• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 197] הגילדה

ארגון הגיבורים הרשמי-למחצה בתל אביב. הגילדה מבוססת על המודל הקנדי בעל אותו שם, שמאפשר לגיבורים לנהל את עצמם במנותק מהמשטרה וגופי אכיפה אחרים, תחת רגולציה קפדנית. חלק מהמימון שלהם הוא ציבורי, אבל הם גם מוכרים פריטי מעריצים כמו חולצות וכוסות ממותגות, ומוכרים זכויות שימוש בדמויות חברי הגילדה השונים.

"הקבוצה הבוגרת" של הגילדה מורכבת מחמש גלימות מעל גיל 18, שבנוסף למאבק בנבלים בעיר מדריכים וחונכים את הקבוצה הצעירה, הדור הבא של גיבורי תל אביב. לעומת הקבוצה הצעירה, יש להם סמכויות נרחבות יותר להיכנס למצבים מסוכנים ולהאבק בנבלים. למרות שבפועל חברי הגילדה מתנהגים כמו ארגון אכיפה כלפי נבלים, לפחות על הנייר הם רק כוח אזרחי המסייע למשטרה, והם לא מסוגלים לעצור אנשים על דעת עצמם.
המשרדים של הגילדה (ובהם סדנת הייצור של אנפה) יושבים בסמוך לקריית הממשלה, והם מבצעים סיורים ברחבי העיר - ובעיקר בצפון הישן, לב העיר ויפו. מכל תל אביב, רק באזור פלורנטין-שוק לוינסקי גיבורי הגילדה נמנעים מלהיכנס בלי סיבה טובה, משום שהטריטוריה תחת שליטה יציבה של הנבלים אבירי פלורנטין. הגילדה מבצעת פשיטות ממוקדות כל פעם שהנבלים מגזימים ומערערים את הסדר בעיר, אבל אין להם את המספרים בשביל לנקות לגמרי את דרום העיר.

הגילדה כרגע מפסידה בתחרות הפופולריות הציבורית לקבוצת הגיבורים הפרטית והססגונית יותר "קבוצת סלין", למרות שבפועל שתי הקבוצות פועלות בשיתוף פעולה משמעותי. לתושבי תל אביב רבים יש רגשות חיוביים בסך הכל כלפי הגיבורים המקומיים שלהם, אבל התחושה היא שהם לא מצליחים להשתלט על קבוצות הנבלים בעיר, ודווקא קבוצת התאגיד מצליחה להביא לניצחונות החשובים יותר.

אזוב
מבקע (נוכרי\שליט)
מנהיג הגילדה והגיבור המנוסה ביותר הפעיל בתל אביב. אזוב מסוגל להתפצל לארבעה גופים שפועלים במקביל. הגופים "מהבהבים", נעלמים ומופיעים מחדש, כך שכל אחד מהם קיים רק כמחצית מהזמן. הגופים דומים מאוד לאזוב, אבל משונים מעט - מטושטשים, מוקצנים, עם תלבושת דרמטית יותר מזו של אזוב עצמו. אחרי זמן קצר (בין דקה לשתיים), אזוב צריך לבחור איזה מארבעת הגופים הופך להיות שלו, בעוד השלושה האחרים נעלמים.

אזוב נחשב מנהיג זהיר (בעיני מבקריו - פחדן), שלא ממהר לשלוח את הגלימות שלו לקרבות שהוא לא יודע שהם ינצחו בהם. בקרב, הוא משתדל להשאיר לפחות גוף אחד קצת מאחור, כדי שיוכל לראות את שדה הקרב כולו, ובתור אופציה לחזור אליה אם שאר הגופים נפצעו.

בעל תלבושת בצבעי ירוק ולבן עם דוגמאות עלים וקסדה כבדה שמעוצבת בדומה לקסדת טייס.

