• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 144] עשר המכות

דבר
תאובה, שלב 7, דורש ריכוז
מרכיבים: תנועתי, מילולי, חומרי (עצם של חיית משק)
זמן הטלה: פעולה
טווח: עצמי
משך: שבוע
מקצועות: אשף, דרואיד, כוהן, מכשף

אתה מזמן מחלה נוראית וקטלנית, שפוגעת בעיקר בחיות. כל יצור מהסוג בהמה בטווח של מייל אחד ממך, צריך להצליח גלגול הצלה של חוסן נגד מחלה, או לחטוף 12ק8 נזק תאובה, או חצי מכך בהצלחה. כל עוד אתה מתרכז בלחש, הרדיוס זז איתך. כל יצור שכבר חטף נזק מהלחש, נחשב למורעל ותחת השפעה של מחלה, וחוטף 2ק8 נזק תאובה בתחילת כל יום. לחש של שיקום פחות מוריד את ההשפעות הללו מיצור. יצור יכול לחטוף את הנזק מהרדיוס רק פעם אחת.

בשלבים גבוהים יותר. אם אתה מטיל את הלחש עם יחידת לחש משלב גבוה יותר, הוא גורם לעוד 2ק8 נזק ברדיוס שלו, לכל יחידת לחש שיותר גבוהה מ7. אם אתה מטיל את הלחש הזה עם יחידת לחש משלב 9, אתה מסוגל לפגוע בסוג אחר של יצורים, ולא רק בבהמות. בחר סוג מסוים של יצורים, כגון "דמויי אנוש", "יסודנים", או "אלפים". הלחש גורם להם ורק להם 16ק8 נזק תאובה, או חצי מכך בגלגול הצלה מוצלח נגד מחלה, אבל לא גורם להם להיות מורעלים או לחטוף נזק מתמשך.
 
ברד
תעצומה, שלב 8
מרכיבים: תנועתי, מילולי
זמן הטלה: פעולה
טווח: 120 רגליים
משך: מיידי
מקצועות: אשף, דרואיד, כושף

אתה גורם לחתיכות עצומות של קרח ליפול מן השמיים, בגליל עם רדיוס של 100 רגל בטווח. כל יצור באזור הזה צריך להצליח בגלגול הצלה של זריזות, או לחטוף 3ק6 נזק קור, ו3ק6 נזק מוחץ. הברד גם גורם לעוד 30 נזק מוחץ לכל מבנה ברדיוס. אם הנזק הזה מביא את הנק"פ של המבנה ל0, המבנה קורס, וכל יצור בו צריך להצליח בגלגול הצלה של כוח או זריזות (לבחירתו) נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או ליפול אפרקדן ולחטוף 5ק6 נזק מוחץ. בהצלחה הוא חוטף חצי מהנזק. בנוסף, הרדיוס של הלחש נחשב לתוואי שטח קשה, ופינוי ידני של דקה לכל משבצת של 5 על 5 רגליים נדרש כדי להפוך אותו בחזרה לתוואי שטח רגיל.

בשלבים גבוהים יותר. אם אתה משתמש ביחידת לחש משלב 9, הלחש גורם לעוד 10 נזק למבנים, ולעוד 1ק12 נזק מוחץ ו1ק12 נזק קור.
 
עריכה אחרונה:
שחין
תאובה, שלב 3, דורש ריכוז
מרכיבים: תנועתי, מילולי
זמן הטלה: פעולה
טווח: 60 רגל
משך: דקה
מקצועות: אשף, דרואיד, כוהן

אתה משחרר ברדיוס של 20 רגליים מנקודה בטווח של הלחש, מחלה נוראית שגורמת לעור של היצורים מסביבך לגרד ולהציק. כל יצור ברדיוס הזה צריך להצליח בגלגול הצלה של תבונה נגד מחלה, או לבזבז את התור שלו בהתגרדות. יצורים שחסינים למחלות, או שאין להם עור, בשר או ריר כמו שלדים, רוחות, יסודנים, מחושלי קרב או גלמים, חסינים ללחש הזה.

יצורים שנפגעו מהלחש הזה גם מפתחים פצעים מחרידים אסתטית (אם כי לא קטלניים) על הגוף שלהם. כל לחש או יכולת שמרפאים מחלה מרפאים את הפצעים הללו.

בשלבים גבוהים יותר. אם אתה מטיל את הלחש עם יחידת לחש משלב 7, אתה מסוגל להטיל את הלחש עם טווח של עצמי, אבל הוא משפיע על כל יצור בטווח של מייל אחד.
 
