• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דפי דמות - נייר מול טאבלט/מחשב?

במשחק שאני משתתף בו של ג'נסיס, המנחה הכין דפי דמות מדליקים של השיטה (כאן - New Auto-calculating Character Sheet for Genesys | RPG Narco) שלמעשה מיועדים גם לשימוש בטאבלט או במחשב נייד תוך כדי משחק.
אישית, בתור שחקן, עד היום לא השתמשתי בטאבלט/מחשב, רק כמנחה - שם זה נוח בתור רפרנס מהיר גם לחוקי המשחק וגם מעקב אחרי ההרפתקה.
אבל אחרי דיון עם החברים, אני תוהה האם זה לא עניין של זמן שרובנו נשתמש בפורמט דיגיטלי כזה או אחר לדפי הדמות שלנו? אין ספק שזה הרבה יותר נוח: זה מסוגל עקרונית לחשב לבד את כל התוספים, להוסיף טקסט מתאים, קל לשנות ולהתאים (בלי מחק ובלי להדפיס מחדש).
אז נכון שלנייר יש יתרון שמחזיקים אותו ביד והוא מרגיש מוחשי ולא עוד מכשיר אלקטרוני שיש לנו מספיק כאלה, אבל פונקציונלית הוא נחות בהרבה - אם יש דף דמות דיגיטלי מתוכנן היטב.
 
שני הקמפיינים הארוכים שהשתתפתי בהם כשחקן בשנים האחרונות היו מקוונים, אז השתמשתי בדף דמות אונליין (סתם גוגל דוק בלי שום גלגולים אוטומטיים). זה היה בסדר גמור ואפשר לי לשחק גם בתנאים שקשה להאמין שאשחק בהם (אלה היו קמפיינים בצ'ט, ויצא לי להשתתף במשחק תוך כדי מגוון פעילויות הזויות). אבל אני חייב לומר שכשהייתי בבית בנוחות, העדפתי להשתמש בדפי רפרנס פיזיים למהלכים (אלה היו קמפיינים של ואנור ופלאים). המעבר בין מספר חלונות ומסמכים אונליין הופך מסורבל מהר מאוד במחשב והרבה יותר מהר בסלולרי...
 
ככלל, אני אולד סקול בקטע הזה ומעדיף דף דמות פיזי, אבל למען האמת כשחקן בדרגות גבוהות ב5E מתחילים לאבד שליטה מרוב פונקציות ואפשרויות של הדמות, כך שדף הדמות הדיגיטלי (שכולל חישובים וסקריפטים) היה לי משמעותית יותר נוח ובמיוחד בעליית דרגה.
 
BadBug BadBug באיזה דף דמות דיגיטלי של חמש אתה משתמש?
עד היום לא באמת שיחקתי משחק שלם דרך זום/וירטואלי, ניסיתי פעם אבל אני כנראה לגמרי אולד סקול כי אני לא מצליח להתחבר לזה - אבל נראה לי באמת הגיוני שבמקרה הזה דף דמות וירטואלי הוא ברירת המחדל וכנראה חובה - אחרת איך השחקנים/מנחה אחר יכולים להסתכל עליו?
 
בימינו אני לא מדפיס דפי דמות בכלל כשחקן. אני משתמש בדף דמות אלקטרוני, וזוכר את הדברים החשובים בעל פה (דרג"ש, תוסף התקפה, נזק). אחרי שאני משחק עם דמות מספיק זמן, אני לא צריך להסתכל בדף הדמות הרבה, ודף דמות אלקטרוני מספק את הצרכים שלי לגמרי.
כשה"מ, כשצריך להכיר הרבה יותר חומר, אני כנראה אדפיס חלק מהדברים שאני רוצה גישה נוחה אליהם, כמו נתונים של מפלצות או מפות של מבוך. את שאר הדברים אני אשאיר דיגיטלית.
 
