• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 76][4] קיר החרטומים- אתגר מיומנות מוכן

קיר החרטומים- אתגר מיומנות

הדמויות חוקרות פירמידה עתיקה מלאה בסודות מסתוריים. על קירותיה, תמונות וכיתובים בשפה שהיא בין ציור לכתב, המספרים כיצד האימפריה העתיקה רדתה באזרחיה, כיצד בעלי הכוח ניצלו את המעמדות הנמוכים ושיעבדו אותם על מנת להרוויח, ורימו אותם כך שהרווח שלהם היה מועט. הסיפור מתחיל החל מהאימפריה האדירה שהייתה פעם, לפני השחיתות הנוראית, כאשר האנשים היו מאוחדים כנגד האויבים שמסביבם ונלחמו בהם בכול כוחם, עד למצב המרד שהיה. החוקרים ששלחו הרפתקנים לחקור את הפירמידה האמינו שהיא פירמידה שנבנתה בעבור אחד מהפרעונים או יועציהם העוצמתיים ביותר מאותה התקופה, אבל זוהי טעות. הפירמידה במקור נבנתה בעבור פרעה כזה או אחר, אבל הפירמידה מספרת את הסיפור על המרד המוצלח- שאפשר לאזרחים למרוד ולנצח את אלו ששלטו מעליהם. במקום לקבור בו את הפרעה, לאחר הניצחון, מנהיג המרד נקבר בתוך הפירמידה.
אבל הוא לא היחיד שנשמתו נחה שם.
נביא מקרב פשוטי העם, ייתכן שחוצן רב עוצמה וייתכן שנבחר בידי האלים- המקורות לא הצליחו לשרוד בנושא הזה, קילל את אחד מהאנשים המושחתים והנוראיים שהביאו את האימפריה למצב בו היא הייתה. שר האוצר והאיש שהיה אמון על השימוש במיסים הכבדים שהטילה הממלכה על אזרחיה, נכלא גם הוא בתוך הפירמידה, אבל לא בקבר. במקום זאת, הוא נכלא כחלק מקיר החרטומים- שהוא לא באמת קיר של כיתובים עתיקים. האותיות בקיר החרטומים חיות, ומדמות את סיפור המרד, אותו שר האוצר נאלץ לחוות בכול פעם מחדש כעינוי נצחי שיזכיר לו את חטאיו, ולא משנה כמה הוא יילחם במורדים שבתוך הציור- הוא יפסיד, עד שעונשו יסתיים, עד אשר הוא יקבל את חטאיו וימצא חרטה.

בעוד שהחבורה מהלכת בפירמידה, הם יגלו כי הקירות חיים. בתחילה, כאשר לא מסתכלים, כיתובים שמסמנים אנשים או חיות ברחבי הפירמידה יזוזו או ישתנו ממקום למקום. לאחר מכן, כאשר הדמויות יגלו זאת, הם יוכלו למצוא את עצמן מנסות לתקשר עם הדמויות שבתוך הקיר, מנסות להבין את הקללה המוזרה שמוטלת על הקיר, ויגלו על מי שכלוא בתוכו. והחלק האחרון, והקשה ביותר, יהיה למצוא סיום לקללה, מה שיאפשר לשר להשתחרר מתוך הקיר, ולהעניק לדמויות ידע שהיה אמור להישכח מן השנים, ושווה יותר מכול מטבע זהב.

ניתן לפצל את אתגר המיומנות הזה, אין סיבה לעשות את כול שלביו בהיתקלות אחת. ייתכן שהדמויות יגלו בתחילה שהקירות זזים, ורק אחרי שהם יתקדמו בפירמידה (ויתקלו באיומים האחרים שמציבה מולם הפירמידה) הם ימצאו דרך לתקשר עם הפירמידה, ורק לאחר עוד כמה היתקלויות הן עשויות למצוא את שר האוצר בחלק מסוים בציור ולהיות מסוגלות לתקשר איתו.

מורכבות: 5 (12 הצלחות לפני 3 כישלונות)
מיוחד: הכישרון בלשן מאוד יעיל בפענוח הכתב המוזר והקסם. כול בדיקה שמסומנת ב-* אומרת שכול דמות עם הכישרון בלשן יכולה לזכות פעם אחת לתוסף כשרון 3+ לגלגול המיומנות הזו. בעוד שניתן לקבל את היתרון הזה פעם אחת בלבד לכול מיומנות, במידה והדמויות משתמשת במיומנות שונה בכול פעם אין לה הגבלה לקבל את היתרון מספר פעמים.

