העולם של שיטת נשגבים הוא אחד העולמות העמוקים והמרתקים ביותר שיש. הוא מצליח לשלב בצורה מרשימה אבל אלגנטית אלמנטים של מיתולוגיות ופילוסופיות מערביות ומזרחיות ליצירת עולם קודר אבל צבעוני, רחב יריעה אבל ממוקד בתמהף פנטסטי אבל מרגיש הגיוני ואמיתי. המערכה לא סתם מדברת על גיבורים, היא מדברת על נבחרי האלים - משהו שהוא שילוב בין הקדושים הנוצריים, גיבורי יוון והגיבורים הגדולים של האפוסים מהמזרח.
המכניקה של נשגבים פחות מוצלחת לטעמי. לכן, לאור פרץ הנוסטלגיה שהיה לי למערכה ולאור אתגר הדו"נ הנוכחי. ננסה לכתוב מכניקת בסיס לשיטה חלופית. לא נכתוב את כל השיטה אלא רק ניגע במכניקת ההתרה שלה.
מטרות
א. אנחנו רוצים להדגיש את ההבדל בין בני התמותה לנבחרי האלים. כדי שנבחרי האלים ירגישו אפיים, אנחנו רוצים שהם באופן עקבי יהיו טובים בהרבה מאנשים רגילים ולהימנע ממצבים של botch במטלות יום-יומיות.
ב. בניגוד למכניקה המקורית של נשגבים, אנחנו רוצים משהו פשוט, מהיר וקל להרצה.
ג. למרות ב' - אנחנו רוצים לעשות homage לשיטה המקורית. השיטה תהיה שונה אבל היא תיקח משהו מהשיטה המקורית.
ד. השיטה צריכה לתמוך בעובדה שאלו נשגבים שיש להם charms ויכולים לחזק את היכולות שלהם. השיטה צריכה להיות מסוגלת לעשות scaling לרמות כוח גבוהות ולאפשר התפתחות בכוח של הדמות.
סקאלה של תכונות ומיומנויות
השיטה המקורית אימצה את הסולם 1-5 של WOD. הסולם מאד הגיוני כאשר מודדים יכולת אנושית, אבל אנחנו מדברים פה על גיבורים עם ניצוץ אלוהי. מבחינה תיאורית, נקודה אחת ברמת תכונה היא הבדל משמעותי מאד אבל מבחינה מכנית זה בסך הכל עוד קוביה אחת וזה כבר לא הבדל גדול.
אנחנו ננקוט בגישה שונה קצת. הסקאלה של התכונות / מיומנויות תתחלק אחרת:
inferoir - מייצג רמה של נכות או לקות חריפה.
common - יכולת של בן תמותה מהשורה ללא כשרון או יכולת מיוחדת.
competent - אדם עם יכולת גבוהה מהממוצע. למשל אדם בעל כושר גבוה יהיה טוב יותר מהממוצע בכל תחום אתלטי.
focused - אדם שהתמקצע ועוסק תדיר בתחום. למשל שחיין מקצועי יהיה ברמה הזאת כאשר מדובר על שחייה.
elite - אדם שמצא הרבה מעל השאר. למשל אלוף אולימפי.
exalted - ברמה שהיא מעל הרמה של בני התמותה.
cosmic - ברמה של הישויות החזקות ביותר בבריאה כגון השמש הבלתי מנוצח.
לב מכניקת ההתרה
לכל מטלה תיש רמת קושי הנמדדת באותה סקאלה. כאשר רמת הקושי נמוכה מרמת היכולת שלך, אתה מצליח אוטומטית. כאשר רמת הקושי גבוהה מהיכולת שלך, אתה נכשל אוטומטית.
כשאר הרמות זהות אתה מגלגל 3 קוביות של ק10 (ההומאג' לשיטה המקורית). תוצאה של 7 ומעלה נחשבת השגה. תוצאה של 10 (0 בקוביה) נחשבת כשתי השגות.
כדי להצליח במטלה, אתה צריך לפחות השגה אחת. שתי השגות הן הצלחה יוצאת דופן ושלוש השגות הן הצלחה קיצונית. גם ניתן למנחה מרחב חופשי לפרש את ההצלחות המיוחדות, אבל גם נשלב מהלכים מיוחדים או charms שמאפשרים ניצול שלהם.
גם אם הרמה שלך גבוהה מרמת המטלה, אתה תרצה לעיתים לגלגל כדי לראות אם הצלחת להשיג תוצאה מיוחדת. אבל יש סיכון בבחירה הזאת כי אתה עלול להיכשל.
עימות
כאשר שתי דמויות נכנסות לעימות, מי שיש לו את הרמה הגבוהה יותר, ינצח. כשאר הרמות שוות - מי שיש לו יותר הצלחות מנצח. תיקו זה תיקו.
רשימת התכונות / מיומנויות
במקום תכונות + מיומנויות אנחנו נשתמש בעץ מיומנויות. מיומנויות יהיו כלליות יותר ותת-מיומנויות יהיו ספצפיות.
