• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 95][4] מוניטורי רגש- כוחות חדשים לחרש-הקסם

בעקבות סופ"ש עמוס במיוחד, לא הספקתי לכתוב דו"נ כמו שיוצא לי כול שבוע, ובכול זאת רציתי לכתוב משהו- גם אם אוסיף וארחיב עליו רק מחר.

סדרת הכוחות הללו היא בהשראת העונה השנייה של סדרת האנימה Little Witch Academia, ואוסיף ספוילר לשם הנוחות למרות שאתן תיאור עם כמה מעט ספוילרים שניתן:
Croix, הדמות המצטרפת בעונה השנייה, משתמשת במכשירים שמסוגלים להשתמש ברגש כאנרגיה המניעה אותם ולהמיר רגש לקסם.

ולכן, אצור כוחות חדשים על הקונספט של מכשירים המשתמשים ברגשות, ולכך אצור זן חדש של כוחות, עם מילת מפתח חדשה.

מוניטור: כוחות מוניטור יוצרים מוניטורים הנותרים עד סוף הקרב. מוניטורים מאוד דומים ליצורים מזומנים, ופועלים על פי החוקים שלהם בכול נושא שאינו מצוין כאן. מרבית הזימונים של מוניטורים הם עם התקפה שפגיעות בה עשויות לחזק את המוניטור המזומן. השינויים בין מוניטורים ליצורים מזומנים הינם:
מוניטורים הם מכשירים מרחפים קטנטנים (Tiny), הם יכולים לחלוק משבצות עם יצור אחד בשטחם והם נחשבים כבני ברית. הריחוף שלהם גורם להם לא להיות מושפעים מתוואי שטח קשה שאינו משפיע על יצורים שלא נוגעים בקרקע.
מוניטורים הם חפ"שים. יש להם 1 נק"פ אך הם לא נפגעים מהתקפות שהחטיאו.
למוניטורים אין כלל פעולות משלהם. לכול המוניטורים יש הילה הגורמת להשפעה מסוימת.
יוצר המוניטור יכול להזיז את המוניטור כפעולת תנועה עד 5 משבצות. מוניטורים אינם מעוררים התקפות מזדמנות.
הרס של מוניטור אינו גורם לתופעות לוואי על היוצר שלו.

בנוסף, רק מוניטור אחד יכול להשפיע על יצור בכול זמן נתון עם ההילה שלו. כאשר יצור מתחיל את תורו בטווח של שתי הילות, בין אם בן ברית או אויב, חרש הקסם יכול להחליט איזה מההילות משפיעה עליו. אם חרש הקסם לא מודע לקיומו של האויב, הכוח בעל הדרגה הגבוהה יותר משפיע, או שמגלגלים באקראי אם שניהם באותה הדרגה.

לחשי חרש קסם חדשים
מוניטור פחד- התקפת חרש קסם 1

מתעל את הרגש הכי בסיסי בשדה הקרב, מוניטור הפחד הוא המוניטור הפשוט ביותר ליצירה ולהפעלה, בצבע צהוב חולני.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, פחד, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 1ק6+ תבונה נזק תודעה והמטרה מוחלקת שלוש משבצות. לא ניתן להחליק את המטרה כך שהיא נעה קרוב יותר למרכז הפרץ בשום צורה.
השפעה: מוניטור פחד נוצר במרכז הפרץ. מוניטור זה מפיץ הילת פלד בטווח 2 משבצות. אויב בהילה סובל ממחסר 1- לגלגולי התקפה וכאשר הוא מנסה להתקרב למוניטור זה נחשב כתנועה דרך תוואי שטח קשה. ניתן להתעלם מהשפעת תוואי השטח הקשה אם האויב בוחר לספוג במקום זה מתאם תבונה נזק תודעה. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, טווח ההילה של המוניטור גדלה ל-4.

מוניטור לחץ- התקפת חרש קסם 5
מוניטור הלחץ מגביר רגשות של חשש מכישלון או מחוסר הצלחה, והופך כול כישלון למהדהד הרבה יותר.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 1ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה ובנוסף המטרה סובלת ממחסר 2- לכול גלגולי ההתקפה שלה עד סוף תורה הבא.
השפעה: מוניטור לחץ נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת לחץ בטווח של 2 משבצות. בכול פעם שאויב מפספס את כול המטרות בגלגול התקפה בעודו באזור מוניטור הלחץ, הוא סובל ממחסר 1- לגלגול ההתקפה הבא שלו. המחסר מצטבר עם כול פספוס, עד למתאם החכמה שלך. המחסר נותר כול עוד הוא באזור מוניטור הלחץ או עד תחילת תורו הבא אם הוא יוצא מאזור המוניטור. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, המחסר גדל ל-2- בכול פספוס (כאשר המקסימום נותר זהה), ובנוסף המחסר נותר עד סוף התור הבא של האויב במידה והאויב יוצא מטווח ההילה.

