• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 87][5] פטרון למכשף: העץ העתיק

הפעם, החלטתי לקחת את אחד מהקונספטים ש Nextorl Nextorl הציע בעץ של הדו"נ, ולאחר התייעצות גם איתו, קריאת הכתבות של 'שעת הכישוף' ולקיחת השראה בוטה מאנשים אנשים ברחבי הרשת שביצעו את הקונספט הזה, אני חושב שהצלחתי לתת כיוון משלי על הרעיון הזה.

פטרון למכשף: העץ העתיק
לבני אדם יש טעות בנוגע לעולם הצמחים. הם רואים את עולם הצמחים כממלכה פסטורלית של שלווה והרמוניה, אבל הם טועים. צמחים הורגים אחד את השני ומשתלטים על אזורים אחד של השני, נלחמים על מזון ושטח בכול העת, ואין להם מגבלות כמו רחמים אחד כלפי השני. אבל קשה לראות זאת מרחוק, האיטיות בה המאבקים הללו מתרחשים הופכת אותם לבלתי נראים למרבית היצורים. ובכול זאת, בכול פעם שעץ עובר את כמות הזמן שעצים אמורים להתקיים, כאשר עץ הופ נגוע באנרגיות קסומות או בהשפעה חיצונית שמאפשרת לו להתפרס מעבר לתפיסה הבסיסית שלו של עולם הצומח, אותה דרך חסרת רחמים של התרחבות והשתלטות מעודדת את הפעולות שלהם.

אותם עצים תבוניים ועתיקים הם לא ייצוג של הטבע, הם ייצוג של יצור אנוכי בטבע בעל תפיסת עולם שתהיה חייזרית למרבית היצורים. והם יוצרים בריתות לעתים עם בני תמותה בעלי יותר חופש פעולה למטרות האנוכיות שלהם. האנשים הללו אולי נראים כמו דרואידים, תפיסה שגויה שהם שמחים לחזק הרבה פעמים, אבל אלו לא דרואידים. אין להם שום רצון להגן על ההרמוניה של הטבע או איזשהו עניין בחיות או צמחים אותם הם לא משרתים. כמו הצמח אותם הם משרתים, מרבית המכשפים הללו אנוכיים ופועלים בעבור המניעים האישיים שלהם, שכמו מניעי הצמח- מרבית העולם אינו יכול להבין.

ישנם עצים אחרים, אבל הם אף יותר נדירים. עצים עתיקים מארצות פיה שחיו עם פיות טבע במשך מאות שנים, עצים שהיו שייכים לדריאדות אדירות ואיבדו את הפיה שלהם אבל הצליחו לשרוד למרות זאת, עצים נוראיים שגדלו מעץ ששיפד את לבו של ערפד או עמוק בשאול או הגיהינום, ואפילו עצים אגדיים כמו 'עץ העולם' או 'עץ הדעת'. אבל הם נמצאים מחוץ לעולם הצומח, והמכשפים שמצליחים ליצור בריתות עם עצים כאלו הם נדירים במיוחד.

לחשי ברית
דרג 1: Ensnaring Strike, Hail of Thorns.
דרג 2: Locate Animals or Plants, Spike Growth.
דרג 3: Plant Growth, Speak with Plants.
דרג 4: Grasping Vine, Guardian of Nature.
דרג 5: Conjure Volley, Wrath of Nature.

זרעים של כאב
לפני שאתה מבצע לחש התקפי הגורם לנזק, אתה יכול להוסיף ללחש זרע של כאב. במידה ופגעת, הזרע גדל בתוך היצור והוא נחשב מורעל, ובנוסף הזרע גורם לו ל-1ק4+מחצית דרגתך כמכשף בתחילת תורו. בכול סיום תור, היצור יכול לגלגל הצלת חוסן בד"ק לחשי המכשף שלך בשביל להוציא את הזרעים מתוכו. כאשר יצור מת מצמחים של כאב צמח יפייפה שואב את כוח חייו וגדל מתוך הגוף שלו. לאחר שהשתמשת ביכולת זו אתה צריך לנוח מנוחה קצרה או ארוכה לפני שתוכל להשתמש בה שוב.

בנוסף, כאשר אתה משתמש בלחשי הברית שלך, אתה יכול להתייחס לפרץ הקמאי שלך בתור התקפת נשק, ואתה יכול להשתמש בזרעים במקום בנשק רגיל כאשר אתה משתמש בלחש Conjure Volley. הלחשים נראים בהתאם.

גוף צמחי
החל מדרגה 6, אתה מתחיל כול יום עם מעטה עלים על גופך. כאשר יש לך את מעטה העלים, אתה זוכה בנק"פ זמני השווה למתאם הכריזמה+דרגת המכשף שלך, והמעטה נותר עד שאתה מאבד נק"פ זמני זה. בנוסף, כאשר יש לך מעטה זה, אתה זוכה בהתנגדות לנזק חודר, חותך ומוחץ, ואתה זוכה ביתרון לגלגולי התגנבות באזורים מיוערים.

מומחיות ברעלנים
החל מדרגה 10, אתה זוכה בעמידות לנזק רעל וחסינות למצב מורעל. בנוסף, כאשר אתה מטיל לחש מכשף הגורם לנזק, אתה יכול לבחור שמחצית מהנזק שהלחש גורם יהיה נזק רעל ולא הנזק הרגיל הנגרם בידי הלחש, אם תרצה בכך.