אני חושב שעברו שנים מאז הרצתי קמפיין פיזי, בגלל כל מני מגבלות שקשורות בדיכאון. אז אצלי הכל וירטואלי. מה שאני מקפיד לעשות, וזה קשור לאופי המשחקים שאני מריץ אני מניח, זה לפתוח קובץ Google Docs מרכזי עם כל המידע של המשחק, כולל דפי דפות וכאלה, ומסדר גישה לכלל השולחן. הרבה יותר פשוט לעשות דבר כזה וירטואלית משקל לעשות זאת במפגש פיזי. אני חושב שיש כמה דברים מאוד ברורים שמאפשרים לדבר כזה להיות יעיל:
1. המכאניקה אצלי במשחקים מאוד-מאוד דלה. אין קוביות, אין חישובים מתמטיים, כשהמשחק כבר כבד מכאנית אז המכאניקה היא בסגנון של פולאריס - קרי, כללי דיבור. זה מאפשר לכל החומר להיכנס למעט מאוד מקום, ולהיות נגיש מאוד למבט מרפרף.
2. במשחקים שלי אין סודות, ולכן זה שכל דפי הדמות פתוחים לכולנו הופך ליתרון.
3. המוקד במשחקים שלי הוא דרמה, או ברמת העלילה או ברמה הרגשית (והשאיפה היא לגם וגם). זה אומר שבכל מקרה אנחנו פחות פונות לדפי הדמות.
 
כמנחה אני עובד לרוב עם וורד, אבל בעיקר שזה תוכן שהוא רק בשבילי כמנחה. בהיבט של הפרטיות, השימוש בגוגל דוקס קצת מציק לי.
כשחקן, אני מודה שאני לרוב פחות מסתכל על החומר בין מפגש למפגש, ולכן דף הדמות מספיק לי בהחלט כמעין רענון כשאני מגיע לסשן. אני מניח שאפשר לזכור את הדברים העיקריים, אבל זה שימושי כשזה עם מכאניקה פשוטה - לדוגמא במשחק של ג'נסיס, אני לא ממש זוכר בעל-פה את הטאלנטים של הדמות, וגם במו"ד לזכור לחשים זה נשגב ממני.

טאי דיבון טאי דיבון מה זה "סגנון של פולאריס"?
 
בגדול, הכוונה היא למשחקים שחוקי המשחק בהם מגדירים דברים כמו כיצד מדברות ומדברים במשחק: מתי מדברות ומדברים, מה מבנה המשפטים שבהם מדברות ומדברים, כאלה. או, אלף אלפי הבדלות, כיצד נראה המרחב שבו מתרחש המשחק, כיצד לנוע במרחב, כאלה. אני לא יודע אם זה מספיק ברור, אם לא יש לי כמה לינקים להציע לספריות משחקים (חוקיות) מכל מני כנסים. לרוב מדובר במשחקים חד פעמיים, למעט פולאריס שמיועדת לקמפיינים קצרים.
 
BadBug BadBug באיזה דף דמות דיגיטלי של חמש אתה משתמש?
עד היום לא באמת שיחקתי משחק שלם דרך זום/וירטואלי, ניסיתי פעם אבל אני כנראה לגמרי אולד סקול כי אני לא מצליח להתחבר לזה - אבל נראה לי באמת הגיוני שבמקרה הזה דף דמות וירטואלי הוא ברירת המחדל וכנראה חובה - אחרת איך השחקנים/מנחה אחר יכולים להסתכל עליו?
אז גם אני מחזיק מעצמי אולד סקול (לטוב ולרע :) ) ובהתחלה הייתי קצת אנטי אונליין, אבל כבר יותר מחצי שנה אני מריץ ברול20+זום וזה הולך ממש סבבה (לא כמו מפגש פיזי אבל הכי קרוב שאפשר) לגבי דפי דמות מקוונים יש כמה גישות:
1. יש את הדפים החכמים של MPBP: הם מאד מפורטים אבל אין אליהם ממש גישה מקוונת, זה יותר להקל על חישובים לשימוש עצמי.
2. יש דפים פנימיים של רול20 שמאפשרים גישה ישירה ומהירה למנחה (ולשחקן) תוך כדי משחק.
3. יש שחקנים שמעדיפים לכתוב את דפי הדמות בbeyond ובאמצעות אפליקציה נוספת גלגולים בביונד משתקפים ישירות ברול20, החסרון הוא שדברים מוכנים בביונד דורשים קניית מודולים או יצירה עצמית שלהם שלוקחת זמן.
 