ספקטרום: להכניע 3, להפחיד 3, משך מוגבל 3
מיוחד: בסיום כל סיבוב של הדמויות, אם הכוח של אזוב פעיל, הסטטוס משך-מוגבל גדל ב1. כשהוא מגיע ל3, אזוב מאבד את הגופים הנוספים, ומאפס את כל הסטטוסים נגדו (אלא אם כל הגופים שלו נפגעו)
תגיות: גופים מרובים, הבהוב, מנהיג מנוסה
> איומים \ >> השלכות:
> אחד עד שלושה גופים מתקדמים בצורה מאיימת, כל אחד למטרה אחרת
>> תוקף כל אחת מהמטרות עם אלה (חבול-2)
>> תופס כל אחת מהמטרות ומונע מהן לזוז (אחוז-2)

> נותן הוראות טקטיות לשאר הגיבורים
>> הם פועלים לפי התוכנית (יתרון-טקטי-2)


גוּמָּץ
אצן\מסיט
גומץ מסוגל ליצור ולשלוט בשדות כבידה קטנים בצורת כדורים, שמשפיעים על חומר אורגני בלבד. בקרב, הוא בעיקר משתמש בשדות כדי לגרום לנבלים ליפול ולמעוד כשהוא מפעיל ומכבה שדות כבידה סביבם במהירות. הוא גם מסוגל להפעיל שדות כבידה על עצמו על מנת לעוף באופן מגושם למדי.

גומץ עבר יחסית לאחרונה לקבוצה הבוגרת, והוא עדיין לא יצר לעצמו מוניטין משמעותי כגיבור. ועדיין, המראה האייקוני שלו בתור הגיבור היחיד בתל אביב שמסייר בה בעודו עף מקנה לו נקודות רבות מול התקשורת.

גומץ הוא אחד הגיבורים הבודדים בתל אביב שלובשים גלימה, משום שהשליטה שלו בכבידה מאפשרת לגלימה להתנופף באופן מרשים ברוח - ולהימנע ממרבית הסיטואציות שבהן גלימות הן לא פרקטיות או לא ייצוגיות.

ספקטרום: להכניע 3, להפחיד 3
תגיות: שדות כבידה
> איומים \ >> השלכות:
> מתחיל להתרומם מהקרקע באופן מגושם
>> עולה לעמדה גבוהה יותר (מעבר-להישג-יד-2)
>> נשאר לעוף באוויר (מעבר-להישג-יד-4 וגם חסר-שיווי-משקל-3)

> מזיז את הידיים שלו לכיוון הרגליים של האויבים
>> גורם למטרה או שתיים למעוד (שרוע-2)
>> ממשיך ליצור ולהעלים שדות כבידה מסביב למטרה מסוימת (תקוע-במקום-3)


אשד
אצנית
אשד מסוגלת לרכב על גל מים שנע כרצונה במהירות מרשימה. המים רגילים למראה אבל נעלמים במהירות כשהם עוזבים את הגל שלה - מתאדים או מחלחלים לאדמה כעבור שניות. בקרב, אשד מסוגלת לרסק את הגל בנקודה אחת בעוצמה, ולנחות על הקרקע ללא פגע.
כל עוד יש מקור מים גדול בסביבה (ובמיוחד הים) אשד מסוגלת ליצור את הגל של תוך כמה רגעים, אך בשאר המקרים יכולות לקחת כמה דקות עד שהיא צוברת מספיק מים בנקודה אחת כדי לרכב עליהם.
בדרך כלל אשד יוצאת לסיורים על גבי גל שהיא יצרה מראש, ונזהרת שלא לרסק אותו כל עוד אין לה ברירה. כשהיא מסיירת בקרבת החוף, היא יכול להרשות לעצמה לקחת סיכונים משמעותיים יותר.

התלבושת של אשד מעוצבת עשויה ספנדקס בגוונים של כחול ותכלת, והסמל שלה מעטר כמה וכמה מועדוני גלישה ששילמו סכומים משמעותיים כדי להשתמש במיתוג הזה - אשד היא ללא ספק חברת הגילדה הפופולרית ביותר בקרב הציבור הרחב.

הגיבור "רהב" מהקבוצה הצעירה נחשב בין טיפוחים של אשד, ויוצא איתה לסיורים לעיתים קרובות.

