• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 77] מיקוד חייה, וריאנט לסייר (מהדורה 5)

חלק מהסיירים מחוברים יותר לטבע מאחרים, הם ציידים נהדרים לא בגלל שהם למדו לזהות את החולשות של האויבים שלהם, אלא כי הם למדו כיצד לתעל את כוחות הטבע בשביל להשתמש בעוצמה של החיות, אלה שעושים את זה לרוב נושאים עליהם טוטמי עץ קטנים שבהם ישן רסיס נשמה של חיה, ברגע האמת הם מסוגלים להתחבר עם הרסיס ולהעניק לו גוף זמני, בתמורה לכוח או לחושים של החייה, הם נותנים לה עוד כמה רגעים על העולם, כאשר פניהם הופכים לפניה של החייה אותה הם לבשו.

מיקוד חייה (דרגה 1, מחליף את אויב מועדף)
מעולם לא למדת את החושלות של הדרקונים או כיצד צריך להכות בבני אדם, אין לך כישורים מיוחדים שמאפשרים לך להבדיל בין מחצית לבין ננס רק כי אתה צד בני מחצית כל ימיך. במקום זאת אתה מסוגל לקרוא לרוח טבע לשרת אותך לכמה רגעים, לתת לגוף האנושי שלך את היכולת שלחייה הייתה.
בדרגה 1 אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס בשביל להעניק לעצמך מיקוד חייה למשך דקה, בחר אספקט אחד מהרשימה הבאה שאתה מכיר, בדרגות 6 ו14 אתה יכול לבחור אספקט נוסף אותו אתה יכול ללמוד, כמו כן, בכל פעם שתוסף ההכשרה שלך עולה, אתה יכול לבחור לשכוח אספקט אותו אתה מכיר לצורך אספקט חדש. זה צריך להיות אספקט של חייה שיצא לך לפגוש במהלך ההרפתקאות שלך. אתה יכול להפעיל אספקטים מס' פעמים השווה לתוסף ההכשרה שלך. אתה מחדש את המאגר כאשר אתה משלים מנוחה קצרה. מרגע שהפעלת אספקט, הוא מבטל כל אספקט אחר שפעל לפני כן.

  • עטלף - אתה מקבל ראיית חושך של 30 פיט, בדרגה 6 הטווח גדל ל60 פיט, ובדרגה 14 אתה מקבל חוש-עיוור בטווח של 10 פיט ממך.
  • דוב- אתה מקבל תוסף 2 לבדיקות והצלות חוסן, בדרגה 6 התוסף עולה ל4, ובדרגה 14 אתה מקבל גם יתרון בבדיקות האלה.
  • שור- אתה מקבל תוסף 2 לבדיקות והצלות כוח [הערה, בדיקות לא אומר התקפות], בדרגה 6 התוסף עולה ל4, ובדרגה 14 אתה מגבל גם יתרון לבדיקות האלה.
  • נץ- אתה מקבל תוסף 4 לבדיקות תפיסה המבססות על ראייה, בדרגה 6 התוסף עולה ל6, ובדרגה 14 אתה מקבל יתרון לגלגולי תפיסה המבוססים על ראייה.
  • צפרדע- אתה תוסף4 לבדיקות שנועדו לשחייה וקפיצה, בדרגה 6 התוסף עולה6 , ובדרגה 14 אתה מקבל מהירות שחייה השווה למהירות שלך, ויכולת לנשום מתחת למים.
  • קוף- אתה מקבל תוסף 4 לבדיקות שנועדו לטיפוס, בדרגה 6 התוסף עולה ל6, ובדרגה 14 אתה מקבל מהירות טיפוס השווה להמהירות שלך, ואתה זקוק רק ליד פנויה אחת כדי לטפס.
  • ינשוף - אתה מקבל תוסף 4 לבדיקות התגנבות, בדרגה 6 התוסף עולה ל6, ובדרגה 14 אתה מקבל יתרון לבדיקות התגבנות.
  • נחש אתה מקבל תוסף 2 להתקפות מזדמנות שאתה מבצע, וכן תוסף 2 לדרג"ש כאשר נעשית נגדך התקפה מזדמנת. בדרגה 6 התוסף עלה ל4, ובדרגה 14 אתה מקבל יתרון להתקפות מזדמנות והתקפות מזדמנות נגדך נעשות בחיסרון
  • איל - אתה מקבל תוסף של 5 פיט למהירות התנועה שלך, בדרגה 6 התסוף עולה ל 10 פיט, ובדרגה 14 אתה מסגול לבצע את פעולת הרציה כפעולת בונוס במקום פעולה רגילה.
  • טיגריס -אתה מקבל תוסף 2 לבדיקות והצלות זריזות, בדרגה 6 התוסף עולה ל4, ובדרגה 14 אתה גם מקבל יתרון בבדיקות האלה.
  • זאב - אתה מקבל תוסף 4 לבדיקות תפיסה מבוססות ריח או שמיעה. בדרגה 6 התוסף עולה ל6, ובדרגה 14 אתה מקבל יתרון להתקפה כל עוד יש לפחות בן ברית אחד סמוך אליך ולמטרה שאתה תקוף.

