• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[דו"נ 136][Dead of Winter] 3 קלפי צמתים חדשים לספארקי כלב הפעלולים

TW: כלבים נפגעים

למרות שמעולם לא ניצחתי במשחק הזה, אני מאוד מחבב את המכאניקות של Dead of Winter, שבתקווה מתישהו אבין אותם מספיק טוב כדי לנצח במשחק. כחלק מהמשחק, השחקנים שולטים בקבוצה של שורדים בעולם בו התרחשה אפוקליפסת זומבים- המנסים לעבור את החורף הקשה בעולם האפוקליפטי, כאשר המשאבים קורסים ונגמרים מכל כיוון. כל שורד ייחודי מביא סט יכולות משלו.

מכאניקה נוספת של Dead of Winter היא קלפי צמתים (Crossroads). השחקן ששיחק לפניך שולף לך קלף בכל תור, ואם התנאים של הקלף מתקיימים- השחקן מקבל בחירה או שמתרחשת הצבעה בנוגע למה שקורה עכשיו. לרוב, השחקן אינו יודע מה הבחירות יביאו לו, והשאלה היא פשוט מה השחקן יעשה כשחקן. יש קובץ אקסל של כל קלפי הצמתים כאן.

ואחד מהשורדים, אחד האהובים אפילו אני אגיד- הוא ספארקי! כלב הפעלולים!

1645393803502.png

לכל שורד יש קלף דרך ייחודי שמתרחש רק אם אתה קשור אליו, וגם לספארקי יש אחד. החלטתי לכתוב לו עוד 3 קלפים, שאפשר להוסיף לחבילה כרגיל או רק במשחקים בהם ספארקי משתתף- אם רוצים להימנע ממצבים רבים שבהם הקלף אינו רלוונטי.

ספארקי והמשוגע
אם השחקן שולט בספארקי וספארקי נמצא במושבה, ויש במושבה לפחות שורד חסר ישע [Helpless Survivor] אחד.
ספארקי מסייר בקצה המחנה, מסתכל מעבר לחומות שמפרידות בין המושבה לחורף הקשה שבחוץ, כאשר רעש קל נשמע מאחוריו. מבט אחורה, ולעיניו נגלה אחד מבני האנוש. המבט שלו, ספארקי תמיד הרגיש משהו מוזר מהאיש הזה, זהו אותו המבט שספארקי נותן רגע לפני שהשורדים במחנה זורקים לו חתיכת בשר שהרגע בושלה באש. הפעם, המבט הזה מופנה מהאדם- אל עבר ספארקי. "יירצו או לא, היום אני אוכל בשר" הוא אומר ומלקק את שפתיו. ביד שלו, סכין נוצץ. ספארקי מסתכל עליו בחזרה, הוא יכול להתנפל עליו, כאילו הוא היה אחד מהזומבים שבחוץ, הוא גם יוכל כנראה לקחת אותו... או שהוא יכול לנבוח, הוא עבר על פני מישהו, בוודאי יש מישהו בקרבת מקום...
אפשרות 1 (ספארקי מתקיף)
ספארקי מתכווץ בפינה לרגע, ככלב מפוחד, כאשר האדם מתקרב, מזיז את הסכין שלו מצד לצד. ספארקי, תקוע בין שתי חתיכות עץ שמחזיקות את החומה, נראה כמו קורבן. האיש מחייך בעיניים אחוזות טירוף, רעב, או שילוב של שניהם- וכשהוא קרוב מספיק, הוא מזנק- להב קדימה. אבל ספארקי הוא כלב פעלולים. הוא מזנק, כמעט מרחף, בין קורות העץ, ועובר מעליו. העיניים נפערות בתחושה חדשה, הפתעה, שמתחלפת במהירות לאימה כאשר פיו של ספארקי נפתח על צווארו... ספארקי נוחת על האדמה ביחד עם האיש, אבל תחושה חדה עוברת בבטנו, כאשר דם חם נוגע בשלג שמתחתיו...
הסר שורד חסר ישע מהמושבה מבלי להוריד את המורל. ספארקי סופג 2 פצעים.
אפשרות 2 (ספארקי נובח)
ספארקי נובח בקול. "ספארקי? מה קרה חמוד?" נשמעת צעקה מהצד השני. האיש עוצר לרגע, מהסס. ספארקי מסתכל עליו בכעס, לא היום אומר המבט של הכלב- שיודע לדאוג לעצמו. אבל לפתע קול חזק נשמע על חומת הפח, כאשר משהו נתקע בה. משהו ששמע את הנביחה.
הוסף 2 סמני רעש למושבה, ובסוף התור גלגל לראות האם זומבים נוספים נמשכו למושבה.

