• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי דרקונים ונתונים [דו"נ 119] - יתרון רקע לפאת'פיינדר פראי: לידה מוצללת

זו אמנם הגשה לאתגר דרקונים ונתונים 119: ליקוי חמה, אך היא מבוססת על ההגשה של Nextorl Nextorl: פאת'פיינדר 2 - דרקונים ונתונים - [דו"נ 119] ילד הליקוי- רקע חדש לפאת'פיינדר 2

נראה לי שזו הזדמנות טובה לעשות קצת טיזינג לתרגום של פאת'פיינדר פראי בפרט ושל עולמות פראיים בכלל.
  • יתרונות רקע (Background Edges) הם יתרונות שקשורים... ובכן, לרקע של הדמות. בדרך כלל לוקחים אותם בזמן יצירת הדמות, ולכן דרישת הרמה שלהם היא כמעט תמיד "התחלה" (כלומר, אפשר לקחת אותם כבר בתחילת הקריירה של הדמות). אין מניעה אמיתית לקחת יתרון רקע בהמשך הקריירה של הדמות, אבל אז כדאי לספק הסבר כלשהו לשינוי - לדוגמה איך הדמות קיבלה פתאום כוחות קסם מולדים, ייחוס משפחתי למעמד האצולה, או מראה טבעי שנחשב מושך במיוחד.
  • פיתוח דמות בעולמות פראיים הוא בשיטת רכישת יכולות ולא התקדמות בדרגות. אם הדמות שלכם היא פייטן, היא לא מקבלת דרגה במקצוע פייטן ולומדת פתאום לנגן, לשכנע ולספר שמועות שימושיות... במקום זה אתם "בונים את הדמות לכיוון הארכטיפ שלה" - אם אתם רוצים לשחק פייטן, אז קודם כל צריך לרכוש לדמות קוביה טובה במיומנויות הידע הכללי וההופעה. זה לא שפייטן מקבל ידע נרחב וכישורי הופעה, אלא שהוא לומד להיות פייטן מתוך הידע הנרחב וכישורי ההופעה שהוא רכש עוד קודם.
    כהמשך לכך, יכולות מיוחדות כמו יתרונות כמעט ולא נותנות לדמות קובית מיומנות. זה בדרך כלל עובד הפוך - אם נראה לכם שגיבור שנולד תחת ליקוי חמה צריך להיות מוכשר בתורת הנסתר, אז מיומנות תורת הנסתר תהיה דרישת קדם ליתרון. היתרון לא ייתן הכשרה במיומנות בפני עצמו. זו הסיבה לדרישות הקדם של היתרון המוצג פה.
  • חרגתי מהשם שנתן Nextorl Nextorl להגשה המקורית שלו, כי בזמן התרגום קיבלנו החלטה לתת לכל היתרונות שמות שהם שמות עצם (דבר שאפשר לומר שיש לדמות) ולא שמות תואר (דרכים שבהן אפשר לתאר את הדמות). היתרונות Aristocrat, Attractive, Charismatic תורגמו, אם כן לייחוס, יופי, כריזמה, ולא ל-"אציל, מושך, כריזמטי". לכן גם את הרקע "ילד הליקוי" החלפתי ליתרון הרקע "לידה מוצללת".
    למה החלטנו לקרוא ליתרונות בשמות עצם? בעיקר כדי להימנע משמות ממוגדרים עבורם ועבור הקשיים (אנטי-יתרונות של הדמות) וגם כי רק חלק מהיתרונות נקראים בשמות תואר, ורובם דווקא נקראים בשמות עצם (Fame, Luck), כך שהעדפנו לקבוע קו תקן אחיד.

ועכשיו לאחר החפירה הקצרה - ליתרון!

לידה מוצללת
דרישות: התחלה, נפש ק6, תורת הנסתר ק4
הדמות שלך נולדה ממש בשיאו של ליקוי חמה, כאשר האיחוד של הירח ושל השמש שוטף את הארץ בקסם. האירוע המיוחד הותיר סימן בדמות, וחוש מולד לקלוט את העל-טבעי. תורת הנסתר מקושרת עבור הדמות שלך לנפש, במקום לפיקחות. בנוסף, הדמות זוכה בראייה באור מועט. אם כבר יש לה ראייה באור מועט, היא זוכה בראיית חושך.
 
עריכה אחרונה:
מגניב! ממש אהבתי את הרעיון של לקשר את תורת הנסתר לנפש במקום לפיקחות, מדגיש את היכולת הטבעית של הדמות עם הידע הזה.
כן הייתי קורא לזה "לידה תחת ליקוי" במקום "לידה מוצללת", אבל לא נורא.
 
מגניב! ממש אהבתי את הרעיון של לקשר את תורת הנסתר לנפש במקום לפיקחות, מדגיש את היכולת הטבעית של הדמות עם הידע הזה.
לא רעיון לגמרי מקורי - אני יודע על יתרון שעושה את זה לאתלטיקה (כוח במקום זריזות) ויתרון שעושה את זה לכישוף (נפש במקום פיקחות).
באופן טבעי, היתרון הזה מתאים במיוחד למי שהוא כן Sorcerer... אבל גם לדמויות אחרות לגמרי. גם הרקע המקורי שלך התאים במיוחד למקצועות מסוימים. נניח - לא לאלכימאי או לאלוף.

כן הייתי קורא לזה "לידה תחת ליקוי" במקום "לידה מוצללת", אבל לא נורא.
זהו, חשבתי על זה גם. זה לא ארוך מדי?
 
חזרה
Top