• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 113][PF1] אפשרויות שונות לרמכים ייחודיים ואזוריים

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
כישרון: רמך ייחודי [כללי]
חיית הרכיבה שלך היא חיה פראית שבויתה או אומנה לשאת עליה רוכב במקום להיות פראית.
דרישות: דרגה 11, רמך (כמאפיין של פלאדין או פרש).
תועלת: אתה מסוגל לקחת כרמך כול יצור שאתה מסוגל לרכב עליו למרות ההגבלות על רמכים. אם אתה בוחר לקחת יצור מחוץ לרשימת היצורים שמותר לך, דרגת המקצוע נחשבת לנמוכה ב-4 מדרגתך האמיתית (ניתן לקחת את הכישרון מעלת המלווה כדי לנגוד מחסר זה).

רוב ההגשה תשתמש בקונספט של מאפייני רמכים. כאשר סוג מסוים של חיה נרשם, כול החיות מאותו תת סוג מסוגלות לקחת את המאפיין (כך שכאשר נרשם דוב, גם דובי גריזלי וגם דובי קוטב מסוגלים לקחת את המאפיין).

אוסיריון
חי בקרב היסודנים (אאוריפטריד, היפוקמפוס, חיפושית ענק, חסילון, כוכב ים ענק*, לטא, סרטן, עקרב ענק או קקטוס- אוסיריאני מחוף העקרבים)
: היצורים של חוף העקרבים רגילים לחיות בקרבת יסודנים, בעיקר יסודני אש, אך גם יסודנים אחרים. הרמך בוחר סוג נזק אחד מבין הבאים: חומצה, חשמל, קור. הוא זוכה בתוסף מאפיין 2+ לגלגולי הצלה כנגד השפעות שגורמות נזק מסוג הנזק הנבחר או נזק אש.
נווד מדבריות (אנקהג*, ארבה, חיפושית ענק, חרפושית ענק, טרמיט ענק, יען, נחש, צבוע, עקרב ענק, שא* או תן- אוסיריאני ממדבר אוסיריון): מדבר אוסיריון הוא האזור עליו רוב מי שחושב על אוסיריון חושב מיד, מדבר אינסופי של חולות נודדים שקוברים בהם עידני עבר, החיות האזוריות נודדות רבות בחיפוש אחר מים, מזון או צל. הרמך זוכה בתוסף מאפיין 2+ לגלגולי הצלה כנגד אש וחום, ויכולה לשרוד זמן כפול לפני שהיא מתחילה להתייבש ממחסור במים.
נחישות מגן המדבר (לטאה, נחש, נמלת ענק, עקרב ענק, צבוע, קרוקודיל או תן- אוסיריאני מהחזית הנחושה): החזית של אוסיריון תמיד עמדה נחושה ומוכנה למלחמה, במשך אלפי שנים. ארץ קשה עם אנשים נחושים, גם החיות פה מודעות לסכנות שמסביבן היטב. הרמך אינו נטוע במקומו כאשר הוא בסיבוב הפתעה שהוא לא פועל בו או לפני שהוא פועל ראשון בקרב.
שורד שממה (אנקהג*, יען, לטאה, נחש, עכביש ענק, עקרב ענק, צבוע או תן- אוסיריאני מצעדי רובאגוג): השממות הנוראיות של אוסיריון מלאות בהרי געש אכזריים, בריכות מגמה נוראיות, וכתות אכזריות לאלים פראיים- החיות מצעדי רובאגוג הן קשוחות ושורדות כנגד כול הסיכויים. הרמך זוכה בתוסף מאפיין 1+ לקשיחות.
שפע נהר הספינקס (אנפה, בבון, בקר, היפופוטם, היפוקמפוס, חתול, כלב, לטאה, ציפור, קרוקודיל או שפירית ענק- אוסיריאני מאגן הספינקס): אגן הספינקס מקבל את שמו מנהר הספינקס שמזין אותו והופך אותו לאדמה השופעת והפורה ביותר בכול אוסיריון. האדמה הזו בורכה בידי האלים, וכך גם החיות שגדלות בה. כול רמך זוכה בתוסף מאפיין 1+ לגלגולי הצלה כנגד רעלים ובכול פעם שמטילים עליו לחש עם השפעת מרפא, הוא מרפא 1 נק"פ יותר.
תושב היהלום האוסיריאני (אנפה, בקר, ג'וק ענק, חיפושית ענק, חתול, חרפושית ענק או עכברוש ענק- אוסיריאני מסות'יס): סות'יס היא עיר אדירה שהמונים עולים אליה לרגל, והיא יפייפיה. היופי שלה מסנוור כול כך, שלעתים האוצרות האדירים מאפילים על האוצרות הקטנים שלה- וחיה שרוצה לשרוד צריכה לדעת לזהות את הדברים הקטנים מן הגדולים. הרמך זוכה בתוסף מאפיין 1+ להבחנה ובתוסף מאפיין 5+ לגלגולי הצלה כנגד השפעות מסנוורות [Dazzled].