מוניטור שמחה- התקפת חרש קסם 5
מוניטור השמחה מתעל רגשות של הנאה וקלילות, שמבלבלים אויבים ומחזקים את הביטחון של בני בריתך בעבודת הצוות שלהם.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: המטרה מפחיתה נזק בשווי מתאם החכמה שלך מכול התקפה אותה היא מבצעת ולא יכולה לבצע התקפות מזדמנות (הצלה לסיום). כאשר אתה או אחד מבני בריתך פוגע במטרה, היא מקבלת מידית הצלה כנגד ההשפעה.
השפעה: מוניטור שמחה נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת שמחה בטווח 2 משבצות. כול בן ברית המתחיל את תורו בהילת השמחה מקבל תוסף 2+ לגלגולי הצלה ובנוסף יכול לפסוע משבצת נוספת כאשר הוא מבצע את פעולת הפסיעה. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, למוניטור השמחה יש השפעה נוספת- כול בן ברית המסיים את תורו בהילה בסמוך לבן ברית אחר, זוכה בנק"פ זמני בשווי מתאם החכמה שלך.

מלכודת מוניטור- תכלית חרש קסם 6
אתה יוצר את המוניטורים שלך עם מלכודת מסוכנת, שיכולה להתפוצץ במקרה הצורך.
יומי * אש, מאגיה
פעולה משנית
או תגובה מידית [ראה מטה] * אזור מיוחד
דרישות קדם: לפחות כוח מוניטור אחד.
תנאי: יש מוניטור פעיל בשליטתך בשדה הקרב.
תנאי: אויב מסיים תנועה בסמוך למוניטור פעיל בשליטתך (יש לענות על תנאי זה רק אם תרצה להשתמש בכוח כתגובה מידית).
השפעה: מוניטור אחד לבחירתך מתפוצץ ונהרס (המוניטור הקשור לתנאי, בשימוש בכוח כתגובה מידית). כול יצור בפרץ 1 מהמוניטור סופג 1ק10+ מתאם תבונה נזק אש (2ק10 אם זה היה כוח מוניטור מדרגה 11 ומעלה, או 3ק10 נזק אם זה היה כוח מוניטור מדרגה 21 ומעלה).

מוניטור כעס- התקפת חרש קסם 9
מוניטור הכעס מגביר את הכעס שביצורים כדי לעוור אותם ולגרום להם להתפרץ בכעס.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 1ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה ובנוסף המטרה מעוררת התקפות מזדמנות כאשר היא מבצעת התקפה (הצלה לסיום).
השפעה: מוניטור כעס נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת כעס בטווח 2 משבצות. כול אויב המתחיל את תורו בהילת הכעס חייב לגרום נזק בתורו ולסיים את תורו בסמוך ליצור שהוא מחשיב לאויב, או שהוא סופג מתאם תבונה נזק תודעה (אם אפילו אחד משני התנאים לא הושלם). בנוסף, הוא אינו יכול להתרחק מיצור שהוא מחשיב לאויב לו הוא לא גרם נזק במהלך התור מרצונו. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, הנזק הנגרם מאי קיום התנאי הוא נזק תודעה מתמשך (הצלה לסיום).

מוניטור עצב- התקפת חרש קסם 15
המוניטור מעורר עצב ודיכאון באויביך, גורם להם לנטוש את נשקיהם ואת הרצון שלהם להילחם.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 1 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 2ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה והמטרה סובלת ממחסר 2- לכול ההגנות (הצלה לסיום).
השפעה: מוניטור עצב נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת עצב בטווח 2 משבצות. כול אויב המתחיל את תורו בהילה אינו רוצה לפעול, וסובל ממחסר 3- לגלגולי התקפה ולמהירות שלו (עד למינימום של מהירות 1, במידה והאויב גם מואט רק ההשפעה החזקה יותר משפיעה). האויב יכול לבחור לוותר על פעולה רגילה, תנועה או משנית בתחילת התור, ועל כול פעולה שהוא מוותר עליה המחסר קטן ב-1 למשך התור. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, אויבים באזור גם לא מסוגלים לבצע התקפות מזדמנות.

