• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • שדרוג פורום הפונדק הסתיים בהצלחה, ברוכים הבאים לבית החדש שלנו :)
    למרות שהפורום דומה לפורום הקודם, מתחת למכסה תמצאו שלל חידושים - ואולי אפילו איזה באג או שניים. למידע נוסף, בקרו בנושא

דרקונים ונתונים [דו"נ 44; מו"ד 5] אוצרות אופיר

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
נראה לי זה יהיה דו"נ ארוך עם כמה הודעות, כי יש לי כמה רעיונות בנושא

אופיר כפי שתרגמו אותה לעברית, או "Opar" במקור האנגלי של עלילות טרזן, היא עיר אבודה בלב הג'ונגל. העיר הוקמה לפני אלפי שנים כמושבה על ידי פליטים מיבשת אטלנטיס, אבל מאז נשכחה מלב. תושביה הידלדלו במספרם, ואף חטאו בגילוי עריות והזדווגות עם קופי הג'ונגל. כיום הם מפגינים דו-צורתיות זוויגית: הזכרים הם בריונים מגודלים ודמויי-קוף, בעוד שהנקבות שומרות על מראה אנושי ואף מצודד. האנושית ביותר למראה והיפה מכולן היא מלכת אופיר לאא (La) שהיא גם הכוהנת הגדולה לאל השמש, לו סוגדים תושבי אופיר.

אופיר היא עיר מלאה בחורבות של בניינים מפוארים, מעברי סתר תת-קרקעיים, מקדשים ומרתפי-אוצר. המון אוצר. לא רק אוצרות שהובאו מאטלנטיס האבודה, אלא גם אוצרות זהב ויהלומים שנכרו על ידי תושביה במעמקי היבשת השחורה בה התיישבו. השמועות על האוצרות מגיעות מפעם לפעם לאוזני הרפתקנים, אבל איש טרם חזר חי מאופיר.

לא רק שאופיר נמצאת בלב ג'ונגל שורץ בחיות טרף ושבטי קניבלים, אלא שהעיר עצמה מסוכנת - עד כדי כך שהקניבלים עצמם שומרים ממנה מרחק. תושבי אופיר שונאים זרים וישמחו להקריב אותם על מזבחו של אל השמש. הם חמושים ומסוכנים, הזכרים בעלי כוח פיזי אדיר והנשים שולטות בכשפים מימי אטלנטיס. מקדשי וארמונות העיר, ובעיקר מרתפי האוצר שלה, מלאים גם במלכודות קטלניות. אם ההרפתקנים לא יירצחו מיד, הם עלולים לגלות שהם נדונו לגורל אחר - גיבורים וגיבורות בעלי מראה אצילי ויפה, עשויים להילכד למטרות רבייה. בעוד שרעיון זה עלול להעלות חיוך חולמני על פני גברים מסויימים, הרי שתאוותן של נשות אופיר ורצונן ללדת בנות נאות התישה עד מוות כבר יותר מברברי חסון אחד. ההרפתקניות לעומת זאת.. יעדיפו בוודאי את המוות על פני הזדווגות לאנשי-הקוף.

זה הבסיס לד"ונ שאני הולך לכתוב. ההמשך - בתגובות. יהיו כנראה מפלצות, מלכודות ואולי כמה אוצרות וחפצי קסם.
 

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
מגניב, למרות שאולי כדאי שתוסיף pg13. האמת ציפיתי לאופיר המקראית, אבל גם זה מעניין מאוד.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
קצת מכניקות כלליות לעיר בתור התחלה:

אופיר וקללת הכישוף של אטלנטיס

לא ברור אם זה בגלל קרינה מוזרה מאבנים שמקורן באטלנטיס האבודה ששובצו בחלק מהארמונות באופיר ומזבחות המקדשים, או בגלל התערבותו האישית של אל השמש עצמו (יהא אשר יהא, זה כנראה לא אותו אל שמש לו סוגדים בארצות התרבות) אבל הרפתקנים שיגיעו לאופיר יגלו שקסם בתחומי העיר הופך להיות קשה ומסוכן יותר. מגבלות אלו תקפות לגבי קסם, חפצי קסם וכוחות דמויי-לחש של זרים, ואינן משפיעות על הכוהנות של אופיר.