אנדוראן
אימת המפרץ (גאר, דגשטן* או כריש- ממפרץ אספו) [רמך]
: מפרץ אספו ידוע בסיפורים המרובים על ספינות שנעלמו בתוכו, ועל הסכנות המוזרות שלו. חיות הים המגיעות ממנו ניחנות בחוש להפחדה ונוהגות להסתער ממים עכורים. הרמך זוכה בתוסף מאפיין 2+ לגלגולי איום והתגנבות במים עכורים, ובתוסף מאפיין 1+ לנזק כאשר הוא מסתער מהסתרה אל עבר אויב מופתע.
ברכת הפיות (דוב, חזיר בר, חתול, ינשודוב*, לטא, ציפור- אנדוראני מהיער הוורדוראני) [רמך]: עוצמה מוזרה מורגשת מחיות המגיעות מהיער הוורדוראני, כאלו שמהרגע הראשון של חייהן חיו בקרבת פיות, שתו ממעיינותיהן של נימפות ושמעו את שירת הסאטירים בכול ליל, וטופלו במסירות בידי דרואידים עתיקים ורבי עוצמה. הרמך זוכה בתוסף מאפיין 2+ לגלגולי הצלה כנגד לחשי תהפוכה.
חשד ליקנטרופי (בואש אימים, דוב, וורג, זאב או לטא- אנדרואני מעמק הירח האפל) [רמך]: דובי הגריזלי, ביחד עם הזאבים ובואשי האימים של עמק הירח האפל כבר למדו כיצד להתרחק מן העימותים בין הפיות, הליקנטרופים ובני האדם שבאזור, והם חשדניים הרבה יותר- במיוחד מכירים את אלו שנושאים בדמם את כוחות חייתיים. פיות, ליקאנטרופים ומחליפי עורות סובלים ממחסר 2- לבדיקות דיפלומטיה וטיפול בחיות כנגד הרמך, והרמך זוכה בתוסף מאפיין 5+ לבדיקות הבחנה כדי לזהות כי יצור מסוים הוא ליקאנטרופ או מחליף עורות.
טעם מתוק (אנטילופה, אנקהג*, אקס ביק, אריה, בקר, דוב, דורבן ענק, זאב, כלב, נשר, ציפור, צרעת ענק- אנדוראני ממישורי הקרפנדן) [רמך]: כמו הרבה חיות במישורי הקרפנדן השופעים בחיים, החיה שלך כנראה שדדה מספר חוות בעברה. אם לרמך שלך אין חוש ריח, הוא מקבל חוש ריח מוגבל (בטווח של 15 רגל בלבד במקום). בנוסף, הטווח של חוש הריח של הרמך מוכפל בעבור פירות או דבש, והוא זוכה בתוסף מאפיין 5+ לזיהוי מיקומם של יצורים באמצעות חוש הריח אם הם נושאים עליהם פירות או דבש.
סודות דרואידיים (גירית, זאב, וורג או סמור- אנדוראני מיער ארת'פל) [רמך]: סודות רבים קבורים ביערות העמוקים של יער ארת'פל, והזאבים המקומיים למדו להתרחק מהם ומהשומרים הטבעיים שלהם, עם חוש על טבעי לדבר. הרמך שלך מקבל יכול להשתמש ביד"ל של גילוי קסם אחת ליום, אך הוא מזהה אך ורק קסמים שמקורם בלחשים מרשימות הדרואיד, הסייר והצייד (אם יש ספק, לבחירת המנחה אם הדבר תואם לקסם דרואידי או לא). הזאב יכול להתרכז בלחש כשם שהיה מטיל לחשים עם כריזמה 13 (או הכריזמה של הזאב, אם גבוהה יותר). אתה כבעלי הרמך מיד חש בממצאי הרמך מהטלת הלחש.
תעלולן אלמאס (גאר, ג'וק ענק, חיפושית ענק, יתוש ענק, לטא, מרבה רגליים ענק, עכברוש אימים או שבלול ענק- אנדוראני מאלמאס) [רמך]: ביוביה של העיר הנוצצת אלמאס נגועים בחרקי ענק, ונהרותיה בלטאים ימיים וגארים. היצורים הללו, חסרי תבונה כפי שהם, הרבה פעמים מגלים שהדרך הכי טובה להתחמק היא להסיח את דעתם של אלו שבאים לחסל אותם- משהו תמיד קורה באלמאס- כמה יצור קטן הוא מה שאתה צריך להתמקד בו? הרמך מקבל תרמית כמיומנות מקצוע וזוכה בתוסף מאפיין 2+ לגלגולי תרמית בעבור הטעיה.