ספארקי והאם
אם השחקן שולט בספארקי, הוא לא הוגלה [Exiled], וספארקי נמצא מחוץ למושבה.
ספארקי מסתובב בשקט מסביב למבנה, מחפש אחר סימנים לסכנה, סימנים שצריך לברוח- ומהר, לפני שהוא ייכנס פנימה. במקום סכנה, הוא שומע יללה, כזו שהוא מזהה כיללה של מישהו מהגזע שלו- יללה של כלב. הוא רץ קדימה, רק על מנת למצוא בין זוג פחים ירוקים- בפעם הראשונה מאז תחילת החורף הזה... עוד כלבה. היא גבוהה ממנו, פרוותה אפורה, והיא נראית חלשה. היא כחושה, רועדת, עיניה עייפות. אף אחד לא דואג לה, והיא מסתכלת על ספארקי כלא מאמינה. הם מרחרחים אחד את השני, אבל ספארקי יודע שבמצבה- היא לא הולכת להילחם על שום טריטוריה. במקום זאת, היא מסתכלת עליו, ומסמנת לו לבוא... ספארקי הולך אחריה.
חמישה גורים קטנים נראים מול ספארקי, הכלבה מסתכלת עליו. היא יודעת שהיא לא תשרוד, אבל עיניה מתחננות בפניו. היא רוצה שהוא ייקח אותם. מולם, ספארקי רואה חתיכת בשר גדולה. הוא לא יודע אם בני האדם יכולים לדאוג לעוד גורים, והוא יודע שהוא בא לפה לחפש אוכל כמו חתיכת הבשר הזו בדיוק... עיניו זזות בין הגורים, לכלבה, לחתיכת הבשר...
אפשרות 1 (ספארקי לוקח את הגורים)
ספארקי מסתכל עליה, והמבט שלו מתרכך. הוא מסתכל על הגורים, מרחרח אותם מעט, ואמא שלהם נובחת, מעירה אותם, מובילה אותם אחר ספארקי. הוא יוביל אותם למקום בטוח, הוא ידאג להם, היא יודעת זאת. היא... היא לא תשרוד את המסע. ספארקי לוקח אותם אחריו, מנסה להיות שקט, כאשר לפתע... אחד מהמתים מופיע למולו. ספארקי מסתכל בזעם, תוהה כיצד הוא יצליח לברוח ביחד עם חמשת הגורים מהסיטואציה, אבל לפני שהוא מספיק להגיב...
הכלבה מזנקת מעבר לספארקי, קופצת על המת המגודל, מפילה אותו אחורה. היא נובחת, ועוד מת מרוחק מסתובב לכיוונה, כזה שספארקי יודע שגם היה יכול לסכן אותם. המבט שלה מסתכל לעבר ספארקי. היא מודה לו, והיא... היא נפרדת ממנו. ספארקי רק מקווה שבמושבה יידאגו להם.
הוסף שורד חסר ישע למושבה והעלה את המורל ב-1. חסל זומבי אחד מהאזור בו ספארקי נמצא.
אפשרות 2 (ספארקי נוטש את הגורים ולוקח את האוכל)
לא, בני האדם לא יכולים להאכיל עוד פיות. ספארקי נובח בכעס, ותופס את חתיכת הבשר. הוא מתייצב על רגליו האחוריות. האם רוצה להילחם, אבל היא חלשה מידי. היא מסתכלת עליו בחוסר ישע, וספארקי... ספארקי יודע שהוא גזר בכך את גורלה. אבל גם הבטן שלו מקרקרת... גם הוא לא אכל זמן רב. הוא רץ משם, חתיכת הבשר בפיו, לפני שהוא ייתחרט על זה.
הוסף סמן אוכל אחד למושבה.