ראשית, לא ניתן להתעתק אל תוך אופיר או מחוצה לה. לחשי התעתקות פשוט לא יפעלו ויחידת הלחש תבוזבז. אותו דבר לגבי לחשי זימון.

שנית, כל הטלת לחשים בתחומי אופיר הופכת לקשה יותר. כל מטיל לחשים שיכנס לתחומי אופיר ירגיש תחושה של חוסר-נוחות, כאילו משהו חוסם ומפריע לקסם שלו. במונחי משחק, פירוש הדבר שכל לחש שדורש בדיקת מיומנות כדי להטיל אותו סובל מחסרון לגלגול, בעוד שגלגולי הצלה מפני לחשים נעשים עם יתרון.

שלישית, לחשי ידיעה וגילוי שמוטלים בתחומי אופיר נוטים להשתבש. על מטיל הלחש להצליח בבדיקת כשרון הטלת לחש (תכונה + מיומנות) בד"ק 20. בבדיקה מוצלחת, הלחש יעבוד כרגיל אבל עם כפל-משמעות מוזר ומבלבל. למשל, לחש גילוי מלכודות יציין מלכודות היכן שישנן אבל גם היכן שאינן. בכשלון בבדיקה, הלחש יכשל והמטיל אותו יספוג נזק נפשי-מוחי (psychic) של 1ק8.

רביעית, לחשי ריפוי שמוטלים בתחומי אופיר דורשים הצלחה בבדיקת כשרון הטלת לחש (תכונה + מיומנות) בד"ק 15. במקרה של כשלון, במקום השפעת ריפוי נקודות פגיעה, יגרם נזק תאובה (necrotic) באותו סכום נקודות פגיעה שהלחש היה אמור לרפא.

חמישית, לחש שנועד לגרום נזק ושבבדיקת המיומנות להטלתו גילגל מטיל הלחש 1, או שקורבן הלחש הצליח בגלגול ההצלה וגלגל 20 - יתהפך, יוחזר וישפיע על מי שהטיל אותו (יש לגלגל הצלה/פגיעה כרגיל).

מלכודות אופיר

אופיר זרועה במלכודות קטלניות - אבנים נופלות, שרשראות מצליפות, מלכודות להבים, חיצים מורעלים וחודים שנשלפים מהקרקע או הקירות נמצאים בפועל בכל מקום, ותושבי אופיר מכירים את מיקומם ודרכי הפעלתם. כל אחד מתושבי אופיר יכול לנצל פעולת בונוס כדי להפעיל מלכודת - שתימצא באופן מאוד נוח סמוך לאחת הדמויות. יכולת זו מתחדשת במנוחה ארוכה או קצרה. ככלל אצבע, המלכודות דורשות גלגול הצלה זריזות בד"ק 12 וגורמות לנזק של 1ק8 דוקר, מוחץ, חותך או רעל.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
בן אופיר זכר

הגברים של אופיר נראים רק בקושי כמו בני אדם. תווי פניהם גסים וקופיים, עם סנטר נסוג, מצח נמוך, חוטם שרוע ופה רחב ומלא שיניים צהובות וגדולות. הם שעירים כמעט כקופים ומעדיפים לנהום מאשר לדבר. הם נלחמים בעיקר מתוך אינסטינקט ופחות בתכנון וארגון, אבל כוחם הפיזי מפצה על כך.

בניגוד למראה הפראי והבלתי-מפותח של בני אופיר, כלי נשקם הם יצירות מלאכת-מחשבת מרהיבות מאטלנטיס האבודה. חרבות רחבות, חניתות וגרזנים כפולי-להב מסגסוגת זהובה ומבריקה, מעוטרים באבני-חן וגילופים מעודנים. כלי נשק אלו נחשבים לקסומים ובעלי 1+ להתקפה ולנזק (מחושב בנתונים). כמיגון לובשים לוחמי אופיר עורות גסים של חיות שצדו, אליהן מחוברים חלקי שריון עתיקים ומוזהבים.