הדפים של MPMB נראים מהממים, אבל האתר דורש לפתוח חשבון כדי להוריד אותם. הם מחשבים לבד תכונות וכך הלאה, או רק ניתנים למילוי?
בקשר לביונד, ממה שעבדתי איתו פעם הוא נראה מאוד נוח, אבל אכן המודל של לקנות פעמיים כל ספר (פיזי ובאתר) הרתיע אותי מאוד.
 
אני משתמש מדי פעם בדפים של MPMB, הם מצוינים- אבל מאוד כבדים. הם מחשבים תכונות לבד, מוסיפים מאפייני מקצוע ולחשים, אבל ניתנים גם למילוי עצמי ועריכה- שזה בונוס ענקי.

בנוגע לביונד, אישית אני לא מצליח להתחבר לסידור הדף הדמות שם, אני לא בטוח למה. הוא פשוט לא איניטואטיבי בשבילי.

הדפים של רול20- יש כמה מהם, הרשמי די גרוע ולא עודכן מאז שיצא בערך, האחד הקהילתי חביב, אבל מסובך למדי ולא עודכן גם כן כבר 4 שנים, וshaped, שהוא הטוב משלושתם לדעתי. כן יש לו בעיות, כמו לדוגמה שצריך לבחור אם רוצים לגלגל כרגיל, עם יתרון או עם חסרון וצריך לשנות את הבחירה כל פעם חזרה, אחרת היא פשוט נשארת. כלומר, לא מגלגלים רק גלגול אחד עם יתרון,מגלגלים את כל הגלגולים עם יתרון עד שמבטלים ידנית את האפשרות. זה גורם ליחסית הרבה טעויות, אבל לא נוראיות.

כמובן, כל מה שלעיל מתייחס למהדורה 5.

בפת'פיינדר מצאתי שקל לי יותר לרשום לעצמי דף דמות מפורט עם כל החישובים, יש כל כך הרבה חישובים בפת'פיינדר שאני תמיד מפחד שאני מפספס אחד. וגם המון יכולות- במיוחד בדרגות גבוהות. אני משתמש בשביל זה בgoogle docs, הנה לדוגמה דף הדמות של שינה הואנג- ששיחקתי כאן בפורום במשחק "קללת הדרקון".

גם בשיטות אחרות, כמו עולמות פראיים, השתמשתי בgoogle docs, פשוט למען נוחות הגישה. כששיחקתי במו"ד 3.5 או 4, השתמשתי בדפים של pifro, אני עדיין חושב שהם מאוד נוחים.
 
הדפים של MPMB נראים מהממים, אבל האתר דורש לפתוח חשבון כדי להוריד אותם. הם מחשבים לבד תכונות וכך הלאה, או רק ניתנים למילוי?
בקשר לביונד, ממה שעבדתי איתו פעם הוא נראה מאוד נוח, אבל אכן המודל של לקנות פעמיים כל ספר (פיזי ובאתר) הרתיע אותי מאוד.
האמת שמזמן לא ממש בדקתי אבל אני די בטוח שפורסמו גרסאות שאפשר להוריד בחינם, זה נכון שהמסמך כבד וצריך לדעת איך למלא אותו בזהירות כדי שהחישובים יופעלו, אבל בהחלט הוא לא רק למילוי נוח אלא גם ממש לחישובים מאחורי הקלעים (בונוסים, מיומנויות, DC, עליית דרגה וכו').
הטירוף הזה של לקנות כל חומר כפול שלוש פעמים כדי לשחק לא מתקבל על הדעת... (שלוש כי אותם תכנים נמצאים ב: ספר פיזי, ביונד ורול20 - אף אחד מהם הוא לא חובה אבל הרבה יותר נוח...).
 
חזרה
Top