ספארקי והשורד
אם השחקן שולט בספארקי וספארקי נמצא לבד במקום מחוץ למושבה.
"כלב חמוד, כלב חמוד, בוא לפה" נשמע קול ממאחורי ספארקי, מבין ההריסות שהוא עבר לפני רגע. הוא יכול לראות זאת, מבט אנושי, עיניים נעימות, כמו אלו של האנשים שדואגים לו. "הנה" אומר האיש, וספארקי לא בטוח שהוא צריך להתקדם, כאשר לפתע... קבוצת זומבים מראה לו שאין לו ברירה בנושא. ספארקי רץ לכיוון הקול הנחמד, עובר בפתח בהריסות, אחרי האיש.
"לא ראיתי כלב כל כך הרבה זמן. איך שרדת חמוד? ומה זה, יש לך פה גלימה?" אומר האיש המזוקן, שמלטף את ספארקי בהנאה. הידיים שלו קפואות, קרח קפוא נראה על הזקן שלו. ספארקי מסתכל החוצה, עדר עובר... הוא יצטרך להיות פה זמן מה.
"כמעט השתגעתי פה לבד. אל תדאג אבל, אני אדאג לך. מעכשיו זה אני ואתה, אני אקרא לך... רקסי. אתה נראה כמו רקסי. איזה חמוד אתה רקסי" הוא אומר ומלטף את ספארקי שוב בחיבה. העדר מתקדם, אבל בפעימות, ובכל פעם שהם עוברים, האיש יוצא להניח מחסומים. כמו אלו שהם שמים במושבה כנגד הזומבים, אלו שמגנים עליהם- כך האיש מגן על המקום שלו.
"אין לך מה לפחד רקסי, מעכשיו... אנחנו פה ביחד"
אפשרות 1 (ספארקי מוביל את השורד איתו)
לא, ספארקי לא יכול להישאר, וגם האיש לא- מסוכן פה מידי. ספארקי מושך את המכנס של האיש, ומסמן לו לבוא איתו. "אבל... כל העדר..." אומר האיש, אבל ספארקי מתעקש. הוא מנופף בגלימה שלו. יש לי בית הוא מנסה לומר, והאיש... משהו בו מבין שהכלב רוצה בטובתו. משהו בו יודע זאת. בפעימה הבאה... הוא לא ממשיך לבנות את המחסומים... הוא וספארקי יוצאים לכיוון הבית.
הוסף שורד נוסף לשחקן. גלגל חשיפה לספארקי פעמיים ופעם אחת לשורד החדש.
אפשרות 2 (ספארקי נוטש את השורד)
ספארקי נשאר עם השורד בזמן שהעדר עובר, אבל זה לא הבית שלו. בכל זאת, הוא מתכרבל עם האיש, אבל הוא לא יכול לברוח איתו... בלילה השלישי, בזמן שהאיש ישן ליד המדורה הקטנטנה שלו, ספארקי יוצא מהחור בקיר... בורח אל המחסה. בדרכו החוצה, הוא רואה את המחסום שהאיש יצר כדי להגן עליהם.
הוסיף מחסום (Barricade) לאזור.
 
עריכה אחרונה:
כפי שאתה יודע, אוהב מאוד את המשחק… וגם את ההגשה המיוחדת הזאת. האירועים מרגישים שונים ומיוחדים, ומצד שני גם מאוזנים. לא דבר של מה בכך. האירוע האהוב עלי הוא הראשון.

באשר לאירוע השני, הוא מצוין, אף כי הייתי מוריד את הגבלת המכולת, כיוון שזה הופך אותו לכמעט לא שחיק. בתכלס, אפשר למצוא מזון בכל אחד מהמקומות על המפה. במקרה כזה אפשר לשנות את חיסול הזומבי למקום בו ספארקי נמצא.
 
חזרה
Top