מוניטור כוח רצון- התקפת חרש קסם 15
המוניטור מעורר כוח רצון, משני צדי המטבע. מצד אחד עקשנות בלתי נלאית ואנוכיות לפעול לבד, ומצד שני כוח רצון להילחם כנגד כול הסיכויים.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 2ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה ובנוסף המטרה חירשת, אינה מסוגלת לאגף ואינה מסוגלת לדבר פיזית או טלפתית לבני ברית (הצלה לסיום כול ההשפעות).
השפעה: מוניטור כוח רצון נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת כוח רצון בטווח 2 משבצות. כול בן ברית בפרץ מקבל תוסף כוח 4+ להצלת הרצון שלו, תוסף כוח 2+ לגלגולי הצלה ויכול לגלגל הצלה כנגד כול השפעת ההולמת, מהממת או שולטת בו בתחילת תורו. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, בתחילת תורך אתה יכול לבחור בן ברית בפרץ, ואתה בוחר בין לתת לו תוסף כוח 2+ להתקפה אחת עד סוף תורך הבא או שבן הברית יכול להשתמש בכוח התקפה לפי רצון ממקור הכוח הפסיוני כפעולה חופשית (לא ניתן להשתמש בנקודות כוח כחלק מהשימוש בכוח זה) מידית.

מוניטור זעם- התקפת חרש קסם 19
המוניטור מעורר רגשות חזקים מכעס, זעם מעוור שמונע ממנה לראות הכול, והיא מתקיפה אפילו בני ברית בעיוורונה.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 2ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה ובנוסף המטרה מעוררת התקפות מזדמנות כאשר היא מבצעת התקפה שלא כחלק מהשפעת ההילה של כוח זה (הצלה לסיום).
השפעה: מוניטור זעם נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת זעם בטווח 2 משבצות. אתה יכול לדרוש מכול אויב המתחיל את תורו בהילה לגלגל הצלה, ובכישלון האויב מבצע התקפה בסיסית כנגד אויב הסמוך אליו כפעולה חופשית. בנוסף, האויב אינו יכול להתרחק מיצור לו הוא לא גרם נזק במהלך התור מרצונו. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, הנזק הנגרם מאי קיום התנאי הוא נזק תודעה מתמשך (הצלה לסיום).

מוניטור שנאה- התקפת חרש קסם 25
המוניטור יוצר שנאה מעוורת ושואב את הכוח שלו ממנה. שנאה חסרת היגיון שממוקדת ביצור אחד ומתעלמת מכול האחרים.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: 3ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה.
השפעה: מוניטור שנאה נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת שנאה בטווח 2 משבצות. כול אויב המתחיל את תורו בהילה מחויב לבחור ביצור אחד בלבד, ועד תחילת תורו הבא, הוא אינו מסוגל לבצע התקפות שאינן כוללות יצור זה כמטרה, ובנוסף הוא סובל ממחסר 4- לגלגולי התקפה כנגד כול יצור שאינו היצור שהוא בחר. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, אם אויב לא גורם לנזק בתורו ליצור אותו הוא בחר בתחילת התור, הוא סופג 2ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה.

מוניטור תקווה- התקפת חרש קסם 25
המוניטור יוצר תחושת תקווה אדירה, תחושה שניצחון עומד להגיע, וששום דבר לא יוכל לעמוד בדרך של זה. המראה הזה גורם לאויבים להתקשות להתרכז ברגע, ולעומת זאת ממקד את בני הברית שלך ברגע יותר מכול.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור
פעולה רגילה * אזור
פרץ 1 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: המטרה הלומה (הצלה לסיום).
השפעה: מוניטור תקווה נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת תקווה בטווח 2 משבצות. כול בן ברית המתחיל את תורו בפרץ מקבל תוסף כוח 3+ לגלגולי התקפה, למהירות ולגלגולי הצלה. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, כול בן ברית המתחיל תורו בפרץ זוכה בנק"פ זמני בשווי פעמיים מתאם התבונה שלך.