ספקטרום: להכניע 4, להפחיד 3
תגיות: גל מים, יציבות מושלמת
> איומים \ >> השלכות:
> נעה לאורך שדה הקרב על גל המים
>> נמלטת מהמקום
>> זזה בדיוק לנקודה הנכונה (עמדה-משופרת-2)

> מתמקדת ביריב מסוים
>> מרסקת את גל המים על היריב (פצוע-4) ושורפת את התגית גל מים
>> דורסת עם גל המים מבלי לרסק אותו (שרוע-2 וגם חבול-2)

> אוספת מים לגל מים חדש
>> מייצרת מחדש את התגית גל מים, כל עוד יש מקור מים גדול סמוך


נותב
חלוץ
כאשר נותב נוגע במטרה, הוא מסוגל לסמן אותה. מטרה מסומנת זוהרת באור למשך משתנה (לא יותר מדקה או שתיים, לעיתים הרבה פחות). מטרה מסומנת לא מסוגלת להסתתר מפני נותב, והיא פגיעה במיוחד מפניו בעודה מסומנת. הוא מסוגל לפגוע ולפצוע מטרה מסומנת בקלות, ולעיתים אף לפצוע אותה בעקיפין מבלי להתקרב אליה. נותב לא מסוגל לסמן מטרות חדשות כל עוד משך הסימון הקודם לא הסתיים.

הכוח של נותב מעט התקפי מידי מרבית הזמן. אם הוא לא מעוניין לגרום לנזק אמיתי לנבל, הוא יחסית מוגבל ביכולת שלו לעצור אותו. בעקבות זאת, נותב לרוב נשלח לסיורים ביחד עם גיבור אחר עם כוח קטלני פחות, כדי להימנע מאסקלציה מתי שזה אפשרי.

ספקטרום: להכניע 4, להפחיד 4
תגיות: לוחם מיומן
מיוחד: נגד מטרה עם סטטוס מסומן, כל התקפה של נותב מסבה סטטוס חמור ב2 מהרגיל. בסיום כל סיבוב של הדמויות, סטטוס המסומן של המטרה גדל ב1, או ב2 אם נותב לא תקף או רדף אחרי המטרה במהלך הסיבוב. כשהסטטוס מגיע ל3, הוא מסתיים
> איומים \ >> השלכות:
> נכנס לעמידה של אומנות לחימה
>> נוגע במטרה סמוכה שמתחילה לזהור (מסומן-1)
>> מכה בכל כוחו (חבול-2)
>> מכה סמלית, מראה את הכוונות שלו בלי לפצוע (חבול-1)
>> מנצל את הסימון כדי לדחוק את המטרה לנקודה לא נוחה (מיקום-חשוף-2 ומחזיר את מסומן ל1)


אנפה
פחחית\נוכרית
אנפה היא פחחית המתמחה בציד. יותר מכל דבר אחר היא טובה ביצירת ציוד הסוואה - כשהיא מסתתרת בעזרת הציוד שלה, אנפה מסוגלת להיות כמעט בלתי נראית, אפילו לחושים המיוחדים של חושבים. היא גם בנתה "חליפת זריזות" שמאפשרת לה לטפס בפרץ מהירות על קירות בניינים.
הנשק העיקרי של אנפה הוא רובה חיצי הרגעה, שאותו היא לעיתים משדרגת בדרכים שונות - חצים שעוברים מעבר לפינות, או מסוגלים להתחפר מעבר למחסה.
למרות שרובה החיצים לא קטלני, עצם המראה של גיבורה מחזיקה ברובה הוא faux pas רציני בקהילת הגלימות, ואנפה נבחנת בעין קפדנית יותר מכל גיבור אחר - על ידי גיבורים ונבלים כאחד. אם הנבלים יחששו שאנפה עלולה להרוג אותם במהלך קרב, הם עשויים לא להמנע מלהרוג אותה בעצמם כהגנה עצמית..