פריחת זרעי הכאב
החל מדרגה 14, כאשר אתה הורג יצור, אתה יכול לבחור שכול יצור הסמוך לאותו היצור יהיה מושפע מהיכולת זרעים של כאב כשם שפגעת בו. לאחר שהשתמשת ביכולת זו אתה צריך לנוח מנוחה קצרה או ארוכה לפני שתוכל להשתמש בה שוב.

השבעות חדשות למכשף
עור העץ

אתה יכול להטיל את הלחש עור קליפה לפי רצון מבלי לנצל יחידת לחש. אם אתה מטיל את הלחש על עצמך, אתה לא צריך גם להתרכז בלחש.

צעד בין העלים
דרישות: דרגה 12
אתה יכול להטיל את הלחש צעד העץ מבלי לנצל יחידת לחש. לאחר מכן, עליך לנוח מנוחה ארוכה לפני שתוכל להשתמש ביכולת זאת פעם נוספת.
 
עריכה אחרונה:
אהבתי. אני לא חושב שזה רחוק במיוחד ממערכת היחסים שיש לעצים עם חרקים. יש אפילו עצים שמחזיקים בחרקים במעין סימביוזה שמשמשים אותם כנגד אויביהם. אני מניח שהסיבה שאין למכשף גישה לחרקים היא שהפטרון מעוניין להפריד בין משרתיו. בכל מקרה, עצים הם הרבה יותר פעילים ממה שזה נראה.
 
וואו, מרשים, מעניין ומיוחד.
פעם חשבתי על נבל בשם "אפוקליפטוס" (השם נגנב בבוטות מסטריפ וחצי בקומיקס של אורי פינק) - עץ רשע שהיה קיים לפני היונקים ורוצה להרוס את עולמם. הוא מנסה להעמיק את השורשים שלו עד שיפוררו את כדור הארץ, אפילו שזה יקח לו נצח שלם.
 
למען האמת, מקור ההשראה להגשה הזו הוא לחלוטין ריצת הקומיקס של ה-New 52 ל-Swamp Thing. הדרך שהוא מתאר את עולם הצומח כמקום אכזר היה מקור ההשראה העיקרי שלי לפלאף, והנבל Seeder שמנסה להפוך להיות הנבחר של עולם הצומח ומשתמש בזרעים רעילים שגדלים בתוך האויבים שלו היה מקור השראה ליכולות. וכמובן, דמות קלאסית יותר עם יכולת כזו, קוראמה מהאנימה Yu Yu Hakusho.

זה בהחלט נשמע לי מתאים בנוגע לחרקים. אני מדמיין שעץ שכזה פשוט עבר מחרקים למשרתים יעילים יותר, ככול שהתודעה שלו התפתחה.

ואפוקליפטוס זה שם מצחיק וקונספט משעשע. אהבתי.
 
מגניב מאוד.

1. נתת לו יכולת זימון בתור לחש התקלות! אתה בטוח בזה?

2. זרעים של כאב נראה ממש חזק. מורעל זה מצב די נוראי, נזק מתמשך בנוסף זה עוד יותר גרוע, ואתה מחליט אם לנצל את היכולת רק אחרי שפגעת, והיא משפיעה בוודאות למשך סיבוב אחד לפחות. זה יותר חזק מלחש בדרג 1, כמו קרן חולי.

3. גוף צמחי - יכולת חמודה. האפקטים חזקים מאוד, אבל הנק"פ הזמני נמוך אז נראה לי שזה בסדר.

4. צעד בין העלים - הפסוקית "אחת ליום" מיותרת במשפט.
 
1. ראיתי את זימון פיה מהספר של טאשה ברשימת הלחשים, ופספסתי שזהו לחש הזימון היחידי של הוורלוק. אשנה את זה ל-Guardian of Nature.
2. אולי אשנה את זה לבחירה לפני ההתקפה, נראה לי שזה יאזן את זה בטיפה. אני מבין מה אתה אומר, אבל אם אפשרי שזה יפספס נראה לי שזה מאוזן.
3. זו הייתה הכוונה. זה יספוג מכה אולי שתיים, ואז ירד.
4. ירד.
 
1. ראיתי את זימון פיה מהספר של טאשה ברשימת הלחשים, ופספסתי שזהו לחש הזימון היחידי של הוורלוק. אשנה את זה ל-Guardian of Nature.
בספר החוקים לשחקן אין למכשף לחשי זימון ברשימת הלחשים - הוא יכול לקבל אותם רק באמצעות השבעות, שנותנות לו להטיל אותם פעם ביום כל אחד. זו החלטה עיצובית מודעת, משום שהיכולת לזמן יצור חזק למשך שעה *כלחש התקלות* היא עסק רציני. אם בטאשה הוסיפו למכשף לחש זימון "רגיל" (כזה בפורמט שמביא יצור למשך כמה שאתה מתרכז ומקסימום שעה) - זו רק עוד דוגמה לתכנון הנמהר של חלק מהאפשרויות המכאניות בטאשה.
דיברנו בפורום בעבר גם על התכנון הלקוי של תוספי תכונה לפי מוצא, על מאפייני מקצוע אופציונליים שלא מחליפים מאפיין אחר, ועל החלפת נתיב רק בדרגות מסוימות.
 
חזרה
Top