• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים (דו"נ 91) דרך החום הפנימי - נתיב לנזיר

Larkin

פונדקאי ותיק
מזהיר מראש שאני לא כל כך מכיר את המקצוע אז זה כנראה לא ממש מאוזן. אשמח להערות והצעות.

בארצות הצפון הרחוקות המלאות באגמים קפואים ובהרי קרח נישאים המשאב החשוב ביותר הוא החום. לא נדיר לראות אנשים שקפאו למוות וכולם יודעים שאם אתה לא רוצה לאכול בשר קפוא עדיף שתדאג לחיות שלך למקור חום לפחות כמו שאתה דואג לעצמך.
אך יש אנשים שיודעים שאפילו באזורים הקפואים האלו יש חום הם יודעים שמתחת לרגליהם זורמים זרמי אש גדולים וחמים יותר מכל מדבר דרומי אך הם יודעים גם שכמו האש הזאת שמסתתרת מתחת לפני השטח גם בתוכם יש להבה אדירה שרק מחכה להתפרץ.

אלו הגלימות הלבנות.
על הרי הגעש הבודדים ששוכנים בצפון הם בונים מנזרים על מנת ללמוד את דרכי האדמה ולשאוב את כוחות האש של העולם התחתי. מספרים שבתהליך החניכה שלהם שולחים את הנזירים החוצה אל הכפור שרק מעטים חוזרים ממנו עם דבר מלבד הבגדים ספוגי המים שלגופם ועליהם לחזור כעבור שבוע בריאים, שלמים, ויבשים לגמרי.
הנזירים לומדים לשלוט בחום גופם ויכולים לנצל זאת כדי לשרוד בשממות הקפואות אך גם כנשק קטלני על מנת לשרוף את אויביהם.

דרך החום הפנימי
הגברת החום הפנימי
כאשר אתה בוחר נתיב זה בדרגה 3 אתה זוכה ביכולת הבאה. כפעולת בונוס אתה יכול לנצל נקודת צ'י על מנת להגביר את חום גופך ולהופכו לכבשן חי. כל יצור שמתחיל את תורו בסמוך אליך סופג נזק אש השווה לפעמיים תוצאת קובית אומנות הלחימה שלך. האפקט נמשך עד תחילת תורך הבא אך אתה יכול להמשיכו עד דקה על ידי השקעה של נקודת צ'י אחת בכל סיבוב.

דרכי האדמה
בדרגה 3 אתה זוכה ביכולת הבאה.אתה יכול להשקיע נקודת צ'י אחת כדי להטיל את הלחשים זעזוע קרקע (earth tremor) או ידיים בוערות ללא צורך ברכיבים חומריים.

נולד לכפור
שליטתך הרבה מאפשרת לך לשרוד בתנאי מזג אוויר שהיו מכניעים אדם פשוט יותר. אתה חסין לתנאי קור קיצוני.

דם לוהט
מהדרגה השישית, אימוניך מאפשרים לך לרכז את דמך ואת החום בכפות ידיך. כחלק מסערת החבטות שלך אחת מההתקפות מסוגלת לגרום לנזק אש השווה לתוצאת קוביית אומנות הלחימה שלך.

תעתועי חום
בדרגה 11 אתה זוכה ביכולת הבאה. חום גופך רב כל כך עד שהוא מעוות את האוויר סביבך ומקשה על צלפים לזהות את מיקומך המדויק. כל עוד הגברת החום הפנימי שלך פועלת התקפות טווח נגדך מבוצעות עם חיסרון.

התפרצות געשית
כמו הלחץ שנאגר באדמה במשך אלפי שנים ולבסוף מתפרץ בעוצמה אדירה אתה משחרר את החום הפנימי שבתוכך בהתפרצות אדירה. מדרגה 18 אתה יכול כפעולה להפעיל יכולת זאת וכל יצור במרחק של עד 6 מטרים ממך חייב להצליח בהצלת זריזות בד"ק השווה להצלת הצ'י שלך או לספוג נזק השווה ל5 פעמים תוצאת קוביית אומנות הלחימה שלך וליפול שרוע. בהצלחה היצור סופג חצי נזק ולא נופל שרוע.
לאחר שהשתמשת ביכולת זו אתה לא יכול להפעיל אותה שנית עד שאתה נח מנוחה ארוכה.
 