*- מפורט מטה כאפשרות נוספת לרמך.

חיות מלוות נוספות
כוכב ים ענק
סוג
: חרק [מקור]
תכונות התחלתיות: גודל בינוני; מהירות 10 רגל, שחייה 10 רגל, טיפוס 10 רגל; דרג"ש 4+ שריון טבעי; התקפות 2 חבטות (1ק3), קיבה (1ק3); תכונות כוח 14, זריזות 13, חוסן 14, תבונה -, חכמה 11, כריזמה 3; התקפות מיוחדות קיבה; יכולות מיוחדות חוש רעד 30 רגל, מימי, התחדשות איטית.
התקדמות בדרגה 7: גודל גדול; דרג"ש 6+ שריון טבעי; התקפות 2 חבטות (1ק4), קיבה (1ק4); תכונות כוח 4+, חוסן 4+; התקפות מיוחדות אחיזה (באמצעות התקפת קיבה), בליעה בשלמות; מאפיינים מיוחדים אחיזה חזקה.

באזורי החופים, דמויי אדם ימיים שונים מוצאים את האילוף של כוכבי הים- אומנות עדינה וייחודית- ככלי יעיל למציאת מלווים למסעותיהם. למרות מהירותם האיטית, כוכבי הים הענקיים מלווים רוכבים רבים ברחבי הימים.

מלווים מפלצתיים חדשים
ניתנים לגישה על ידי הכישרון מלווה מפלצתי.

אנקהג
סוג
: מפלצתי [מקור]
דרישות נוספות: יכולת למשוך מלווים רמשים.
תכונות התחלתיות: גודל בינוני; מהירות 30 רגל, התחפרות 20 רגל; דרג"ש 3+ שריון טבעי; התקפות נשיכה (1ק8); תכונות כוח 14, זריזות 12, חוסן 15, תבונה 1, חכמה 13, כריזמה 6; התקפות מיוחדות אחיזה, נשיכה חומצית (1ק3 נזק חומצה); יכולות מיוחדות חוש רעד 30 רגל.
התקדמות בדרגה 4: גודל גדול; דרג"ש 5+ שריון טבעי; התקפות נשיכה (1ק10); תכונות כוח 2+, זריזות 2-, חוסן 2+; התקפות מיוחדות יריקת חומצה, נשיכה חומצית (1ק4 נזק חומצה).
מומחיות (דרגה 7): כאשר האנקהג מסוגל להשתמש ביכולת יריקת חומצה, הוא מקבל יכולת נוספת בה הוא יכול להשתמש בשם טירוף חומצי (י"ד). האנקהג יכול כפעולה מהירה להפעיל את הטירוף החומצי, והדבר מגדל את הנזק של הנשיכה החומצית שלו ל-1ק8 למשך דקה. לאחר דקה זאת, האנקהג אינו גורם לנזק חומצה ביכולת הנשיכה שלו כשם שהוא השתמש הרגע ביכולת יריקת חומצה- והדבר זהה לשימוש ביכולת זאת. בנוסף, הד"ק של היכולת יריקת חומצה גדל ב-2.

