• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 88] מרלין הקוסם

מרלין, כך מספרת האגדה - נולד ללא אב. אמו התעברה לשד שבא עליה בשנתה ויש הטוענים כי אביו לא היה אינקובוס גרידא אלא אחד משרי השדים שרצה בבן בצלמו וכדמותו שיזרע אבדון והרס על פני האדמה.

אלא שהגאולה קיימת עבור כל יצור בעל רצון חופשי, וכוהן זריז שמיהר לטבול את מרלין במים קדושים עם היוולדו, שיחרר אותו מהגורל שהועיד לו הגהינום. עם זאת, מוצאו של מרלין נתן לו כוחות שאינם בידי כל בן תמותה והכישוף זורם בדמו, טבעי עבורו כנשימה והליכה. כיום מרלין הוא קוסם (למעשה כושף) זקן ורב עוצמה, המעצב את גורלן של ממלכות.


1613750240402.png

מרלין הקוסם

דמוי אדם בינוני (זד), נייטרלי
דרג"ש: 15 (גלימת הרב-מג)
נק"פ: 198 (36ק8 + 36)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 13 (1+), תבונה 20 (5+), חוכמה 18 (4+), כריזמה 20 (5+)
עמידות: אש, כפור, חומצה, ברק, רעם, תודעה, כוח קסום כמו כן דוקר, מוחץ וחותך מכלי נשק לא קסומים עם הלחש "עור אבן"
גלגולי הצלה: תבונה 11+, חוכמה 10+, כריזמה 11+
מיומנויות: מאגיה 11+, היסטוריה 11+, תובנה 10+, שכנוע 11+
חושים: ראיית אמת לטווח 36 מ', הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת וכל שפות הדרקונים, הפיות והיסודנים
אתגר: 17 (18,000 נק"נ)

עמידות לאנרגיה: המורשת של מרלין מעניקה לו עמידות בפני סוגי נזק אנרגיה רבים (מחושב בנתונים)

הכישוף הקלטי: מרלין מסוגל להכין ולהטיל לחשי דרואיד כאילו היו לחשי כושף.

עמידות לקסם: למרלין יש יתרון בגלגולי הצלה מפני קסם בזכות גלימת הרב-מג שלו או מטה הרב מג שלו.

חפצי קסם: למרלין יש גלימת רב-מג אפורה (נייטרלית) המקנה לו דרג"ש 15, יתרון בגלגולי ההצלה מפני קסם ו2+ להתקפות הקסם וד"ק ההצלה מלחשיו. כמו כן יש לו את מטה הרב-מג, שלו כוחות קסם שונים אך בין היתר גם מוסיף לו עוד 2+ להתקפות בלחשים וכן לגלגולי התקפה ונזק (מחושב בנתונים)

נקודות כישוף: למרלין יש 20 נקודות כישוף שהוא יכול להמיר ליחידות לחש או להפעיל באמצעותן את יכולות העל-קסם שלו. הוא מחדש 4 נקודות כל פעם שהוא משלים מנוחה קצרה.

על-קסם: למרליין יש את יכולות העל-קסם הבאות - לחש תאומים, לחש זהיר, לחש מורחב, לחש מזורז

הטלת לחשים: מרלין הוא מטיל לחשים בדרגה 20. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (ד"ק 23 להצלה מלחשים, 15+ להתקפות לחש) ויש לו מוכנים את לחשי הכושף הבאים (חלקם לחשי דרואיד שנחשבים ללחשי כושף:

לחשונים: הודעה, יד מאגית, מעשה להטים, יצירת להבה, אלת-עץ, אורות מרקדים
עוצמה 1 (4 יחידות לחשים): הרדמה, מגן
עוצמה 2 (3 יחידות לחשים): גילוי מחשבות
עוצמה 3 (3 יחידות לחשים): חישה מרחוק, הליכה על מים
עוצמה 4 (3 יחידות לחשים): עור אבן
עוצמה 5 (3 יחידות לחשים): הנפשת חפצים, סקירה
עוצמה 6 (2 יחידות לחשים): זימון יצור פיה, בועת אי פגיעות
עוצמה 7 (2 יחידות לחשים): שיגור, אשלייה מרחבית
עוצמה 8 (יחידת לחש): רפיון שכל
עוצמה 9 (יחידת לחש): ראיית הנולד, שינוי צורה