שלב ראשון: הבנת ציורי הקיר (3 הצלחות)
תפיסה (ד"ק בינוני, עד 2 הצלחות): משהו בציורים לא תקין. הדמויות מזהות כמה אותיות בצורת אדם שהם ראו במקום אחד, לפתע מופיעות במקום אחר. כיתובים שונים משתנים לפתע, כאשר אותיות אדם נעלמות או מופיעות. המהות של המשפטים לא משתנה יותר מידי, והיא מספרת על אימפריה עתיקה ומושחתת, אבל הכיתובים מוזרים בכול זאת.
תובנה (ד"ק בינוני, עד 2 הצלחות)*: האותיות אינן כתובות כפי שהם אמורות להיכתב. יותר מידי הבעות פנים לאנשים, אף שפה- גם עתיקה- לא תיצור הבעות פנים כאלו אמיתיות וזועמות לאנשים וכאלו הבעות פנים מתנשאות וגועליות לאלו שאמורים לסמן את בעלי הכוח. האותיות האלו מוזרות, כמעט כאילו הן נועדו לסמן אנשים אמיתיים שמרגישים רגשות אמיתיים, ולא רק חלק במשפט.
מאגיה (ד"ק קל, עד 2 הצלחות)*: בין האותיות, מידי פעם מופיעים סימנים. בעוד שבהתחלה הם נראים כמו סימנים של בתי אצולה ובתי עסק עתיקים, בחינה מדוקדקת מראה כי האותיות האלו הם סימנים מאגיים שמפוזרים ברחבי הציור. סימנים מאגיים ממסורות התהפוכה והמגננה- רק שהמגננה מכוונת כלפי פנימה, על מנת למנוע ממשהו בציור לצאת החוצה.
הצלחה בשלב הראשון: החבורה מזהה את הקסם שבקירות. הציורים הם יותר מכיתובים המספרים סיפור עתיק. האותיות שמסמנות את האנשים בתוך הציורים חיות, ובעצם נלחמות בצורה מאוד אמיתית בעבורן את אותו מרד עתיק מלפני מאות או אלפי שנים בבעלי השררה. כעת, שהאותיות מבינות שזוהו, הן כבר לא מסתירות את התזוזות שלהן, והם אפילו מסוגלות לדבר עם הדמויות, על מנת להצדיק את המטרה שלהן ולכעוס על המצב בו הן נמצאות.
כישלון בשלב הראשון: כישלון בשלב הראשון יגרום להיתקלות בעצם להיכשל ככלל. הדמויות לא יבינו את הטבע המוזר של הקירות, ורק יבינו שמשהו בפירמידה הזו קצת יותר קסום מהנראה לעין.
הערה: בגלל שכישלון בשלב זה מבטל את ההיתקלות, ייתכן שאולי המנחה יכול לבחור להוריד את השלב הזה באתגר המיומנות, אם מאוד חשוב לו שהדמויות כן יתקדמו לשלבים הבאים באתגר. אם המנחה בוחר לעשות זאת, ייתכן שהוא ירצה להוסיף שלב משלו לאתגר, או לחילופין להגדיל את מספר ההצלחות באתגרים הבאים. לא שזוהי חובה, מנחה יכול פשוט להפחית את השלב הזה באתגר המיומנות, להחליפו בבדיקה אחת מאלו שמסוגלות לעבור את השלב הזה, ולהעניק נק"נ על אתגר מיומנות במורכבות 3 במקום על אתגר מיומנות במורכבות 5.

שלב שני: אינטרקציה עם אנשי האותיות (4 הצלחות)
אנשי האותיות- שמורכבים בעיקר מהאותיות שנראות בצורת אדם ומייצגות את האנשים, מורדים בבעלי הכוח- שהם גם אנשים שמצוינים באותיות, אבל הם יותר קריקטורות שלא באמת מסוגלות לתקשר של בעל שררה מתעלל מאשר דמויות שבאמת אפשר לתקשר איתן. אנשי האותיות המורדים, שעכשיו זזים בחופשיות ומבלי להסתיר זאת על גבי הקירות.
אנשי האותיות יחשפו מידע רב, וחשוב, על השימושים האמיתיים של הפירמידה. הם גם יספרו לדמויות, עם ההצלחות שהן יקבלו, על המנהיג של הכוחות שנאבקים במרד- שר האוצר המושחת והנורא. היחיד מכול אנשי האותיות המושחתים שמסוגל לחשוב בפני עצמו כמו אנשי האותיות המורדים.

