• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 76] כוהן חרטומים - וריאנטים לכוהן (מהדורה 5)

טאשה הביאה לנו את הוריאנטים, אפשרות לקחת יכולות אחרות בשביל מקצוע קיים, לרוב זה אולי עוד לחשים או דברים אחרים בסגנון, אבל פה אני רוצה לנסות לקחת את זה לקיצון קצת, אני הולך להחליף לחלוטין את יכולת הטלת הלחשים של כוהן, במטרה לייצר פה משהו קצת אחר, אני מבהיר זה לא נתיב, וכל כוהן יכול לבחור לקחת את הוריאנט הזה (באישור השה"מ) בניגוד לרוב הוריאנטים, זה מחליף יכולת קיימת, ולא עוד יכולת שאפשר לקחת או לוותר עליה.

כוהן חרטומים (יכולת דרגה 1 של כוהן, מחליף הטלת לחשים)
האמונה שלך חזקה, אבל הכוח האמיתי שלך מגיע מידע.
סמלים, צורות, או אפילו סודות של העולם, כל אלה מאפשרים לך לתעל את הכוח של האל שלך לא דרך היכולת שלך לתפוס את העולם, אלא דרך היכולת שלך להבין אותו.
בשל זאת אתה שונה משאר הכוהנים ה"קלאסים", אתה ממוקד יותר על ידע מאשר על אמונה, הכוח שלך מגיע מהתבונה שלך, לא מהחוכמה שלך.
באם בחרת ביכולת זאת, תכונת הטלת הלחשים שלך משתנה מחוכמה לתבונה, תוסף ההתקפה של הלחשים שלך מבוסס על תבונה במקום חוכמה, והד"ק הצלה יהיה 8+מתאם תבונה+תוסף הכשרה. כמו כן, כל יכולת מקצוע אשר עושה שימוש במתאם החוכמה שלך, עושה במקום זאת שימוש במתאם התבונה שלך.

לבסוף, אתה מטיל לחשים מתוך ספר תפילות, בדרגה אחת ספר התפילות שלך מכיל 6 לחשים, ובכל דרגה אתה מסוגל להוסיף 2 לחשים נוספים לספר שלך. כלל הלחשים שלך נמצאים בספר, פרט ללחשונים שחרוטים במוחך. בכל יום אתה יכול להכין מס' לחשים השווה למתאם התבונה שלך+ דרגת הכוהן שלך. הלחשים חייבים להיות מדרג לחש שיש לך יחדיות לחש פניות אליו.
במהלך הרפתוקאתיך אתה עלול להיתקל בלחשי כוהן כתובים (בין אם מדובר בכתב חרתומים או במגילות) אתה יכול להעתיק לחשים כאלה לתוך ספר התפילות שלך בהתאם לדרך בה אשף מעתיק לחשים לספר הלחשים שלו.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אוקי לפני שכולם רודפים אחרי עם לפידים וחפצים חדים, אני אוהב את הקונספט הזה, אני חושב שטאשה נותנת לנו אפשרות חדשה לנסות לשחק עם מקצועות קיימים ולקחת אותם למקום אחר, לדעתי כוהן מבוסס תבונה הוא קונספט מעניין שיכול לעבוד טוב יחסית. ויכול למלא את התפקיד של האשף בקבוצה בלי הרבה בעיות.
 
הלחשים המצריים הם בדרך כלל השבעות, מעין "תקדימים אלוהיים", שמזכירים לאלים למה הם צריכים לעשות כרצון המתפלל. השאלה אם אתה מעוניין בלחשי "הרצון והמילה" הרגילים של מו"ד או בכהן שאוסף סיפורים במטרה למצוא בהם הבטחות אלוהיות ישנות.
 
אני מאוד אהבתי את הנושא ואת צורת הכתיבה שלך. אבל, אם זהו כוהן (גם אם הוא מסתמך על ידע ולא על אמונה) עדיין יש לו אל להאמין בו או קונספט כזה. מה ייקרה עם הקונספט השמיימי הזה? האם תהיה לכוהן הזה ישות שמיימית עם נטייה שונה? לדוגמא: קיידן קיליאן (אל החופש בפאת'פיינר) לא יסכים ללוות מישהו שלא מסתמך על האמונה בו. נכון?
 
