• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דמעות של אלים (מו"ד 4) [5/5] - עץ משחק

נושא
דמויות
"הגזבר בצד השני, חיה" אומר אחד השומרים, מביט בנול בגועל לא מוסתר.
"לשכירים אסור להתקרב לכלא. הגזבר בתוך המצודה, אז אין לך סיבה להישאר כאן" אומר שומר אחר, בתוקפנות פחותה מהשומר הקודם.

המשטח גדול מספיק בשביל שאדם אחד יעמוד עליו. מוטבעות בו טבעות מתכת, פועמות קלות באור חלש, וכיתוב באלפית מכסה את הצדדים של המשטח ואת פני הטבעות.

OUT
תטיל מאגיה בשביל לגלות מה החפץ הזה בדיוק.
 
"כן, חיה מטומטמת! הגזבר נמצא בתוך המצודה, שם!" אומר השומר הראשון, מצביע על המצודה הראשית.
"פשוט תעקוב אחרי החייל שהלך, ותגיע למצודה. שם תשאל איפה הגזבר, מובן? תשאל. איפה. הגזבר. אתה צריך שאדבר לאט יותר כדי שהמוח שלך יבין משהו?" הוא אומר, ממשיך להעליב את נואל.
"עמאר, מספיק. אתה לא רוצה לראות נול כועס, תאמין לי" אומר שומר שלישי, מביט בנואל בחשש מה.

נואל מצליח לזהות את המשטח מתקופתו בקלסידה - זה משטח שיגור.
משטחי שיגור כאלו היו בכנסיות השונות במדינה, ולא פעם כוהנים רמי דרג השתמשו בהם בכדי לעבור ממקום למקום, אם כי מדובר בתהליך יקר מאוד, שדורש מיכלי קסם בשני הצדדים של משטחי השיגור.
 
"לא תפסנו לוחם מחתרת - " עונה סומניוס, "תפסנו עריק." הוא מראה לגזבר את הפתק. "מפחיד לחשוב מה הוא יעשה בשביל כמה מטבעות" הוא אומר, מסתכל לכיוון הכספת הגדולה, היא יכולה להיות מטרה מעולה במבצע הזה אחרי הקצינים הבכירים.
 
"קארים חליפה בעצמו? יפה מאוד!" אומר הזד, בבירור מתפעל מהמידע.
"הבחור הזה מוציא שם רע לכל הזדים, עם החבירה שלו לברברים הקפואים האלו... סוף סוף הוא יקבל את מה שמגיע לו" ממשיך הגזבר בזמן שהוא פותח את הכספת. החבורה מצליחה לראות שקים רבים שממלאים את מדפי הכספת לפני שזו נסגרת, והגזבר חוזר אליהם עם שק מכובד של מטבעות, ואיתו עוד כמה שקים שנישאים על ידי השומרים.
"עשרת אלפים מטבעות זהב, כמו שסוכם. חלק מהסכום הזה מומן אישית בידי הגנרל חליפה, רק שתדעו. אולי הגנרל בעצמו ייתן לכם תעודת הצטיינות, אם כי הן ניתנות בדרך כלל רק לחיילים אמיתיים" אומר הזד בזמן שהוא מניח את הפרס על הדלפק.
"אני מאמין שהסיבאק כבר יידע את האגאיס, אז תהיו מוכנים לכך שהוא אולי יזמן אתכם. בטח ירצה שתלכדו את משתפי הפעולה של הבוגד".
 
IN
"כמובן, כמובן, למרות שאם הוא רוצה לראות אותנו שיקרא לנו עכשיו- אנחנו מחכים כבר לעבודה הבאה" אומר האח סיאון בקול משועמם- כאשר פעם נוספת- עיניו סורקות לחלוטין את החדר, מחפשות אחר הגנות ושמירה, ודרכי בריחה מן החדר הזה.

META
תפיסה (אם רלוונטי): 19+13=32.
 
"האגאיס לא מתנהל לפי דרישות של חיילים פשוטים, וודאי לא של שכירי חרב. קחו את הפרס ולכו למגורים שלכם. האגאיס כבר יקרא לכם אם הוא יחפוץ בכך" אומר הזד, פניו מרצינות.
"ועצה ממני, כן? תעשה לעצמך טובה ואל תדבר ככה בנוכחות האגאיס לעולם. אם הןא רק יחשוב שהתחצפת אליו, תוכל להיפרד מהאגודלים שלך לשלום".

