• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 197 - גיבורה] [2ק20] ג'ינו סוקירי, סוכנת סהר

ג'ינו סוקירי, סוכנת סהר

הלבנה חייכה לעברה חיוך צהוב ומעוקל, חושפת שיניים של מעשנת כבדה. ג'ינו הילכה בזהירות לאורך קצה הגג של בניין הפקולטה, שואפת באיטיות את הנוף יחד עם אוויר הלילה הקריר. הגנים האלגנטיים של אוניברסיטת אורסף ניצבו מתחתיה, קורנים כמעט, יופיים רק מתעצם לאור הכוכבים. ג׳ינו סקרה את קבוצות הצעירים שרקדו על המדשאות. הסטודנטים קראו להתקהלויות האלו "מסיבות רוח", עוד טריק בשרוול של מועדון המוזות הרושפות. לא שהבילוי הפריע לה, זה לא היה עניינה אם אנשים בוחרים לשרוף את המוח שלהם. וממילא, היא לא הייתה מספיק מבוגרת מהם כדי להיות ביקורתית. לא הלקוחות הטרידו אותה, אלא הספק.

ג'ינו רכנה, רגליה נושקות לשולי מדף האבן שהקיף את הגג. היא שלפה משקפת והביטה על החוגגים, פניהם הלהוטות מתפקסות עם מיקוד העדשה. היא עברה מדמות אחת לשנייה עד שמצאה את מטרתה. בחור צעיר ושזוף עם חולצה כחולה וחיוך מזויף - הנציג של המוזות באירוע הזה, לפי המחקר שלה. המועדון הוא קבוצה שנויה במחלוקת, אחת הדוגלת בהתעלות של הנפש והאומנות דרך נטילת סמים פסיכדליים. על פניו, לא ארגון שאמור להטריד אותה, ובוודאי לא אחד שמעניין את הממונים עליה. אך היא גילתה שלא כל חברי המועדון אידיאליסטים ויפי נפש כפי שהם מציגים את עצמם. החבר בחולצה הכחולה לדוגמה, רקד נהדר מבעד לעדשת המשקפת, וכייס במיומנות מרשימה לא פחות את לקוחותיו הדלוקים.

ג'ינו נאחנה וקפצה מהגג. הרוח הצליפה בה בזמן שצללה, סותרת את שיערה, משתיקה את עצביה. היא יכלה לראות את השתקפותה בחלונות הזכוכית של הבניין, ג'ינו שנייה, תאומה שצנחה יחד איתה לקראת התנפצות. בחצי הדרך לקרקע היא עצמה את עיניה ושיקפה את שדה הכבידה מסביבה. באופן מיידי תנועתה החלה להאט תחת התאוצה הנגדית, גופה נדחה על ידי הארץ עצמה. היא נחתה ברכות, כמו נוצה, מבטלת את עיוות המציאות עם נגיעת רגליה בקרקע.

ג'ינו הזדקפה והסתכלה לאחור, השתקפותה מיישירה לה מבט מתוך אחד ממשרדי הפקולטה. בשלב הזה היא כבר השלימה עם העובדה שלא תתקבל לאוניברסיטה. ידע אחר וחובות אחרים כבר תפסו אותה. היא השיבה לירח חיוך עקום וחשבה על הצעד הבא.



למעוז ירח, עיר המדינה הקוסמופוליטית של המערב, יש סוד שמבטיח את הצלחתה. המטרופולין המשוכלל הוא דוגמת מופת לקדמה כלכלית וטכנולוגית, וזאת למרות השינויים הרבים שהעיר עברה בשנים האחרונות. מגלי מהגרים לפרויקטי ארכיטקטורה רחבי היקף, העיר לא רק מתמודדת עם שינויי התקופה, אלא מאמצת אותם לליבה. כשרוניים ככל שיהיו תושביה של העיר, ישנם גורמים נוספים המסבירים את השגשוג והיציבות בהם זכתה מעוז ירח. מאחורי הקלעים, בני הסאייט שולטים בחלקים נרחבים ממנה. הסאייט, עם זר ליבשת, הם מיעוט נרדף ואפוף מסתורין שזכה לאגדות ושמועות רבות אודות הידע הנרחב שבידם ויכולתיהם העל-טבעיות. עיוות מציאות, אותה תורה אסורה שמתיימרת לכופף את חוקי הטבע עצמו, היא השמועה המסקרנת ביותר. היא גם הנכונה ביותר, פרט לפרט אחד קטן - סאייטרים אינם היחידים שיכולים ללמוד אותה.