הערה- במידה ואחד ממאפיני המקצוע שלך/הנתיבים שלך מתייחס ישירות ליכולת אויב מועדף, התייחס למיקוד חייה במקום [הערה מנהלית- זה סוג של כסת"ח, אני חושב שיש רק יכולת מקצוע אחת שמדברת על זה והיא שהחייה המלווה של הסייר מקבלת את התוסף שלו נגד אויבים מועדפים, לא שולל שסייר חיות יאפשר לחייה המלווה לקבל את הבונוס של מיקוד החייה שלו יחד איתו.]

כישרונות:

מלאכת טוטאם

דרישות : מיקוד חייה.
כאשר אתה בוחר בכישרון זה אתה יכול לבחור 2 מיקודי חייה שאתה לא מכיר. אתה לומד אותם ומסוגל לעצב טוטאמים שלהם לשימוש עתידי.

מיקוד כפול
דרישות : מיקוד חייה.
כאשר אתה משתמש במיקוד החייה שלך, אתה יכול לבחור להיכנס למיקוד של 2 חיות במקום חייה אחת.

חיבור לטבע
בחר את אחד ממיקודי החייה הזמינים לסייר, אתה מסוגל לבצע אחד מהם כאילו הייתי סייר בדרגה השווה לדרגתך.
בכל פעם שתוסף ההכשרה שלך משתנה, אתה יכול לבחור להחליף את המיקוד אותו אתה מכיר במיקוד אחר.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
העתקה גסה של היכולת בעלת אותו שם של מקצוע הצייד מpf, אחת החששות שלי היא שתוספים סטטים הם לא חברים טובים של מו"ד 5, אבל מצד שני רוב התסופים פה עם למיומנות והיכולת ללמוד עוד מיקודים עתידיים היא די יקרה (כישרון) ככה שאף תוסף לא שבור מידי ולא יגרום לסייר להיות פחות גרוע ממה שהוא עכשיו בצורה שבורה.
 
אני מחבב את הרעיון, אבל הייתי מחליף את התוספים הסטטיים או ביתרון פשוט, או בתוסף ששווה לתוסף ההכשרה. זה חוסך את כל ה"בדרגה X התוסף עולה לY".
הכשרונות מעניינים, בהתחשב בכך שאין כשרונות אחרים עם דרישות למאפייני מקצוע ספציפיים (חוץ מהטלת לחשים/קסם ברית). הייתי הופך את מלאכת טוטם למשהו יותר דומה לmartial adept- אתה יכול פעם ביום לעטות אספקט אחד משניים. לשלב את זה בעצם עם "חיבור לטבע".
 
מלבד ההערות של Nextorl Nextorl , איתן אני מסכים לחלוטין, שים לב שבאמצעות מיקוד כפול או כשרונות אחרים נוצר כאן מצב שאפשר להערים תוספים לאותה הבדיקה. אם אתה עם הכשרה בהתגנבות ומפעיל מיקוד ינשוף וטיגריס, יש לך לצורך העניין תוסף 13+ לבדיקות התגנבות בדרגה 6, עוד לפני תוסף הזריזות.

כדאי לוודא שהמיקודים השונים לא חופפים, וכל אחד מהם נותן דברים אחרים לגמרי. אם לשתי חיות יש מיקוד חופף, כנראה שיש לך חיה אחת יותר מדי. אני לא מבין למה צריך שלוש חיות שונות שנותנות תוסף לבדיקת תפיסה, לפי חושים שונים. פשוט תעיף שתיים מהן. אם אתה רוצה לתת ייצור להרבה חיות, אפשר לזנוח את השימוש בשמות חיות ספציפיות וללכת לכיוון של הגדרות רעיוניות כמו "בהמה חסונה" או "צייד אמפיבי". תסתכל לדוגמה על תתי-הסוגים של הגזע Shifter, שכל אחד מהם מאחד קבוצה גדולה של בעלי חיים עם מאפיין משותף ולא קשור רק לבעל חיים מסוים.
 
נקסט- על הנייר אני מסכים איתך, אבל עקרונית היכולת שאני מחליף (אויב מועדף) משתפרת עם הדרגות, אז חיפשתי איזה אפשרות שיפור דומה, חשבתי פשוט שאתה מקבל יתרון אבל אז פחדתי שיתרון "חינם" בדרגה 1 זה די חזק. אני בהחלט לא פוסל לשנות את זה פשוט ליתרון.

נרוביאן- במקרה הזה (כמו שצירפתי מהקישור) פשוט ייבאתי את החיות מPF, חלקן במקור נותנות יכולות שלא קיימות ב5 (נגיד חוש ריח)או סקילים שלא קיימים ב5 (נגיד טיפוס) אז ניסתי לבטא את זה בצורה אחרת, בדיעבד לא חשבתי על האפשרות שמישהו עכשיו יבחר להתמקד בסקיל אחד בודד ויגיע לתוסף פסיכי. אני עכשיו רואה שהייבוא לא עבד טוב בחלקם, מניח שאת הקוף, הצרפדע והינשוף, אפשר להוריד.

בקשר לכשרונות, לא בטוח מה עבר לי בראש עם מלאכת טוטאם. מניח שאפשר באמת לחבר אותו עם חיבור לטבע וזהו
 
חזרה
Top