עריכה אחרונה:
יפה אבל לגבי הגברת חום פניני כמה משבצות זה? ולדעתי כדאי שיהיה חסינות לנזק אש כבר מדרגה אחד
 
סתם הערה, גנדלף האפור - בוחרים את זה בדרגה 3. לגבי העמידות - לא ממש, אבל אם הזה בדרגה 3 - אז כדאי לתת עמידות למשך דקה על נקודת צ'י.
לגבי המשך של היכולת הגברת חום פנימי, אהבתי מאוד את הרעיון. אולי הייתי מנמק את זה אחרת - ''למשך סיבוב. בתחילת כל סיבוב, אתה יכול לנצל נקודת צ'י כדי להאריך את ההשפעה בסיבוב אחד, עד למקסימום של דקה.'' כי מבחינת החוקים, ''נקודת צ'י לכל סיבוב'' פירושו לנצל, לדוגמה, 5 נקודות צ'י מראש כדי להאריך בחמישה סיבובים את ההשפעה.
 
קודם כל, האם מדובר בהגשה לדו"נ 88 (דם שטני/שדי) או 91 (הר געש)?

את הפלאף אני מאוד אוהב, אבל כמו שאמרת- המקצוע בהחלט לא מאוזן. עדיין, הרעיון ממש מגניב וכל הבעיות במקצוע ברות תיקון!

הגברת החום הפנימי
כאשר אתה בוחר נתיב זה בדרגה 3 אתה זוכה ביכולת הבאה. כפעולת בונוס אתה יכול לנצל נקודת צ'י על מנת להגביר את חום גופך ולהופכו לכבשן חי. כל יצור שמתחיל את תורו בסמוך אליך סופג 2ק6 נזק אש. האפקט נמשך עד תחילת תורך הבא אך אתה יכול להמשיכו עד דקה על ידי השקעה של נקודת צ'י אחת בכל סיבוב.
בדרגה 8 ושוב בדרגה 14 הנזק עולה בק6 אחת.
2ק6 נזק אוטומטי זה חזק ברמות בדרגות נמוכות, ו4ק6 נזק אוטומטי זה סביר בדרגות גבוהות. הייתי משנה את זה לנזק ששוה לקוביית אמנות הלחימה של הנזיר כדי ליצור scaling טוב יותר, או אולי אפילו פעמיים קוביית אמנות הלחימה. אחרי הכל, זה דורש צ'י ופעולת בונוס. או זה, או שהייתי דורש להכשל בהצלת חוסן בשביל לספוג את הנזק (או אולי חצי נזק בהצלחה).

דרכי האדמה
בדרגה 3 אתה זוכה ביכולת הבאה.אתה יכול להשקיע נקודת צ'י אחת כדי להטיל את הלחשים זעזוע קרקע (earth tremor) או ידיים בוערות ללא צורך ברכיבים חומריים.
די נחמד, לנצל נקודות צ'י בשביל לחשים זה מעצבן (כי לנזיר אין הרבה לחשים) אבל המאפיין האופציונלי Ki-Fueled Attack בספר של טאשה מתקן את זה, אז אין כאן בעיה.