הלחשים המצריים הם בדרך כלל השבעות, מעין "תקדימים אלוהיים", שמזכירים לאלים למה הם צריכים לעשות כרצון המתפלל. השאלה אם אתה מעוניין בלחשי "הרצון והמילה" הרגילים של מו"ד או בכהן שאוסף סיפורים במטרה למצוא בהם הבטחות אלוהיות ישנות.
אין קשר, זה כוהן שיכולת הטלת הלחשים שלו מבוססת על ידע במקום על אמונה, אם תרצה תחשוב על זה גם בתור כוהן רונות, הוא יודע מה הסמל של "חיים" כדי להשתמש בו בשביל לרפא, והוא יודע מה הסמל של "אש" כדי לשרוף. אם תרצה זה כוהן שעושה משוואת מתמטיות עם הקשר שלו לאלוהות. סטייל "אמונה בסת' +סמל של ענח = להחיות אל מתים" או משהו בסגנון.

אני מאוד אהבתי את הנושא ואת צורת הכתיבה שלך. אבל, אם זהו כוהן (גם אם הוא מסתמך על ידע ולא על אמונה) עדיין יש לו אל להאמין בו או קונספט כזה. מה ייקרה עם הקונספט השמיימי הזה? האם תהיה לכוהן הזה ישות שמיימית עם נטייה שונה? לדוגמא: קיידן קיליאן (אל החופש בפאת'פיינר) לא יסכים ללוות מישהו שלא מסתמך על האמונה בו. נכון?
כמו שרשמתי זה כוהן לכל דבר, הוא עדיין מאמין באל שלו ועדיין צריך חיבור לאל, הוא עדיין לוקח תחומי השפעה כמו כל כוהן אחר וסוג לאלהות/קונספט כמו כל כוהן אחר. זה שאתה מבוסס על ספר תפילות במקום על "לחרוט את הלחשים במוח שלך" לא אומר שאתה לא מאמין באל, או שאתה לא משרת אותו.
 
הבעיה היא שמאפיין הטלת הלחשים של האשף חלש בהרבה מזה של הכוהן. לא רק שעכשיו הכוהן יכול להכין מרשימת לחשים קטנה בהרבה (כלומר, הלחשים בספר שלו) אלא שחוכמה היא יכולת מועילה הרבה יותר מתבונה, בעיקר בגלל שההצלות ובדיקות היכולת הקשורות בה הן נפוצות הרבה יותר.

אולי בגלל שזה כוהן שמטיל לחשים באמצעות רונות, כדאי לעשות שאינו צריך מרכיבים קוליים וחומריים (כאלו חסרי ערך מוגדר, כמובן שלחשים כמו העלאת מתים עודם דורשים יהלום בשווי כך וכך מ"ז), מה שיאזן את החלפת היכולת העיקרית שלו ביכולת חלשה הרבה יותר.
 
כן אבל אנחנו לא משחקים פה במטרה להיות הכי חזק, אלא במטרה להיות מגניב. אז הכוהן הזה רוצה להיות בחור עם מלא ידע ולא סתם בחור שמשום מה ממש טוב בלשים לב שיש גובלין בשיחים (אף פעם לא הבנתי למה סקילים של דת הם תבונה, אבל היכולות של דת הם חוכמה. אבל זה דיון ליום אחר). ולכן הוא מעדיף להיות מבוסס תבונה במקום חוכמה.
אגב מזכיר שהוא עדיין כנראה נשאר עם הכשרה בהצלת חוכמה ככה שהנזק לא כזה נוראי. ובהרבה משחקים יש הברה יותר מה לעשות עם תבונה גבווה (דת, מאגיה, טבע, מרפא, חקירה) מאשר עם חוכמה גבוהה (תפיסה, תובנה וכו') ככה שאולי מצד אחד יכולת הטלת הלחשים שלו נחלשת, אבל כן יהיה לו הרבה יותר מה לעשות עם סקילים.
 
אחד מהיתרונות ביצירת יכולת חלשה מדי היא שתמיד אפשר להוסיף. שים לב שההצעה שנתתי (לא מחייבת כמובן) מותירה את היכולת החלופית כמו שהיא, ומוסיפה לה יכולת משנית שמשווה אותה למאפיין הטלת הלחשים של הכוהן. (חוץ מזה שבאמת צריך להחליף את הצלת הכריזמה שלו בתבונה ואת הדרישה לריבוי מקצועות גם כן, אבל זה בתכלס משהו שאפשר להניח ברגע שהופכים את התבונה ליכולת העיקרית של הכוהן).

