לאחרונה התחלתי לחשוב, מה בעצם מהדורה שישית למשחק יכולה להוסיף, שאי אפשר לקבל פשוט מלשחק במהדורה ישנה יותר?
אני לא אוהב את המהדורה החמישית, נמאס לי ממנה. והרבה אנשים שמרגישים כמוני התחילו לחפש אלטרנטיבות ומצאו את המהדורה הרביעית שחווה כעת מעין רנסנס קטן. היא שונה מאוד מהמהדורה החמישית בהרבה מובנים (אבל דומה בהרבה אחרים), וכוללת הרבה "פתרונות" ל"בעיות" של מהדורה 5- מקצועות מאוזנים בהרבה, בניית התקלויות נוחה עם מפלצות מעניינות, תחושת התקדמות (עם נתיבי מופת וייעודים אגדיים) ועוד כמה. זה לא אומר שהיא טובה יותר ממה' 5, אבל זה מעלה שאלות של איך בעצם מהדורה חדשה למשחק יכולה לייחד את עצמה, ולהרוויח את הזכות שלה להתקיים, אם את הבעיות של מהדורה אחת אפשר לפתור בלשחק במהדורה אחרת?
משהו נוסף שמעניין אותי זה איך המשחק יכול להתפתח, בהתאם לתעשייה? אני רואה יותר ויותר משחקים נרטיביים, קלילי-חוקים, ומה' 5 היא בהחלט צעד בכיוון הזה מהמהדורות הקודמות לה, עם משמעות רבה יותר לרקע, עם נק' השראה וחוקים מופשטים יותר. האם מהדורה חדשה תתקדם עוד יותר לכיוון הזה? איך היא תצליח לשמור על השייכות שלה למותג מבוכים ודרקונים, שמאז ומתמיד היה מותג של שיטות סימולטיביות?
אז מה דעתכם? מה מהדורה חדשה למשחק יכולה להוסיף? לא במובן של תיקונים למהדורה החמישית, אני לא מדבר על "מה' 5.5" או "unchained" או "revamped", אלא מהדורה חדשה לגמרי. המהדורה החמישית הוסיפה bounded accuracy, הוסיפה פשטנות, והוסיפה מעט אלמנטים נרטיביים. אלו דברים שלא היו קיימים במהדורות הקודמות, אז מה מהדורה שישית יכולה להוסיף ולשנות באותו המובן?
אני לא אוהב את המהדורה החמישית, נמאס לי ממנה. והרבה אנשים שמרגישים כמוני התחילו לחפש אלטרנטיבות ומצאו את המהדורה הרביעית שחווה כעת מעין רנסנס קטן. היא שונה מאוד מהמהדורה החמישית בהרבה מובנים (אבל דומה בהרבה אחרים), וכוללת הרבה "פתרונות" ל"בעיות" של מהדורה 5- מקצועות מאוזנים בהרבה, בניית התקלויות נוחה עם מפלצות מעניינות, תחושת התקדמות (עם נתיבי מופת וייעודים אגדיים) ועוד כמה. זה לא אומר שהיא טובה יותר ממה' 5, אבל זה מעלה שאלות של איך בעצם מהדורה חדשה למשחק יכולה לייחד את עצמה, ולהרוויח את הזכות שלה להתקיים, אם את הבעיות של מהדורה אחת אפשר לפתור בלשחק במהדורה אחרת?
משהו נוסף שמעניין אותי זה איך המשחק יכול להתפתח, בהתאם לתעשייה? אני רואה יותר ויותר משחקים נרטיביים, קלילי-חוקים, ומה' 5 היא בהחלט צעד בכיוון הזה מהמהדורות הקודמות לה, עם משמעות רבה יותר לרקע, עם נק' השראה וחוקים מופשטים יותר. האם מהדורה חדשה תתקדם עוד יותר לכיוון הזה? איך היא תצליח לשמור על השייכות שלה למותג מבוכים ודרקונים, שמאז ומתמיד היה מותג של שיטות סימולטיביות?
אז מה דעתכם? מה מהדורה חדשה למשחק יכולה להוסיף? לא במובן של תיקונים למהדורה החמישית, אני לא מדבר על "מה' 5.5" או "unchained" או "revamped", אלא מהדורה חדשה לגמרי. המהדורה החמישית הוסיפה bounded accuracy, הוסיפה פשטנות, והוסיפה מעט אלמנטים נרטיביים. אלו דברים שלא היו קיימים במהדורות הקודמות, אז מה מהדורה שישית יכולה להוסיף ולשנות באותו המובן?