הדרך שאנשי האותיות והדמויות מדברות היא אתגר בפני עצמה, אבל לא כזה שדורש מיומנויות, אלא פשוט את היצירתיות של השחקנים. ייתכן שהדמויות צריכות לדבר אל האנשים בשפה עתיקה, וכך הם יתקשרו בחזרה על ידי כך שהם יסתדרו כמשפטים, או ידברו טלפתית עם הדמויות. ייתכן שדמות ממקור כוח מאגי או צל מסוגלת להוסיף כתב קסום שיאפשר לדמויות לתקשר, וייתכן שאפילו דיו או צבע יהיה מספיק על מנת שהדמויות יכתבו בעצמן על הקירות ובעצם כך יעבירו את המילים שלהן אל אנשי האותיות המורדים.

דיפלומטיה (ד"ק קל, עד 2 הצלחות)*: הדמויות משכנעות את אנשי האותיות לספר להם על המטרות שלהם, אומרים שכך ההיסטוריה תזכור את המאבק שלהם, וכיצד הם תומכים בהם. אנשי האותיות אומרים מרצונם מידע על מצב המרד שלהם, ומספרים כיצד הקרב שלהם חשוב, בעודם מגלים גם מידע על שר האוצר המושחת.
דת (ד"ק קל, עד הצלחה אחת, רק לדמויות מתאימות ממקור כוח קדוש): האימפריה העתיקה הייתה דתיה מאוד, וגם אם חלק מהכוהנים היו מושחתים בדיוק כמו בעלי הכוח, עדיין לאנשי האותיות יש כמו אזרחי האימפריה העתיקים הערכה למספר אלים שנסגדו באימפריה והם יקשיבו לאלו המייצגים אותם. רק דמויות ממקור הכוח הקדוש (ולבחירת המנחה, ייתכן שגם דמויות אחרות שמייצגות דת) מסוגלות לבצע בדיקה זאת, אבל הן בהחלט מסוגלות לגרום לאנשי האותיות להשתכנע מהם יותר.
בעולם נקודות של אור, האלים שיוצגו על ידי האימפריה הם אראת'יס, איון ופיילור. בנוסף לכך, המורדים עצמם גם העריכו את אבאנדרה כאלת השינוי והחופש, שייצגה ברוחה את המרד שלהם וכמה מכוהניה היו ממנהיגי המרד. כוהני אבאנדרה ספציפית מסוגלים לקבל עד 2 הצלחות באמצעות בדיקות דת, ולא הצלחה אחת בלבד.
היסטוריה (ד"ק בינוני, עד 2 הצלחות)*: דמויות שמפגינות ידע היסטורי בהחלט עשויות לגרום לאנשי האותיות לדבר. החל מלספר להם כיצד ההישגים שלהם המשיכו מעבר למרד שלהם, שרק אותו הם מכירים, עד ללספר להם מה נותר מהאימפריה שלהם, ומה מצבה בימים אלו. עם כמה שאנשי האותיות הם יצירים של קסם שרק נועדו לייצג את המורדים מפעם, העניין הזה נותר בהם, והם עשויים להעניק מידע בעבור מידע.
תפיסה (ד"ק בינוני, עד 3 בדיקות, לא מעניק הצלחות ולא נחשב ככישלון)*: ניתן להשתמש בבדיקת תפיסה עד 3 פעמים במהלך השלב הזה, מבלי שהדבר יחשב לחלק מהאתגר עצמו. בשלב הזה, המיומנות תפיסה מייצגת לראות מרכיבים בציור שעשויים לסייע לדבר עם אנשי האותיות- אולי לזהות את העובדה שהם עבדים בתנאים נוראיים שנועדו להקים פירמידות, כיצד היחס של הממשל אליהם הוא התעללות, וגורמים נוספים שמאפשרים להבין יותר את מצבם של אנשי האותיות המורדים. הם זוכים בתוסף 2+ לבדיקה הבאה שלהם.
תרמית (ד"ק בינוני, עד 2 הצלחות)*: הדמויות מדברות עם אנשי האותיות בצורה מטעה. הן לאו דווקא מכוונות לשקר להן, אבל הן מובילות אותם לומר יותר מידע משהם התכוונו למסור מלכתחילה, ובכך מגלות עוד על שר האוצר, על היכן הוא נמצא, ועל הכוחות המורדים בהם הוא נעזר. אנשי האותיות הם לא אנשים אמיתיים, ולכן קצת יותר קשה לעשות להם את זה מאשר שהיה לאנשים אמיתיים, אבל זה עדיין דבר שניתן לבצע.
הצלחה בשלב השני: אנשי האותיות מתרשים מן החבורה מאוד, והעניקו להם מספיק מידע בשביל לחבר את חתיכות הפאזל שהוא קיר החרטומים הזה. הקיר הוא בעצם קללה שנוצרה על מנת לכלוא את שר האוצר, שהוא נשמע כמו היחיד בציור שהוא אדם אמיתי. הדמויות יודעות היכן הוא נמצא, והן הרשימו מספיק את אנשי האותיות המורדים כך שאלו לא יתערבו בניסיון של הדמויות לדבר איתו.
כישלון בשלב השני: אנשי האותיות המורדים לא התרשמו מהדמויות, ואפילו יותר מזה, מחליטות שהן לא צריכות להתערב להן בציור. הן לא נתנו לדמויות את המידע היכן שוכן שר האוצר המושחת, וגם אם הדמויות מוצאות אותו הם עוצרים אותם מלדבר עם שר האוצר המושחת.