בן אופיר
דמוי אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 14 (חלקי שריון, זריזות)
נק"פ: 42 (5ק8 + 20)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 18 (4+), תבונה 9 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 7 (2-)
כשרונות: הבחנה 3+, הישרדות 3+, התגנבות 4+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: שפת אופיר, שהיא שילוב בין שפת אטלנטיס לשפת הקופים.
אתגר: 2 (450 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, בן אופיר מסוגל לנוע לעבר יריב במלוא קצב התנועה שלו.
בריון: בני אופיר גורמים לקוביית נזק נוספת בקפא"פ או השלכה (מחושב בנתונים)

פעולות:
ריבוי התקפות: איש אופיר תוקף פעמיים בקפא"פ
גרזן קרב: התקפת קפא"פ, 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) חותך ביד אחת או 15 (2ק10 + 4) חותך בשתי ידיים.
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ, 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) חותך ביד אחת או 15 (2ק10 + 4) חותך בשתי ידיים.
חנית: התקפת קפא"פ או טווח למרחק 20/60 רגל (6/18 מ'), 6+ לפגיעה, נזק 11 (2ק6 + 4) דוקר ביד אחת או 13 (2ק8 + 4) דוקר בשתי ידיים.

לוחמי אופיר בדרך כלל חמושים או בחרב ארוכה או בגרזן קרב (לא בשניהם), ובנוסף נושאים חנית להשלכה.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
כדאי, לדעתי, לתת לבני אופיר התקפת טווח כדי שהם יוכלו לטפס ולזרוק על האויבים בננות, או משהו אחר שיגרום להם להרגיש יותר כמו קופים. אולי איזו יכולת אינטראקטיבית בינם לבין הנקבות יכולה לתת גם הרגשה מעניינת - מי הבוס האמיתי כאן בעיר האבודה.
 

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
מסכים עם אביעד - אני מופתע שלאנשי הקוף אין יכולת כלשהי שקשורה לטיפוס.
הם הולכים שפוף ועם זרועות ארוכות, כמו גורילה, או זקוף?
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
הם יותר נראים כמו ניאנדרטל-גורילה מאשר כמו קופים ממש. הם הולכים זקוף אבל מכוערים וקופיים למראה, וחזקים מאוד.
אין להם יכולות טיפוס משופרות - הם לא קלילים וגמישים כמו קופים. כמובן שהם יכולים לטפס כמו כל אחד אחר (בדיקת זריזות מול ד"ק רלוונטי).

לטווח - יש להם חניתות. לזרוק בננות? זה יהיה קומי מידי, והם לא אתנחתא קומית.

באופן כללי, אופיר היא סוג-של killer dungeon, אבל זה לא אומר שאי אפשר להימנע שם מלחימה (טרזן הצליח לא רע להסתדר שם).
והמגבלות הרבות על הטלת לחשים - זה כדי לחזק את האופי המסוכן וההישרדותי של אופיר. אתה לא יכול פשוט לטלפרט פנימה, לפוצץ את דרכך בלחשים, למצוא את האוצרות עם קסמי גילוי ואז לטלפרט איתם החוצה.
 

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
אגב, שאלה - למה דווקא הגברים קופיים והנשים יפות? כשהם... עשו מה שהם עשו עם קופים, זה היה רק בכיוון אחד או גם בין בני אדם לקופות?
ואני מניח שזה כי בטרזן המקורי זה היה ככה, וזה כי זו היתה תקופה דפוקה והכל, אבל מעניין אותי אם יש לזה הסבר פנים משחקי.