סיאון, לאחר בדיקה מדוקדקת של החדר, מצליח לגלות חלון צר למדי בחלקו העליון, לצד סדקים במקומות אחדים בקיר, דרכם יהיה ניתן לפרוץ את הקיר במידת הצורך.
החדר שמור על ידי ארבעה חיילים מבפנים, נוסף על שמונה חיילים מבחוץ.
הדרך היחידה לחדר עצמו היא הדלת ממנה הגיעו, והיא נראית כבדה למדי, עם קורת עץ עבה המשמשת כמנעול.
הכספת עצמה לא נראית מיוחדת, עד שעיניו של הנזיר מצליחות להבחין בחריטות עדינות על מנגנון הנעילה, שלצידו נמצא פתח כמעט בלתי נראה, עליו מגוננת לוחית פלדה מחוברת לצירים.
 
זה כואב.
בתקופתו בקלסינדה, כשהוא דיבר עם המיסיונרים, הם אמרו שמילים לא יכולות לפגוע בהם. הם היו בטוחים בצדקתם- ועל כן, אף מילה לא יכלה לערער אותם. אבל החיים של נואל, במיוחד כשהוא טייל ברחבי סיטרה כשכיר חרב, גילו לו שזה לא נכון.

נואל יודע מי הוא, הוא נואל. הוא חייל, הוא אוהב להלחם, הוא מגיע מאיי פארקומה- מקהילה שבטית- אבל זה לא אומר שהוא ברברי, או פרא אדם, או חיה. ועדיין, כשאנשים מסתכלים עליו- זה מה שהם רואים. הם לא רואים אותו, אלא את מה שהם חושבים שהם צריכים לראות. דמות שמורכבת מהדעות הקדומות שלהם, מהגזענות שלהם ותחושת העליונות שלהם.
הוא יודע את כל זה. זה לא דבר חדש.
אבל ג'וואן אדמי, לשמוע את זה עדיין כואב.

"זה מה אתם רואים?" הוא שואל, הרוח יוצאת ממפרשיו- הוא משתופף מעט, עמידתו מאבדת מעט מיציבתה. "חיה פראית? מסוכנת?" הוא יודע שהוא צריך לזרום עם זה, לנצל את הציפיות שלהם כדי לעזור לו במשימה שלו. הוא הסתנן למבצר הרי, הוא שיקר את דרכו פנימה, והוא התקרב אליהם בכוונה להשתמש בדעות הקדומות הללו כתירוץ, תירוץ להעיף מבט במשטח השיגור, ותירוץ לעזוב כשהוא יסיים.
אבל הוא לא שקרן, בסופו של דבר. וכל שקר מכאיב לו, כל פעם שהוא מתנהג כמו שהם מצפים ש'יצור כמותו' יתנהג מכאיב לו, ומחזק את הדעות שלהם. דעות שגויות, פוגעניות.

"טילינג קמה כי כולם שנאו אותכם, כן?" הוא אומר, "אז יצרתם לעצמכם מקום. והוא גדל. וגם את הזדים שנאו, כן? אז הם הצטרפו." הוא מביט באלפים, בעיניהם הירוקות והכחולות, "הטרף הפך לטורף, ומצא לו טרף אחר לטרוף, כן? כולם שנאו אותכם, אז מצאתם לעצמכם מישהו חלש יותר לשנוא בעצמכם."
 
"כן, זה בדיוק מה שקרה. במשך מאות שנים סבלנו התעללות והשפלה. חיי אלפים לא היו שווים יריקה!" מתפרץ השומר, מילותיו נוטפות שנאה וכאב.
"סבא שלי עוד היה משועבד באימפריה הישנה. אשתו נלקחה ממנו כי איזה עובר אורח ברחוב רצה אותה, אז הוא השתמש בה וזרק, שיסף את גרונה למול עיני סבי. אף אחד לא הגיע לעזור, כי יש לנו אוזניים מחודדות ועיניים בהירות.
אבל גם אם שינינו את צבע העיניים שלנו, לחום, שחור או אפילו סגול מחורבן, זה לא עזר. גם אם איכשהו עיגלנו את האוזניים שלנו, עדיין הביטו עלינו בגועל והפקירו את דמנו. למה? בגלל שנוצרנו על ידי הרוחות הלא נכונות. בגלל שפאקינג נוצרנו על ידי רוחות לא נכונות, אחרות מחמשת האלים המטומטמים שלכם, בשם אוואתאלה!" הוא צועק, כששאר החיילים מהנהנים קלות, מסכימים איתו.
"זה נשמע לך הגיוני?" הוא פונה לנואל, נועץ אצבע בחזהו השעיר של הלוחם.
"פתאום כשהסבל נוגע אליכם, אז אתם מתלוננים. מאות של שנים אנחנו סבלנו, אם לא אלפי שנים. דמנו היה הפקר כל הזמן, ולאף אחד לא היה אכפת. לאף אחד לא היה אכפת שהגזעים האחרים, החזקים, רדו בנו. אבל עכשיו, כשאנחנו החזקים, הגיע זמן הנקמה. הגיע תורכם לאכול את מה שבישלתם" מסיים השומר, עיניו הכחולות בוערות בזעם כשהוא מביט בעיניו של נואל.
שפתיו נפשקות בחצי חיוך והוא צועד לאחור, חוזר לחבריו.
"הצדק נעשה, וייעשה. עוד אלף שנים, שבמהלכן תרגישו בדיוק מה שאנחנו הרגשנו. צדק".
 
