• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 [דו"נ 150] קסם רונות; מסורת לאשף, ומעגל העתיקים, מסורת לדרואיד

The Necromancer

פונדקאי ותיק
בעקבות הunearthed arcana החדשה, החלטתי לפרסם פה את ה"תיקונים" שלי לאפשרויות החדשות לאשף ולדרואיד. הרעיונות הללו ממש מגניבים, אבל היכולות שלהם לא ממש מאוזנות לטעמי.

קסם רונות.​


הרונות, סמלים שמהווים את אבני הבניין של השפה הענקית, הן יותר מרק סמלים לשוניים. הן מסוגלות להשפיע על העולם סביבן, ולשנות את הגורל של מי שיודע איך לשלוט בכוח שלהן. בעוד שחכמי הרונות של הענקים לא ששים לחלוק את הידע שלהם, ישנם אשפים שהצליחו להתחבב מספיק על הענקים, או למצוא מספיק אוצרות וטקסטים שלהם, כדי להבין איך להשתמש ברונות.

יחד עם השה"ם שלך, קבע איך מצאת את הרונות שלך. האם מצאת אותן חקוקות על קיר של מקדש עתיק על צדו של הר? או שעל חפצים קסומים מממלכות הענקים? איך בכלל נראה ספר הלחשים שלך? האם הוא ספר לחשים סטנדרטי, עם רונות על הכריכה שלו? שק של אבנים מעוטרות, שאתה משליך או מחזיק כדי להשיג את האפקט המאגי הנכון? או אפילו מטה חקוק ברונות ענקיות שקיבלת משבט של בני גוליית. אם אתה צריך השראה, אתה מוזמן לגלגל ק4 ולהתייעץ בטבלה הבאה.

1: ספר הלחשים שלך הוא ערמה של פתקים ושירבוטים של רונות. כדי להטיל את הלחשים שלך אתה מצמיד את הפתקים לקרקע, למשהו נוקשה, ליצורים אחרים או לעצמך.
2: אתה משתמש בתכשיטים מיוחדים, שרונות חקוקות עליהם, כדי להטיל את הלחשים שלך. כדי להוסיף לחש חדש ל"ספר הלחשים" שלך, אתה הולך לתכשיטן שיעצב בשבילך טבעת, צמיד או שרשרת חדשים שרונות בקומבינציות שונות משולבות בהם, ומשלם בהתאם למה שלוקח לך לקנות מגילת לחש וללמוד אותה.
3: אתה משתמש בהתגלויות הכי בסיסיות של הרונות בתור מוקדי הטלת לחשים; פתיתי שלג שרונת הקרח מופיעה בליבם, קריסטלים שהאור משקף בהם את רונת האדמה וכו'. אתה מאמין שלעשות את זה מקרב אותך יותר לטבע, ולקסם הפראי של חכמי הענקים.
4: אתה משתמש בגלימה שעל החלק הפנימי שלה, רקמת רונות שאתה משתמש בהן כדי להטיל את הלחשים שלך. אתה לא מוריד את הגלימה, אפילו לא כשאתה ישן איתה. מריחים את זה.
5: אתה רואה את הרונות בכל מקום; רונת האור בשמש הזורחת, רונת החיים בתנועות הידיים של כוהנים כאשר הם מטילים לחשי ריפוי, רונת הברק בענני סערה, ובספר הלחשים שלך, אתה מתאר את הגילויים שלך ואת המופעים של הרונות בטבע ובעולם.
6: את קסם הרונות בכלל למדת מממציאים (artificers), ואתה משתמש בידע שלהם על כבילת קסם לחפצים בתור הרפתקן כדי לעזור לחבריך לקבוצה.

לשון שומר הרונות. ברמה 2, המחקר שלך על רונות ושפות עתיקות נותן לך הבנה עמוקה על מילים ועל איך הן משפיעות על העולם. אתה לומד את השפה הענקית, או שפה אחרת לבחירתך אם אתה כבר יודע ענקית. בנוסף, אתה לומד את הלחש הבנת שפות, והוא תמיד נחשב למוכן בשבילך. אתה מסוגל להטיל אותו לפי רצון, מבלי להשתמש ביחידת לחש.

רונות מחזקות. מרמה 2, כאשר אתה מטיל לחש באמצעות יחידת לחש, אתה יכול להשתמש בכוח הרונות העתיקות כדי לחזק ולשנות את הקסם שלך. כשאתה מטיל לחש עם יחידת לחש, אתה יכול לבחור באחת הרונות, ולהשתמש בה על הלחש.

חיים. רונת החיים נותנת לך לרפא אחרים. כאשר אתה מטיל לחש שמשפיע על יצור באמצעות יחידת לחש, אתה יכול לבחור ביצור אחד שמושפע מהלחש (אתה יכול לבחור בעצמך אם הלחש משפיע עליך). היצור מקבל בחזרה נק"פ השווה לשלב יחידת הלחש שהשתמשת בה כפול 3.

