• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים דו"נ 44 (פאת'פיינדר) - מטחנת הכסף

הומוריסטי ומוקצן, נא להתייחס בהתאם. יש הרבה חוגים טובים והביקורת כאן לא נמתחת עליהם.
נכתב בעקבות https://www.pundak.co.il/forums/threads/41266



לחש: בייביסיטר המונים
מסורת הקסמה (השאה) [תודעה] דרגה נוכל 4
הטלה 5 דקות
רכיבים ק, ת, ח (דפי דמות, עפרונות וקוביות בשווי נמוך ככל האפשר)
טווח קרוב (7.5 מטר + 1.5 מ'/לכל 2 דרגות)
מטרה ילד אחד/לדרגה, במרחק של עד 9 מ' זה מזה.
משך שעתיים/לדרגה (ב); ראו תיאור
הצלה רצון נוגד (לא מזיק?); ראו תיאור. התנגדות לחשים כן, אבל הילד לא יודע מה זה.

אתה מכשף חבורת ילדים לדמיין שהם בעולם פנטזיה, ולא במתנ"ס עם התקרה המתפוררת בו הלחש הוטל. אתה גורם להם לחשוב, בעצמם לגמרי, שהם בנים לגזעים אחרים (לבחירתם) ומקצועות אחרים (גם הם לבחירתם) ממה שהם באמת (בני אנוש אצילים בדרגה 1), ושהם יוצאים להרפתקאות מופלאות. אתה קובע את העלילה הכללית של הסיפור, אך גם למטרות ישנה השפעה עליה. משך הלחש מתחלק בין כל מטרות הלחש, והמטיל חייב להיות נוכח ועירני בכל משך הלחש או שהלחש יישבר. בנוסף, על המטיל להצליח בבדיקת ריכוז בד"ק (20 + 1 לכל 10 דקות שעברו מאז סיום הטלת הלחש) אחת ל10 דקות. בכישלון כל המטרות זכאיות לזריקת הצלה. מטרה המצליחה בהצלת הרצון כנגד הלחש בורחת במלוא מהירותה ממטיל הלחש, או שהיא עלולה להיכנס להתקף זעם, כאילו היתה ברברי בדרגה 1 עד שתתקוף מטרה אחרת או את המטיל. המטרה המותקפת זכאית לזריקת הצלה נוספת באופן מיידי. לאחר שהמטרה הושפעה מהלחש, היא חסינה להשפעתו למשך שבוע אחד. בנוסף, לאחר הטלת הלחש, אתה מבצע בדיקת מקצוע (מנחה/בייביסיטר) ומקבל מהורי הילדים שכר כאילו באמת עבדת שבוע. לכל לאחר הטלות ממושכות של הלחש גישתה של המטרה כלפי משחקי תפקידים תידרדר, ועלולה להפוך אף לעוינת ולסרב להשתתף בהם. לאחר שגישתה של המטרה כלפי משחקי תפקידים נעשית עוינת, היא מקבלת חסינות ללחש זה.



כישרון: מדריך בחוג מו"ד
אתה מדריך בחוג מו"ד במתנ"ס, ומושך אליך תלמידי יסודי שיצטרפו אליך במסעותיך הדמיוניים.
דרישות: גיל 14 ומעלה.
תועלת: (אין) כשרון זה מאפשר לך להדריך בחוג מו"ד במתנ"ס, ולמשוך מספר ילדים לא מסורים שבאים לעזרתך. ראו טבלה 5-2 למספר הילדים המקסימלי שביכולתך לגייס.
מתאמי מנהיגות: ספר גורמים שמשפיעים על ערך המנהיגות הבסיסי שלך (ותק בשנים + מתאם כרז). האישיות שלך (לא מנקודת מבטם של הורי הילדים שאתה מנסה לגייס) מעלה או מורידה את ערך המנהיגות שלך:
אישיותו של המדריך | מתאם
טוב לב עד מאוד 2-
הוגן ונדיב 1-
בעל כוח מיוחד 1-
נחשב ככישלון 1+
קר או מנוכר 1+
אכזרי 2+
(אלה ההוגנים הנדיבים וטובי הלב לא מחפשים להגיע לפיצוץ אוכלוסין בחוג שלהם)
מתאמים נוספים עשויים להשפיע על הניסיון לגייס ילדים לחוג, כדלהלן:
המדריך... | מתאם
מחזיק ביציר סוד, רמך מיוחד או חיה מלווה 2-
מנסה לגייס ילדים מנטייה שונה 1-
הביא למותו של ילד 2-*
*אל תשאלו שאלות מיותרות
להורי הילדים סדר עדיפות שונה מלילדים. כאשר אתה מנסה לשכנע את ההורים למסור את ילדיהם לטיפולך המסור, השתמש במתאמים הבאים
ההורה... | מתאם
נמצא בבית (ויכול לשמור על הילדים) 2-
נמצא הרבה בדרכים (ולא מבין מה קורה בחוג)1+
גרם למותם של ילדים* 10+
*שוב, אל תשאלו שאלות מיותרות.

