• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 151] מטהרי האוקיינוס- נתיב לכשפי מים

בימי קדם, שני אדונים שלטו ביסוד המים ונאבקו ביניהם במישור המים היסודני- קליזאנדרי אדון המלח המרושע וליסיאנאסה קיסרית הגלים טובת הלב. ליסיאנאסה דאגה לשמור על האוקיינוסים נקיים וצחורים, כאשר היא נלחמה באלו שניסו לטמא וללכלך ימים ואוקיינוסים ברחבי היקום. אך מזימה של אדוני היסודות המרושעים העניקה לאלו את היד העליונה על אדוני היסודות הטובים וכלאה אותם- וליסיאנאסה נפלה גם היא לגורל האכזר, מוצאת עצמה כלואה בפנינה המשתנקת למשך עידנים ארוכים. על אף שהיא כלואה עד ימים אלו, מעט מההשפעה שלה עדיין קיימת בעולם.

ליסיאנסה לימדה את יסודני ה
ווילה של מישור המים אומנות המאפשרת לשלוט במים ולנקות אותם מכל טיפה של לכלוך וזיהום. ועל אף שכוחה נעלם והיא אינה מסוגלת עוד להעניק כוחות למשרתיה, הווילות זכרו את האומנות, ובחלוף העידנים הם אפילו העבירו אותה הלאה- למעטים שהיו בעל היכולת לשלוט במים בטבעיות בה היסודנים שלטו בהם, ולעתים במיומנות שעוקפת אפילו אותם. ממקור זה, הגיעו מטהרי האוקיינוס.

מטהרי האוקיינוס הם כשפי מים שמטרתם להילחם בזיהום הימים ולדאוג לשמירה על האוקיינוסים. הם נלחמים במזדהמים וביצורים הקשורים לזיהום- כמו הקליפות', ה
אזי או הכימשון, וגם נאבקים בכוחותיו של אדון המים המרושע קליזאנדרי. רבים מהם חברים בקונקורדנציית היסודות, והם נהנים מזכויות רבות ותמיכה של הארגון.

פעלול לכשף: טיהור מים

יסוד מים; סוג תכלית (ע"ט); דרגה 2; שריפה 1.
דרישות אינו מחלל מכמיש.
הכשף מטהר מים ברדיוס של 10 רגל ממנו לכל דרגת כשף, מנקה אותם מכל השפעת זיהום. אם זוהי השפעה קסומה, הוא מפיג אותה רק אם דרגתו לא נמוכה ביותר משתי דרגות מדרגת המטיל של ההשפעה (או הק"פ של היוצר אותה, אם להשפעה אין דרגת מטיל). מים טמאים הופכים למים רגילים. ההשפעה זהה להשפעת טיהור מזון ומשקה על כל משקה בטווח. הדבר מבטל את ההשפעה של גניבת כוח ממחלל מכמיש על השטח, אך הוא עדיין אינו מסוגל להשתמש בגניבת כוח על אותו האזור עד אשר עובר חודש- למרות שההשפעות בוטלו.

מטהרי האוקיינוס (נתיב לכשף)
נטייה: מטהר אוקיינוס חייב להיות מנטייה שאינה מרושעת. מטהר אוקיינוס שנטייתו הופכת למרושעת מאבד את הגישה לפעלול טיהור מים ולכל יכולת שהוא מקבל מנתיב זה, אך הוא עדיין שומר על גישה לשליטה שלו ביסודות ויכולת להפעיל אותם בחופשיות.
יסוד: מטהר האוקיינוס חייב לבחור במים כיסוד הראשי שלו.
טיהור מים (ע"ט): בדרגה 3, מטהר האוקיינוס זוכה בפעלול הכשף טיהור מים כפעלול נוסף, וטווח ההשפעה שלו עם הפעלול הוא כפול מהרגיל.
יכולת זאת מחליפה את היכולת הצפה יסודנית [Elemental Overflow].
כוח הימים (ע"ט): החל מדרגה 6, כאשר מטהר האוקיינוס נמצא לחלוטין מתחת למים, הוא זוכה ביתרונות של ציפה טבעית ואי גילוי בצורה קבועה. בנוסף, במידה ויש לו יותר משתי נקודות של שריפה, הוא זוכה גם בתוסף גודל 2+ לשתי תכונות פיזיות לבחירתו.
ברכת ליסיאנאסה (ע"ט): החל מדרגה 11, כאשר מטהר האוקיינוס משתמש בפעלול מעטה מים, כל יצור המתקיף אותו בקפא"פ סופג מחצית מנזק פרץ האנרגיה שלו כנזק כפור שלה (לעגל קוביות ותוספים מעלה)- אך רק אחת לסיבוב לכל יצור.
במידה והוא החליף את הפעלול, הוא במקום זאת מקבל את הפעלול הזה כפעלול נוסף.
יליד המים (י"ד): החל מדרגה 15, מטהר האוקיינוס זוכה בצורה קבועה בתת הסוג ימי (אם לא היה לו), באמפיביות ובמהירות שחייה השווה למהירות התנועה שלו. בנוסף, הוא זוכה בחסינות למחלות ורעלים.
טיהור האוקיינוס (י"ד): בדרגה 18, מטהר האוקיינוס זוכה בפעלול הייחודי טיהור האוקיינוס כפעלול נוסף.