מוות. רונת המוות מסמנת יצורים ומחישה את המוות שלהם. כאשר אתה מטיל לחש באמצעות יחידת לחש, אתה יכול לבחור ביצור אחד שמושפע מהלחש. עד לסוף התור הבא שלך, לגלגולי התקפות נגד היצור יש בונוס השווה לחצי משלב יחידת הלחש שהשתמשת בה (עגל למעלה, מינימום של +1)

הגנה. רונת ההגנה עוזרת לך ולחבריך לברוח מצרה, או לרוץ לתוך האש כדי להגן על אחרים. כאשר אתה מטיל לחש באמצעות יחידת לחש, אתה יכול לבחור ביצור אחד שמושפע מהלחש (אתה יכול לבחור בעצמך אם הלחש משפיע עליך). המהירות שלו מקבלת בונוס של 5 רגליים כפול שלב יחידת הלחש שהשתמשת בה. עד סוף התור הבא של היצור, התנועה שלו לא גוררת התקפות מזדמנות.

אתה יכול להשתמש רק ברונה אחת בכל פעם. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו מספר פעמים ששווה לתוסף ההכשרה שלך ועוד תוסף החוכמה שלך. אתה מקבל את כל השימושים ביכולת חזרה כשאתה מסיים מנוחה ארוכה.

סמלים מגנים. מרמה 6, הרונות שלך עוזרות לך להגן על עצמך מאפקטים מזיקים. כאשר אתה נכשל בגלגול הצלה של כוח או חוסן, אתה יכול להשתמש בשימוש אחד ברונות מחזקות כדי לגלגל את גלגול ההצלה שוב. אם היה לך יתרון או חיסרון, אתה מגלגל את הגלגול השני עם יתרון או חיסרון.

קללת שומר הרונות. מרמה 10, אתה מומחה בשימוש ברונות כדי לעצב את הגורל של אחרים. כפעולת בונוס, אתה יכול להשתמש באחד השימושים ברונות מחזקות, ולגרום לרונת השנאה להופיע מעל ליצור אחד ברדיוס של 60 רגליים ממך. למשך דקה, ליצור יש חיסרון בגלגולי הצלה נגד הלחשים שלך, הוא מפיץ אור בהיר ברדיוס של 30 רגל, לא יכול לקבל יתרונות מהמצב בלתי נראה, וכאשר אתה או יצור אחר גורם לו נזק, הוא מקבל עוד 1ק8 נזק כוח. הוא יכול לקבל את הנזק הזה רק פעם אחת בסיבוב.

אחד עם הרונות. ברמה 14, אתה אחד עם הרונות, והיכולות שלך יכולות לעמוד ראש בראש עם אלו של חכמי הענקים. כאשר אתה משתמש ביכולת החידוש המאגי שלך, אתה מקבל בחזרה חצי (מעוגל למעלה) מהשימושים שלך ברונות מחזקות.

מעגל העתיקים.​


דרואידים ממעגל העתיקים חוקרים חיות עתיקות וחורבות, שרידים לעולם מלפני העולמות. בעוד שחלקם משמשים כהיסטוריונים ושומרי מסורת של השבטים והקהילות שלהם, אחרים הם מגנים של עתיקות, מונעים מבני אדם אחרים ומהחמדנות שלהם למצוא ולנצל את היצורים העתיקים והמכובדים. לכולם יש קשר ליצור מיוחד שעוזר להם במסעותיהם, שאותו הם מסוגלים לזמן בצורות שונות.

שומר העבר. מרמה 2, הקשר שלך לחיות העתיקות נותן לך הסתכלות שונה על העבר. אתה מקבל הכשרה בכשרון היסטוריה. אתה מתייחס לבדיקות תבונה (היסטוריה) כבדיקות חוכמה (היסטוריה).