שלב שלישי: האינטרקציה עם שר האוצר (5 הצלחות)
שר האוצר המושחת, מנהיג בעלי השררה בציור, הקורבן של הקללה, שכלוא כבר מאות או אלפי שנים בציור וגם בדעתו- שהוא לא מוכן לקבל את השגיאה שבה (ייתכן שבמכוון- הקללה שבציור עשויה להקשות את לבו כך שהוא יהיה חייב גורם חיצוני על מנת להבין את שגיאותיו). הוא גאוותן, עקשן, רואה את פשוטי העם כנחותים ממנו, אבל יודע כי המרד מנצח אותו בסופו של דבר, ומלא בייאוש על כך שהצד הצודק בעיניו נכשל. על הדמויות לשכנע אותו לראות את הצד שלא שייך לא, להבין מדוע המרד התרחש, וכמה הפעולות שלו שגויות.
איום (ד"ק קל, עד 2 הצלחות): האתגר האמיתי באינטרקציה עם שר האוצר היא העובדה שהוא לא מוכן לשמוע ולקבל בשום צורה כול דבר שנאמר לו בנוגע לכמה שהפעולות שלו שגויות. הדמויות מסוגלות לאיים עליו לשתוק, או לשמוע, ולומר לו שהם הפעם יעודדו את אנשי האותיות לגרום לו יותר סבל מאשר המוות המהיר שהם בדרך כלל מעניקים לו. הדמויות לא חייבות אפילו להתכוון לזה, אבל האיום מספיק בעבור שר האוצר כדי לשמוע אותן.
דיפלומטיה (ד"ק קשה, עד 2 הצלחות): הדמות מסבירה, באמצעות טיעונים הגיוניים ופנייה לרגש של שר האוצר, את השגיאה שבמעשיו. בעוד שהוא יכול להשתכנע מעט מטיעונים שכאלו, זה מאוד קשה להניא את לבו כך.
היסטוריה (ד"ק קל, עד הצלחה אחת): הדמויות עשויות להפגיש את שר האוצר עם ההבנה הפשוטה כיצד הדברים שהוא ביצע והמעשים שלו הביאו להפלת האימפריה העתיקה וליצירת המרד מלכתחילה. הוא לא רוצה לשמוע זאת, אבל זה נכון, וההבנה על כך מסוגלת לחדור אף ללבו הקשה.
דת (ד"ק בינוני, עד הצלחה אחת, רק לדמויות מתאימות ממקור כוח קדוש): כפי בשלב הקודם, גם שר האוצר מעריך את הדת, ועשוי להקשיב יותר לדמויות דתיות, אך האתגר כאן יותר קשה- כי בתור נציג של האימפריה העתיקה הוא חושב שגם הוא נבחר בידי האלים, ולכן לא מאוד מתרשם מדמויות שהן נבחרות האלים כמותו. יש לשים לב שבעוד שזה אפשרי לשכנע אותו באמצעות אלים שייצגה הממלכה, הוא לא יתרשם מאלים המייצגים ברוחם את המרד. בעולם נקודות של אור, זה אומר שדמות מקודשת המייצגת את האלה אבאנדרה לא מסוגלת לגלגל דת על מנת לשכנע את שר האוצר.