בקרב מעריצים באינטרנט, אנפה לעיתים מכונה (לפעמים בחיבה ולפעמים בלעג) "הבייביסיטר" של גילדת הנוער, משום שהיא משתתפת לעיתים קרובות בהרבה משאר חברי הקבוצה הבוגרת בסיורים (ובמקרה שלה, מארבים) משותפים עם קבוצת הנוער. בראיונות לטלוויזיה, אנפה סירבה להתייחס לכינוי הזה.

כל עוד היא לא מופתעת, אנפה מתחילה כל קרב חבויה-2. אם היה לה זמן לתכנן מארב, היא יכולה להתחיל את הקרב חבויה-4
ספקטרום: להכניע 4, להפחיד 3, נמצאת-בעמדה 3
כשאנפה נמצאת בעמדה, היא מיידית יורה חץ הרדמה במטרה לבחירתה (מנוטרל-5)
תגיות: ציוד הסוואה, רובה חיצים, מתחמקת מחושים מיוחדים
> איומים \ >> השלכות:

> סורקת את תוואי השטח
>> משפרת זווית ומגדילה את סטטוס נמצאת-בעמדה ב1
>> עולה לעמדה גבוהה יותר (מעבר-להישג-יד-2) ומאפסת את נמצאת-בעמדה

> מטעינה את רובה החיצים
>> יורה לעבר האויב המסוכן ביותר (מנוטרל-3)

> מזהירה חבר גילדת נוער
>> הוא נשמע לאזהרה (תחת-מחסה-2)

> מחפשת בתיק שלה
>> יוצרת תגית חיצים עוקבים, משקפות ראיית לילה, או תגית מתאימה אחרת


---------
הם לא היו הבאים ברשימה שלי לכתוב, אבל לא יכולתי לסרב לדו"נ גיבור. אני אדע שזה אישי כשדו"נ 198 יהיה בנושא "שכונות בעיר".
זו פעם ראשונה שאני כותב נתונים על פי otherscape ולא city of mist, אז אני עוד מתלבט איך נכון לגשת לזה. גם הכוחות עם המשך המוגבל של נותב ואזוב לא משחקים מאוד יפה עם החוקים של המשחק, אבל נראה לי שבשולחן המשחק זה יהיה בסדר.

במשחק של נבלים (שהוא כנראה הרבה יותר קל לתכנון ממשחק של גיבורים), הגילדה עשויים להיות אחת הקבוצות האנטגוניסטיות העיקריות של הדמויות. אני חושב שהמבנה של הסיורים (והתמיכה מגילדת הנוער) אומר שכל פעם שנלחמים בהם הדמויות יכולות לפגוש חבר גילדה אחר, שזה נחמד. קרב מול אשד ורהב יראה אחרת לגמרי מקרב מול אזוב ואנפה.

לא הכנסתי נתונים שקשורים לניהול משא ומתן מולם, אולי הם צריכים נתונים משל עצמם. אני מניח שזה מאוד תלוי בקבוצה אם כל התקלות בגיבורים תערב מקח, או אף התקלות איתם.
 
מדהים. מאוד אהבתי.

רציתי לפרסם פה אוסף סיפורים (דרמטיים ובוגרים יותר, דומה ל The Boys רק עם פחות gore) על גיבור על ישראלי- בעולם בו גיבורי על מוכרים, legally distinct מעולמות אחרים. מרגיש לי שרק אגנוב לך את הספוטלייט איתו.

אשמח לדעת עוד על אבירי פלורנטין. למה הם נחשבים לנבלים? והאם כתבת סיפורים על העולם הזה?
 
אל תתן לי לעצור אותך מלכתוב משהו! בטח ובטח כשאני נטו מנסה לעשות אדפטציה ישראלית לעולם של worm..