היכולת של מיומנות (לא יכולה להיות גבוהה מ- competent. רמה של עד compotent עוברת בירושה לתת מיומנות.
היכולת של תת-מיומנות לא יכולה להיות גבוהה מ- elite.
הפעלה של charms מסוימים יכולים להעלות את הרמה עד ל- exalted.
אני לא אפרט את כל המיומנויות, אבל אני אתן כמה דוגמאות להגיון של העץ - מיומנות (תת-מיומנות).
קרב פנים אל-פנים (נשקי מוט, חרבות, גרזנים, אלות, סכינים)
קרב ללא נשק (לפי סגנון אומנות לחימה ספציפי)
קלעות (קשתות, רובי קשת, רובים)
אתלטיקה (אקרובטיקה, שחייה, רכיבה, כוח, טיפוס, איצה וקפיצה, חמיקה)
ידע (היסטוריה, טבע, מדעים, גיאוגרפיה, אקולטיזם)
מה הרמות של דמויות
לבני תמותה יש רמה של common ברוב המיומנות ו-inferior או competent בחלק מהן. יהיו לו גם רמה אחת או שתיים של focused בתת מיומנויות.
לבני תמותה מוכשרים ומאומנים היטב יהיו הרבה רמות של competent ומספר רמות של focused בתת מיומנויות.
לבני תמותה יוצאי דופן (גיבורים) יהיו גם תת-מיומנות אחת או שתיים עם רמה של elite.
הרמה המינימלית של מיומנות של נשגב היא competent גם אם היו לו רמות נמוכות יותר כבן תמותה - זהו חלק מניצוץ הנשגבות.
יהיו לו מספר של תת-מיומנויות focused ולפחות תת-מיומנות elite אחת המתאימה לקאסטה שלו (ולכן היא נבחרה לנשגבות).
הייתי מוסיף חוק שנשגבי החמה הקשורים לקאסטה מסוימת, מעלים את הרמה של התת-מיומנויות הקשורות לקאסטה שלהם בשעה המתאימה ביום (למשל נשגבי החמה של הלילה יעלו את הרמה שלהם בחמיקה בשעות החשיכה).
מה האפקט שזה יוצר
1. בניית הדמוית היא קלה במיומנויות הלא בולטות של הדמות אבל מאפשרת קסטומיזציה בתת-מיומנויות הבולטות.
2. נשגבים יהיו טובים יותר מבני תמותה ברוב הדברים והם לא יכולים להיכשל במשימות פשוטות, אלא אם הם מנסים להחכם.
3. נשגבים יכולים לפחות להשתוות, אם לא לנצח בקלות בני אדם כשרוניים. הבטחת נצחון לעיתים תדרוש שריפה של essence.
4. נשגבים שהם עילית בתחומם ינצחו את מקבילהם הגיבורים בני התמותה, אבל זה עשוי לדרוש שימוש ב- essence.
המכניקה של נשגבים פחות מוצלחת לטעמי. לכן, לאור פרץ הנוסטלגיה שהיה לי למערכה ולאור אתגר הדו"נ הנוכחי. ננסה לכתוב מכניקת בסיס לשיטה חלופית. לא נכתוב את כל השיטה אלא רק ניגע במכניקת ההתרה שלה.
מטרות
א. אנחנו רוצים להדגיש את ההבדל בין בני התמותה לנבחרי האלים. כדי שנבחרי האלים ירגישו אפיים, אנחנו רוצים שהם באופן עקבי יהיו טובים בהרבה מאנשים רגילים ולהימנע ממצבים של botch במטלות יום-יומיות.
ב. בניגוד למכניקה המקורית של נשגבים, אנחנו רוצים משהו פשוט, מהיר וקל להרצה.
ג. למרות ב' - אנחנו רוצים לעשות homage לשיטה המקורית. השיטה תהיה שונה אבל היא תיקח משהו מהשיטה המקורית.
ד. השיטה צריכה לתמוך בעובדה שאלו נשגבים שיש להם charms ויכולים לחזק את היכולות שלהם. השיטה צריכה להיות מסוגלת לעשות scaling לרמות כוח גבוהות ולאפשר התפתחות בכוח של הדמות.
סקאלה של תכונות ומיומנויות
השיטה המקורית אימצה את הסולם 1-5 של WOD. הסולם מאד הגיוני כאשר מודדים יכולת אנושית, אבל אנחנו מדברים פה על גיבורים עם ניצוץ אלוהי. מבחינה תיאורית, נקודה אחת ברמת תכונה היא הבדל משמעותי מאד אבל מבחינה מכנית זה בסך הכל עוד קוביה אחת וזה כבר לא הבדל גדול.