מאגיה (ד"ק בינוני, עד הצלחה אחת)*: הדמויות עשויות להפגיש פשוט את שר האוצר המושחת עם ההבנה שאם הוא לא יסכים להבין, הוא הולך לסבול אפילו יותר, והציור רק ימשיך את הסבל הנצחי שלו. הוא עקשן בלבו, אבל הוא מסוגל להבין זאת.
תרמית (ד"ק קל, עד 2 הצלחות)*: כול מומחה בתרמית מסוגל לדעת שלדבר עם מישהו עקשן וגאוותן זה כמו להילחם במישהו עם כוח מוחץ. הדרך הנכונה להביס אותו היא לא ללכת איתו ראש בראש, אלא לגרום לעוצמה המופרזת בה הוא מדבר להפיל אותו למלכודת של עצמו. ניתן לגרום לשר האוצר באמצעות כמה טריקים מילוליים ואלגוריות מונחות נכון להצביע בעצמו על הפגמים במעשים שלו ועל הרוע בהם, עם הכיוון הנכון. שר האוצר מחשיב עצמו חכם, אבל הוא לא דיבר עם אדם אמתי כבר מאות שנים, והוא כבר שכח כיצד להימנע מלומר דברים שמכשילים את עצמו. זוהי הדרך הבטוחה ביותר לגרום לשר האוצר להבין את הטעות בדרכיו.
הצלחה בשלב השלישי: החבורה הצליחה לגרום לשר האוצר להבין את הטעות במעשיו, והביאו את הקללה לסיום החיובי האפשרי שלה. מתוך הציור, שר האוצר המושחת יוצא, כאותו יום בו הוא נכלא בציור על ידי אותו "נביא" מסתורי. הוא מסוגל להעניק לדמויות ידע היסטורי מלא מימי חייו, וגם מידע שיעזור להם בחלק הפירמידה, שכן הוא היה האחראי על העיצוב שלה וההגנות שלה בחייו. ברגע בו הוא יניח את רגלו מחוץ לפירמידה, משקל השנים ייפול עליו, והוא יהפוך לשלד מתפורר, אם לא ישירות לאבק, אבל כול עוד הוא בתוך הפירמידה, הוא מסוגל לסייע מאוד לדמויות והוא משאב יקר ערך. האם הדמויות יודעות על הגורל שיקרה לו ברגע שהוא יעזוב את הפירמידה תלוי בכמה טוב הם פענחו את הסימנים המאגיים שעל הקירות.
כישלון בשלב השלישי: כישלון בשלב זה אינו כישלון מוחלט, אלא גורם לקללה להסתיים בדרך השלילית. שר האוצר דחה סופית את הסיכוי האחרון שלו לגאולה, ולכן המרד כעת מגיע לסיומו. אנשי האותיות המורדים מחסלים את כלל בעלי השררה, ומוציאים אותו להורג. מתוך הקיר, הגולגולת של שר האוצר מופלת. קסמים המאפשרים לתקשר עם המתים מסוגלים להעניק לדמויות פיסות ידע שהיו לשר האוצר והוא לא סיפר להן, אבל מרבית הזיכרונות שלו הושמדו בסיום האכזרי של הקללה, וזה גורל שונה לחלוטין מאשר אם הדמויות היו מצליחות לגרום לו להבין את הטעויות שבדרכיו ואת הסבל שהוא גרם לעם שלו. גם במקרה הזה, כאשר הגולגולת מוצאת מהפירמידה, היא מתפוררת מידית כאשר משקל השנים נח עליה.
 