נשמת כבשן
מהדרגה השישית אתה לומד להתמודד עם חום רב בקלות רבה, גם חום גופך וגם חום ממקורות חיצוניים. אתה זוכה בעמידות לנזק אש.
בשביל יכולת דרגה 6, מדובר ביכולת משעממת למדי. הייתי מכניס אותה כבר לדרגה 3 במקום, ומכניס יכולת אחר לגמרי כאן. אולי יכולת שמאפשרת לגרום ליריב לעלות באש במכה מוצלחת?
התפרצות געשית
כמו הלחץ שנאגר באדמה במשך אלפי שנים ולבסוף מתפרץ בעוצמה אדירה אתה משחרר את החום הפנימי שבתוכך בהתפרצות אדירה. מדרגה 11 אתה יכול כפעולה להפעיל יכולת זאת וכל יצור במרחק של עד 4.5 מטרים ממך חייב להצליח בהצלת זריזות בד"ק 14 או לספוג נזק השווה ל5 פעמים קוביית אומנות הלחימה שלך. בנוסף על כל יצור באזור להצליח בהצלת כוח בד"ק 14 או ליפול שרוע מההדף.
לאחר שהשתמשת ביכולת זו אתה לא יכול להפעיל אותה שנית עד שאתה נח מנוחה ארוכה.
נשמע מגניב. אני לא רואה סיבה לתת ד"ק קבוע ליכולת הזו, גם כדרך להחליש אותה. זה פשוט מבלבל כשיש לך כמה יכולות עם ד"ק שונה. הייתי מחליש את הנזק קצת והופך את ההצלה לחצי נזק בהצלחה.
קוי עצמה
כמו הלהבות ששוכנות תחת הקרקע ומסוגלות להשמיד אפילו את הסלע הקשה ביותר אתה מסוגל למצוא את הנקודות הרגישות בעצמותיהם של אויבך ולסדוק אותם קשות. אתה יכול להשתמש ביכולת זו מדרגה 17. כחלק מסערת החבטות אתה יכול להשקיע 3 נקודות צ'י על מנת להכריח את היצור שתקפת לגלגל הצלת חוסן בד"ק השווה ל- 12+ תוסף החוכמה שלך. בכישלון היצור משותק למשך מספר דקות השווה לדרגתך כנזיר.
הד"ק צריך להיות 8+מ' הכשרה+מ' חוכמה. האמת שהיכולת הזו טיפה משעממת, ולא מרגישה קשורה מאוד לנזיר הזה. בסופו של דבר, לנזירים יש גם ככה stunning strike, בעוד שכאן זה למספר דקות- זה עדיין לא שווה את זה לדעתי. ובטח שלא ייחודי מספיק.
 
קודם כל, האם מדובר בהגשה לדו"נ 88 (דם שטני/שדי) או 91 (הר געש)?
הנזירים בעצם לומדים את דרכי הפעולה של הרי הגעש ומישמים את זה על חום הגוף שלהם. אם זה לא מספיק ברור אני אשנה קצת את הרקע.
בשביל יכולת דרגה 6, מדובר ביכולת משעממת למדי. הייתי מכניס אותה כבר לדרגה 3 במקום, ומכניס יכולת אחר לגמרי כאן. אולי יכולת שמאפשרת לגרום ליריב לעלות באש במכה מוצלחת?
זה לא יהיה יותר מידי יכולות בדרגה 3? חשבתי גם על עמידות לתנאי מזג אוויר שמאוד מתאים לפלאף אבל מרגיש נישתי מאוד.
האמת שהיכולת הזו טיפה משעממת, ולא מרגישה קשורה מאוד לנזיר הזה. בסופו של דבר, לנזירים יש גם ככה stunning strike, בעוד שכאן זה למספר דקות- זה עדיין לא שווה את זה לדעתי. ובטח שלא ייחודי מספיק.
האמת שגם אני לא הייתי בטוח בקשר ליכולת הזאת אבל לא היה לי ממש רעיון ליכולת דרגה 18. אפשרות שחשבתי עליה היא לחזק את ההיתפרצות הגעשית ולתת אותה בדרגה 18 ובדרגה 11 לתת משהו אחר.
 
זה לא יהיה יותר מידי יכולות בדרגה 3? חשבתי גם על עמידות לתנאי מזג אוויר שמאוד מתאים לפלאף אבל מרגיש נישתי מאוד.
מעדיף את הרעיון של חסינות לתנאי מזג אוויר כחלק מיכולות דרגה 3, עדיפה אפילו על עמידות לאש- שדי משעממת (ופחות מעניין לדוגמה זדים או שאר יצורים עם עמידות לאש מהגזע). אלה לא יותר מדי יכולות.

אני גם מסכים שלהפוך את ההתפרצות ליכולת דרגה 18 יכול להיות ממש מגניב ואולי אפילו עדיף.
 
חזרה
Top