פעולות:
מטה: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה (או 13+ לפגיעה עם הלחשון אלת-עץ), נזק 5 (1ק6 + 2) מוחץ ביד אחת או 6 (1ק8 + 2) מוחץ בשתי ידיים (5+ נוסף למזק עם הלחשון אלת עץ).
לחשי מטה: למטה הרב-מג של מרלין יש 50 מטענים. הוא יכול להשתמש בהם כדי להטיל את מהמטה את הלחשים הבאים (ד"ק 23 להצלה מלחשים, 15+ להתקפות לחש): זימון יסודן (7 מטענים), הפגת קסם (3 מטענים), כדור אש (בעוצמה 7, 7 מטענים), כדור להבות (2 מטענים), סופת קרח (4 מטענים), היעלמות מעין (2 מטענים), נקישה (2 מטענים), חזיז ברק (עוצמה 7, 7 מטענים), מעבר קיר (5 מטענים), מעבר מישור (7 מטענים), טלקינזיס (5 מטענים), קיר אש (4 מטענים) או קורים (2 מטענים).

פעולות אגדיות:
מרלין יכול לבצע שלוש פעולות אגדיות לבחירתו מתוך האפשרויות הבאות. ניתן להשתמש רק בפעולה אגדית אחת בכל פעם ורק בסוף תורו של יצור אחר. מרלין מחדש פעולות אגדיות שניצל בתחילת התור שלו.

לחשון: מרלין מטיל לחשון אחד לבחירתו
פריקת נשקים (2 פעולות): מרלין מניף את ידו ועד חמישה יריבים חמושים במרחק של עד 36 מ' ממנו צריכים להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 23 או שכלי נשק יתעופפו מידיהם למרחק של 3 מטרים הצידה, קדימה או אחורה לבחירתו של מרלין.
לשון הכוחות (3 פעולות): מרלין מנצל בבת אחת את כל 20 נקודות הכישוף שלו ומטיל מילת עוצמה מהממת או מילת עוצמה הורגת או לחליפין מזמן דרקון עתיק אחד מצבע לבחירתו.
 
אחרי שקראתי את מרלין, מסקרן אותי האם הקוסמים הקלאסיים של מבוכים ודרקונים (אלמינסטר, רייסטלין, מודריקינן וכך הלאה) זכו לסטאטבלוק רשמי מתישהו.
בסופו של דבר הוא רב-עוצמה לגמרי, אבל היתרון האמיתי של אשפים זה שהם גמישים מחוץ לשדה הקרב. מבחינתם להגיע לקרב פנים אל פנים הוא מוצא אחרון.
 
האם הקוסמים הקלאסיים של מבוכים ודרקונים (אלמינסטר, רייסטלין, מודריקינן וכך הלאה) זכו לסטאטבלוק רשמי מתישהו.

כן, בטח. עוד במוד"מ1

לרייסטלין היו כמה דפי דמות - מקוסם בדרגה 3 בהרפתקאות הרשמיות הראשונות ועד קוסם בדרגה 20 בספר הכללים המלא (בעולם שהיה מוגבל לדרגה 18. רייסטלין פשוט רימה את האלים והשה"מ והשתמש בכללים של ספר השחקן לא של העולם).

לאלמינסטר היה דף דמות רשמי בכמה פרסומים של ממלכות נשכחות והוא תמיד היה קוסם בדרגה 29. המקסימום בטבלאות של מוד"מ1 (כשתיאורטית היה אפשר להתקדם עוד).

מורדנקיינן זכה לדפי דמות בערכות של גרייהוק ואפילו היה לי קלף איסוף שלו פעם. הוא היה קוסם בדרגה 20.
 
אחרי שקראתי את מרלין, מסקרן אותי האם הקוסמים הקלאסיים של מבוכים ודרקונים (אלמינסטר, רייסטלין, מודריקינן וכך הלאה) זכו לסטאטבלוק רשמי מתישהו.
בסופו של דבר הוא רב-עוצמה לגמרי, אבל היתרון האמיתי של אשפים זה שהם גמישים מחוץ לשדה הקרב. מבחינתם להגיע לקרב פנים אל פנים הוא מוצא אחרון.
למורדקניאן היו נתונים רשמיים במדריך לדמויות אגדיות של מהדורה 3, לדעתי (או אולי זה היה אלמיניסטר?).


הנתונים של מרלין נראים אחלה ממש. דומה לליץ', אבל מכאיב מעט פחות.
 
זה חפץ קסם גנרי של מו"ד מזה למעלה מארבעים שנה:
וואלה? לא מצאתי אותו באינטרנט. הייתי בטוח שהמצאת אותו. בכל מקרה, הוא חזק מאוד. שבע פעמים כדור אש, שעושה 11ק6 נזק... זה מאוד חזק. 77ק6 נזק בסך הכל, עם הצלה ל38ק6.
 
חזרה
Top