עריכה אחרונה:
אהבתי את הקונספט אבל כאתגר מיומנות הוא מרגיש ארוך מדי - לדעתי שווה להוסיף עוד היתקלות או אינטראקציה בין כל שלב של האתגר.
אולי שומר לפני אתגר אנשי האותיות ורוח רפאים לפני האתגר האחרון.
כל דבר אחר יכול לעבוד אבל אחרת זה פשוט מרגיש לי ארוך מדי.

ובאופן כללי, שוב מדגיש כמה חבל שלא אימצו את המכאניקה של אתגרי מיומנות בצורה זו או אחרת למהדורה חמש. נכון שהיא מורכבת יותר אבל היא באמת הצליחה להפוך את ההיתקלות הלא-קרבית למשהו מוחשי.
 
אהבתי את הקונספט אבל כאתגר מיומנות הוא מרגיש ארוך מדי - לדעתי שווה להוסיף עוד היתקלות או אינטראקציה בין כל שלב של האתגר.
רשמתי לפני שפירטתי את שלבי האתגר. אני גם חושב שזה אתגר שלא צריך לעשות בפעם אחת, אלא עם היתקלויות תוך כדי. בעצם כול פעם הדמויות נחשפות לחלק נוסף של הציור, ומקבלות לבצע עוד שלב באתגר.
בתחילה הן רק מזהות את טבע הציורים, עוברות חדר ומגיעות למקום עם ציורים מאוד גדולים בו הם מסוגלים לדבר עם אנשי האותיות, ואז עוברות עוד היתקלות או שתיים לפני שהן מגיעות לחדר בו שר האוצר המושחת שוכן ומדברות איתו. באמת אתגרי מיומנות במורכבות 5 הם מאוד כבדים לביצוע בפעם אחת.

ובאופן כללי, שוב מדגיש כמה חבל שלא אימצו את המכאניקה של אתגרי מיומנות בצורה זו או אחרת למהדורה חמש. נכון שהיא מורכבת יותר אבל היא באמת הצליחה להפוך את ההיתקלות הלא-קרבית למשהו מוחשי.
מסכים מאוד. אחת מהמכאניקות האהובות עליי מהמהדורה הזו. המזל הוא שקל מאוד להמיר אותה גם למהדורה 5 וגם לפאת'פיינדר :D
 
אני מאוד אוהב את החלוקה לחלקים שונים, אבל אתגר מיומנות בדירוג 5 הוא אתגר מאוד קשה. במיוחד עם הרבה גלגולים בד"ק גבוה. קשה לי לראות קבוצה שמצליחה באתגר. בכל מקרה, יש לי רק הערה מכאנית אחת:
תפיסה (ד"ק בינוני, עד 3 בדיקות, לא מעניק הצלחות ולא נחשב ככישלון)*: ניתן להשתמש בבדיקת תפיסה עד 3 פעמים במהלך השלב הזה, מבלי שהדבר יחשב לחלק מהאתגר עצמו. בשלב הזה, המיומנות תפיסה מייצגת לראות מרכיבים בציור שעשויים לסייע לדבר עם אנשי האותיות- אולי לזהות את העובדה שהם עבדים בתנאים נוראיים שנועדו להקים פירמידות, כיצד היחס של הממשל אליהם הוא התעללות, וגורמים נוספים שמאפשרים להבין יותר את מצבם של אנשי האותיות המורדים.
הייתי ממליץ לרשום שהצלחה בבדיקת התפיסה נותנת תוסף לבדיקה הבאה.

בנוגע להערות לא מכאניות, למה שהדמויות בעצם ינסו לפתור את אתגר המיומנות הזה? איזו סיבה יש להן מעבר לסקרנות?
 
הסתכלתי מחדש והורדתי טיפה את הד"קים, במיוחד בחלק האחרון. בחלק הראשוני לא הורדתי, אבל זה כי אני חושב שדווקא הוא החלק שהכי פחות צריך את זה.
אני כן חושב שאם השיטה מציגה את האפשרות לאתגרים בקושי 5, זה כן אתגר שצריך להיות קיים, גם אם הוא ארוך במיוחד.

הוספתי בנוגע לבדיקות התפיסה.

אני חושב שסקרנות, אבל מעבר לזה לדעת על המבוך בו אתה מסתובב יכול לאפשר לך למצוא דברים שאחרת היית מפספס- מעברים סודיים, חדרי אוצר, או פשוט לדעת להתכונן לפני שאתה נכנס לחדר שזכור כגדול. יש לזה הרבה יתרונות, וכמובן הידע של האיש הזה עשוי להיות אוצר בפני עצמו לחבורה המתאימה, בין אם למטרות שלהם או לתעד ולמכור/להשתמש בידע. זה אפילו יכול להיות ידע שייתן להם קרס הרפתקה להרפתקאות עתידיות הקשורות לנושא.
 
חזרה
Top