פעלול כשף: טיהור האוקיינוס
יסוד
מים; סוג תכלית (ע"ט); דרגה 8; שריפה 2.
דרישות מטהר אוקיינוס בדרגה 18, טיהור מים.
אתה מחיל את השפעת טיהור המים על שטח ברדיוס קילומטר. בנוסף, בטווח של 60 רגל ממך, אתה מסוגל להפיג קסם כמו הפגת קסם אזורית של הפגה דגולה. לבדיקת ההפגה, אתה מגלגל את בדיקת ההפגה עם דרגת הכשף שלך במקום עם דרגת המטיל שלך.

פס צד: מכמישי האוקיינוס
כנגד הכוחות של מטהרי האוקיינוסים, כשפים אחרים מוצאים אפילו באוקיינוסים הריקים מקור כוח שהם יכולים לטמא ולשאוב את החיות מתוכו. לרוב כתות של קליזאנדרי שלמדו את היכולת מתיעוב לליסיאנאסה, כתות של הפרשים טלקסמיריאן ואפוליון, או אפילו כתות מוזרות יותר כמו הכת לאבהות' או הכת של אואאור-אואונג. בקרב הגזעים השונים, היכולת חביבה בעיקר על מרו (עוגים ימיים), סקראגים (טרולי ים), סקאם, עמוקאים ובוגארדים.

פעלול חדש: זיהום אוקיינוס
יסוד מים; סוג תכלית (ע"ט); דרגה 2; שריפה 0.
דרישות גניבת כוח (יכולת
מחלל מכמיש).
אתה יכול לזהם מקורות מים גם מבלי שיש בהם חיים או צמחיה כאשר אתה משתמש בגניבת כוח על מנת לקבל את היתרונות של גניבת כוח. היתרונות זהים, והמים אינם מסוגלים להחזיק חיים כראוי, כאשר כל יצור חי שינסה לחיות בתוכם יסבול מיד ממחלות ומבריאות פגועה. מהר מאוד, זיהומים ומחלות עשויים למצוא מקום במים. ניתן גם להשתמש ביכולת זאת ישירות (גם ללא שימוש בגניבת כוח) על מזון ומשקה, דבר שמרקיב והורס אותם כהשפעת
הרקבת מזון ומשקה, והורס מים קדושים.
 
עריכה אחרונה:
אני אגיד שזה תלוי באזור. במקום עם קשר לדיג, אני מניח שהדייגים שומרים על קשר טוב עם רוחות המים או עם דרואיד מקומי שקשור לחוף, או כוהן של גוזרה. באזורים מסוימים, כמו בשלשלאות (אזור הפיראטים) הים מקבל יחס שמאוד קשור למסורות הימאים באזור, לדרואידים המרובים ולרוב חסרי האהדה לציוויליזציה ולאסונות הקשורים במים שהים הביא, אז יש הרבה אמונות תפלות ופחד מהים. באזורים לעומת זאת כמו האי של קורטוס (שמכיל את אבשלום, העיר במרכז העולם) כנראה אכפת להם הרבה פחות מהעניין. במדינת האשפים נקס הם אפילו מזהמים אקטיבית את הסביבה באיזשהו חוסר אכפתיות למען התקדמות הטכנולוגיה שלהם, והזיהום מגיע לים, כך שגם הקיצון בחוסר היחס לים קיים.

אבל בפועל, אני מרגיש שלרוב האנשים יש דברים טובים להתעסק בהם מהאוקיינוס. אם הם מוצאים את עצמם מתעסקים עם האוקיינוסים, זה לרוב כי משהו נוראי עולה משם- אלמתים, משרתים של האבולת', יסודני מים, ענקים ימיים... לא חסר. אלו שאקטיבית אכפת להם זה אנשים עם מטרות ספציפיות וקבוצות קטנות- כמו כוהני גוזרה, קונקורדנציית היסודות, דרואידים בעלי קשר למים, מטהרי האוקיינוס שהצגתי וכתות של אלים דומים.
 
עריכות קלות:
שכחתי את השורה שמטהרי אוקיינוס חייבים להיות מיסוד ראשי של מים, כי שכחתי את השורה הזו.
ברכת ליסיאנסה גורמת את הנזק של פרץ האנרגיה שלך מסוג קור, כי הבנתי שאתה עשוי לקבל בונוס לנזק של פרץ הקור ספציפית וזה עשוי ליצור קומבו עוצמתי בטעות. אם אין לך את היכולת מעטה מים, אתה מקבל אותה במקום, כדי שזה ישתלב עם הארכיטיפ Aquakineticist.
העמידות לקור הוחלפה גם כן כי הבנתי שיש יכולות לארכיטיפים מסוימים של קינטיניסט לקבל עמידויות זמניות וכו', ואני מעדיף פשוט לתת חסינות למחלות.
ונוסף לפלאף של פס הצד גזעים שהכישרון חביב עליהם
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top