האנקהגים הפראיים, למרות היותם נפוצים במיוחד וחכמים בהרבה מהטבע הרמשי שנראה עליהם, נרדפים בעקבות הרעב האכזרי שלהם, כאשר כול תרבות רואה אותם בצורה מעט שונה. כדוגמה- הקאדיריאנים רואים אותם כמזיק נורא המתפשט במהירות, האוסיריאנים רואים אותם כחיות משא יעילות ופשוטות, והאנשים של ת'וביה בכלל רואים את היצורים כמזון יקר ערך לאצילים. בעיר המדינה הואריסיאנית קורבוסה נודעו מאמני אנקהג רבים, למרות שכולם שנואים בעקבות המחיר הרב שגבו האנקהגים מהעיר בחיי אדם, וגובלינואידים אף הם ידועים בכך שהם לעתים מאמנים את החיות.

דגשטן
סוג
: מפלצתי [מקור]
דרישות נוספות: נטייה מרושעת, ידיעת השפות ים ושאול.
תכונות התחלתיות: גודל בינוני; מהירות 10 רגל, שחייה 40 רגל; דרג"ש 1+ שריון טבעי; התקפות מחושים (1ק8); תכונות כוח 12, זריזות 13, חוסן 14, תבונה 3, חכמה 12, כריזמה 9; התקפות מיוחדות אחיזה, דם טמא; יכולות מיוחדות ראיית חושך 60 רגל, ראיה בחשיכה, הסתמכות על מים, סילון (120 רגל).
התקדמות בדרגה 7: גודל גדול; דרג"ש 3+ שריון טבעי; התקפות מחושים (1ק10); תכונות כוח 2+, זריזות 2+; התקפות מיוחדות נשיכה אכזרית (פ"ח 19-20, נזק 1ק8), רעל (בנשיכה).
מומחיות (דרגה 7): הנזק של התקפת המחושים גדל ל-1ק12, הנזק של הנשיכה האכזרית גדל ל-1ק10 וטווח הפ"ח גדל ל-18-20, וכאשר הדגשטן משתמש ביכולת דם טמא, הוא יכול להחליט שההסתרה שהדם מעניק תיחשב לחשכה קסומה- ושהוא ובעליו יוכלו לראות דרכה.

דגשטנים, יצורים תמנוניים ורעי מזג, מחפשים אחר טרף להתעלל ולהרוס ברחבי הימים. לעתים, הם מתחברים אל יצורים רעי מזג במיוחד ברחבי הים, בעיקר סאהוגינים, אבולת'ים ויותר מכול- גרינדלוו, למרות שבמקרה של האחרונים הרבה פעמים הדגשטן רואה את עצמו כשליט בקשר.

דלגת'
סוג
: מפלצתי [מקור]
דרישות נוספות: נטייה במרחק צעד אחד מניטרלי, הישרדות 5 רמות או ידע (טבע) 5 רמות.
תכונות התחלתיות: גודל קטן; מהירות 50 רגל; דרג"ש 3+ שריון טבעי; התקפות נגיחה (1ק6), 2 פרסות (1ק3); תכונות כוח 15, זריזות 13, חוסן 14, תבונה 4, חכמה 13, כריזמה 14; התקפות מיוחדות התקפות בוערות (1ק3 נזק אש), לחימה באש; יכולות מיוחדות עמידות לאש 10, ראיית חושך 60 רגל, ראייה באור מועט, חוש ריח.
התפתחות בדרגה 7: גודל בינוני; דרג"ש 5+ שריון טבעי; התקפות נגיחה (1ק8), 2 פרסות (1ק4); תכונות כוח 4+, זריזות 2+, חוסן 2+; התקפות מיוחדות התקפות בוערות (1ק4 נזק אש), נתיב אש (גורם 1ק6 נזק אש במשבצות עצמן ו-1ק3 נזק אש מסביב); מאפיינים מיוחדים עמידות לאש 20.
מומחיות (דרגה 11): הנזק של ההתקפות הבוערות גדל ל-1ק6, הנזק של נתיב האש במשבצות עצמן גדל ל-1ק8 נזק אש ול-1ק4 במשבצות מסביב). בנוסף, הדלגת' מחליף את העמידות באש בחסינות לאש.