ועכשיו, לפי דעתי הבחנה ותובנה הם לכשעצמם שתיים מהבדיקות הנפוצות ביותר במשחק, היות ולרוב אלו יכולות פאסיביות שלא מופעלות באופן מודע על ידי השחקנים, בשונה מיכולות הידע השונות (שכולם משתמשות בתבונה כיכולת שלהן). אגב, אני חושב שהעניקו להם את החוכמה כיכולת עיקרית כי חוכמה היא יותר היכולת שלך לבצע מעשים אינסטנקטיביים, כגון טיפול בחיות או תובנה, שבהן השכל הישר וההיגיון הם אלו שמכוונים אותך, ואתה לא מסוגל לחוות אותם באמת. היות והכוהנים הם למעשה נבחריהם של האלים ולאו דווקא כאלו שהאמינו בהם לפני שנבחרו לכהונה (לפחות לפי הלור של מו"ד 5 ושל מרבית המשחקים הנספחים אליו), היכולות שלהם הם משהו שניתן להם בפתאומיות וכעת הם צריכים ללמוד להשתמש בו בזכות החוכמה הטבעית שלהם, כדבר שספר לא יכול ללמד.

כן אבל אנחנו לא משחקים פה במטרה להיות הכי חזק, אלא במטרה להיות מגניב.
שמע, בסופו של דבר זה די חופף. אף אחד לא יבנה דמות סתמית בעלת רקע סתמי, אלא תמיד יכניס לה את השטיק הייחודי שלה, שלרוב גם יכלול חינוך מיוחד או כוח ייחודי שמעניקים לה יתרון על אחרים. בסופו של דבר, שחקנים יעדיפו לכופף קצת את הלור של היכולת המגניבה שלהם ולהשתמש בחוכמה עבור כוהן חרטומים, ולכן מכשפי החוף מכניסים מלא פעמים משפטים בסגנון של "אבל זה העולם שלך, ואתה מחליט על החוקים שלו".

אגב, שכחתי לציין שאני ממש אוהב את הרעיון. האמת שחשבתי אולי לבנות תת מקצוע לכוהן (או למקצוע אחר) של משרבט רונות מצרי, אבל התחלופה הזו נשמעת לי טוב בהרבה!
 
העניין של יכולת שמתעלמת ממרכיבי לחש שעולים פחות מ1 מ"ז זה בדרך כלל סטטוס קוו. באמת שלא הכרתי שה"מ שאי פעם בא בתלונת שנגמרה לאשף שלי לשלשת העטלפים והאצבע שיש לו בתיק שייכת לגמד במקום לענק.
אני מניח שאם מחייבים לתת בו בוסט בשביל שיהיה גזר לנפנף בו, אז הייתי אומר שהכוהן יכול להכין לחש אחד יותר ליום/להטיל לחש אחד נוסף.
לחלופין אולי לתת לו גם Arcane Recovery של דת במקום מאגיה.
 
אני חושב שזה כבר מצדיק נתיב שלם בפני עצמו.
אבל האמת שב3.5 היה את הארכיוייסט שהיה מטיל לחשי קודש עם ספר תפילות, שהיה יכול להוסיף לחשי מאגיה לספר התפילות שלו גם אם הם לא לחשי כוהן, כל עוד הם זמינים לתחום השפעה כלשהו.
אז אולי אפשרות להסויף לחשי אשף כל עוד הם קיימים בתוך אחד מתחומי ההשפעה יכול לעבוד, כאילו לא ספציפית התחום השפעה שבחרת, אתה יכול להיות כוהן קבר ולקחת לחשי אשף שנמצאים בתחום השפעה של אש לצורך העניין. הייתי אומר שבמקרה כזה מחיר כפול/עולה כפול (יענו זה נחשב לך 2 לחשים שהכנת במקום 1)
 
העניין של יכולת שמתעלמת ממרכיבי לחש שעולים פחות מ1 מ"ז זה בדרך כלל סטטוס קוו. באמת שלא הכרתי שה"מ שאי פעם בא בתלונת שנגמרה לאשף שלי לשלשת העטלפים והאצבע שיש לו בתיק שייכת לגמד במקום לענק.
בשביל זה הביאו את המוקד המאגי ואת הסמל הקדוש למיניהם, כדי שלא יצטרכו אשכרה להתעסק עם הרכיבים של כל לחש. הבעיה היא שברגע שלוקחים לכוהן את הסמל הקדוש, הוא צריך את המרכיבים החומריים כדי להטיל לחשים חומריים, וכנ"ל לגבי כל מקצוע שמשתמש במוקד לחשים.

בכל מקרה, הרעיון של השחזור המאגי לכוהן נשמע רעיון טוב.
 
חזרה
Top