מספרם של בני הסאייט מצומצם, והם מקפידים לשמור על פרופיל נמוך. אך לסאייטרים יש חולשה לפילוסופיה ואופטימיות, ורובם מאמינים שבטווח הארוך האינטרסים של המיעוט ושל הרוב מתכנסים. ההשקפה הזו גורמת לסאייט לנסות לשפר את המקום והחברה בהם הם שוכנים. למודים מהיסטוריה כואבת של רדיפות, המעורבות של הסאייט נוטה לפעול בערוצים חשאיים או עקיפים. הגישה הזו הובילה ליצירת רשת של בעלי ברית, משתפי פעולה ואף סוכנים ישירים של הסאייט, כאשר מקצתם אף מקבלים גישה לסודותיהם הכמוסים ביותר. אלו הם סוכני הסהר, אינדיבידואליים שהוכשרו באומנויות הריגול, הלחימה, והעיוות. הם משתמשים בכשרונותיהם כדי לקדם עתיד טוב יותר, אחד שאדוניהם רואים לנכון.

ג'ינו היא אחת מאותם יחידי סגולה, אך היא לא תמיד הייתה כזאת. לפני שנעשתה לסוכנת סהר, ג׳ינו עסקה בצילום. זה היה תחביב יקר מספיק כדי להפוך אותו למקצוע, והאישה הצעירה מצאה את עצמה מקבלת מספר הצעות עבודה מגוונות. צילום אירועים, דיוקנים אישיים, תיעוד מינים חדשים, ואף תמונות מביכות או מפלילות של רמי מעלה כאלו ואחרים - יש ריגוש המתלווה ללכידת המבט בהדפס הנכסף, וג׳ינו גילתה שאף יש בכך רווח.

באחד הימים, היא גילתה שגם יש בכך סכנה.

היה קול קטן בראשה, קול שהחרישה, שאמר לה שהיא מתעסקת באש כאשר צילמה את הבריונים של מכון אונרעם מאיימים על מהנדס שהעז להתחרות בהם. הקול התגבר אך במעט כאשר תיעדה אותם שבוע אחר כך, מציתים את השריפה במפעל המתחרה, שריפה שתיוודע בעיתונים בתור "תאונה מצערת". היא צללה עמוק, קול הסירנה של הריגוש מושך אותה אל מתחת לגלים, לחלק של העיר שלא הכירה. חלק מסוכן יותר, מלהיב יותר, ממכר. חמושה במצלמה ובכוונות טובות, ג'ינו חשבה שבכוחה לחולל שינוי. היא תכננה להפיץ את התמונות שהשיגה, לנפץ את התדמית השקרית של אונרעם ולחשוף את פשעיהם. היא הכניסה למעטפה את הראיות ואת ציפיותיה, אטמה אותה היטב ושלחה אותה לירחון הסהרורי, מכתבי העת המצליחים בעיר. למזלה, העורך הראשי של אותו ירחון מקבל משכורת שנייה מטאניגמי מאסאי - איש עסקים, מחזאי, וסאייטר. טאניגמי עצר את הסקופ עוד בטרם נכתב. ביום למחרת, ג'ינו מצאה תחת מפתן הדלת את המעטפה שלה, ריקה פרט לפתק בודד:

"עבודה יפה. בואי ניפגש."

על כוס קפה, בשעה עמוסה מספיק כדי ששיחתם תיבלע בקהל, טאניגמי הסביר לה את כוחם של קלפים נסתרים. אם תצלומיה היו מתפרסמים, כנראה שהייתה מסבה נזק לאונרעם, הוא הודה. "אבל אז מה? הם היו הודפים את השערורייה עם קצת שוחד ועורכי דין, ומנמיכים את ראשם אל מתחת לגלים עד שהסערה תשקוט. גרוע מכך, הם היו מתוודעים לחסינותם, ממשיכים לסחוט ולרסק את דרכם לרווח, אך עתה בחשאיות מוגברת. ואם היו מצליחים לגלות את מקור התצלומים…" הוא לא המשיך את המשפט.

"נניח שאתה צודק," ג'ינו אמרה, "מה אני אמורה לעשות? אני לא יכולה סתם לעמוד מהצד."

טאניגמי השיב בחיוך שאישר את תחושתה. "כרגע, שום דבר. כבר שלחתי תמונה אחת להנהלת המכון. בעוד כחודש הם יקבלו אחת נוספת."