מחיפוש קצר על אופיר מצאתי את זה:
http://www.angelfire.com/tv2/phobeg/taraz.htm
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אגב, שאלה - למה דווקא הגברים קופיים והנשים יפות?
זה בגלל התאימות לסיפור המקורי. אם כי נדמה לי שהיו שם גם כמה קופות-מראה. לפחות בביקור הראשון של טרזן באופאר נראה לי שהיו שם גם כמה נשים קופיות לצד הגברים, והיחידה שנראתה אנושית היתה לאא (אני חושב שבתרגום לעברית קראו לה "ליא"), בגלל זה היא רצתה את טרזן לעצמה.

במשחק אפשר להסביר את זה ברבייה סלקטיבית או בגנטיקה - כמו הסיבה שאין כמעט חתולים זכרים עם שלושה צבעים.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
לאא, מלכת אופיר והכוהנת העליונה לאל השמש

לאא היא השליטה המוחלטת של אופיר. הגחמות שלה הן חוקים ודבריה הם צווים מחייבים. כל בני ובנות אופיר מצייתים לה ללא עוררין. היא הכוהנת הראשית של אל השמש צמא הדמים, נצר לשושלת בת תשעת-אלפי-שנים עד שקיעת אטלנטיס ועשרת אלפי שנים באטלנטיס-גופא והיחידה והאחרונה מתושבי אופיר שבעורקיה זורם דם אנושי טהור שלא עורבב בכלאיים עם הקופים וצאצאיהם.

יופיה של לאא הוא אגדי ומהפנט, שריד אחרון ליפהפיות שחורות השיער ובעלות עיני הזהב של אטלנטיס. היא מודעת למראה החיצוני שלה ומנצלת אותו, בעיקר אם היא תפגוש בהרפתקן מרשים (כריזמה 15 ומעלה) שיראה בעיניה כבן זוג מתאים להמשך השושלת. מודעות זו גם גורמת לה לרגשות עוינות וקנאה בנשים בהן היא רואה כמתחרות אפשריות ביופיה (כריזמה 18 לפחות) ואם היא תיתקל בהן היא תיתקף בדחף עז להרוג או לכל הפחות לכער ולצלק אותן.

לאא גחמנית, משנה את דעתה לעיתים תכופות ונתונה מידי פעם להתקפי זעם בהם היא מנפצת ומשליכה חפצים, הורגת משרתים כלאחר יד ונתקפת בבכי היסטרי וצרחות. למרות זאת, היא לא מרושעת לחלוטין ובעיקר מאוד בודדה, כבולה לנטל תפקידה ומוקפת בבניינים חרבים, חצאי-קופים עילגים, חיות פרא וקניבלים. ניתן לשאת ולתת איתה ואפילו להגיע איתה להסכמים - לפחות עד הפעם הבאה שהיא תיתקף בזעם או היסטריה.

המלכה לאא
דמוי אדם בינוני, תוהו נייטרלי
דרג"ש: 16 (גלימות משי אטלנטיס, זריזות)
נק"פ: 71 (13ק8 + 13)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 16 (3+), חוכמה 17 (3+), כריזמה 20 (5+)
גלגולי הצלה: כושר 3+, חוכמה 6+, כריזמה 8+
כשרונות: תובנה 6+, הבחנה 6+, דת 6+, שכנוע 11+ (רמת מיומנות כפולה)
עמידות למצב: מבוהלת, מוקסמת
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: שפת אופיר, שהיא שילוב בין שפת אטלנטיס לשפת הקופים. כמו כן גם אלפית, גמדית ודרקונית - בצורה ארכאית ומעט משובשת שלהן, או גרסא ארכאית של שלוש שפות אחרות שמתאימות לעולם המערכה.
אתגר: 8 (3900 נק"נ)

חזות מרהיבה: כל מי שרואה לראשונה את לאא צריך להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 16, או להיות מושפע מהימום עד לתורו הבא בעודו בוהה בה ומגמגם משהו טיפשי.