בן לוויה קדום. החל מרמה 2, כשאתה בוחר במעגל זה, אתה יכול להתקשר ליצור קדום שרוחו קשורה אליך. בתור פעולה, אתה יכול להשקיע שימוש אחד בתכונת צורת הפרא (Wild Shape) שלך כדי לזמן את בן לוויתך הקדום הוא מופיע בשטח פנוי לבחירתך במרחק של 30 רגל ממך. בן הלוויה הקדום ידידותי לך ולבני בריתך, והוא מציית לפקודות שלך.
סטטיסטיקות המשחק של היצור רשומות בבלוק נתונים של ה-Primeval Companion, שמשתמש בתוסף ההכשרה שלך (PB) במספר מקומות. אתה יכול לקבוע את המראה הקוסמטי של בן הלוויה; לדוגמה, בן לוויה שלך יכול להיות דומה לטורפים עתיקים כמו הולצוריפטור, או נמר שן-החרב, או שהוא נוטה יותר להגנה, ויופיע בתור אנקילוזאורוס משוריין או ממותה צמרירית. לבחירות האלה אין השפעה על סטטיסטיקת המשחק של בן הלוויה. בלחימה, בן הלוויה חולק את היוזמה שלך, אבל התור שלו קורה מיד אחרי שלך. הוא יכול לזוז ולהשתמש בתגובה שלו בצורה עצמאית, אבל הפעולה היחידה שהוא נוקט בתורה היא פעולת ההתחמקות (dodge), אלא אם כן אתה משתמש בפעולה או פעולת בונוס בתורך כדי להורות לו לבצע פעולה נוספת. פעולה זו יכולה להיות אחת בבלוק הסטטיסטי שלה או פעולה אחרת. אם אתה חסר אונים (incapacitated, לא סגור איך תרגמו את זה בSRD בעברית) בן הלוויה יכול לקחת כל פעולה שיבחר, לא רק התחמקות. המלווה נשאר עד שהוא מצטמצם ל0 נק"פ או עד שתמות, ובשלב זה המלווה נעלם. אם אתה משתמש בתכונה זו כדי לזמן את בן הלוויה שוב וכבר יש לך בן לוויה, הראשון נעלם מיד. כל דבר שבן לוויה לבש או נשא נשאר מאחור כאשר הוא נעלם.

(בבלוק הנתונים של בן הלוויה לא נגעתי; הוא בסדר לטעמי.)

תיעול פרהיסטורי. מרמה 6, אתה מבין איך להשתמש במלווה שלך כמוקד ללחשים שלך. כאשר אתה מטיל לחש עם טווח שהוא לא עצמי, הלחש יכול לנבוע ממך או ממך
בן הלוויה. בנוסף, אם המלווה הקדמוני מושפע מלחש שאתה מטיל שמאפשר ליצורים לגלגל זריקת הצלה נגד השפעותיו, יש לבן לוויה הקדמוני יתרון בזריקת ההצלה שלו. אם לבן הלוויה הקדמוני בדרך כלל ייקח חצי נזק בהצלה מוצלחת כנגד הלחש הזה, המלווה במקום זאת לא ייקח נזק על הצלה מוצלחת וחצי נזק ללא השפעה נוספת על הצלה כושלת. בנוסף, הקסם הקדום שעובר דרך בן הלוויה מחזק אותו. ההתקפות שלו עכשיו נחשבות לקסומות, לצורך התגברות על עמידות או חסינות לנזק לא קסום.


קשר טיטאני. מרמה 10, בן הלוויה שלך משתנה ונותן מהכוח שלו גם לך. בן הלוויה הקדמוני גדל לגודל גדול, ומתי שאתה מזמן אותו, אתה יכול להעניק לו מהירות טיפוס או
מהירות שחייה השווה למהירות ההליכה שלו. בנוסף, פעם אחת בכל סיבוב בזמן שבן לוויה שלך זומן, כאשר אתה פוגע ביצור עם התקפה או גורם נזק ליצור שאתה יכול לראות עם לחש שאתה מטיל, אתה יכול להכריח את היצור הזה ליצור לגלגל גלגול הצלה של חוכמה נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך; בכישלון, היצור מפחד ממך עד סוף התור הבא שלך.


מכת הקדמונים. מרמה 14, למדת לרתום באופן מלא את המורשת הטיטאנית של בן הלוויה שלך. כחלק מפעולת הבונוס שאתה משתמש בה כדי לפקד על בן הלוויה שלך, אתה יכול לנצל יחידת לחש מכל רמה שתגביר את כוחו של בן לוויה הקדום שלך, ולהעניק לו את היכולות הבאות:

גודל בהמי. הגודל של בן הלוויה הופך לענק והוא צובר נקודות פגיעה זמניות השוות לפי 10 מהרמה של יחידת הלחש שהשתמשת בה. אם אין מספיק מקום
לבן לוויה להיות ענק, הוא משיג את המקסימום גודל אפשרי בשטח הפנוי.
מכות כבדות. אם הוא פוגע עם התקפה, היצור עושה נזק נוסף השווה ל1ק8 + הרמה של יחידת הלחש שהשתמשת בה.
צעדים טיטאניים. מהירות ההליכה של המלווה גדלה במספר רגלים השווה לפי 5 מרמת יחידת הלחש שהשתמשת בה.

היכולות הללו מחזיקות למשך שעה אחת, עד שהמלווה נעלם, או עד שתשתמש ביחידת לחש עבור תכונה זו שוב.
 
עריכה אחרונה:
Top