• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 115] רפש קפאון

Nextorl

The Crescent Archmage
צוות הפורום
רפשי קפאון הם יצורים יסודניים הנפוצים באוקיינוסים הגדולים, היכן שהם צפים- כמעט בלתי נראים במים, ומחכים לטרף שנכנס לתוכם בשוגג, עוטפים אותו ומאכלים אותו. אך ברוב המקרים, הטרף שם לב לאחר רגע קצר שהוא נוגע ברפש- במקרים כאלה, הרפש מקפיא את הגוף שלו שמסביב לטרף, אוחז אותו באחיזה קשיחה, ומושך אותו לתוכו.

בסרמיאת, צבא הסיראנים משתמש ברפשי קפאון רבות במלחמתם כנגד משרתיו של האל המטורף אקוואלריון, במיוחד במארבים- כשהסיראנים מתגרים בסהאוגינים ומובילים אותם אל תוך רפש קפאון בוגר. רפשי קפאון צעירים יותר משמשים גם הם בקרבות הללו, כמוקשים דביקים שמקפיאים אויבים במקומם. לאחרונה, הם משמשים גם מעל לפני הקרקע- אם כי הם יותר נדירים שם, היכן שקובולדים וננסים מסווים אותם כשלוליות.

רפש קפאון בוגר ------ אורב עלית דרגה 8
חיה יסודנית גדולה (עיוורת, רפש, שוכנת-מים) --- 700 נק"ן

נק"פ 148 מדמם 74
דרג"ש 20 קשיחות 23 תגובה 19 רצון 21
יוזמה 6+ ; חושים תפיסה 6+, אל-ראייה 5
מהירות 3, טיפוס 3, שחייה 6
חסינות עיוורון, מבט, קור; עמידות 5 חומצה, 5 אש
זריקות הצלה 2+ ; נקודות פעולה 1

מאפיינים
רפש: כאשר הרפש נדחק, הוא יכול לנוע במלוא המהירות שלו במקום בחצי המהירות שלו. הוא לא סובל ממחסר 5- לגלגולי התקפה, ולא מעניק יתרון קרבי עקב ההידחקות.
דמוי מים: כאשר הוא שקוע במים, הרפש בלתי נראה עד שמבינים בו (תפיסה ד"ק 25) או עד שהוא תוקף. יצורים שלא מבחינים ברפש עלולים לנוע היישר לתוכו, ולהיבלע אוטומטית.
שוכן מים: הרפש מסוגל לנשום כרגיל מתחת למים. בקרב ימי, הוא זוכה בתוסף 2+ לגלגולי התקפה נגד יצורים שאינם שוכני מים.

פעולות רגילות
[קפא"פ בסיסי] חבטה (חומצה) * לפי רצון
התקפה: קפא"פ 1(יצור אחד) ; 13+ נגד דרג"ש.
פגיעה: 2ק8+ 11 נזק חומצה.

[קפא"פ] בליעה (חומצה) * לפי רצון
דרישה: לרפש הקפאון אין יותר משני יצורים בלועים.
התקפה: קפא"פ 1 (יצור אחד); 11+ נגד תגובה (פגיעה אוטומטית במטרה נטועה).
פגיעה: 2ק8+ 7 נזק חומצה והמטרה אחוזה (ד"ק 16 להמלטות מהאחיזה). כל עוד היא אחוזה, המטרה בלועה. בעוד המטרה בלועה, היא סופגת 10 נזק חומצה מתמשך והלומה. כאשר הרפש זז, הוא מושך איתו כל יצור שאחוז על ידו, והיצור נותר אחוז ובלוע בשטח הרפש. התנועה הזו לא מעוררת התקפות מזדמנות מהיצורים האחוזים על ידי הרפש.

פעולות בעלות תנאי
קפאון מיידי (קור) * לפי רצון
תנאי: יצור פגע ברפש עם התקפת קפא"פ.
התקפה (תגובה מיידת): קפא"פ 1 (היצור מעורר התנאי) ; 11+ נגד קשיחות.
פגיעה: 2ק8+ 7 נזק קור והמטרה אחוזה (ד"ק 16 להמלטות מהאחיזה) ונטועה. כאשר הרפש זז, הוא מושך איתו כל יצור שאחוז על ידו, והיצור נותר אחוז ונטוע במשבצת הסמוכה לשטח הרפש. התנועה הזו לא מעוררת התקפות מזדמנות מהיצורים האחוזים על ידי הרפש.

מיומנויות: התגנבות 11+
כוח 16 (7+) חסנ 18 (8+) זרז 15 (6+) תבנ 1 (1-) חכמ 14 (6+) כרז 1 (1-)
נטייה: חסר נטייה ; שפות -

שלוליות רפשי קפאון צעירים ------ מכשילה דרגה 1 (100 נק"ן)
השלולית שדרכת עליה קופאת לפתע- ומשאירה את הרגל שלך לכודה בתוכה!
מלכודת: ארבע משבצות בחדר מכילות בורות רדודים ובהם רפשי קפאון צעירים המוסווים כשלוליות.
תפיסה
אין צורך בבדיקת תפיסה כדי להבחין בשלוליות.
במידה והרפשים צפים במים ולא נמצאים בשלוליות, יש צורך בבדיקת תפיסה בד"ק 25 בכדי להבחין בהם.
מיומנויות נוספות: טבע או מבוכים.
*ד"ק 15: הדמות מזהה שהנוזל אינו מים.
*ד"ק 20: הדמות מזהה את הנוזל כרפש קפאון צעיר.
הפעלה
כאשר יצור נכנס למשבצת של שלולית רפש קפאון, הרפש קופא ואוחז ביצור.
התקפה
פעולה מזדמנת ; קפא"פ
מטרה:
היצור שנכנס למשבצת השלולית.
התקפה: 4+ נגד קשיחות.
פגיעה: המטרה אחוזה (ד"ק המלטות 15).
מיוחד: לכל אחת מהשלוליות יש פעולה מזדמנת אחת בסיבוב.
דרכי התמודדות
* דמות המבצעת בדיקת אתלטיקה מוצלחת (ד"ק 5 או 10 ללא ריצה) יכולה לזנק מעל או לשחות סביב משבצת של שלולית אחת.
* תקיפת שלולית (דרג"ש 16, הגנות אחרות 14) מנטרלת אותה.
* דמות ממשבצת סמוכה יכולה לגלגל בדיקת טבע מוצלחת (ד"ק 15) כדי להרגיע את הרפש, ולנטרל את המשבצת לשארית ההתקלות.
 
Top Bottom