מוניטור חמלה- התקפת חרש קסם 29
המוניטור מעורר את אחד מהרגשות שהכי מודחקים בשדה הקרב, החמלה ליצור אחר. נוגע ברגש האחד, שיכול לעצור כול קרב לפני שזה יתחיל, בתחושה שוברת לב.
יומי * אביזר, מאגיה, מוניטור, תודעה
פעולה רגילה * אזור
פרץ 1 בטווח 10 משבצות
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: תבונה נגד רצון.
פגיעה: המטרה המומה (הצלה לסיום).
השפעה: מוניטור חמלה נוצר במרכז הפרץ. המוניטור מפיץ הילת חמלה בטווח 2 משבצות. כול אויב בהילה סופג 2ק8+ מתאם תבונה נזק תודעה כאשר הוא מתקיף אויב אחר. במידה וההתקפה של הכוח פגעה בשני אויבים או יותר, אויב המתחיל תורו בהילה גם מוחלש עד תחילת תורו הבא.

כישרונות מקצוע לחרש הקסם
התמחות במוניטורים
דרישות
: חרש קסם.
תועלת: אתה זוכה בתוסף כישרון 1+ לכול גלגולי ההתקפה שלך עם התקפות מוניטור. בנוסף, כוחות המוניטור שלך צריכים לפגוע רק באויב אחד או יותר בשביל לקבל את ההשפעה הנוספת שלהם, כאילו הם פגעו בשני אויבים.
בדרגה 11, תוסף הכישרון לגלגולי התקפה גדל ל-2+, ובדרגה 21 התוסף גדל ל-3+.

מעטה כוח מוניטורי
דרישות
: חרש קסם, מאפיין המקצוע חיזוק מאגי [Arcane Empowerment].
תועלת: כפעולה חופשית, אתה יכול לנצל את שימוש בחיזוק מאגי על מנת להגן על מוניטור שאמור להיהרס, כתוצאה מגרימת נזק או השפעה אחרת. המוניטור אינו סופג נזק כלל מההתקפה.
 
עריכה אחרונה:
מישהו התלבש על חרש-קסם עכשיו ;)

הרעיון עצמו מגניב לגמרי. אני כן חושב שהכוח חזק מדי לדרגה 1, ולו רק בשל העובדה שאפשר להזיז את האזור הזה לאן שאתה רוצה במהלך הקרב. פרץ 2 (בפוטנציה 3) שיכול לזוז 5 משבצות כל סיבוב והופך את החיים של כל האויבים לטווח קשה? מספיק לתת לו ללוות את הקשת/מג כדי ליצור סביבו הילת הגנה, בפרט אם יש דרך להאט אויבים ואז הוא בכלל מסודר. מצד שני, אני רואה שהשארת מוניטרים כרגישים להתקפות טווח והתקפות אזוריות, אז יש אופציה לעבוד מסביב לזה.

אני חושב שזה מסתכם בלדעת מה ההגנות של המוניטור, כיוון שהן לא כתובות - הוא חולק הגנות עם היצור שהוא איתו במשבצת?
 
המוניטור חולק הגנות עם המטיל. הוא בכול נקודה שלא ציינתי עוקב אחר חוקי הזימון: Summoning

בנוגע לכוח, אני מבין מה אתה אומר, אז הוספתי לכוח שורה שאפשר להתעלם מהשפעת תוואי השטח הקשה אם לוקחים עוד נזק תודעה, והגדלתי את הטווח הפוטנציאלי של הכוח. זה כוח מאוד רכזי במהותו, למרות שמחסר להתקפות די מקביל לתוסף דרג"ש, אבל כוחות דמויי רכז זה חלק מהעניין של הארטיפיסר. חלק מהכוחות ילכו בסגנון הזה, חלק מהכוחות ילכו בסגנון הרבה יותר מנהיגי.

כוחות שיתווספו, בתקווה במהלך השבוע: מוניטורים של שמחה, עצב, כוח רצון, תקווה, כעס (ואולי גרסה מתקדמת לזעם), חמלה, שנאה, לחץ.
 
חשבתי שאסיים את זה מוקדם יותר השבוע, אבל מחלה ותוכניות אחרות נכנסו בדרכי. וכעת- סדרת הכוחות הושלמה :D

כן, הרבה מהכוחות האלו מאוד חזקים, אבל עצם העובדה שהתקפה מוצלחת יכולה לסיים מידית את השפעות ההילות לדעתי מאזנת זאת.
 
חזרה
Top