• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 83} ציפור הפיניקס הכחולה

רקע כללי: לפני שנים רבות, עיתונאי פרובוקטיבי בשם יקיר אביב, שכתב טור עתיר גסויות והומור בוטה במעריב לנוער בשם "חפוז", הוציא ספר בוטה אף יותר שכלל גם כמה סיפורים קצרים קלוקלים למדי. אחד הסיפורים עסק בנער שמתמכר למשחק מחשב בשם "ציפור הפיניקס הכחולה" בו הוא כל הזמן מנסה לנצח מפלצת שעונה לשם הנ"ל שמתוארת כ"עוף ערמומי שמסוגל להפוך לבלתי נראה, להחליף צורות ולעבור ממקום למקום ובסוף תמיד מופיע מעליך, מפליץ ענן סירחון והורג אותך".

אז, על בסיס התיאור המפוקפק הזה, החלטתי ליצור מפלצת תואמת. אם הקטע בו הציפור נופחת ענן סירחון נראה לכם לא מתאים למערכה רצינית, פשוט תחליפו אותו בנשק נשיפה עם אפקט זהה אבל בלי הילת הומור-השירותים. מצד שני, אחרי שהייתה במו"ד מפלצת רשמית שמעופפת על גזים שנוצרים במערכת העיכול שלה, אז הכל הולך.

ציפור הפיניקס הכחולה

יצור נורא זה זומן ככל הנראה מעולם אחר על ידי מכשף שהצטער מאוד על הלחש שהטיל אחרי שהציפור אכלה אותו. בעולם שלנו היא צרה צרורה לבריות בכלל ולהרפתקנים בפרט. לאחר שהשתלטה על מצודת המכשף ובנתה לעצמה קן, הציפור יוצאת לפשיטות בהן היא טורפת צאן, בקר ומטיילים לא זהירים במקורה המשונן, מטנפת מקווי מים בהן היא רוחצת את נוצותיה הכחולות והמגעילות ומידי פעם מטילה בהלה על עיר שלמה להנאתה בלבד.

מוצאה בעולם אחר מקנה לציפור כוחות קסם משונים - ללא ספק היא נבונה ומסוגלת לדבר וביכלתה לשנות את צורתה - לעיתים היא תבחר בצורה של מפלצת שמצאה חן בעיניה ולרוב תעדיף צורות בעלות כנפיים, אך לעיתים היא תשתנה לצורה דמויית אדם כדי לקדם את מזימותיה השפלות. הכוח המטריד ביותר של הציפור הוא יכולתה להפוך לבלתי נראית כרצונה, הנותן לה יתרונות בקרב אווירי ובתקיפת אויבים על הקרקע.

הציפור רעבה תמיד ואוכלת בגרגרנות רבה. היא מסוגלת לאכול כמות אדירה של בשר, עצמות, עלים וענפים, דגנים וירקות, להקיא ולאכול שוב. הרגלי התזונה של ציפור הפיניקס הכחולה גורמי לה לכאבי בטן ורגזנות וכן להצטברות של גזים במערכת העיכול שלה - אותם היא עשוייה לפלוט על אויביה בנפיחה רועמת תוך שהיא צוחקת ברשעות.

תפלץ גדול (משנה צורה), תוהו מרושע
דרג"ש: 14 (שריון טבעי)
נק"פ: 110 (13ק10 + 39)
מהירות: 9 מ' בהליכה, 24 בתעופה

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 14 (2+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: זריזות 3+ חוכמה 4+
מיומנויות: הבחנה 4+
עמידות: רעל
חושים: ראיית חושך לטווח 18 מ', הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

היעלמות מעין: כפעולת בונוס, הציפור הופכת לבלתי-נראית. היא תישאר במצב זה כל עוד היא שומרת על ריכוז. אם הציפור תוקפת, היא חוזרת להיות נראית עד תחילת התור הבא שלה.

פעולות:
ריבוי התקפות: ציפור הפיניקס הכחולה יכולה לתקוף פעם אחת במקור ופעם אחת בטפרים, או לנפוח פעם אחת את ענן הסירחון שלה או לשנות צורה.

מקור: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) דוקר

טפרים: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 11 (2ק6 + 4) חותך

נפיחת סירחון (מתחדש במנוחה קצרה): הציפור נופחת ענן כחול-ירקרק של גזים מצחינים בקונוס של 6 מ'. על כל מי שנמצא בתוך הקונוס להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 14 או לספוג נזק של 21 (6ק6) רעל ולא להיות מסוגל לעשות שום דבר בתור הבא שלו מלבד להקיא ולהתפתל. בגלגול הצלה מוצלח, הקורבנות סופגים רק חצי נזק ולא נכנעים לבחילה. הנפיחה לא משפיעה על יצורים שלא צריכים לנשום.

התעתקות (מתחדש 4-6): הציפור משגרת את עצמה כהרף-עין לנקודה בלתי-מאויישת בטווח של עד 36 מ' אותה היא יכולה לראות. מיד לפני או אחרי ההתעתקות, הציפור יכולה לבצע התקפה במקור שלה או לנפוח ענן סירחון.

שינוי צורה: כפעולה, ציפור הפיניקס הכחולה משנה את צורה לזו של יצור כלשהו בגודל גדול או בינוני. בצורה החדשה תכונותיה מלבד הגודל אינן משתנות, אך היא אינה מסוגלת לעופף אם אין לצורה החדשה כנפיים. הציפור מקבלת יכולות תנועה של הצורה החדשה כגון שחייה, התחפרות או נשימת מים וכן את ההתקפות הטבעיות שלה במקום אלו שיש לה בצורת ציפור, אם לצורה החדשה יש התקפה רעילה, הציפור מסוגלת להשתמש בה, אך לא בהתקפות על טבעיות כמו כוחות דמויי לחש ונשק נשיפה. הציפור שומרת על יכולת נפיחת הסירחון גם בצורה החדשה והיא חוזרת לצורת הציפור כשהיא מתה.
 
חזרה
Top