אנחנו ננקוט בגישה שונה קצת. הסקאלה של התכונות / מיומנויות תתחלק אחרת:
inferoir - מייצג רמה של נכות או לקות חריפה.
common - יכולת של בן תמותה מהשורה ללא כשרון או יכולת מיוחדת.
competent - אדם עם יכולת גבוהה מהממוצע. למשל אדם בעל כושר גבוה יהיה טוב יותר מהממוצע בכל תחום אתלטי.
focused - אדם שהתמקצע ועוסק תדיר בתחום. למשל שחיין מקצועי יהיה ברמה הזאת כאשר מדובר על שחייה.
elite - אדם שמצא הרבה מעל השאר. למשל אלוף אולימפי.
exalted - ברמה שהיא מעל הרמה של בני התמותה.
cosmic - ברמה של הישויות החזקות ביותר בבריאה כגון השמש הבלתי מנוצח.
לב מכניקת ההתרה
לכל מטלה תיש רמת קושי הנמדדת באותה סקאלה. כאשר רמת הקושי נמוכה מרמת היכולת שלך, אתה מצליח אוטומטית. כאשר רמת הקושי גבוהה מהיכולת שלך, אתה נכשל אוטומטית.
כשאר הרמות זהות אתה מגלגל 3 קוביות של ק10 (ההומאג' לשיטה המקורית). תוצאה של 7 ומעלה נחשבת השגה. תוצאה של 10 (0 בקוביה) נחשבת כשתי השגות.
כדי להצליח במטלה, אתה צריך לפחות השגה אחת. שתי השגות הן הצלחה יוצאת דופן ושלוש השגות הן הצלחה קיצונית. גם ניתן למנחה מרחב חופשי לפרש את ההצלחות המיוחדות, אבל גם נשלב מהלכים מיוחדים או charms שמאפשרים ניצול שלהם.
גם אם הרמה שלך גבוהה מרמת המטלה, אתה תרצה לעיתים לגלגל כדי לראות אם הצלחת להשיג תוצאה מיוחדת. אבל יש סיכון בבחירה הזאת כי אתה עלול להיכשל.
עימות
כאשר שתי דמויות נכנסות לעימות, מי שיש לו את הרמה הגבוהה יותר, ינצח. כשאר הרמות שוות - מי שיש לו יותר הצלחות מנצח. תיקו זה תיקו.
רשימת התכונות / מיומנויות
במקום תכונות + מיומנויות אנחנו נשתמש בעץ מיומנויות. מיומנויות יהיו כלליות יותר ותת-מיומנויות יהיו ספצפיות.
היכולת של מיומנות (לא יכולה להיות גבוהה מ- competent. רמה של עד compotent עוברת בירושה לתת מיומנות.
היכולת של תת-מיומנות לא יכולה להיות גבוהה מ- elite.
הפעלה של charms מסוימים יכולים להעלות את הרמה עד ל- exalted.
אני לא אפרט את כל המיומנויות, אבל אני אתן כמה דוגמאות להגיון של העץ - מיומנות (תת-מיומנות).
קרב פנים אל-פנים (נשקי מוט, חרבות, גרזנים, אלות, סכינים)
קרב ללא נשק (לפי סגנון אומנות לחימה ספציפי)
קלעות (קשתות, רובי קשת, רובים)
אתלטיקה (אקרובטיקה, שחייה, רכיבה, כוח, טיפוס, איצה וקפיצה, חמיקה)
ידע (היסטוריה, טבע, מדעים, גיאוגרפיה, אקולטיזם)
מה הרמות של דמויות
לבני תמותה יש רמה של common ברוב המיומנות ו-inferior או competent בחלק מהן. יהיו לו גם רמה אחת או שתיים של focused בתת מיומנויות.
לבני תמותה מוכשרים ומאומנים היטב יהיו הרבה רמות של competent ומספר רמות של focused בתת מיומנויות.
לבני תמותה יוצאי דופן (גיבורים) יהיו גם תת-מיומנות אחת או שתיים עם רמה של elite.
הרמה המינימלית של מיומנות של נשגב היא competent גם אם היו לו רמות נמוכות יותר כבן תמותה - זהו חלק מניצוץ הנשגבות.
יהיו לו מספר של תת-מיומנויות focused ולפחות תת-מיומנות elite אחת המתאימה לקאסטה שלו (ולכן היא נבחרה לנשגבות).
הייתי מוסיף חוק שנשגבי החמה הקשורים לקאסטה מסוימת, מעלים את הרמה של התת-מיומנויות הקשורות לקאסטה שלהם בשעה המתאימה ביום (למשל נשגבי החמה של הלילה יעלו את הרמה שלהם בחמיקה בשעות החשיכה).
מה האפקט שזה יוצר
1. בניית הדמוית היא קלה במיומנויות הלא בולטות של הדמות אבל מאפשרת קסטומיזציה בתת-מיומנויות הבולטות.
2. נשגבים יהיו טובים יותר מבני תמותה ברוב הדברים והם לא יכולים להיכשל במשימות פשוטות, אלא אם הם מנסים להחכם.
3. נשגבים יכולים לפחות להשתוות, אם לא לנצח בקלות בני אדם כשרוניים. הבטחת נצחון לעיתים תדרוש שריפה של essence.
4. נשגבים שהם עילית בתחומם ינצחו את מקבילהם הגיבורים בני התמותה, אבל זה עשוי לדרוש שימוש ב- essence.