ג'ינו הביטה בסאייטר כאילו נפל מהירח.

"לעולם אל תחשפי את היד כולה. לפחות, לא עם שרוולים קצרים," הוא סיים את הקפה שלו. "האויב תמיד צריך לחשוב שאת יודעת משהו שהוא לא. שהגרוע מכל עוד לא קרה. כך נשארים צעד אחד לפניו, כך מרסנים ומכוונים אותו."

ג'ינו לא הייתה משוכנעת, היא אפילו לא התרשמה. אם כבר, היא הרגישה שרימו אותה. אך טאניגמי נפרד ממנה לפני שהספיקה למחות, ונעלם בהמון של העיר. היא לא טרחה לעקוב אחריו. היא לא הייתה צריכה. כשחזרה לביתה, ג'ינו מצאה מעטפה נוספת, המשימה הראשונה שלה. והשאר היסטוריה.

אלו לא המדים (בהם היא לא משתמשת) או הכוחות (בהם היא כן) או התפקיד שעושים אותה לגיבורה. בין ג'ינו למפעילים שלה יש מעט מאוד הסכמה לגבי הדבר הנכון לעשות. בעוד השקפת הסאייט מביטה אל העתיד, היא מתעניינת בכאן ועכשיו, בשינוי ההווה. כשהיא לא פועלת כסוכנת סהר, ג'ינו פועלת לבד, צוללת עמוק יותר לתוך אותם חלקים אפלים של העיר, נלחמת עבור האינטרסים של האנשים בתחתית. לא פעם היא מוצאת את עצמה בהתנגשות בין המטרות האלו, מותחת את גבולות האמון שהסאייט נתנו בה. לא פעם, היא מצליחה להוכיח את עצמה כהשקעה משתלמת. ככלות הכל, עם קצת מזל ונחישות - אינטרסים מתכנסים.



ג'ינו סוקירי, סוכנת סהר

אמיתות אישיות

איסוף מודיעין
מותחת גבולות

מדדים
מד פגיעה - 4
מד שריון - 1
שיא מאנה - 6
שיא נחישות - 3​

מיומנויות
לדבר - 4
להילחם - 4
ללמוד - 5
לנוע - 6
לשרוד - 4
לתפעל - 6

סגנונות
זהירות - 4
זריזות - 4
חשאיות - 5
עוצמה - 4
תבונה - 4
תעוזה - 5

מיקודים
אקרובטיקה - 3
התגנבות - 3
מחקר ותיעוד - 4
עיוות מציאות - 3

ציוד
חליפת סוכנות הסהר - שריון 1
מחברת ועט
מצלמה ניידת
משקפת - 2- לדירוג הקושי של בדיקות למידה על מטרות רחוקות, לכדי מינימום של 1
פגיון - 2 נזק, נסתר (נדרשת בדיקת למידה כדי לגלות שהחפץ נישא על הדמות)
5 יריעות צילום כסופות

אנשי קשר
טאניגמי מאסאי - סאייטר, המגייס והמפעיל של ג'ינו כסוכנת סהר.

כשרונות
עיוות מציאות [ללמוד] - דרך הכשרה ארוכה ואימונים רבים, ג'ינו למדה לכופף את חוקי הטבע לרצונה. היא מסוגלת ללמוד ולהשתמש בכוחות* עם התג עיוות מציאות.



כוחות

ביטול כבידה
[2 מאנה] - ג'ינו מסוגלת להחריג חפץ שבידה או את עצמה מכוח המשיכה עד סוף תורה הבא. מטרת הכוח מקבלת את האמת חסרת משקל בזמן שהכוח פעיל. לשדות כבידה אין השפעה על המטרה בזמן שהביטול פועל. עם זאת, המטרה עדיין בעלת מסה. מטרות בעלות מסה משמעותית דורשות מאמץ כדי להזיז אותן. ג'ינו יכולה להפסיק את פעילות הכוח בכל עת וללא עלות.
  • אזור [1+ מאנה] - ביטול הכבידה פועל על אזור צמוד לג'ינו. כל חפץ או דמות בתוך האזור מקבלים את האמת חסרי משקל בזמן שהם באזור והכוח פעיל.
  • ממושך [2+ מאנה, ללא מטרה] - הכוח פועל עד סוף הסצנה.
  • מטרה [X+ מאנה, ללא ממושך] - ג'ינו יכולה להפעיל את הכוח על דמות צמודה בהסכמתה עבור 1+ מאנה, או על דמות צמודה עוינת עבור 2+.
  • הגדלה [X+ מאנה] - ג'ינו צריכה להוסיף 1+ מאנה לכל דירוג גודל נוסף מעבר לבינוני עבור מטרות גדולות ומעלה.

