה מפואר שבמרכזו יש את פיר אנרגיית התוהו שהם ראו באולם הנשף למעלה. האנרגיה בוקעת מהרצפו וחודרת לתקרה. בחדר ניצבת מולם ליידי גרמונד, שלא תוקפת אותם אלא מציעה להם לשתף פעולה – לדבריה האשף אלוורין הוא זה שפתח את השער לתוהו והוא אשם בהתקפות על פריהולד. כעת השער שאלוורין פתח גרם לו לאבד את שפיותו והוא רוצה להשתמש בשער כדי להשמיד את פריהולד.
העסקה שליידי גרמונה מציעה לחבורה היא שהם ישלטו יחדיו בשער, וידאגו לכך שהתוהו לא יזלוג לפריהולד בעוד העוצמה תהיה בידיהם. גרמונד תאפשר לחבורה לעבור ללא פגע, ותוליך אותם לאלוורין, כשבתמורה הגיבוריםם יחסלו את אלוורין.
בלאק מנסה לתחקר את ליידי גרמונד ומזועזע מכך שהיא לא מביעה צער על כך שהאלמתים הרגו את עניי רצועת הז'ירקו – גרמונד עונה לבלאק שגם הם רצחו מספר אנשים בדרכם למרתפי האחוזה, ובמה הם יותר טובים? היא גם מזלזלת בכך שנותרו רק שני הרפתקנים מתוך החמישה שבחבורה. סילאש בוחן את החדר בינתיים ומזהה Flameskull שאורב בתוך האח הכבויה – וגם שאין לאח כלל ארובה אלא זה בעצם יותר מעין כוך בקיר שמעוצב כאח.
בלאק שואל את גרמונד על המנהיג שלה, והיא עונה בחיוך ששמו הוא סוורין סילרג'ין אך היא לא בטוחה שהם ירצו לפגוש אותו. החבורה דנה בהצעתה של הליידי, כשסילאש מנסה לסחוט ממנה עוד טובות הנאה – הך היא מתעקשת ומזכירה לו שסילאש הציע לה שבעתיד הם יחלקו מיזם עסקי משותף, דבר שמקסים את לבו של הננס. לבסוף החבורה מסכימה להצעה שלה, בתמורה לכך שהדמויות גם יקבלו מספר שיקויי ריפוי. לאחר שהם נחים מעט, הם יורדים למטה למרתף התחתון – שם אלוורין שעוות על-ידי התוהו לחצי שד ומשרתיו ממתינים.

במרתף התחתון הם מוצאים את עצמם באולם קפוא שבו רוח עזה מנשבת, שם ממתין יסודן אוויר. מהחלל מוביל מעבר מעבר לאולם גדול עוד יותר במרכזו נמצא השער לתוהו, ובנוסף אליו יש בחדר גם מעבר נוסף שחסום על-ידי לוח אבן שמשמש כדלת, אך ללא מנעול או חור מפתח.

החבורה לא מבזבזת זמן, ומסתערת על יסודן האוויר. ריצ'רד מזמן שוב את הנחש הענק מהמטה שלו, שהוכיח את עצמו כנכס שלא יסולא בפז. יסודן האוויר מובס במהירות והם בוחנים את דלת האבן, אך מחליטים לא לפתוח אותה אלא להמשיך.

החבורה נכנסת למערה המרכזית שם הם רואים סופסוף את שער התוהו שממנו פורצת האנרגhה שניצב במרכז המערה. וצמוד לשער התוהו עומד האשף אלוורין, אלף שהפך לחצי שד שמנראה מהופנט על-ידי השער, אך מזהה את הדמויות ברגע שהם נכנסים למערה, פונה אליהם בחיוך פראי, ומבטיח להם שמותם הגיע. אלוורין נמצא כמעט לבדו במערה, למעט שד קטן ששומר אליו, אך מחוסל במהירות. הנחש מתקדם לתקוף את אלוורין אך הלה ממלמל ברכה לטולריון, נוגע במערבולת האנרגיה ונעלם לצד השני, לא לפני שהוא מטיל סופת קרח שפוצעת את החבורה אנושות ועוד שד מופיע מהצללים.
בלאק, פצוע מסופת הקרח נסוג כדי לשתות שיקוי ריפוי בעוד הנחש מגיע לאלוורין ומצליח לאחוז בו. אך אלוורין משתמש בלחש נוסף כדי להשתגר משם, בעוד מטיל לחש-נגד כדי לעצור את חזיז הברק של סילאש. ריצ'רד מחסל את השד הנוסף בקלות, כשברור לכולם שאלוורין מהווה את הסכנה האמיתית.