ערך מנהיגות: ערך המנהיגות הבסיסי של המדריך מושפע מההיכרות שלו עם הורי הילדים ושל הורי הילדים איתו (כמה שפחות יותר טוב). הטבלה הבאה מתייחסת גם למקרים של היכרות רבה עם ההורים, אבל אתה לא יכול לקחת את הכישרון לפני גיל 14. מנהל המתנ"ס יכול לקבוע חוק בית ולאפשר לך לקחת את הכישרון בכל זאת, אבל הוא עלול למצוא את עצמו בכלא וזה לא נעים.

טבלה 5-2: מנהיגות
ערך מנהיגות | מספר משתתפים | כמות הדמויות לפי דרגה
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
1 או פחות | - | - | - | - | - | - | -
2 | 1 | - | - | - | - | - | -
3 | 2 | - | - | - | - | - | -
4 | 3 | - | - | - | - | - | -
5 | 3 | - | - | - | - | - | -
6 | 4 | - | - | - | - | - | -
7 | 5 | - | - | - | - | - | -
8 | 5 | - | - | - | - | - | -
9 | 6 | - | - | - | - | - | -
10 | 7 | 5 | - | - | - | - | -
11 | 7 | 6 | - | - | - | - | -
12 | 8 | 8 | - | - | - | - | -
13 | 9 | 10 | 1 | - | - | - | -
14 | 10 | 15 | 1 | - | - | - | -
15 | 10 | 20 | 2 | 1 | - | - | -
16 | 11 | 25 | 2 | 1 | - | - | -
17 | 12 | 30 | 3 | 1 | 1 | - | -
18 | 12 | 35 | 3 | 1 | 1 | - | -
19 | 13 | 40 | 4 | 2 | 1 | 1 | -
20 | 14 | 50 | 5 | 3 | 2 | 1 | -
21 | 15 | 60 | 6 | 3 | 2 | 1 | 1
22 | 15 | 75 | 7 | 4 | 2 | 2 | 1
23 | 16 | 90 | 9 | 5 | 3 | 2 | 1
24 | 17 |110| 11 | 6 | 3 | 2 | 1
25 ומעלה | 17 |135| 13 | 7 | 4 | 2 | 2

מספר משתתפים: זהו מספר הילדים המינימלי שמשתתף בחוג שלך. על פחות מזה אתה לא מוכן לפתוח את החוג. הורי הילדים יכולים להיות מכל גזע ומקצוע - אנחנו מדינה חופשית פה וחוץ מזה לכסף אין ריח. הנטייה של הילדים יכולה ואף מומלץ שתהיה הפוכה משלך הן על ציר סדר/תוהו והן על ציר טוב/רוע, ואתה סובל ממחסר 1- לערך המנהיגות שלך אם אתה מנסה לגייס ילדים מנטייה שונה משלך, אבל זה המתנ"ס שמכסה את הנזקים שהילדים גורמים אז מה זה משנה. ילדים שמפריעים לא נחשבים כחברים בחבורה כשמחשבים את הנק"נ. במקום זאת, חלק את דרגתם בדרגתך. הכפל תוצאה זו בסך נקודות הניסיון שהענקת, וקנוס אותם בסכום זה של נקודות ניסיון. אם סך נקודות הניסיון שקנסת בו את הילדים מספיק כדי להוריד אותם דרגה, הם לא מאבדים את הדרגה החדשה - זה יגרום להם לבכות - סך נקודות הניסיון שלהם שווה בדיוק למה שהורדת אותו, אבל הם לא יודעים שזה מוריד אותם בדרגה.
כמות הדמויות לפי דרגה: זוהי כמות הדמויות ששיחקו אצלך בעבר בחוג והגיעו לדרגה המצוינת לפני שמתו כעונש על שהציקו לך או לפני שהילד פרש מהחוג (המקרה הנפוץ). מכיוון שאין להם מושג מהחוקים, הם לרוב לא מועילים בקרב, אז אל תקשה עליהם מדי. הסיבה לכך היא שאתה לא מעניק לדמויות נקודות ניסיון ולכן הן לא עולות בדרגות. כאשר אתה כבר מעלה אותם דרגה סוף סוף, בדוק בטבלה 5-2 אם אתה יכול לגייס ילדים נוספים - למשל את החברים של אלה שכבר נמצאים אצלך, או את הילדים מהחוג המתחרה. אם הם מגיעים מהחוג המתחרה הדמויות שלהם עשויות להיות בדרגה יותר גבוהה מדרגת הדמויות שבחוג שלך. עם זאת, טבלה זו לא מציינת אם מספר המשתתפים המינימלי עלה, כי זה עניין שלך עם עצמך.


ותזכרו - יש הרבה חוגים טובים, החוויה שלי בחוגים היתה מאוד נחמדה, וגם החוויה של עוד כמה שיכולים להעיד פה. זוהי רק סאטירה על מספר חוגים שמהווים מטחנות כסף, ויש להתייחס אליה ככזו.
 
ח"ח, אשמח לראות המרה של זה לשלל מהדורות מו"ד למינהן. יש המשך(כמו נתונים לשה"מ חוגים)? בכל מקרה, קבל כבשה דו ראשית-
 

קבצים מצורפים

  • שושנה.gif
    שושנה.gif
    1.8 MB · צפיות: 290
חזרה
Top