"עבדתי במאלטרה לפני, כן?" נואל אומר, לא מתרגש מהאצבע שבחזהו. "הייתה להם אמרה, עין תחת עין מובילה לעולם של עיוורים. אתם חזקים, זה למה אני פה, אבל אתם משתמשים בחוזק שלכם כדי לפגוע- מתעלמים מהחלשים. כשהחלשים יתחזקו, מה הם יעשו?" הוא נאנח.
 
"זאת הייתה הטעות של הכוח הישן. הם התעלמו מהחלשים, ושילמו על כך. אנחנו כאן בשביל לוודא שהכוח החדש לא ייפול באותה טעות" אומר השומר בטון נחרץ.
"אני חושב שמה שהוא אומר זה שמעגל של שנאה לא יוביל לשום דבר, עמאר. בסוף האימפריה תיפול אם הלחץ על הנתינים שלה לא יוקל באופן מסוים" אומר השומר השני, שנראה קשוב יותר לנואל.
"אבא שלי אמר לי פעם פתגם שנאמר לו על ידי וואריד מנתץ השלשלאות כשהוא שירת תחתיו - 'אם אתה מניח את כף רגלך על גרונו של אדם, תוכל להוריד אותה והוא לא ירגיש כלפיך דבר מלבד עצבנות קלה. אם כבר דרכת על גרונו והתחלת לחנוק אותו, הוא ישנא אותך לא משנה מה תעשה. אז האפשרות היחידה היא לדרוך יותר חזק'. גם אם היינו, הייתי, רוצה להקל על כל שאר הגזעים, אנחנו כבר לא יכולים מבלי שהם ינקמו בנו בחזרה" עונה לו עמאר, אך הפעם הטון שלו מרוכך בהרבה.
"האפשרות היחידה של הגזעים האחרים היא לשרת את האימפריה ולסבול פחות, או להתנגד ולסבול יותר" הוא אומר, נחזיר את מבטו לנואל.
"אתה בחרת בחוכמה לשרת את האימפריה, גם אם בדרך... בזויה. אבל בחרת צד כלשהו.
יש על פניו שני צדדים בסיפור - האלפים והזדים, ונגדם כל השאר. אבל יש כאלו מהצד השני שבוחרים לשרת את הצד שלנו ולהרוויח מקום גבוה יותר בסולם, ויש כאלו מהצד שלנו שבוחרים לשרת את הצד השני. והם? הם גרועים בהרבה מכל דבר שהולך על פני האדמה הזו" אומר האלף, כשהשנאה שבה לעיניו ולקולו. הרוב המוחלט של החיילים מהנהן בהסכמה בתגובה לדברים, אבל יש כאלו, וביניהם השומר שנזף בעמאר, שלא נראה שמסכימים לחלוטין, אם בכלל, עם דברי השנאה.

נואל שומע לפתע מאחוריו קול צעדים, ואחד החיילים שנשאו את המשטח מתקרב לכלא.
"הנה האישור. המפקד שיבח אתכם על המסירות לתפקיד, אבל הוא הוסיף שהוא מקווה שגם הגנרל יראה את זה ככה" הוא אומר ומושיט פיסת נייר לשומרים.
אחד השומרים לוקח את הנייר, מביט בו ומשווה את הכתוב לפיסת נייר אחרת שהוא מוציא מחגורתו. לאחר רגע הוא מהנהן ומאותת לשאר לזוז לצדדים. הם מסירים את הבריח ודופקים כמה פעמים על הדלת, עד שזו נפתחת מבפנים על ידי שומרים נוספים.
החיילים מרימים את המשטח פעם נוספת ונכנסים פנימה, הדלת נסגרת מאחוריהם.