עריכה אחרונה:
לא כתבת תיאור ולמרות זאת זה ברור מה אתה עושה,אני אישית חושב שעדיף שזה יהיה רק לכוהן ושכול לחש יהיה בדרג המספר שלו בסדר המכות פחות 1 [כך שארבה יהיה בדרג 7 ודם יהיה לחשון], חוץ מזה ברד שכתבת בכלל לא מאוזן. אם אני חושב על זה אני פשוט העשה את זה בעצמי.
 
מים לדם
התמרה, שלב 4, דורש ריכוז
מרכיבים: תנועתי, מילולי, חומרי (כד קטן מלא בדם)
טווח: 120 רגל
זמן הטלה: פעולה
משך: דקה
מקצועות: אשף, דרואיד, כוהן, מכשף

בחר בריבוע של 30 על 30 רגליים ברדיוס של הלחש. אתה יכול לשנות את המימדים של הקובייה, למשל להפוך אותה לקו של 90 רגליים, עם רוחב של 5 רגליים, לדוגמה. אתה הופך מים שלא נמצאים בגוף של יצורים בקוביה הזו לדם. יצורים ששותים או נמצאים במים בתור בו אתה מטיל את הלחש, או יסודני מים, צריכים להצליח בהצלת חוסן בתור שלהם, או לחטוף שלב של תשישות. כל תור לאחר מכן, יצור ששותה או נמצא במים צריך להצליח בגלגול הצלה של חוסן או לחטוף שלב של תשישות. יצור שמתחיל את התור שלו מחוץ לדם מאבד את כל שלבי התשישות שהוא קיבל מהדם.

אם אתה מטיל את הלחש במקור מים, הדם מתפזר במקור המים, והגודל של הריבוע שלו גדל ב5 רגליים לכל כיוון בכל תור.

אם אתה מטיל את הלחש כל יום באותה נקודה במשך שבוע, אתה מסוגל להפוך נהר או ימה שלמה לדם.
 
לא כתבת תיאור ולמרות זאת זה ברור מה אתה עושה,אני אישית חושב שעדיף שזה יהיה רק לכוהן ושכול לחש יהיה בדרג המספר שלו בסדר המכות פחות 1 [כך שארבה יהיה בדרג 7 ודם יהיה לחשון], חוץ מזה ברד שכתבת בכלל לא מאוזן. אם אני חושב על זה אני פשוט העשה את זה בעצמי.
לכל לחש יש תיאור...

הלחשים הללו לא ממש מסתדרים לי עם שאר הלחשים של הכוהן. אולי רק אלו שקשורים למחלות ונזק ביולוגי. אבל! אין מניעה מכך שכוהן בשלב גבוה מספיק ישתמש בהתערבות שמיימית כדי להטיל אותם. דם לא ממש מסתדר לי כלחשון, אלו מכות רציניות, לא טריקים שאפשר להספים.

ארבה כבר קיים בתור insect swarm, אם כי אני יכול ליצור גרסה פחות קרבית של הלחש שפשוט גורמת נזק רק לצמחים.

ברד מאוד דומה לearthquake, אבל ללא הפצעים באדמה שהלחש חורץ, ועם נזק. הנזק די נמוך; לחשים אחרים בשלב 8, כמו sunburst או incendiary cloud גורמים ל12ק6 (ממוצע 48 נזק) או 10ק8 (ממוצע 50 נזק). ברד האמת היא גורם ל8ק12 נזק (ממוצע 56 נזק). כנראה שאני צריך להוריד את הנזק שהלחש גורם ב2ק12. הרעיון הוא נזק + תוואי שטח קשה ונזק לבניינים, אני אוריד את הנזק.
 
עריכה אחרונה:
ממש מגניב
Sunglasses Reaction GIF by Muta Bor Studio
 
מכות מצרים סטייל פנטזיה זה תמיד דבר מגניב.. את הברד הייתי עושה מעניין יותר עם אש, לפי התפיסה המגניבה יותר.
לדם הייתי נותן יותר אפקט פסיכולוגי/תודעתי/פחד ופחות אפקט של תשישות, כי בתכלס - מי ההזוי שישתה כוס דם לארוחת בוקר? (נ.ב - יש תמונה קריפית בדיסק המוזיקה של מלחמת העולמות שבה רואים את רחובות לונדון מלאים בנהרות של דם… איכשהו כל פעם שמדברים על מכת דם התמונה הזו קופצת לי לראש).

ואם צריך עוד רעיונות למכות נוספות - ארץ נהדרת היא תמיד מקור טוב, אם לא לרעיונות פנטסטיים ממש אז לפחות לקצת הומור (דקה 02:00 והלאה):
 
חזרה
Top