• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים דו"נ 89 - בעלי הזעם - מקצוע של מהדורה 5

אז... מאוד אהבתי את ההחלטה שהדו"נ יהיה גיבורי-על, ולכן החלטתי להשקיע. כתבתי מקצוע שלם בשם "בעלי הזעם", שהוא בעצם המקבילה של הענק הירוק, רק עם עוד תכונות שיותר קשורות למבוכים ודרקונים ועוד אזכורים לגיבורי-על אחרים.

הקובץ, כקובץ PDF מצורף כקובץ.


נ.ב. סליחה על האיחור. האיחור הוא רק של יום וגם הבנתי שזה עדיין "נחשב" כדו"נ.

אשמח לתגובות והערות!
 

קבצים מצורפים

  • בעלי הזעם - מקצוע .pdf
    71.9 KB · צפיות: 20
ביצירה מהירה - אתה כותב רק מה שרלוונטי ליצירת דמות דרגה 1. אז אתה לא יכול לכתוב שם המלצות לחסינות העל.
חוץ מזה, נראה מעולה!
 
כמובן שזה נחשב לדו"נ! מבחינתי תכתוב משהו לדו"נ 1 ואני אוסיף אותו לרשימת ההגשות :)

לביקורת- אייל ניגוח נייד ואבן משחזת הם לא כלים שמוכרים לי. גם אין לי מושג מהו מורג קל או זיק.
בכל מקרה, מעבר מהיר על המקצוע מראה שהוא פשוט לא מתאים לסגנון של מה' 5. יותר מדי תוספים ומחסרים סטטיים, תוספי תכונות זמניים, וחסינות לרעל/X שזה דבר שבכלל לא קיים בשיטה (יש עמידות, שזה חצי נזק, ויש חסינות שזה אפס נזק).

אני שם לב שזו ביקורת שחוזרת על עצמה בתוכן שאתה כותב למהדורה 5- נראה שאתה משתמש בפורמט של 5 אבל בונה לפת'פיינדר, ואלו שתי שיטות שונות עם אלמנטים עיצוביים וסגנוניים שונים. אם אתה רוצה לכתוב ל5, אני ממליץ לך להסתכל שוב על המקצועות השונים במהדורה ועל המושגים שלה, ולהשוות את מה שאתה בונה לדברים הקיימים.
 
אני דווקא מכיר ומשתמש במהדורה 5 (יש לי את כל הספרים {Monster Manual, Player's Handbook, DM Guide}, שאת כולם קראתי. עברתי שוב על הספרים, ואכן יש נשקים כאלו. גם אייל ניגוח נייד וגם אבן משחזת... את כולם פשוט תרגמתי, לכן יכול להיות שהתרגום שגוי. אותו דבר כלפי מורג קל... וזיק. שוב, התרגום הוא כנראה הבעיה. אני כרגע עובר על תרגומים שונים ומנסה לחפש את התרגום הטוב ביותר. בקשר לחסינות, זה כבר בלבול שלי ;). הכוונה היא עמידות.
 
עריכה אחרונה:
אם ככה, איך הם נקראים באנגלית- ומאיזה ספר הם?

"כלים" הם כלי אמן, כלים מוזיקליים, ערכות משחק, רכבים, כלי ניווט, ערכת רעלים וכלי גנב. אייל ניגוח נייד או אבן משחזת הם לא כלים- אייל ניגוח נייד הוא חפץ הרפתקנים רגיל שלא דורש הכשרה, כך גם אבן משחזת.
הכשרה בכלי אומרת שאתה יכול להוסיף את תוסף ההכשרה שלך לבדיקות תכונה שמשתמשות בכלי הזה (לדוגמה, בדיקות זריזות כדי לפרוץ מנעולים עם כלי גנב, או בדיקת תבונה כדי לנצח במשחק קלפים)

בנוגע לעמידות/חסינות- כמו שאמרתי, ב5 יש עמידות (שזה חצי נזק) או חסינות (אפס נזק), כלומר- לא עמידות מספרית. הפחתת נזק היא דבר שלא בדיוק קיים בשיטה (וקיים רק בכשרון heavy armor master, שכדבר אופציונלי וויזארדס לא טרחו להתאים אותו להלך הרוח של שאר השיטה או לוודא שהוא מאוזן.)
 
אני אציין כהערת צד וסתם כדי לעשות לאנשים שקוראים חיים קלים יותר בעתיד. הרבה פעמים עוזר שאם אתה מתרגם משהו ומרגיש לך שהשם קצת לא נפוץ להכניס בסוגרים את השם באנגלית. כך שלדוגמה לרשום זיק (sling) ומורג קל (flail), כי אני מניח שתסכים איתי שכשאתה אומר למישהו את השם זיק או מורג קל לא קופץ לו לראש הדברים האלה. זה קצת סוביקטבי, אבל ככלל אצבע תנסה לחשוב על "האם הייתי עושה גוגל אם הייתי נתקל במילה הזו" כדי להניח האם זה שם חריג או לא
 
אני דווקא הייתי מתרגם כ''קלע'' ו''אלת קרב''.
אני יודע ש''מורג'' יותר נכון מ''אלת קרב'', אבל ככה קראו לזה במו''ד 4, אז זה כבר מוכר.
או שהייתי מסתכל בSRD המתורגם של 5.
 
או שהייתי מסתכל בSRD המתורגם של 5.
למעשה זיק ומורג קל זה התרגום הרשמי.... קצת מוזר שהוחלט לתרגם את זה ככה ולא להתבסס על התרגומים המוכרים של 3.5, 4, וPF, אבל זה פחות רלבנטי.
 
חזרה
Top