אבירי פלורנטין הם קבוצת הנבלים הגדולה ביותר בתל אביב (8 נבלים!). הם פעילים בעיקר בדרום העיר, אבל גם במזרח (שוק התקווה, יד אליהו) וביפו. השם שלהם הוא ניסיון למתג את עצמם כמין רובין הוד שעוזרים לאנשים הפשוטים נגד הממסד המרושע - בפועל הם ארגון פשע לכל דבר ועניין. ככלל הם נאמנים לחוקי "המשחק" בין נבלים לגיבורים, שבו שני הצדדים משתדלים לא לפצוע יותר מידי את הצד השני, ולא לחשוף זהויות סודיות. מול נבלים אחרים הם עשויים להוריד קצת יותר את הכפפות, אבל גם פה הם משתדלים לא להרוג אף אחד, כי זה עשוי להביא לאסקלציה מיותרת והם מרוצים מהסטטוס קוו.

במובנים רבים הם האויב המועדף על הגילדה ועל קבוצת סלין, כי קרבות מולם מצטלמים טוב ולרוב לא נגרם הרבה יותר מאשר נזק לרכוש. היתרון הכי גדול שלהם הוא דווקא מול קבוצות נבלים אחרות - קבוצת הבוזזים הטינאייג'רים מפחדים מהם, הכוחות שלהם עובדים ממש טוב נגד הארגון של מרען (סוחרי סמים אלימים), והם יודעים את המיקום של המעבדה של האגרונומים, מה שנותן להם כלי לא רע לסחוט אותם או לאיים עליהם. מצד שני, זה אומר שאם הם יגזימו וינסו להגדיל את הטריטוריה שלהם יותר מידי, עשוי להיות קל יחסית לארגן קואליציית גלימות משמעותית נגדם.

לא כתבתי סיפורים בעולם, בעיקר כי אני לא יודע לכתוב סיפורים. אני באמת ממליץ על worm מהבחינה הזו, אפילו רק הarcים הראשונים שאני בעיקר מנסה לחקות את הווייב שלהם.
 
לא, ישראל קטנה מידי ועם מעט מידי גלימות בשביל גוף אכיפה ממשלתי שמתמקד בהן. סצנת הגלימות הישראלית פחות-או-יותר מתמקדת בתל אביב, אין צורך במשהו גדול יותר מהגילדה.
הבנתי.
בסיפורים שלי, יש בערך 4 גיבורי על בארץ (וכמובן יותר בעולם). רוב גיבורי העל נולדו או קיבלו את המוטציות שלהם, או שעובדים vigilantes עם מספיק גאדג'טים, תקציב ו/או חסויות מגופים יותר חזקים. בייסיקלי, The Boys רק שהמיקוד לא ארה"ב. כן יש מחלק "על-אנושי" במשטרה, אם כי הוא לא אפקטיבי במיוחד ונשען לרוב על גיבורי על לביצוע מעצרים. פעם הרצתי city of mist בעולם הזה, היה אחלה, אשמח להריץ שוב.

אוכל לפרסם פה/בשרשור אחר כמה דמויות?
 
עדכון טוב. אהבתי את ביצוע כוחות העל. אני מודה שחשבתי על השאלה איך עובדות מערכות היחסים עם המקבילה הפלשתינאית ועם גילדות דומות ברחבי העולם אבל זה יותר מדי פוליטיקה.

כשבונים עולם גיבורי על הגיוני, אתה צריך להקדיש מחשבה לשאלה איפה המשטרה בכל הסיפור הזה. אין סיכוי שבעולם שהמדינה תשב בצד ותיתן לחבורה של אנשים בגלימות לעשות כרצונה - גיבורים או נבלים. ובמדינה עצבנית כמו ישראל, שלמשרד הביטחון יש את התקציבים הגדולים ביותר בעולם, חייבת להיות התייחסות לזה.

למה שלא תהיה פעילות גלימות בירושלים? העיר תמיד משכה מטורפים, מוזרים וסתם אנשים מפוקפקים. וחוץ מזה, היא עיר הבירה הישראלית. כל נבל על שאפתן יסמן אותה.
 
עדכון טוב. אהבתי את ביצוע כוחות העל. אני מודה שחשבתי על השאלה איך עובדות מערכות היחסים עם המקבילה הפלשתינאית ועם גילדות דומות ברחבי העולם אבל זה יותר מדי פוליטיקה.