לחשים פנימיים: לאא מטילה לחשים בברכת אל השמש צמא הדמים. תכונת הטלת הלחשים הפנימיים שלה היא כריזמה (ד"ק הצלה 16, 8+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לה את הלחשים הבאים אותם היא יכולה להטיל ללא צורך במרכיבים חומריים:

לפי רצון: אור
1 פעם/ יום: הקסמת איש, שקט, להב-אש

הטלת לחשים: לאא מטילה לחשים ככוהנת בדרגה 10. יכולת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד"ק 14, 6+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לה מוכנים את לחשי הכוהנים הבאים (כמה מהלחשים הם ממקצועות אחרים, בחסדו של אל השמש):

לחשונים (לפי רצון): הנחיה, להבה קדושה (נזק 2ק8 קורן), התנגדות, חוס על הגוססים, תאומטורגיה
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): ריפוי פצעים, ידיים בוערות, אש פיות, פקודה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עיוורון/חירשות, אזור של אמת, שיקום פחות
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הטלת קללה, הגנה מאנרגיה (אש)
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): קיר אש, שומר האמונה
עוצמה 5 (2 יחידות לחש): מכת אש, ריפוי פצעים המוני

פעולות:
ריבוי התקפות: לאא מסוגלת לתקוף פעמים בקפא"פ, אם היא נאלצת להילחם - מה שהיא מעדיפה להמנע ממנו.
פגיון שמש הדמים: התקפת קפא"פ או טווח, 5+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר ועוד 3 (1ק6) קורן. אם לאא מורידה יריב ל-0 נק"פ באמצעות הפגיון, היא זוכה ל-6 נקודות פגיעה זמניות.
שרביט הכהונה של אטלנטיס: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) מוחץ ועוד 17 (5ק6) קורן.
נשיקת השמש (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה. על המושפע להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 16 או לספוג נזק של 32 (5ק10 + 5) קורן או מחצית מכך בגלגול הצלה מוצלח, בעוד שלאא נהנית מהשפעת ריפוי של מחצית מהנזק שנגרם. מי שנותר עם 25 נק"פ או פחות לאחר הנשיקה, מושפע מהקסמה על ידי לאא למשך 24 שעות.

חפצי קסם:
ללא יש מספר חפצי קסם לשימושה האישי המתוארים בנתונים, והיא יכולה להצטייד בנוסף לכך בכל חפץ קסם שעולה על דעתו של המנחה ממרתפי האוצר של אופיר.

גלימות משי אטלנטיס: גלימות מבד עדין, דקיק כקורי עכביש ושקוף מעט, בצבעים ססגוניים. למרות זאת, גלימות אלו חזקות כמעט כשריון מתכת ומוסיפות 4+ לדירוג השריון. הן מתאימות למידותיה האישיות של לאא בלבד, גזרה שסביר שאין למרבית ההרפתקניות ובטח שלא להרפתקנים, במיוחד לא גמד לוחם או חצי אורק ברברי.
פגיון שמש הדמים: פגיון מוזהב, בעל ניצב מלאפיס-לאזולי כחול וגולת יהלום זוהרת מעוטרת בקרני שמש מוזהבות. הפגיון הוא נשק קסום שגורם לנזק נוסף של 1ק6 קורן בידי כוהנת של אל השמש מאלטנטיס. אם כוהנת מורידה יריב ל-0 נק"פ באמצעות הפגיון, היא זוכה לנק"פ זמני של 1 + תוסף הכריזמה שלה.
שרביט הכהונה של אטלנטיס: השרביט הוא מטה קצר ומוזהב שבראשו כדור גביש זוהר. הכדור מסוגל לספק תאורה כלחש "אור יום" לפי רצונה של כוהנת לאל השמש המכווננת אליו. השרביט נחשב מבחינת נתוני קרב כאלת ברזל 1+, ובידי כוהנת לאל השמש מאטלנטיס הוא גורם לנזק נוסף של 17 (5ק6) קורן.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
מגניב!
לגבי חזות מרהיבה - מכיוון שזה תקף רק לפעם הראשונה שרואים אותה, מה שסביר להניח שלא ידרדר לקרב תוך תור בודד, לא עדיף לתת איזו השפעה אחרת, שתשפיע על ההיתקלות החברתית?
 