השומר שנזף בעמאר מתקרב לנואל, נבוך מעט.
"עזוב את עמאר. אם אתה צריך עזרה במציאת הגזבר אני יכול להכווין אותך במצודה, בסדר? אני מניח שאחר כך תדע לחזור משם לאוהלים שלכם, כן?" הוא מציע לנול בשקט.

קארים מספיק להתנקות מעט באמצעות הסבון והמים לפני שהצעדים חוזרים.
כמה חיילים נכנסים לכלא, ונשמע שהם נאבקים במשא כבד יחסית. הצעדים נפסקים לאחר כמה רגעים, ודלת התא נפתחת.
לאחר שהדלת נפתחת קארים מבחין בשומרי הכלא שעומדים עם נשקים שלופים לעברו, ובארבעה חיילים שנושאים משטח מאבן שקבועות בו כמה טבעות מתכת עם כיתובים באלפית. הם מניחים את המשטח על רצפת התא, ואחד מהם מחבר אליו מיכל קטן מלא בנוזל אדמדם זוהר - קסם נוזלי טהור.

המשטח מתחיל לפעום בזוהר רך, שמתחזק בכל רגע שעובר. החיילים מתרחקין מעט מהמשטח, ולאחר כמה רגעים הקסם מהמיכל מתרוקן בהבזק אור מסמא עיניים.
לאחר שהאור מתפוגג וקארים פוקח שוב את עיניו, עומדת על המשטח דמות גבוהה ומוכרת - המדים, העמידה, אפילו הידיים משולבות באותה תנוחה ישנה.
אביו הגיע.
 
עריכה אחרונה:
"אני אמצא את הדרך." הוא קם בכבדות, והולך אל מאחורי הבניין- כך שהבניין מגן עליו ממבטם של השומרים. אז, הוא שם את ידו על קיר הכלא- ומשתגר פנימה, לא מבזבז זמן ונוטע את נס המלחמה שלו באדמה, בוחן את התא- את האנשים שהוא צריך לשחרר, ואת האויבים.
META
פעולת תנועה- שריון פירצה. משתגר 3 משבצות לצד השני של הקיר.
פעולה משנית (סיבוב הפתעה)- נס קרב של כבוד. יוצר איזור של פרץ 5 ובו אויבים מקבלים מחסר 1- לנזק נגד יצורים שלא סימנו אותם. ניתן להסיר את נס הקרב כפעולה רגילה.

יוזמה- 21.
 
OUT
נואל הטיל 12 תפיסה, לכן הנאמר בתגובה "מתעלם" מהפעולות האחרונות שלו.

IN
נואל מוצא לאחר כמה דקות את התא של קארים, אבל מבט מהחלון המסורג מגלה לו שקארים כבר לא לבד - החיילים נכנסו פנימה והניחו את משטח השיגור על רצפת התא. אבל במקום לשגר את קארים משם, הם שיגרו מישהו לתוך התא - אלף גבוה שנראה בגיל העמידה (עד כמה שאלף יכול להיראות בגיל העמידה) עומד על משטח השיגור, לבוש במדים מהודרים.
האלף מביט בקארים אך לא נע לעברו או יורד מהמשטח, ונראה שקארים עצמו די מתוח מנוכחותו.
 