זמן אישי [2 מאנה] - ג'ינו משנה את מעבר הזמן עבור עצמה או דמות אחרת בטווח קרוב, מתמקחת עם מחוגי השעון. המטרה מקבלת את האמת מואצת למשך מספר סיבובים השווה למיקוד עיוות מציאות. לכל בדיקת מיומנות שנעשית בזריזות, המטרה יכולה לגלגל מחדש 1ק20. ההשפעה לא מצטברת.
  • ריבוי מטרות [X+ מאנה] - הכוח חל על מטרה נוספת לכל 1+ מאנה שג'ינו משקיעה.
  • תנועה מטושטשת [2+ מאנה] - המטרה מקבלת את האמת מטושטשת, התקפות טווח נגדה סובלות 1+ לדירוג הקושי.

שדה דחייה [1 מאנה] - בכוח מחשבתה, ג'ינו יכולה להפוך לזמן קצר את כוח המשיכה הפועל עליה. יכולת זו יכולה לרכך נחיתות או להביאה למקומות גבוהים במהירות.
  • טרמפ [X+ מאנה] - ג'ינו יכולה לצרף אליה מטרות נוספות, בתנאי שהיא מחזיקה בהן או שהן מחזיקות בה, עבור 1+ מאנה לכל דמות מסכימה ו-2+ עבור כל דמות עוינת.



(*) שימוש בכוחות - לדמויות המסוגלות להשתמש בכוחות על טבעיים יש מאגר יחידות מאנה השווה לשיא יחידות הנחישות שלהן כפול 2. עבור שימוש בכוח, על הדמות לנצל X יחידות מאנה, כאשר X הוא עלות הכוח לאחר הוספת שיפורים לפי בחירה. מאגר המאנה מתחדש בתחילת כל סצנה.
  • שימוש במאמץ (חוק אופציונלי) - כאשר לדמות אין מספיק מאנה כדי להשתמש בכוח, היא יכולה להתאמץ ולנסות להפעילו בכל זאת תוך לקיחת סיכון. גלגלו בדיקת מיומנות עם מיומנות התג של הכוח כנגד דירוג קושי 0. כל נקודת מומנטום שנוצרת מהצלחה עודפת יכולה לשמש כנקודת מאנה אחת למטרת השימוש בכוח. מומנטום שנוצר בדרך זו חייב להיות מנוצל כמאנה על ידי הכוח או כמומנטום רגיל כחלק מפעולה, ולא נוסף למאגר המומנטום הקבוצתי. במידה והגלגול לא יצר מספיק מומנטום כדי לשלם את עלות הכוח, המומנטום אובד. המנחה מקבלת יחידות איום כעלות הכוח, בהן היא יכולה להשתמש באופן מיידי כדי להסב נזק לדמות (1 איום = 1 נזק), ליצור סיבוכים (2 איום) או להוסיפן למאגר האיום.
 
נהניתי מאד מהערך.

אני מודה שכיום שכל אחד רואה בעצמו צלם, זה באמת עולם אחר לחשוב על מקום בו היכולת לצלם תמונות היא לא משהו שעבר ירידת ערך גדולה. (שלא לדבר שכיום ניתן לערוך תמונות.)
 
תודה על התגובות החמות!

המכניקה מגניבה, אבל הסיפור מאחוריה ממש מעניין. זה עולם שאתה כתבת?

אכן כן. בעבר העליתי אותו על הכתב פה בפורום: בין ערפל לקיטור

ממש מגניב. אהבתי את הסיפור, אבל אני אשמח לדעת מאיפה המכניקה.

בעיקרון זה תרגיל בהתאמת מערכת 2ק20 של מודיפיוס לעולם המערכה הזה. משמע, לא שיטה רשמית, אבל המרחק לא אמור להיות גדול מדי מתוכן אחר לשיטות 2ק20 השונות (אני מקווה).
כרגע אני משתמש ב-Dishonored RPG כבסיס, יחד עם ידע כללי יותר אודות המערכת מה-SRD. אם ישנן שאלות כלשהן על השיטה אשמח לענות.
 
חזרה
Top