• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[דיון] האם מהדורה שישית יכולה להוסיף למשחק דבר שלא קיים בו?

אני חושב שיקחו את החלק של הרקעים של מו"ד5 ויעבו אותו ככה שיהיה במידה רבה חלופה לדטרמיניזם הביולוגי של הגזעים.

ז"א, יהיה לך רקע של "תרבות יער" או "תרבות הרים חצי תת-קרקעית" שיתן לך את מה שהיום מזוהה עם אלפים וגמדים רק בלי לומר שאלפים הם קשתים טובים שגרים על עצים כי זה בדם שלהם. בטח תהיה אמירה כמו "מרבית האלפים חיים בתרבות יער" אבל גם אפשרות לשחק גזעים אחרים שחיים ככה (או בן לגזע אחר שגדל עם אלפים).
 
דווקא בתחום של מיניאטורות, המעבר של חלק מהותי מהשחקנים לשולחנות משחק וירטואליים, שבהם ה-tokens חינמיים או זולים, מקל מאוד על משחק עם מיניאטורות, שכיום ניתן כבר לשחק בו ללא צורך ברכישת מיניאטורות יקרות. יש לי חשד שמהדורה 6 תתמקד באינטגרציה עם כלים מקוונים, וייתכן ש-Wizards of the Coast אפילו יפתחו (שוב - והפעם ככל הנראה ברמה זו או אחרת של הצלחה) שולחן משחק וירטואלי משלהם - שעשוי להיות אקסקלוסיבי למו"ד. גם אם לא יהיה למהדורה 6 שולחן משחק וירטואלי אקסקלוסיבי, סביר מאוד להניח שהיא תבוא עם כלים מקוונים מובנים מהיום הראשון - כמו למשל מודולות מושקעות בכל שולחנות המשחק הווירטואליים המרכזיים.

מעבר לזה? הייתי מקווה ליותר Legendary Actions ו-Lair Actions גם למפלצות חלשות יותר כדי להוסיף עניין ואתגר.
 
אם יש משהו שהפלופ של מו"ד4 מלמד אותנו, זה שיש איזשהו "רף רעיוני" שמתחתיו אנשים פשוט לא מתחברים למוצר כ"מו"ד" גם אם הוא ממותג כך.

- דרגות שמגדירות עוצמה כללית ונקודות פגיעה
- מקצועות שמגדירים מה אתה יכול לעשות ומה לא ושונים אחד מהשני
- עוצמות לחש ורשימות לחשים
- גלגולי פגיעה והצלה
- נטיות (לא משנה כמה ימסמסו אותן במו"ד5, הן עדיין שם)

עכשיו, כל עוד שומרים על המסגרת הזאת, אפשר די להשתולל עם מה שיש בפנים. למשל, מקצועות עם מודולריות פנימית (שמתם לב שכמעט לכל מקצוע יש גרסה של מטיל לחשים? אפילו לברברי!) או גלגולי הצלה שמתבססים על כל התכונות ולא רק על שלוש (מה שבפועל היה במו"ד3) או על הגדרות אובסקיוריות כמו במהדורות הישנות (מה ההבדל בין הצלה מפני בדידי קסם, למטות קנים ולחשים ומשני אלה לקרן מוות?)

אני די חושב שלפני שתצא מהדורה שישית, יצא איזה ספר "וחצי" - לא באופן שבו מהדורה 3.5 נקראה ככה רשמית כולל כיתוב על הכריכה, אלא יותר כמו המדריכים להישרדות במבוך ובשממה של מוד"מ1 שהוסיפו כשרונות, או ספרי הPLAYER'S OPTION של מוד"מ2 שהציעו כל מיני חוקים מודולריים שהיה אפשר להוסיף למוד"מ2 בצורה כזו או אחרת אבל ממש לא היה הכרחי להוסיף את כולם - שינויים כמו נקודות קסם, מקצועות מודולאריים (כל מקצוע מפורק ליכולות שאתה יכול להרכיב ולהתאים), תכונות מפוצלות (במקום 6 תכונות הייתה לך אופציה ל18!) וכללי קרב עם מהלכים, מיקומי פגיעה ושריון-בחלקים ופגיעות קריטיות ברמות שונות של סיבוכיות.
 
חזרה
Top