סילאש מנסה לפגוע באלוורין עם קליע קסם, אך האלף שוב משתמש בלחש, הפעם מגן, כדי לחסום את ההתקפה. אלוורין משתמש בכדור אש כהתקפת נגד, התקפה שכמעט מחסלת את סילאש ואת ריצ'רד ומביאה את שניהם לסף מוות. ריצ'רד, בכוחותיו האחרונים (וגם לחשיו) תוקף את אלוורין שוב, הפעם עם קרן חורכת ומצליח לפוגע באלוורין למרות לחש המגן שעליו, והורג אותו.
בנשימתו האחרונה, אלוורין משליך את עצמו אל תוך השער לתוהו, האנרגיה עוטפת אותו בשקיקה, ואז אלוורין נעלם ורגע קט לאחר מכן השער מתפרץ באנרגיה ששוטפת את החדר. כשהגיבורים מצליחים לראות שוב, במקום שבו עמד השער ניצבת כעת ברכה של אנרגיה מבזיקה במאות ואלפי צבעים, ומחושים קטנים מגיחים מכל עבר לגשש את דרכם בעולם.
אלוורין נוגע במערבולת האנרגיה שעוטפת אותו בשקיקה, ואז הוא נעלם ורגע קט לאחר מכן האנרגיה נשאבת חזרה לתוך השער, ואז בהבזק השער נעלם, מותיר מאחוריו ברכה מנצנצת באינספור צבעים במרכז המערה.

החבורה, תשושה והלומה לאחר הקרב, רואה כיצד בריכת האנרגיה מתחילה להתגבש לצורה אמורפית, ומבינה שמדובר למעשה ביצור תוהו. ג'ק ממהר לרפא את חבריו, בעוד סילאש חוקר את הברכה ומגלה שמדובר לא סתם ביצור, אלא בהתגלמות תוהו צעירה של ממש! אמנם היא עדיין לא תבונית, אך האינסקנט שלה הוא להרוס ולזרוע תוהו, ולא ניתן לתמרן את ההתגלמות . בלאק, מזועזע מהתגלית ,משתמש בכוחו של גאליוס כדי לחוש את עוצמת ההתגלמות, והוא מבין שכמנגנון הגנה ההתגלמות משריצה יצורי תוהו קטנים, אך בינתיים ההתגלמות עדיין לא יציבה וניתן לערער אותה על-ידי אנרגיה מאגית או קדושה או לחלופין בהקרבה של כח חיות.
בלאק אוחז בסמלו הקודש של גאליוס, מברך אותו ומשליך אותו לבריכה, מקווה שכסמל קדוש של אל הוא יגרום לתוהו לדעוך. אך למרות שבריר של השפעה הסמל הקדוש נמס בברכה, מכיוון שהוא לא מחוזק בכוח אמונתו של בלאק.

ג'ק מאבד סבלנות מהמחקר של חבריו ומחליט פשוט לתקוף את היישות ישירות, אך הדבר לא משפיע על ההתגלמות. סילאש מגחף למראה נסיונו חסר התוחלת של ג'ק, ומעצב מחדש את כוחות המאגיה לשרותו למארג טהור של סדר, דבר שמצליח לערער את ההתגלמות – אזור של הברה בקוטר של כמטר מאבד את החיוניות והצבעוניות שלה. ריצ'רד מחקה אותו אך לא מצליח לבנות מארג אנרגיה כנדרש.
בשלב זה שרצי התוהו פורצים מהברכה, ומתחילים להקיף את הגיבורים ולתקוף אותם, אך למרות שהם סופגים נזק, הם ממשיכים להיות מרוכזים בחיסול ההתגלמות. הם משתפים פעולה אחד עם השני, פעם ריצ'רד אורג אנרגית קסם בעוד סילאש מסייע לו ופעם להפך, בעוד בלאק הודף את שרצי התוהו לאחור ומחזק את ג'ק בתפילה. שיתוף הפעולה שלהם מניב פרי, כשהם מצליחים להגביל ולכלוא את אנרגית התוהו ולבסוף הם מכניעים אותה באמצעות כח הסדר – אך בהתפרצות אחרונה התגלמות התוהו מתפרקת לרסיסים, שפוגעים בקירות המערה, והאדמה מתחילה לרעוד בעוד חורים אדירים נוצרים בה: סילאש מזנק לתוך שאריות הבריכה כדי לבזוז את גופתו של אלוורין, אך לא מוצא דבר.

הם נסים החוצה, וכשהם עוברים במגוריה הנטושים של ליידי גרמונד, בלאק מזהה ניצוץ בפינת החדר מתיבה פתוחה, בה יש שריון קשקשים במידה שמתאימה לו ובאיכות גבוהה במיוחד, דבר שגורם לבלאק לחשוד שמדובר בשריון קסום!
הם יוצאים מהאחוזה בזמן, בעוד כל המבנה קורס אל מכתש אדיר בקוטר של מאות מטרים. במרחק, בדרך לפריהולד הם מזהים שלושה רוכבים שעושים את דרכם לעיר במהירות. הם מנחשים שמדובר בליידי גרמונד שהצליחה להמלט מידם.

דרגה 6
 
בכיף :)
ג'ק סטון - גמד כוהן שר האור
סילאש אנדרהיל - ננס אשף
ריצ'רד - אציל בן אנוש, כושף.
הארמידלו האדום - נמיית ים (בן-מחצית) טרובדור
בלאק - בן-אנוש, אביר קודש עם דרגה של נוכל
 
חזרה
Top