כשבונים עולם גיבורי על הגיוני, אתה צריך להקדיש מחשבה לשאלה איפה המשטרה בכל הסיפור הזה. אין סיכוי שבעולם שהמדינה תשב בצד ותיתן לחבורה של אנשים בגלימות לעשות כרצונה - גיבורים או נבלים. ובמדינה עצבנית כמו ישראל, שלמשרד הביטחון יש את התקציבים הגדולים ביותר בעולם, חייבת להיות התייחסות לזה.

למה שלא תהיה פעילות גלימות בירושלים? העיר תמיד משכה מטורפים, מוזרים וסתם אנשים מפוקפקים. וחוץ מזה, היא עיר הבירה הישראלית. כל נבל על שאפתן יסמן אותה.
מתאר לעצמי שבעולם של גיבורים ונבלים, יש על-אנושיים בארגוני טרור/צבאות ברחבי העולם. בסיפורים שלי, אחת מהגיבורות בכלל עושה זאת במקום התפקיד שלה בצבא, ובקמפיין שהרצתי, שניים מהשחקנים גם הם החליטו שהם הולכים על דמויות שעושות "שירות ביטחון על-אנושי". היה לנו עוד גיבור ללא כוחות על, ושני הגיבורים האחרים היו על-אנושיים שהמשטרה נעזרת בהם (ודווקא היו יותר נבלים).

אני חושב שכוח משטרה שרוצה להתמודד עם על-אנושיים, יצטרך להחזיק כוח גדול של אנליסטים ואנשי מודיעין שיאספו מידע על החיים האישיים של כל אחד מאחורי המסכה, שילמדו את הכוחות והחולשות שלהם, ויוכלו ליצור הזדמנויות לביצוע מעצרים (או שיעתיק את הרעיון של The Boys, תלוי מה ה power scaling של העולם). בסיפורים שלי, מחלק על-אנושי הוא זה שמוסמך לביצוע מעצרים של אנשים עם כוחות על, אבל בדרך כלל מסתמך על גיבורי-על שיעשו בשבילו את העבודה.

הייתי אומר שמה שנוצר היה יותר דרמה משטרתית- בעיקר כי אני והשחקנים מאוד אהבנו את הז'אנרה.
 
אוכל לפרסם פה/בשרשור אחר כמה דמויות?
נראה לי שמתאים יותר בשרשור נפרד, אבל כמובן שאשמח לראות. אם מרגיש לך מתאים במיוחד לשרשור הזה, זה לא יפריע לי, אם זו השאלה.

אין סיכוי שבעולם שהמדינה תשב בצד ותיתן לחבורה של אנשים בגלימות לעשות כרצונה
אני חושב שלמדינה אין כל כך ברירה.
גם אם נשים בצד את מגוון הפרויקטים הבינלאומיים שדורשים לכל הפחות שיתוף פעולה עם גופים אירופאיים (מתקן הכליאה בקולורדו "כלוב הציפורים", שלושת "מביאי הסוף" ההרסניים, ארגון "גזלשופט" הנאו-נאצי), ישראל לא ערוכה לטפל בגלימות ללא עזרה של גלימות. האמריקאים ניסו עם הגוף הממשלתי PRT, וגם הם פחות או יותר נכשלו. הרוסים ניסו להשתמש בצבא, והמדינה הרוסית כמעט התפרקה בעקבות הניסיון הזה.
ההסכם הלא כתוב בין כלל בני האדם לגלימות הוא שהפעילות שלהם נסבלת כל עוד הם מסייעים למנוע את הבעיות הגרועות באמת, ואף גוף צבאי או משטרתי לא הצליח להתקרב לרמת האפקטיביות של גלימות בהתמודדות עם גלימות.

המדינה היחידה שהצליחה להשתלט על הגלימות שלה באופן אפקטיבי זו האימפריה הסינית, ויש לה מספרים ותשתיות שמדינה כמו ישראל יכולה רק לחלום עליהם. ואפילו שם, הגלימות הנכונות הצליחו להשתלב במקומות הגבוהים ביותר בממשל, אז ניתן לטעון שזה פחות מקרה של המדינה השתלטה על הגלימות, ויותר גלימות מסוימות שהצליחו לשעבד את השאר.