דומים לאיילים בצורתם, אבל מפיצים הילות של להבה ואש, הדלגת' הם יצורים שחיים בהרמוניה עם הטבע- ורק אלו שמסוגלים לחיות בהרמוניה עם הטבע, לא משנה כמה הרסניים הם, מסוגלים לאלף דלגת' ושהוא יקבל אותם. לרוב, הדבר נשמר לכתות דרואידיות או למשרתיהם של פיות עוצמתיות.

ינשודוב
סוג
: מפלצתי [מקור]
תכונות התחלתיות: גודל בינוני; מהירות 30 רגל; דרג"ש 2+ שריון טבעי; התקפות נשיכה (1ק6), 2 טפרים (1ק4); תכונות כוח 15, זריזות 12, חוסן 14, תבונה 2, חכמה 12, כריזמה 10; התקפות מיוחדות אחיזה (בטפרים); יכולות מיוחדות ראיית חושך 60 רגל, ראייה באור מועט, חוש ריח.
התקדמות בדרגה 4: גודל גדול; דרג"ש 4+ שריון טבעי; התקפות נשיכה (1ק8), 2 טפרים (1ק6); תכונות כוח 4+, חוסן 4+.
מומחיות (דרגה 7): הינשודוב יכול להיכנס לזעם דם אחת ליום כאשר הוא סופג נזק, ובעלי הינשודוב יכול כפעולה רגילה לצוות וכול עוד הינשודוב שומע אותו זעם הדם מסתיים גם אם עוד לא עברה דקה. בנוסף, הינשודוב זוכה בשליטה מוגבלת בכנפיים הלא מפותחות שלו, וזוכה בתוסף גזע 8+ לכול בדיקת אקרובטיקה המערבת קפיצות.

אגדיים במזגם הזועם, מעטים מסוגלים לאלף את רוחו הפראית של הינשודוב, ולגרום לו להיכנע להם. ובכול זאת, מאמנים עקשנים וחזקי רוח מנסים את האתגר דור אחר דור. רבים מהם מתים בזעמה של החיה, אך מעטים יוצאים כאשר הם שולטים בה- והזעם שלה משמש להם כנשק.

שא
סוג
: מפלצתי [מקור]
דרישות נוספות: מאמין של סת, נטייה בטווח צעד אחד מניטרלי-רוע.
תכונות התחלתיות: גודל קטן; מהירות 40 רגל; דרג"ש 1+ שריון טבעי; התקפות נשיכה (1ק6); תכונות כוח 14, זריזות 17, חוסן 14, תבונה 5, חכמה 15, כריזמה 10; התקפות מיוחדות הכשלה, מחלה; יכולות מיוחדות: ראיית חושך 60 רגל, ראייה באור מועט, ראיית סופות חול.
התקדמות בדרגה 7: גודל בינוני; דרג"ש 3+ שריון טבעי, התקפות נשיכה (1ק8), תכונות: כוח 4+, זריזות 2+; התקפות מיוחדות סערת חול.
מומחיות (דרגה 7): השא לומד שפה נוספת ובנוסף התקפות הנשיכה שלו גורמות 1ק6 נזק חשמל נוסף. בנוסף, הבעלים שלו חולק את יכולת ראיית סופות החול שלו, כול עוד הם בטווח 30 רגל אחד מהשני.

השא הם משרתיו האכזריים של סת, מהפנתיאון האוסיריאני העתיק. רק מאמיניו הנאמנים ביותר של האל מקבלים את הברכה שלו בצורת הנוכחות של אחד מהם, והם נוהגים לקבל מהאל שלהם חזיונות המובילים את המאמין בדרך החורבן שהאל מבקש לייצר. כול יצור המסתובב עם שא ברחבי אוסיריון יעורר בהלה ופחד בכול אשר ילך.
 
Top Bottom