Hell lord

פונדקאי ותיק
אני לא מומחה למהדורה 5 (לא אוהב אותה), אז ההערות שאני אתן הן קצת יותר כלליות:
א. האם גם ליא מושפעת מההשפעות הקסומות של העיר?
ב. הייתי משנה את החפצ"קים כדי שהם כן יהיו יעילים לשחקנים, גם אם לא אופטימליים. אפילו שחקן פלאדין סדר טוב יכול להשתמש בעין והיד של וקנה, למרות שהם כן מתנגדים לו ודופקים אותו בדרכים אחרות.

כל הכבוד בכל מקרה
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
אביעד אמר/ה:
לגבי חזות מרהיבה - מכיוון שזה תקף רק לפעם הראשונה שרואים אותה, מה שסביר להניח שלא ידרדר לקרב תוך תור בודד, לא עדיף לתת איזו השפעה אחרת, שתשפיע על ההיתקלות החברתית?
בשביל ההיתקלות החברתית צריך פשוט לשחק אותה. זה גם נועד לצמצם את חלון ההזדמנויות של דמויות לתקוף אותה - יהיו איתה מספיק מנתיניה בדרך כלל כדי לנצל את רגע הבלבול הזה.

Hell lord אמר/ה:
א. האם גם ליא מושפעת מההשפעות הקסומות של העיר?
ב. הייתי משנה את החפצ"קים כדי שהם כן יהיו יעילים לשחקנים, גם אם לא אופטימליים. אפילו שחקן פלאדין סדר טוב יכול להשתמש בעין והיד של וקנה, למרות שהם כן מתנגדים לו ודופקים אותו בדרכים אחרות.
א- לא, וגם לא שאר הכוהנות בעיר.
ב - השחקנים בהחלט יכולים להשתמש בפגיון והשרביט כנשק 1+. אתה לא מצפה שאל השמש צמא הדמים ילך ויחלק את הכוחות שלו לכל מיני זרים, לא? הגלימות פשוט יושבות כמו שצריך (ונותנות בונוס ענק לדירוג השריון) רק על לאא. חוץ מזה, אופיר אמורה להיות מלאה בחפצי קסם נוספים - כתלות בהחלטת מנחה. אם אתה רוצה לתת ללאא או לבני ובנות אופיר האחרים חפץ קסם שמצא חן בעיניך מספר הכללים לשה"מ, לך על זה. קח בחשבון שהדמויות עשויות להשיג אותו מהם, אבל אם זה מופיע בספר הכללים זה כנראה היה קיים באטלנטיס וכנראה לפחות עותק אחד שלו הגיע לאופיר.

tkhag1 אמר/ה:
אגב יהיה גם נתונים לבנות אופיר?
כן, בהחלט. כתבתי קודם כל את הנתונים של לאא כדי שהיא תהיה נקודת ייחוס. אני מתכנן לכתוב גם עוד כמה דברים לזה - אולי אוצרות, אולי נתונים של הקניבלים שחיים בג'ונגל מסביב לאופיר (ומסוכסכים קשות עם תושביה). מקווה להגיע לזה מתישהו לקראת סוף השבוע, תלוי כמה אני אהיה עמוס בעבודה.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
זה בהנחה שהם פוגשים אותה מוכנים לתקיפה והכהנת גם היא מחכה להם - אפשרי אם הם עשו לה צרות, אבל אם הם מדברים איתה זה כבר לא תקף. מצד שני זה נחמד לתת לשחקנים יתרון כי הם דיברו לפני הקרב.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
כוהנת בת אופיר

הכוהנות לאל השמש צמא הדמים של אופיר אינן רבות במספרן אך משמעותיות בהשפעתן. הן מנהלות את העיר, את הטקסים והקורבנות לאל השמש ומיישמות את צוויה, חוקיה וגחמותיה של לאא. רובן יחשבו ליפות מאוד במונחי ארצות התרבות, אך בחלקן כבר מופיעים סימנים מדאיגים לדם-הקופים הזורם בעורקיהן, שהם מתאמצות מאוד להסתיר.