הסיבה המטא משחקית היא שהעולם של worm הוא דיקונסטרוקציה של עולם גיבורי על, וכל עולם שבו אין קבוצות גיבורי על חוטא למטרה. ברור שאפשר לבנות עולם שבו הפתרון לנבלים הוא לא אנשים שלובשים ספנדקס ונלחמים בפשע, אבל אנחנו רוצים שזה יהיה הפתרון. כל תירוץ סיפורי הוא בעיקר תירוץ.

למה שלא תהיה פעילות גלימות בירושלים?
הסיבה המטא-סיפורית היא שלמרות שגרתי לאחרונה בירושלים, אני מכיר שכונה וחצי בעיר ולא באמת יודע לכתוב עליה, בזמן שאני מתיימר להכיר לפחות שטחית את תל אביב. פנים משחקית, אני מניח שמרבית הגלימות של ירושלים וסביבתה עברו לתל אביב פשוט כי שם נמצאת סצנת הגלימות, ויש גיבורים ונבלים בודדים שפעילים בעיר אבל לא מספיק בשביל שלשחקנים יהיה אכפת מהם. במקרה הכי גרוע, אולי תעבור דרך תל אביב קבוצה שבסיסה בירושלים במהלך המשחק.

לא יצא לי לקרוא את השיטה או לשחק בה. האם יש כוחות על שקשה לשלב בה?
השיטה נוחה להרחבה באופן מפתיע. לא יצא לי להריץ בה (שיחקתי בקמפיין לפני כמה שנים), אבל לפחות על הנייר אף גלימה לא הייתה בעייתית מידי בינתיים, למרות שהיו כמה שגרמו לשיטה לחרוק, כמו אזוב או פרדסן. אני כן מרגיש שהכוח של נותב למשל היה יותר אלגנטי אם היה לו משך רנדומלי, אבל זה כבר ניואנסים שכנראה לא באמת יבואו לידי ביטוי במשחק אמיתי. אני מרגיש שברוב הקבוצות שכתבתי עד עכשיו היה לפחות כוח אחד שניסה לשבור את הכללים, והשיטה התמודדה עם זה יותר טוב מכל שיטה אחרת שניסיתי עד עכשיו.
כנראה הדבר שהכי קשה לשלב בשיטה זה כוחות שחזקים יותר מכוחות אחרים, no questions asked. שקלתי לנסות לאמץ את שיטת limited/standard/great effect של blades in the dark, אבל עוד לא הגעתי לסיטואציה שאני מרגיש שאני חייב.
אני גם לא מת על מערכת השכנוע בשיטה (בגדול, כל ניסיון שכנוע הוא איום - תעשה מה שאני רוצה או תקבל סטטוס שלילי), אבל אין לי רעיון טוב יותר כרגע.

אני מרגיש שיהיו לי יותר רשמים כשאנסה אשכרה להריץ בשיטה. כרגע אין תאריך קרוב לקמפיין, אבל וואן שוט? יש מצב.
 
עריכה אחרונה:
הרצתי בcity of mist וגם בotherscape, השיטה באמת מאוד נוחה ומתאימה גם למשחק גיבורי על (הרצתי קמפיין קצר גם הוא מבוסס על parahumans).

מבחינת כוחות חזקים יותר, באתגרים שונים זה די פשוט. בדמויות באמת קשה להתחיל עם זה אבל אם מאפשרים תוויות רחבות אז זה יכול להקל אבל דורש טיפה עיקום של החוקים.

מבחינת שכנוע, אפשר באתגרים להכניס ספקטרום שכנוע ואז אין את האיום. מבחינת אויבים משכנעים הם יכולים להעניק תווית כמו חדור מוטיבציה או סטטוס כגון בטוח במטרה - 2 כתמריצים חיוביים.
 
חזרה
Top