האלף המבוגר, גנרל שאראף חליפה, מביט בבנו מבלי לומר דבר. לאחר כמה רגעים הוא צועד קדימה, יורד אל רצפת הכלא. קארים מביט בדמותו של אביו מתנשאת מעליו ורואה את היד נשלחת קדימה.
הסטירה מהדהדת ברחבי התא כשראשו של קארים ניתז הצידה מעוצמת המכה. הגנרל משיב את ידיו לתנוחה הקודמת בה הן היו, ומביט בקארים עוד רגע ארוך לפני שהוא פוצה את פיו.
"זה מה שנקרא השקעה מבוזבזת" הוא אומר בטון מונוטוני, מתחיל לצעוד ברחבי החדר.
"שנים של חינוך טוב, אימונים, השכלה צבאית וכל דבר שנער צעיר יכול לחלום עליו. אבל כנראה שלא הענקתי לך מספיק חינוך אישי. אם הייתי נותן לך קצת יותר דגש אישי, לא היית יורק על השם חליפה בכזו קלות" אומר הגנרל כשגבו מופנה אל קארים. הוא בוחן את החדר ואת הרהיטים הדלים שבו, ומחזיר את מבטו לבנו.
"בן דוד שלך היה משאב יקר. בחור מבטיח מאוד. באופן אירוני דווקא הבגידה שלך דרבנה אותו לנסות ולעקוף אותך.
אם דברים היו מתגלגלים קצת אחרת, הייתי מודה לך על כך - אבל אתה אדם יסודי, שלא מוכן לתת לאויב שלו להרוויח דבר מהמהלכים שהוא מבצע. כמו שפאריד הראשון אמר: 'הבט ארבעה צעדים קדימה, או שתיאלץ לחזור שמונה אחורה'. לא יכולת להשאיר לאימפריה נכס שיכולת להשמיד" הוא אומר, מביט בחיילים שממתינים בחדר, נשקיהם שלופים.
"תביט בעיניהם, קארים. כל אחד מהם היה מוכן לנעוץ את הלהב שלו דרך הלב שלך ללא היסוס. המעשה שלך ליכד את שורות הצבא, גרם לאנשים להוקיע פחדנות בפומבי. אם רצית להחליש את האימפריה, נכשלת. רק חיזקת אותה". הוא מסתובב אל קארים, מביט בו שוב פעם ללא אומר.
"מה רצית להשיג בזה, קארים? תהילה? קשה למצוא כזו בתא כלא נידח. צדק? בגדת בכל מה שצודק ונכון.
רצית לרמוס את השם חליפה? זה העניין?" שואל אביו, קולו קשה.

"אנחנו לא יכולים להבריח את קארים מהכלא" מוחה הנזיר של מומבאקר ברגע שהם מתרחקים מלשכת הגזבר.
"הבן שאניקה צודק" מסכים מאמבוקרו. "אם נבריח את חברכם מהכלא, המשימה שלנו תשתבש. המשימה עדיפה מעל הכל" הוא אומר.
 
"רציתי להחזיר את הכבוד שלנו." עונה קארים באלפית, בשפה גבוהה, מסודרת, מאורגנת, אין זכר לפרא האדם שהוא מתיימר להיות לפעמים. "אתם אלה שהחלטתם לבגוד בבני הברית שלכם, אני בסך הכל עשיתי מה שלימדו אותי. לשמור על הכבוד שלי, לשמור על היושרה שלי, ותמיד לנצח את היריב שלי."
 
"בני ברית? כלים. ככה מלחמה מתנהלת. משתמשים בכלים כל עוד הם מביאים לך תועלת, ומשליכים אותם הצידה כשהם לא ממלאים עוד את תפקידם. כבוד ויושרה שמורים לבעלי ברית אמיתיים" אומר הגנרל, פולט נחרה קצרה ושקטה של בוז.
"אם לא הצלחת ללמוד את הכלל הבסיסי הזה משיעורי האסטרטגיה, כנראה שמעולם לא נועדת לגדולה.
המפקד שלי, הגנרל ג'אוואר, אומנם היה ידוע כשתיין והולל באותה מידה שהיה ידוע כלוחם מטיל אימה, אבל ברגעי הפיכחות שלו הוא לימד אותי את הפתגם הבא: ההעולם כולו הוא לוח אחד גדול, וכולם כלי משחק. אם אתה גנרל, אתה מקריב את מה שצריך בכדי להגיע לתוצאה'".
 
"לפי ההיגיון שלך, נשמע שעשיתי את הדבר החכם כאשר זרקתי את האימפריה כאשר היא לא מילאה עוד את תפקידה." אומר קארים, אין בוז בקולו. "לתושבי האיים יש אמרה שהם אוהבים, אחד היארלים שלהם אמר פעם שהדבר היחידי שיותר גרוע מלהתעורר בבוקר עם נחש במיטה, הוא להתעורר עם בוגד במחנה." הוא אומר ומושך כתפיים. "הם גם אומרים שעדיף ללכת לישון שיכור על פני להתעורר ולסבול מחמרמרות." הוא מושך כתפיים. "אבל אני חושב שההיגיון ברור פה, אבא, כשאתה מסתכל על כל העולם בתור כלי, אתה מגלה הרבה פעמים שלא נשארו לך חיילים להגן על המלך שלך." הוא מוסיף, "שח."
 
חזרה
Top