הכוהנות לומדות את תפקידן מרגע שהן עומדות על דעתן, גדלות יחד במקדשים ומתחרות זו בזו על חסדו של אל השמש. הן מודעות מאוד למעמדן, יהירות ואכזריות. אף כוהנת לא מתקרבת כמובן לעוצמתה של לאא בקסם של אל השמש או ליופיה, אבל לפחות כמה מהכוהנות הצעירות והשאפתניות יותר כבר חולמות על היום בו הן-הן תשבנה על כס המלכות של אופיר.

הנתונים הבאים מתארים כוהנת בעלת ניסיון ומעמד, שעשויה להנחות את לוחמי העיר במשימותיהם, לשמש בחצרה של לאא או לנהל טקס הקרבת קורבן אדם לאל השמש צמא הדמים בו ההרפתקנים או ידידיהם הם אלו שדמם צפוי להישפך על המזבח בשעת הצהריים. יש גם כוהנות זוטרות יותר, ואולי כוהנות בודדות עם יכולת קסם (דרגת הטלת לחש) רבה יותר - אבל אף אחת לא תהיה עוצמתית יותר מלאא.

כוהנת בת אופיר
דמוי אדם בינוני, תוהו מרושע, לעיתים תוהו נייטרלי
דרג"ש: 12 (גלימות ברוקאדה של אופיר, זריזות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 12 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 13 (1+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 16 (3+)
כשרונות: דת 3+, הבחנה 4+, שכנוע 7+ (רמת מיומנות כפולה)
עמידות למצב: מבוהלת, מוקסמת
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: שפת אופיר, שהיא שילוב בין שפת אטלנטיס לשפת הקופים. שפה נוספת כלשהי - צורה ארכאית של אלפית או גמדית או שפה אחרת, או שפת הקניבלים מהג'ונגל סביב אופיר.
אתגר: 2 (450 נק"נ)

מכת שמש: כפעולת בונוס, הכוהנת יכולה להקריב יחידת לחש כדי לגרום להתקפת הקפא"פ שהיא תבצע באותו תור לגרום לנזק נוסף של 10 (3ק6) קורן למטרה בה היא פוגעת. אם הכוהנת מקריבה יחידת לחש מעוצמה 2 או גבוהה יותר, הנזק הנגרם גדל ב-1ק6 קורן לכל עוצמה מעל 1.

לחשים פנימיים: הכוהנת מטילה לחשים בברכת אל השמש צמא הדמים. תכונת הטלת הלחשים הפנימיים שלה היא כריזמה (ד"ק הצלה 13, 5+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לה את הלחשים הבאים אותם היא יכולה להטיל ללא צורך במרכיבים חומריים:

לפי רצון: אור
1 פעם/ יום: הקסמת איש, להב-אש

הטלת לחשים: בת אופיר מטילה לחשים ככוהנת בדרגה 5. יכולת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד"ק 12, 4+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לה מוכנים את לחשי הכוהנים הבאים (כמה מהלחשים הם ממקצועות אחרים, בחסדו של אל השמש):

לחשונים (לפי רצון): להבה קדושה, התנגדות, תאומטורגיה
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): ריפוי פצעים, ידיים בוערות, מחסה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עיוורון/חירשות, שיקום פחות
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): הסרת קסם, הגנה מאנרגיה (אש)


פעולות:
פגיון שמש הדמים: התקפת קפא"פ או טווח, 3+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 4 (1ק4 + 1) דוקר ועוד 3 (1ק6) קורן. אם הכוהנת מורידה יריב ל-0 נק"פ באמצעות הפגיון, היא זוכה ל-4 נקודות פגיעה זמניות.
 

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
מגניב! שאר נשות אופיר... הם סתם סוסות הרבעה, אני מבין? ויהיו רשומים כאן גם אתרים ואוצרות מגניבים בעיר?
 
Top Bottom